A második világháború kellős közepén, de karácsony napján jött világra Wilson Fittipaldi, akinek azonos nevet viselő édesapja autósporttal foglalkozó újságíró volt, nem mellesleg pedig az ő nevéhez fűződött az első Mil Milhas verseny megszervezése, amelyet az olaszországi Mille Miglia inspirált. Nem csoda, hogy ilyen környezetben az ifjabb Wilsonból is autóversenyző lett: ahogy a pilóták többsége, ő is gokarttal kezdte a pályafutását, 70-es évek fordulóján pedig már Formula-3-as versenyeken állt rajthoz.
A Fittipaldi-családból azonban nem ő, hanem a három évvel fiatalabb Emerson csillaga emelkedett gyorsabban, aki 1970-ben már a Formula-1-ben is bemutatkozhatott. Wilson csak két évvel később, 1972-ben kapott lehetőséget a Brabhamnél – épp abban a szezonban, amikor öccse minden idők legfiatalabb világbajnokává avanzsált. Ezzel egyébként ők lettek az első olyan testvérpár a száguldó cirkusz történetében, akik ugyanazon futamon rajthoz álltak.
Miközben azonban Emerson sorra szállította a győzelmeket, Wilsonnak még a pontszerzés sem sikerült: a legjobbja két hetedik hely volt az első szezonjában, amelyek közül az egyiket rögtön debütáló nagydíján, Spanyolországban szerzett, a másikat pedig a legendás Nordschleifén. Az 1973-as szezonnyitón, Argentínában aztán hatodikként intették le, majd Németországban ötödik lett, így összesen három pontot gyűjtött az idény során.
1974-ben aztán úgy döntött, kihagy egy évet, hogy egy brazil Formula-1-es istálló létrehozására koncentrálhasson, a hamarosan kétszeres világbajnokká váló Emerson segítségével. Wilsonék végül sikerrel jártak, hiszen 1975-ben ott lehetett a mezőnyben a szponzor miatt leggyakrabban Copersucarként emlegetett Fittipaldi Automobile. A csapat egész évben egyetlen autót indított, amelyet egy nagydíjat leszámítva végig maga az alapító vezetett. A sikerek azonban elkerülték az alakulatot, többször még a versenyre sem sikerült magukat kvalifikálniuk, így végül világbajnoki pont nélkül zárták a szezont.
Wilson ezt követően már nem állt rajthoz Formula-1-es futamon, helyette inkább hazája túraautó-bajnokságában szerepelt, 1994-ben és 1995-ben pedig megnyerte a korábban említett Mil Milhas versenyt – utóbbi esztendőben nem más versenyzett az oldalán, mint fia, az F1-ig szintén eljutó Christian.
Ami pedig a brazil csapatot illeti: 1976-ban már Emerson Fittipaldi vezetett a színeikben, s három hatodik helyének köszönhetően az első pontjaikat is megszerezték. A kétszeres világbajnok révén később a dobogó második fokáig is eljutottak, emellett elmondhatták magukról, hogy Keke Rosbergnek köszönhetően egy másik későbbi összetett első is versenyzett náluk (a finn itt szerezte meg első dobogós helyezését). 1981-től aztán hanyatlásnak indultak, s végül az 1982-es évad végén lehúzták a rolót, ezzel véget ért Brazília eddigi egyetlen F1-es csapatának története.