DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
Retro

F1-Archív: A Ferrarihoz való vágyódás napja

Fisichella szeretne a Ferrarinál vezetni, Vettel szeretne a Ferrarinál vezetni, Morbidelli visszatérne, Raikkönen balesetet szenvedett a pályán, Irvine pedig a közúton – ezek voltak az elmúlt 20 év hírei február 15-én.

2014: A közvélemény attól tart, hogy az új szabályok mellett a könnyebben vezethető autók miatt alaposan leegyszerűsödik majd a versenyzők dolga a pilótafülkében. Maguk a versenyzők azonban nem így gondolják, Sebastian Vettel és Nico Hülkenberg is úgy vélekedik, a legjobbak ezután is ki fognak tűnni a mezőnyből.

2012: Az F1 világa attól tart, hogy az előző évhez hasonlóan ezúttal is az utolsó pillanatban kell majd törölni a naptárból a Bahreini Nagydíjat, ahol a belpolitikai viszályok azóta sem csitultak el. A mindig higgadt Bernie Ecclestone azonban mindenkit megnyugtatott, hogy nem lesz szükség törlésre, és garantálta, hogy a sport biztonságban lesz az országban töltött idő alatt.

2011: Az első világbajnoki címét az elmúlt ősszel megszerző Sebastian Vettel máris arról álmodik, hogy egy napon a Ferrarinál versenyezhessen. „Különleges, ha az ember neve a világbajnokok között szerepel, de az is az, ha a Ferrari pilótái között tartják számon.”

1_4



2010:  A szezon első teszthetének jelentős része esőben zajlott, és az előrejelzés szerint a következő négynapos jerezi gyakorlás is hasonlóan mostoha időjárást hozhat. A csapatok aggódni kezdtek amiatt, hogy nem lesz elég lehetőségük száraz pályán tesztelni a szezonkezdet előtt, és az ötlet szintjén még az is felmerült, hogy a barcelonai vagy a portimaói pályára meneküljenek az időjárás elől.

2008: A csapatok egyöntetűen támogatják az FIA azon kezdeményezését, miszerint a Spanyol Nagydíjtól beindítja rasszizmus elleni kampányát. Az ötletet nem titkoltan az váltotta ki, hogy az előző tesztel Lewis Hamilton kellemetlen fogadtatásban részesült a szurkolóktól.

2007:  Nemrég három ország, Mexikó, India és Oroszország is jelezte szándékát az F1-es mezőny fogadására, ám Hermann Tilke lehűtötte a kedélyeket, rávilágítva, hogy különféle okokból egyik állam sincs felkészülve arra, hogy nagydíjat rendezzen a közeljövőben.

2_3

2006: Az F1-be a Honda támogatásával újonnan csatlakozó Super Aguri bejelentette pilótapárosát első szezonjára: a papírforma Takuma Sato mellé a nemzetközi motorsportvilág számára szinte teljesen ismeretlen Yuji Ide ül majd be az autókba.

2005: Kimi Raikkönen hatalmas balesetet úszott meg, amikor a barcelonai teszten a 11-es kanyarban elvesztette az irányítást McLarenje felett, ami nagy sebességgel a szalagkorlátnak csapódott. A finnt nem kellett kórházba szállítani, de kihagyja a következő tesztet.

3_2

2003: Giancarlo Fisichella továbbra is hisz abban, hogy egy napon a Ferrari versenyzője lesz. Bár az olaszok nemrég leigazolták tesztpilótának Felipe Massát, Fisico szerint ez semmit nem jelent, és 2004-re egy élcsapatot célozna meg.

2001: Az 1997-ben az F1-et ez kéztörés miatt elhagyó Gianni Morbidelli bízik benne, hogy a Minardi színeiben visszatérhet a sportba. Fernando Alonso csapattársa lehetne, de a vezetőség még nem adott választ számára.

1999: A Ferrari versenyzője, Eddie Irvine szerencsésen megúszott egy közúti balesetet Milánóban. A hírek szerint a másik autót egy hölgy vezette.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: