Ritkán történik olyan, hogy egy világbajnokot saját csapata tessékel ki az ajtón, olyan pedig még ritkábban, hogy az istálló saját világbajnokával tesz így. Az pedig aztán tényleg hallatlan, hogy a szerződés lejártát sem várják meg vele. Pontosan ez történt viszont Kimi Raikkönennel, aki 2009 végén annak ellenére is a Formula-1-en kívül találta magát, hogy a mezőny egyik legértékesebb versenyzőjének számított, a pályán és azon kívül is.
Raikkönen bajnok lett a Ferrarival 2007-ben, erősen, de a hajrára mégis Felipe Massa árnyékában teljesített 2008-ban, és szállította a dobogókat 2009 második felében is, de a csapat mégis olyan helyzetbe került, amelyben nem tarthatta meg a finnt kontraktusának utolsó évére, 2010-re. Ennek egyik okát az jelentette, hogy Fernando Alonso már megállapodott a Ferrarival a következő szezonra, a másik pedig minden bizonnyal Massa hungaroringi balesete, hiszen a láthatóan gyorsan gyógyuló brazil már a 2010-es visszatérésre készült, és az őt saját nevelésének tartó csapat nem érezte volna etikusnak, hogy egy ilyen súlyos sérülésből felálló pilótájuk orra előtt becsukják a kaput.
Raikkönen persze nem csinált ebből nagy ügyet, a hivatalos álláspont szerint közös megegyezéssel szakítottak a csapattal, a finn azonban egyértelmű jelét adta annak, hogy még nem akar távozni az F1-ből, és tárgyalásokba kezdett előző csapatával, a McLarennel. A wokingiaknál is alaposan átalakult a felállás azóta, hogy 2006-ban távozott tőlük, az istállót immár Matrin Whitmarsh irányította, pilótájuk pedig Lewis Hamilton volt, aki mellé csapattársat kerestek Heikki Kovalainen elküldése után. Végül itt is apróságokon múlt Raikkönen sorsa, és a McLaren inkább az olcsóbban megszerezhető Jenson Buttont igazolta le.
Miután két nagycsapattól is kikosarazták, a finn 2009. november 19-én robbantotta a hírt, hogy a következő szezonban nem lesz ott az F1-es mezőnyben, hiszen elérhető élcsapatok híján nem vágyik arra, hogy a középmezőnyben tengődjön. Ehelyett új vizekre evezve a WRC mellett kötelezte el magát, hiszen a ralizás mindig is érdekelte. Noha nem zárta ki a visszatérés lehetőségét, a közvélemény erre nem látott sok esélyt, még akkor sem, amikor már 2010 végén szóba hozták a Renault-val.
Raikkönen aztán csak gondolatvilágának kifürkészhetetlenségét igazolta, amikor 2012-re mégis megállapodott az enstone-i csapattal, elkezdve karrierje második Formula-1-es periódusát, amelybe igen gyorsan visszavezetett az útja egykori csapatához, a Ferrarihoz.
A sors különös fintora, hogy míg legutóbb erős teljesítményének dacára is idő előtt menesztette őt a csapat, most általános gyengélkedése ellenére is kitartanak mellette - egyes vélemények szerint a kelleténél tovább. Ám örökre megválaszolatlan marad a kérdés, hogy hogyan alakulhatott volna 2010-ben egy Alonso-Raikkönen párharc a Ferrarinál, amikor még a finn is pályafutása csúcsán járt, és amikor nem ő, hanem a spanyol lett volna az új jövevény a csapatnál. Talán csak egy hajszálon - vagy egy rugón - múlt, hogy ezt megtudjuk.