DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
Retro

F1-Archív: Buttont aggasztja a Honda formája

Van der Garde jogi vitában, a Honda lassú Button alatt, Barrichello nyakát nyomja a HANS, Montoya pedig nem fél Schumachertől. Ezek voltak a fő beszédtémák az előző években március 14-én.

2013: Rivaldafényben a fizioterapeuták. A szezonkezdet előtt az FIA figyelmeztette a csapatokat arra, hogy jól fontolják meg, milyen feladatokkal látják el a versenyzőik trénereit a hétvégék során. Egyes istállóknál ugyanis például az eredményjelző táblák belengetését is ők végzik, ez viszont már a csapat működésében való szerepvállalásnak számít, vagyis az illető így beleszámítana a futamokra szállítható, korlátozott létszámú bokszutcai személyzetbe. A csapatok persze ennek a 60 fős limitnek is a határait feszegették a trénerek szerepkörének növelésével.

2011: A Red Bull bejelentette, hogy meghosszabbította Sebastian Vettel 2012-ben lejáró szerződését további két évvel, így Christian Horner megnyugodott, hogy ezzel végre gátat szabtak a német Ferrarihoz való szerződéséről szóló pletykáknak.

5 (4)



2010: A csapatok körében talán először merül fel komolyan az az elv, hogy javítani kell a Formula-1 által nyújtott show-t. Merész ötletek merültek fel, egyesek szerint kötelezővé kellene tenni a két bokszkiállást, mások szerint ezt kötöttségek nélkül is elérhetnék, ha gyorsabban elhasználódó abroncsokat gyártanának. A Bridgestone-okon ugyanis könnyen teljesíthető lenne akár a teljes versenytáv is a futamközi tankolás betiltásának első évében.

2008: Jenson Button aggódik a Honda formája miatt az Ausztrál Nagydíj pénteki edzésnapja után. A japán csapat pilótái szerint az lesz a legjobb, ha egyelőre a saját dolgukra és fejlesztéseik finomhangolására koncentrálnak. Milyen érdekes, hogy hét évvel később ismét problémás Button alatt a Honda technikája.

2007: És még egy olyan téma, amiről a jelenben is hallhatunk: Giedo van der Garde jogi vitába keveredett. A januárban a Super Agurival tesztpilótai szerződést kötő holland februárban váratlan döntést hozva mégis átnyergelt a Spykerhez, ahova szintén harmadik versenyzőként csatlakozott. A Super Agurinál nem értik a helyzetet, de nem akarják ilyen könnyen elengedni pilótájukat, és harcolni fognak érte a bíróságon. A pert végül van der Garde nyerte - már akkor is. Valamit nagyon tudhat az ügyvédje.

5 (2)

2003: Rubens Barrichello panaszkodik a Formula-1 által újan bevezetett fej- és nyakvédő rendszerre, a HANS-ra, aminek viselése vezetés közben elmondása szerint kibírhatatlan fájdalmat okozott számára. A brazil hét kör után kiesett a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjról, ami szerinte szintén a koncentrációját megzavaró biztonsági elemnek volt köszönhető.

2002: A szezonnyitó után Juan-Pablo Montoya eltökélt azt illetően, hogy idén véget vessen Michael Schumacher uralmának, akit a melbourne-i futam során sikerült is megelőznie a pályán: „Le akarom őt győzni, a testvére is le akarja őt győzni, Rubens is le akarja őt győzni, és mindenki más is le akarja őt győzni. Fontos a bajnokság számára, hogy befogjuk őt, hiszen ha ismét nyer, azzal nagy pontelőnyre tesz szert, amit már nehéz lesz behozni."

2001: Jöhetnek a V6-os motorok? A szezonnyitó versenyhétvégén négy másodperccel javultak a köridők az előző évhez képest, az FIA pedig aggódik, hogy a kibontakozó gumiháború miatt a sebességek tarthatatlan mértékben fognak növekedni. Egy javaslat szerint a motorok teljesítményének csökkentésével fognák vissza a tempót, és a közeljövőben a 3 literes V10-eseket 2,5 literes V6-osokra cserélnék.  

5 (1)

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: