A „Torger Christian” keresztnév már jóval kevésbé cseng ismerősen, pedig ezen a néven született Wolff 1972-ben Bécsben. Ő sem üzletemberként kezdte, hiszen a ’90-es években a versenyzés világában tűnt fel először: Formula Ford bajnokságokban és GT versenyeken fordult meg. Szerzett kategóriagyőzelmet a nürburgringi 24 óráson és tagja volt 2006-ban a Dubai 24 órás versenyt megnyerő Duller Motorsport csapatnak, amikor még az ő overálján is Red Bull matrica díszelgett.
Az eredményeket tekintve azonban sohasem tartozott a versenyzők elitjéhez, és már korán rájött, hogy több vasat is érdemes a tűzben tartania. 1998-ban megalapította befektetési cégét Marchfifteen néven, amit 2004-ben a Marchsixteen követett, amely középméretű vállalatokkal kötött stratégiai megállapodásokat. Ezen keresztül került kapcsolatba a Mercedes DTM autóit is fejlesztő HWA-val. Hamarosan 49%-os részesedést vásárolt a cégben és máris ismét a motorsportokban találta magát, ezúttal a másik oldalról, a vezetőség tagjaként. Ám nem csak új munkát talált magának a DTM-ben, hanem feleséget is a Mercedesnél versenyző Susie Stoddart személyében, akivel 2011 októberében házasodtak össze.
Ekkorra azonban Wolff már az F1-ben is megvetette a lábát: a 2009-es szezon végén észrevétlenül részesedést vásárolt a Williamsben, majd ahogy a vezető szakemberek sorra hagyták el a csapatot, ő úgy kapott egyre nagyobb felelősséget és befolyást, arca pedig egyre ismertebbé vált. 2012-ben már arról beszéltek, hogy Wolff követheti a csapatvezetői székben Frank Williamst, ehelyett azonban a tél folyamán egy huszárvágással átnyergelt a Mercedeshez, ahol új motorsportfőnököt kerestek Norbert Haug távozása után, ő pedig a márkával már meglévő szoros kapcsolata miatt ideális jelöltnek tűnt.
Wolff nem habozott részesedést vásárolni a Mercedes F1-es csapatában sem, így jelenleg azzal a furcsasággal büszkélkedhet, hogy két istállóban is van érdekeltsége. Egyúttal az F1-es alakulat ügyvezetői szerepét ruházták rá a stuttgartiak, így most Paddy Lowe-val közösen osztják meg Ross Brawn korábbi feladatait. A csapat újraszervezésében ő jelentette az egyik utolsó és talán legfontosabb építőkockát: a rezzenéstelen arcú, mégis jó humorú Wolff kemény kézzel vezeti az istállót, emellett pedig felügyeli a Mercedes DTM és F3-as programjait is.
A pár éve még a háttérben meghúzódó befektető ma már az F1-es paddock egyik legismertebb arca, aki 2014-ben széleskörű elismerést is kivívott magának azáltal, hogy az év során kordában tudta tartani a bajnoki csatában egymásnak feszülő Lewis Hamilton és Nico Rosberg indulatait - ezt pedig a következő két évben is hasonló sikerrel ismételte meg.
Cikkünk eredeti publikálása óta pedig Wolff az F1 legsikeresebb csapatfőnökévé vált, hiszen 2014 és 2020 között zsinórban hét alkalommal hódította el a Mercedes mind az egyéni, mind a konstruktőri vb-trófeát - sőt, utóbbit még 2021-ben is bezsebelte az istálló -, ezzel pedig a Ferrari korábbi rekordját is átadták a múltnak, s az ő irányítása alatt vált Hamilton is a legeredményesebb pilótává.