Viszont sajnos utoljára. A sportág szülőföldjének számító angol pályát a jövő évtől Silverstone váltja a versenynaptárban, feltehetőleg anyagi okokból. A kicsivel több, mint 1 kilométer hosszú pálya szinte pont félúton helyezkedik el Dover és Canterbury között, és az évek során feliratkozott a legendás aszfaltcsíkok listájára. Magát a pályát 1955-ben építtette Bill Chesson, és eleinte stock-car- és motorversenyeknek volt helyszíne, ám a sorozatos felújításoknak köszönhetően 1965-ben már Formula-3-as futamokat is rendezhettek rajta. Innentől kezdve lett igazán ismert pálya Lydden Hill, így néhány év múlva már a televízióban is közvetítették a pálya versenyeit.
Lydden Hill viszont olyasvalamit mondhat el magáról, amelyet a világ versenypályái közül igencsak kevesen: 1967-ben ezen a kenti pályán egy teljesen új autósport szakág született meg. A sorozat ötlete rendhagyó módon a televíziós közvetítések apropóján pattant ki Robert Reed ITV-s producer, Bud Smith versenyszervező és Bill Chesson pályatulajdonos fejéből, akik egy olyan sportág létrehozásán gondolkoztak, aminek megrendezése nem függ az időjárástól és kitöltheti a brit tévécsatornák műsoridejét akkor is, ha például egy lóversenyt elmos az eső.
A legelső futamot 1967. február 4-én rendezték Lydden Hillen –természetesen miután a pálya felületének 40%-át murvásították–, és mindenki azonnal beleszeretett a sportba. Az első győztes sem volt akárki: Vic Elford egy Porsche 911-el, akinek valószínűleg még sosem hallottuk a nevét, de ő a 1968-as Monte-Carlo Rali győztese (szintén egy Porsche 911-el), későbbi kategóriagyőztes Le Mans-i 24 óráson, illetve ex-Formula-1-es versenyző, akinek legjobb eredménye egy 4. hely volt, máris az első futamán. Formula-1-es pályafutása nem volt kiemelkedően hosszú életű, csak néhány futamon állt rajthoz három szezon során (1968, 1969, 1971) a Cooper, a McLaren, és a BRM autóival, összesen nyolc pontot szerezve.
Ahogy a jelenkori ralikrossz futamoknak, a régieknek is elengedhetetlen kelléke volt a rengeteg kerék a kerék elleni csata és a megannyi koccanás illetve ütközés, de arra még a szakág megálmodói sem számíthattak, hogy futótűzszerűen fog terjedni a sorozat népszerűsége, és a 60-as évek végére már csaknem 10 millió brit fogja követni a ralikrosszt. Először Hollandia, majd a Skandináv országok vették át azt, ami Lydden Hillen elkezdődött, napjainkban pedig már olyan egzotikusnak számító helyszínekre látogat el a világbajnokság, mint Dél-Afrika.
Sajnálatos, hogy az e hétvégi WorldRX forduló volt az utolsó Lydden Hillen, de legalább nem maradt el az 50 éves évforduló megünneplése, amelyre néhány idei autó mellé elhoztak jó pár legendás modellt is, többek között azt a bizonyos Porsche 911-et, ami akkor 1967. február 4-én történelmet írt.