DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 26. kedd
Retro

Magyar Nagydíj Top 10 - A legnagyobb balesetek

A Magyar Nagydíjak történetére visszapillantó sorozatunk második részében a Hungaroring legnagyobb F1-es baleseteit vesszük górcső alá, Massa drámájától Raikkönen és Liuzzi találkozójáig.

1995, Jean Alesi

Noha a Hungaroring kanyarjai hivatalosan nincsenek elnevezve, a 12-est a népnyelv máig Alesi-kanyarként emlegeti, ahol a francia pilóta 1995-ben dobta el Ferrariját a pénteki időmérő-edzésen.

2003, Ralph Firman

Egy bukás, amely megnyitotta az F1 kapuit Magyarország előtt. Számtalan országgal ellentétben mi hamarabb rendelkeztünk F1-es pályával, mint versenyzővel, de ebben az évben ez is eljött. Baumgartner Zsolt a Jordan tesztpilótájaként tevékenykedett ezidőtájt, a Magyar Nagydíj pénteki napján bemutatózott is a kanárisárga autóval. Élete lehetőségét mégis szombaton kapta meg - amikor már F3000-es futamára készült -, hiszen Ralph Firman a hármas kanyar után elveszítette hátsó szárnyát, és komoly sebességgel csapódott a gumifalnak. Az orvosok nem engedték autóba az ír pilótát, és némi sportpolitikai háttérmunka után jöhetett Zsolt, élete első F1-es futamára készülődve - magyar pályán, magyar színekben.

2003, Rubens Barrichello

Az a bizonyos 2003-as hétvége egészen elképesztő eseményeket tartogatott, közöttük a Ferrari szenvedését: Schumachert lekörözték, Barrichello pedig szokatlan felfüggesztéshiba áldozatává vált.


Barrichello Crash in Hungary 2003 by SpevoCrash

2005, Christian Klien

A magyar pálya első átfordulásos bukását az osztrák hozta össze Jacques Villeneuve közreműködésével. Az eredményt a forgó kerekek összeérése okozta, de Kliennek szerencsére nem esett baja.

2005, David Coulthard

Még egy kör sem telt el, amikor a Red Bull már csomagolhatott is, David Coulthard ugyanis a 12-es kanyar felé ráhajtott Fernando Alonso leszakadó szárnyára, és összetört felfüggesztéssel zúgott ki a bukótérbe.

2006, Kimi Raikkönen-Vitantonio Liuzzi

Sok minden történt minden idők talán legjobb Magyar Nagydíján, az egyik dráma mindenképpen a futamot vezető finn pilóta és a születésnapos toro rossós balesete volt. Liuzzi később bevallotta, hogy le akart húzódni a McLaren elől, csakhogy rossz ütemben tette azt, így a finn belerongyolt a poroszkáló bikás autóba, véget vetve mindkettejük futamának.

2009, Felipe Massa

A brazil pilóta elátkozott a Hungaroringen. 2007-ben egy időmérős csapathiba után a középmezőnyben sínylődött, 2008-ban pedig az élről adta fel a küzdelmet, három körrel a vége előtt. Mindezt 2009 tetézte be a pálya legsúlyosabb balesetével, amikor a Rubens Barrlichello autójáról leszakadó rugó egyenesen fejbe találta a ferrarist a négyes kanyar felé tartó emelkedőn. A brazil pilóta több napig élet és halál között lebegett, mindössze kilenc nap után hagyhatta el a budapesti Állami Egészségügyi Központot - ahol az orvosok óriási erőfeszítéseket tettek a pilóta megmentéséért.

2014, Marcus Ericsson

A nedves aszfalt sok mindenkit megtréfált a 2014-es futam alatt, az első áldozat pedig a svéd pilóta lett, miután a hármas kanyarból kigyorsítva megcsúszott egy vízátfolyáson, és a gumifalban landolt.

2014, Sergio Perez

Körökkel később a mexikói is pórul járt, mégpedig a célegyenes fordulva - Perez túl szélesen vette a kanyart, a nedves műfű pedig egyből a bokszfalra küldte a Force India pilótáját.

Sergio Perez 's crash @ Hungary 2014 from tzerponic on Vimeo.

2015, Sergio Perez

A Hungaroring zsinórban második alkalommal hozott balszerencsét Perezre. A mexikói ezúttal a pénteki szabadedzésen bukott hatalmasat: miután megcsúszott a 11-es kanyarban, majd a jobb oldali korlátnak csapódott, az összetört felfüggesztése fejre állította a VJM08-ast, de pilótája sértetlenül kászálódott ki a roncsok közül.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: