2006. február 17-én egy érdekes hír futott végig az F1-es sajtón: Bernie Ecclestone egy interjúban közölte, hogy ha nem sikerül megállapodni Indianapolisszal a lejáró szerződés meghosszabbításáról, akkor alternatív megoldás után kell majd néznie a Formula-1-nek – amire neki persze már vannak is elképzelései...
„Indianapolis szerződése az idén lejár, és nem tudom, hogy rendben lesznek-e a feltételek ahhoz, hogy meg tudjuk újítani” – idézte Ecclestone-t az Autosprint. „Már keresem az alternatív megoldást. Long Beach-et nyugodtan elfelejthetik, bár én is egy utcai pályában gondolkodom, ahogy a nyolcvanas években megszokott volt. Az ideális egy Las Vegas-i pálya lenne, érintve a Stripet, az utat, ahol a legfontosabb kaszinók fekszenek. Dolgozunk az ügyön.”
A Formula-1 két és fél évtizeddel korábban már ellátogatott Las Vegasba, ám a Caesars Palace Grand Prix, a sportág történetének egyetlen parkolói futama egyáltalán nem bizonyult sikertörténetnek. A különböző, a Formula-1 történetének legrosszabb, illetve legfurcsább versenyhelyszíneit bemutató összeállításokba rendre bekerülő helyszín bár gyors volt, a teljesen lapos pálya tulajdonképpen önmagát ismételte a jó helykihasználás érdekében.
A futam arról a szállodáról kapta nevét, melynek parkolójában az ideiglenes pályát kialakították. A munka minőségével alapvetően nem volt gond, az aszfaltcsík a lehetőségekhez képest széles és biztonságos volt, ám ez persze nem segített azon, hogy a futamok unalmasnak, s fizikailag roppant megterhelőnek bizonyultak. Az F1 kétszer látogatott el ide, az 1981-es és 1982-es szezonzárót is itt rendezték, azaz Nelson Piquet Vegasban szerezte meg első világbajnoki címét.
A pályának otthont adó parkoló már a múlté, mostanra épületek nőtték be. A Las Vegas-i futam terve viszont a mai napig él, ötlet szintjén újra és újra felbukkan az F1-es sajtóban. A kilenc évvel ezelőtti Ecclestone-nyilatkozatból végül nem lett semmi, a sportág még egy évig Indianapolisban maradt, majd néhány éven át nem rendeztek futamot a tengerentúlon. 2012-ben Austin fogadta ismét a királykategória mezőnyét, s úgy tűnik, hogy a COTA Watkins Glenhez hasonlóan hosszú távú otthont biztosíthat az F1 számára.
A vegasi futam ettől függetlenül is reális lehetőségnek tűnik, hiszen nagy az egyetértés abban, hogy a versenynaptár elbírna két amerikai futamot is. Éveken át biztosnak tűnt, hogy New Jersey lesz a második helyszín, ám a sorozatos csúszások miatt mára már igen nehéz lenne ezt elképzelni. Long Beach az IndyCar mellett kötelezte el magát, Las Vegas viszont még mindig egy reális lehetőségnek tűnik, legutóbb épp tavaly ősszel merült fel az ötlet a sajtóban.