Az Európa-bajnokság versenynaptára szokás szerint ketté van bontva, a norvég és a francia versenyek között két hónap nyári szünet volt. Hogyan készültél ebben az időszakban az évad második felére?
A nyári szünetben igyekeztem pihenni és kikapcsolódni, emellett persze fizikálisan és mentálisan is készültem, hogy úgy menjek Franciaországba, hogy minden a helyén van. Ebben nem tértem el a szokásostól, viszont a szünet közepén teszteltünk a Volland Racinggel Rigában, ami a következő Eb-futam helyszíne lesz. Nagyon eredményesen alakult ez a teszt, talán sosem éreztem még ilyen jól magam az autóban.
Ez érződött Loheacban is, hiszen eddigi legjobb versenyed teljesítetted szeptember első hétvégéjén. Az eredmények: köztes eredménylistán harmadik hely, az elődöntőben második pozíció, a döntőben második pozíció, összesen 24 pont.
Már korábban is beszéltünk róla, hogy az idei évben nagyon jól érzem magam az autóval és a csapattal, eddig azonban hiába volt meg az erős tempó minden pályán, a helyezések kissé ingadoztak, ami a végeredményben is meglátszott. Most viszont úgy érzem, hogy megugrottunk egy újabb lépcsőt, és már a legelejétől kezdve, akármilyen körülmény ellenére ott tudunk lenni a közvetlen élmezőnyben. Alapvetően szeretem ezt a pályát, és már a szabadedzéseken jó tempót diktáltam. A sorsolás szinte már szokás szerint nem kedvezett nekem, a Q1-ben az ötös rajtkockát kaptam meg, ahogyan általában a pole-pozíciótól távoli rajthely szokott nekem jutni. Ezen a hétvégén viszont bevált az ötös kocka: körbe el tudtam jönni elsőnek a rajtnál, aztán a talán legnagyobb hétvégi ellenfelemmel, a litván csapattársammal, Baciuskával harcoltam. Ötödik időt mentem, ami azt jelentette, hogy a Q2-ben ugyanúgy megkaptam az ötös kockát, és ugyanazzal a manőverrel megnyertem a rajtot az első kanyarban.
A folytatásban is ennyire kijött a lépés?
A másik két kvalifikációs futamon nem, a Q3 már nehezebb volt a nagyobb forgalom és a rajt miatt, de itt is hoztam egy ötödik időt. A Q4-et kaotikusnak nevezném, én is többször hibáztam, és óriási oda-vissza előzgetések voltak, amiken szintén sok időt veszítettünk, így a 12. helyen végeztem. De összesítve így is harmadik helyen maradtam a köztes eredménytáblán, és ezzel második rajtpozíciót szereztem az elődöntőben. Litván csapattársam indult a pole-pozícióból, és mindkettőnk érdeke volt, hogy minél gyorsabban végigérjünk, ne keveredjünk semmilyen csatába. Ezért hamar besoroltam mögé az első kanyarban, és nagyon jó tempót diktáltunk.
A második helyezés az első elődöntőben harmadik rajtkockát ért a döntőben. Hogyan javítottál végül még egy pozíciót?
Az ismét első helyről rajtoló Baciuska a rajtnál elégette a kuplungját, és nem tudott elindulni sem. A szintén első soros másik csapattársam, Nurijev lett az, akivel csatáznom kellett. Az első kanyarban másodiknak fordultam el, és bár volt olyan szakasza a pályának, ahol hozni tudtam rajta, a jokerköröm is nagyon jól sikerült, végül a második helyet tudtam megszerezni a hétvégén, de nagyon kevesen múlt, hogy az első nem lett meg. Összességében boldog vagyok ezzel a versennyel.
A bajnokságban is három pozíciót javítottál, már a negyedik vagy. Milyen várakozásaid vannak Rigára és az Esteringre?
Így, hogy helyreállt a világ rendje, vagyis az erőviszonyok rendeződtek, örülök, hogy fel tudtam jönni a bajnokságban. Igaz, hogy az első három jó pár ponttal előttem van, de ahogy velem is történtek balszerencsés dolgok, a következő versenyeken is történhet bármi bárkivel. Ennek ellenére nem erre játszunk, én úgy gondolom, hogy nekem nincs más dolgom a következő versenyeken sem, mint hogy kihozzam a legjobbat magamból és az autóból. Pozitívan állok hozzá a maradék két hétvégéhez, Rigát nagyon szeretem és a teszt is remekül sikerült, az utána következő Németország is az autónak jól fekvő pálya, így abszolút nagy reményeim vannak. A bajnokságban most a Volland Racing négy versenyzője áll az első négy helyen, és úgy érzem, ott tudok lenni a csapattársaimmal a mezőny legelejében.