Szokatlan ötlete támadt ugyanis az istállót irányító Bernie Ecclestone-nak és a főtervező Gordon Murray-nek, amire az sarkallta őket, hogy az autóikat meghajtó erőforrás, a BMW turbója a riválisokénál is több üzemanyagot emésztett fel a futamok során. A csapatnál emiatt egy teljesen újszerű taktikával rukkoltak elő, hiszen kiszámolták, hogy ha csak félig feltankolt autóval rajtolnak, és a táv felénél kiállnak újratöltésre, rövidebb idő alatt eljuthatnak a célig. A könnyebb autó előnye volt az is, hogy az alacsonyabb össztömeg miatt lágyabb gumikeverékeket rakhattak fel rá, ezzel tovább javítva a tempót. A gyors üzemanyagtöltést elősegítő felszerelést látva mindenki sejtette, hogy mire készülnek Ecclestone-ék a Brit Nagydíjon, abban viszont senki sem lehetett biztos, hogy beválik-e majd a taktika.
Az időmérőt meglepetésre nem egy turbófeltöltős autó nyerte, hiszen Keke Rosberg szerezte meg karrierje első pole-ját a Williams-Forddal, mögötte pedig éppen a két Brabham végzett Riccardo Patresével és Nelson Piquet-vel.
Rosberg tartalékmotorral állt fel a rajthoz, miután a fő erőforrása elfüstölt a délelőtti bemelegítésen. A felvezető kör előtt azonban ez is megmakacsolta magát és nem akart beindulni, így a finn csak szerelői segítségével tudott a mezőny után eredni, s ennek értelmében a pole-t az utolsó rajthelyre váltotta. Hirtelen a két Brabham találta magát a legjobb pozícióban a startra, de a piros lámpák kialvása után az első sorba került másik autó is a helyén ragadt. Patrese nem tudott elrugaszkodni, és a versenye véget is ért, amikor a két sorral mögüle induló Rene Arnoux hátulról eltalálta az álló Brabhamet.
A zűrzavaros kezdés után Piquet az élre állt és vezetett Niki Lauda, valamint Didier Pironi előtt, ráadásul könnyebb autója miatt komoly léptekben el is húzott tőlük, tudva persze, hogy rá még vár egy tervezett bokszkiállás.
Végül azonban mégsem került sor ilyesmire, a brazil autója ugyanis a 10. körben lelassult és megállt az üzemanyagpumpa meghibásodása miatt. A Brabham hiába készült tehát nagy dobásra, hiszen már a 76 körös futam elején mindkét autóját elveszítette, így nem derülhetett ki, hogy a tankolás ötletével ráleltek-e egy forradalmi változást hozó technikára.
Lauda győzelmét innentől már semmi nem veszélyeztette, így második sikerét szerezte a McLarennel való visszatérése óta. A britek eközben két hazai pilóta, Derek Warwick és Derek Daly előretörésének örülhettek: Warwick Pironit megelőzve egészen a második helyig kapaszkodott fel a Tolamennel, de egy műszaki hiba féltáv környékén véget vetett a versenyének. Pironi visszakapta a helyét, és végül csapattársával, Patrick Tambay-vel együtt állhatott fel a dobogóra, miután az utolsó körben Elio de Angelis elveszítette a harmadik pozíciót Lotusának kifogyó üzemanyaga miatt.
Ami a Brabhamet illeti, nem adták fel a futamközi tankolás meghonosítására szőtt terveiket, de újabb korai kiesések miatt csak három versennyel később, az Österreichringen próbálhatták ki először élesben annak hatékonyságát.