Ayrton Senna halálának évfordulóján ebbenn a cikkben nem az imolai tragédiát idézzük fel, hanem egy másik, hat esztendővel korábbi május elsejét. A nyolcadik San Marinó-i Nagydíjon kezdődött el egy olyan sikersorozat, melynél az F1 történetében csak a Schumacher-Ferrari, a Vettel-Red Bull, a Hamilton-Mercedes és a Verstappen-Red Bull preárosok tudtak sikeresebbek lenni: 1988. május 1-jén szerezte 35 mclarenes győzelme közül az elsőt Ayrton Senna.
Ez volt a brazil versenyző második futama a wokingi csapat színeiben, s nagyon szeretett volna valami nagy dobást felmutatni – az első ugyanis finoman szólna sem alakult valami fényesen, hiszen hazai versenye kizárással végződött a számára. Sejteni lehetett, hogy az imolai pálya nagyon fekszik majd a McLarennek, de arra a fölényre senki sem számíthatott, amit szombaton mutattak a fantasztikus MP4/4-esek.
Az időmérő edzésen ugyanis Senna 3,3 másodpercet adott a harmadik helyen záró világbajnoki címvédő Nelson Piquet-nek, pedig az ő Lotusában is ugyanaz a Honda erőforrás dobogott, mint a McLarenben. Az MP4/4 és Senna kettősével azonban egyszerűen nem lehetett mit kezdeni, még kétszeres világbajnok csapattársa, Prost is közel nyolc tizedet kapott a braziltól egy körön. Bármily furcsa, ez mindössze a csapat történetének harmadik olyan időmérője volt, melyen sikerült az első rajtsort kisajátítaniuk.
A kvalifikációt követően azonban a Lotus első embere, Peter Warr Nelson Piquet-vel egyetemben azt állította, hogy a hatalmas szombati hátrányuk ellenére minden esélyük megvan a futam megnyerésére, mivel a Lotus, sőt a Ferrari is jobb aerodinamikailag az MP4/4-nél. Nem is tévedhettek volna ennél nagyobbat, sőt úgy hitték, hogy a McLaren számára a 150 literes üzemanyagkorlát betartása is komoly problémát fog okozni – ez utóbbiban legalább egy szemernyi igazságtartalom azért volt...
Senna a rajtnál kilőtt, miközben egyetlen ellenfele, Prost McLarenje többször lefulladt a felvezető körön, s a startnál is épphogy el tudta ezt kerülni. A francia a hetedik helyre esett vissza, egészen Eddie Cheever Arrowsa mögé, s bár már a nyolcadik körre sikerült visszazárkóznia a második pozícióba, minden veszve volt.
A brazil tökéletes kontroll alatt tartotta a versenyt, előnye 6-10 másodperc közt mozgott, s csak az utolsó körben engedett ki, nehogy túlzott üzemanyag-felhasználása miatt elveszítse a győzelmet. Így is több mint két másodperccel előzte meg Prostot a leintés előtt, aki később elismerte, hogy a futam eleji felzárkózás során meglehetősen sokat fogyasztott, így a verseny hátralévő részében takarékoskodnia kellett – persze második helye így sem forgott veszélyben.
Olyannyira nem, hogy a McLarenek megalázó vereséget mértek a riválisokra, egy kört adva a harmadik helytől lefelé mindenkinek, kezdve az előző nap még a győzelemben bízó Nelson Piquet Lotusával. Egy fantasztikus sikertörténet kezdete volt ez Senna számára, melyet 34 másik győzelem követett McLaren-színekben, s háromszor ért fel a Formula-1 csúcsára, első alkalommal rögtön 1988-ban, első wokingi szezonjában.