Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. december 14. szombat
Ralikrossz

Miben különbözik egy ralikrosszautó az utcaitól?

Az Európa-bajnokság második helyezettje, Marton Gergely hasonlította össze versenygépét, az Audi A1 Super1600 RX-t és a forgalomban használt modellt. A szabályzat előírja, hogy a vezetőoldali ajtónak gyárinak kell lennie – ezt leszámítva azonban nehéz egyezést találni.

Az évek óta kontinensbajnokságon edződő Marton Gergely idén váltott versenyautót, így pályafutása eddigi legelőkelőbb eredményét Audi A1-gyel érte el. A német gyártó kiskategóriás autójának RX-verziója az elsőkerék-hajtású Super1600 géposztályban is újabb jövevénynek számít: egyelőre csak Marton csapata, a Volland Racing versenyez a típussal, amely a németországi Hilpoltsteinben épül.



„A Super1600 kategória előírásainak megfelelően mindenekelőtt 1.6 literes, soros 4 hengeres szívómotor kerül az autóba az eredeti 1.4-es TFSI helyére” – hasonlította össze a verseny- és a gyári verzió paramétereit Marton Gergely. „Ennek teljesítménye éppen kétszerese az utcaiénak: 240 lóerő. Az RX ráadásul sokkal könnyebb, 920 kilogramm tömegű 1200 kilogrammal szemben. Ennek megfelelően a súly-lóerő arányban is óriási a különbség, 3,83 kg/LE 9,16-hoz képest.”

A ralikrosszt rövid, akciódús futamok jellemzik, ehhez igazítva pedig a versenygépek kicsiny üzemanyagtankot kapnak: az Audiban mindössze 15 literes található. „A tank azonban hamar kiürül, mivel a fogyasztásunk 100 kilométeren az utcai verzió 5,4 literje helyett körülbelül 100 liter.”

A WRX és S1600 audis különítménye Spában

Adja magát a kérdés, egyáltalán milyen alkatrész azonos az utcai A1-gyel? „A vezetőoldali ajtó a szabály szerint gyári kell, hogy legyen. Azon kívül azonban semmi más nem egyezik az utcai verzióval!” – árulta el a versenyző.

Az Audi A1 Super1600 RX és az utcai verzió fontos paraméterei:

 

Audi A1 Super1600 RX

utcai Audi A1

Motorkonstrukció

1.6 soros 4 henger szívó

1.4 TFSI soros 4 henger turbó

Sebességváltó

6 fokozatú szekvenciális

6 fokozatú manuális /
7 fokozatú S tronic automata

Teljesítmény

240 LE

120 LE

Forgatónyomaték

205 Nm

200 Nm

Gyorsulás 0-100 km/h

~5.9 mp

8.9 mp

Súly

920 kg 

1200 kg

—» Súly-lóerő arány

3,83 kg/LE

9,16 kg/LE

Üzemanyagtank

15 l 

45 l

Fogyasztás

~100 l/100km

5.4 l/100km

Ülés

1 fő

5 fő

Készül

Hilpoltstein,
Németország

Martorell,
Spanyolország

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?