Az évek óta kontinensbajnokságon edződő Marton Gergely idén váltott versenyautót, így pályafutása eddigi legelőkelőbb eredményét Audi A1-gyel érte el. A német gyártó kiskategóriás autójának RX-verziója az elsőkerék-hajtású Super1600 géposztályban is újabb jövevénynek számít: egyelőre csak Marton csapata, a Volland Racing versenyez a típussal, amely a németországi Hilpoltsteinben épül.
„A Super1600 kategória előírásainak megfelelően mindenekelőtt 1.6 literes, soros 4 hengeres szívómotor kerül az autóba az eredeti 1.4-es TFSI helyére” – hasonlította össze a verseny- és a gyári verzió paramétereit Marton Gergely. „Ennek teljesítménye éppen kétszerese az utcaiénak: 240 lóerő. Az RX ráadásul sokkal könnyebb, 920 kilogramm tömegű 1200 kilogrammal szemben. Ennek megfelelően a súly-lóerő arányban is óriási a különbség, 3,83 kg/LE 9,16-hoz képest.”
A ralikrosszt rövid, akciódús futamok jellemzik, ehhez igazítva pedig a versenygépek kicsiny üzemanyagtankot kapnak: az Audiban mindössze 15 literes található. „A tank azonban hamar kiürül, mivel a fogyasztásunk 100 kilométeren az utcai verzió 5,4 literje helyett körülbelül 100 liter.”
Adja magát a kérdés, egyáltalán milyen alkatrész azonos az utcai A1-gyel? „A vezetőoldali ajtó a szabály szerint gyári kell, hogy legyen. Azon kívül azonban semmi más nem egyezik az utcai verzióval!” – árulta el a versenyző.
Az Audi A1 Super1600 RX és az utcai verzió fontos paraméterei:
|
Audi A1 Super1600 RX |
utcai Audi A1 |
Motorkonstrukció |
1.6 soros 4 henger szívó |
1.4 TFSI soros 4 henger turbó |
Sebességváltó |
6 fokozatú szekvenciális |
6 fokozatú manuális / |
Teljesítmény |
240 LE |
120 LE |
Forgatónyomaték |
205 Nm |
200 Nm |
Gyorsulás 0-100 km/h |
~5.9 mp |
8.9 mp |
Súly |
920 kg |
1200 kg |
—» Súly-lóerő arány |
3,83 kg/LE |
9,16 kg/LE |
Üzemanyagtank |
15 l |
45 l |
Fogyasztás |
~100 l/100km |
5.4 l/100km |
Ülés |
1 fő |
5 fő |
Készül |
Hilpoltstein, |
Martorell, |