DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 2. szombat
Retro

Retro – Megszűnik a népszerű kiscsapat?

A 2000-es év végén egyre szorult a hurok a Minardi körül, amely nem rendelkezett motorral az új szezonra – emiatt az sem volt biztos, hogy a 19 éves Fernando Alonsónak lesz-e csapata a következő idényben.

„A Minardi még nem halott” – kommentálta nem túl biztató szavakkal a kiscsapathoz való visszatérését 2000. november 18-án Gabriele Rumi. Kényszerű visszatérés volt: a tulajdonos egy dél-amerikai cégnek adta el 70 %-os részesedését az olasz alakulatban, ők azonban kihátráltak a megállapodásból, és Rumi újra a kormány mögött találta magát.

A régi-új vezér mindenesetre azonnal megkezdte a lépéseket, hogy megmentse a megszűnés szélén táncoló csapatot. A Minardi lehetőségei napról napra változtak. Ekkor már biztosnak tűnt, hogy a Supertec-motorok, melyeket a csapat szeretett volna megszerezni a 2001-es szezonra, elúsztak. A Cosworth-erőforrás jöhetett még szóba, melyet a Minardi ebben az évben is használt, a cég azonban egyedül a Jagaurt szándékozott ellátni – igaz, egyre nagyobb nyomás helyeződött rájuk, a pletykák szerint Bernie Ecclestone részéről is.

Gabriele Rumi és Giancarlo Minardi csapatalapító


A sztori fontos elemét egy 19 éves versenyző, Fernando Alonso alkotta, aki ötéves szerződést írt alá a Minardival, mégis úgy tűnt, elhappolhatja őt a Benettont vezető Flavio Briatore. Alonso a hírek szerint a LeasePlan komoly szponzori támogatásával rendelkezett, ami kétségtelenül jól jött volna a csapatnak – itt a bizonyíték, hogy még egy későbbi kétszeres világbajnok sem kerülhet be a Formula-1-be egyedül a tehetsége okán.

A Minardi abban bízott, hogy egy héten belül bejelentést teszt versenyzőiről, szponzorairól és motorjáról, ez azonban nem valósult meg, és az F1-ben 1985 óta szereplő, esélytelenként időnként pontot szerző, és ezzel sokak szimpátiáját kiváltó csapat jövője még sokáig kétségek között maradt.

November végén újabb fejlemény látott napvilágot: Briatorénak sikerült átvennie Alonso ötéves szerződését, ennek értelmében pedig 2004-ig magához láncolta a pilótát. Ez még nem jelentette azt, hogy Alonso nem köthet ki a Minardinál, hiszen a Benetton már telítve volt pilótafronton.

Tarso Marques és Fernando Alonso lettek a Minardi versenyzői 2001-ben

Már február volt, mikor a helyzet végül megoldódott: a Minardit a repülőiparban érdekelt Paul Stoddart vásárolta meg Rumitól. Egy hét múlva bejelentették, Alonso az istállónál fog bemutatkozni a királykategóriában. Hároméves Cosworth-motor került az autóba European néven, amely Stoddart vállalatára utalt – a fejlesztését is ez a cég vállalta. Mivel a PS01-et sietősen kellett megépíteni, sokat nem lehetett várni az istállótól, de legalább ott voltak a 2001-es rajtrácson.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: