Január 27-én már a szezon második megmérettetésére készült a mezőny a Brazil Nagydíjon, azt követően, hogy két héttel korábban Argentínában Alan Jones és a Williams győzelemmel kezdte az évet.
Interlagosban még a hosszú, 7,8 kilométeres vonalvezetés volt használatban, amit azonban már számos kritika ért a versenyzők részéről. A kritika ráadásul enyhe kifejezés, hiszen konkrétan többen is bojkottálni akarták a nagydíjat, amely törekvések élharcosa a címvédő Jody Scheckter volt. A dél-afrikai azt kifogásolta, hogy a pályán az elmúlt években a biztonság jegyében elvégzett módosítások fikarcnyit sem értek, hiszen az aszfalt ugyanolyan huppanós maradt, a korlátok és védőrácsok pedig aligha voltak képesek megakadályozni, hogy egy kicsúszó autó a dombok oldalában vagy egy árokban végezze.
Egy másik aggodalom is felmerült, ez viszont inkább a Formula-1 vezetőségét aggasztotta. Ekkoriban kezdtek terebélyesedni Sao Paulo külvárosaiban az úgynevezett favelák, vagyis a vidékről a jobb megélhetés reményében a városba költöző, ám jobb híján annak peremén letelepedő szegény lakosság egyszerű hajlékai. Az interlagosi pályát is elkezdték körülvenni ezek a lakások, amelyek egyáltalán nem mutattak jól a csillogás szinonimájaként emlegetett F1 közvetítéseiben.
Scheckterék végül elálltak a bojkottól és versenyhétvége ezen közjáték után rendben lezajlott, mégpedig a Renault dominanciájával. A turbómotoros technológiát a sportban meghonosító, és az előző szezonban első győzelmét is megszerző francia csapat számára jól jött a 850 méteres tengerszint feletti magasság, a turbók ugyanis kisebb teljesítményveszteséggel működtek a ritkább levegőben, mint szívó társaik. Jean-Pierre Jabouille meg is szerezte nekik a pole-t Didier Pironi és Gilles Villeneuve előtt.
A rajtnál aztán Villeneuve remekül lőtt ki a Ferrarival, hiszen azonnal az élre katapultált, noha a vezetést csak egy körig tudta tartani. A két Ligier és a két Renault hamar levadászta, aztán pedig problémákba ütközve gyorsan vissza is esett, négy francia autóra hagyva a győzelemért folyó csatát. A Ligier-k lassan lemorzsolódtak, a így Jabouille mögé csapattársa, Arnoux ért fel, ők ketten pedig alaposan elhúztak legközelebbi üldözőjüktől, a Lotust vezető Elio de Angelistől.
A két Renault közül azonban csak az egyik bírta ki a végéig: Jabouille autójában féltáv után felmondta a szolgálatot a turbó, így Arnoux kezébe került a vezetés, aki meg is őrizte azt, így önmaga első, és a Renault második győzelmét szerezve az F1-ben.
Interlagos számára azonban nem volt menekvés, a több sebből is vérző pálya tíz évre kikerült a körforgásból, és komoly ráncfelvarrások vártak rá - hosszát pedig majdnem felére csökkentették, ezzel legalább valamennyire kitérve a terjeszkedő favelák útjából. A Formula-1 számára 1989-ig Jacarepagua szolgált a Brazil Nagydíj otthonául.