Retro hírek
Retro – Magyar pilóta az F1-ben
December 22. fontos dátum a hazai autósport történetében: 2003-ban ezen a napon dőlt el, hogy az ország egyedüli F1-es versenyzője, Baumgartner Zsolt a királykategória állandó résztvevője lesz.
részletekRetro – Tragédia karácsony előtt
Kétszeres világbajnok motorversenyzőként azért váltott kettőről négy kerékre, mert biztonságosabbnak érezte az F1-es autókat, de még első futama előtt halálos balesetet szenvedett.
részletekRetro – Akiből nem lett Schumacher
A születésnapját ma ünneplő Karl Wendlingert az 1990-es évek elején a Mercedes aranyifjainak egyik tagjaként emlegették, aki ugyan szintén eljutott az F1-be, de karrierjét megpecsételte egy baleset Monacóban.
részletekRetro – Akinek tányért törtek a fején
Juan Manuel Fangio segítette az F1-be, ahol bajnokokkal harcolt: pályafutása elején apjával fogadott, hogy versenyezhessen, és már 13 évesen elkötött egy autót. Onofre Marimon cikkünk főszereplője.
részletekRetro - Nem vágyott az F1-re, mégis bekerült
Sokaknak nem sikerül, akik próbálkoznak, ám az egyik legelismertebb utánpótlás-nevelő csapatfőnök boldog lehet, hogy annak ellenére is túlélte az F1-et, hogy ott hat évig minden ellene dolgozott.
részletekRetro – A 131-es rajtszám tulajdonosa
E borús decemberi napon egy napsütéses augusztusi versenyt idézünk fel, egy F1-es futamot, mely nem is volt igazán F1-es, ahol a legfurcsább rajtszámokat osztották ki, s végül világbajnokot avattak.
részletekRetro – A mérnökök Szent Grálja
Az F1 boszorkánykonyhájában technikai újítások százai születtek meg az évtizedek során, de talán egy sem volt közülük annyira kifinomult és jelentős, mint az 1982-ben ezen a napon kipróbált aktív felfüggesztés.
részletekRetro – Táncosnőből versenyző
Párizsi színpadokon kezdte, Európa és Amerika versenypályáin folytatta, végül a korszak sztárjának kémvádjai miatt kellett befejeznie: Helle Nice a 30-as évek nagydíjainak egyetlen női pilótája volt.
részletekRetro – Fenekestül felforgatják az F1-et
2002-ben ezen a napon bólintott rá az FIA a pontrendszert és az időmérőt érintő radikális változásokra, amelyek kimondva-kimondatlanul a Ferrari és Schumacher dominanciájának megtörését célozták.
részletekRetro - Az első McLaren-győzelem
Az F1-es csapat ekkor talán még gondolatban sem létezett, de annak későbbi alapítója végleg letette a névjegyét, amikor, bár némi szerencsével, de győzelmet szerzett az 1959-es bajnoki finálén.
részletekRetro – Mario Kart-mód az F1-ben
Az első USA Nagydíj edzésein kapkodhatták a fejüket az európaiak: egy egyáltalán oda nem illő autó mellett egy a pálya felét levágva az első sorba kerülő versenyző is sok témát szolgáltatott nekik...
részletekRetro – A legőrültebb ferraris
Enzo Ferrari bizalmasa volt, nevéhez köthető Belgium F1-es csapata. Élete több mint 80 éve során volt versenyző, csapatfőnök, autókereskedő és gyűjtő is. A Ferrariba legelső versenyén szeretett bele.
részletek