DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
Ralikrossz

Korábbi ellenfele szorít a magyar Európa-bajnoknak

„A paddockban kedves srác, de amikor a pályára mentek, nagyon kemény ellenfél” – jellemezte a ralikrossz Európa-bajnokát, Szabó Krisztiánt a széria őt megelőző nyertese, a már WRX-ben szereplő Janis Baumanis.

A lett pilóta a ralikrossz-világbajnokság mezőnyét erősíti már a második éve: Janis Baumanis a Super 1600 Európa-bajnokság 2015-ös győzteseként lépett fel a kategóriába, ami pedig számunkra a legérdekesebb, hogy abban a szezonban a végül harmadikként végző Szabó Krisztián volt egyik fő ellenfele a bajnoki csatában. Április első hétvégéjén, a WRX barcelonai szezonnyitóján a magyar versenyzőről kérdeztük Baumanist.

„Először is kiemelném, hogy idén a középső testvérem, Artis ellen versenyez az Európa-bajnokságon” – mondta a Formula.hu-nak Baumanis. „A paddockban kedves srác, akivel jól el lehet beszélgetni, de amikor a pályára mentek, nagyon kemény ellenfél, aki tudja, hogyan kell vezetni egy Super 1600-as autót. Remek versenyző, hiszen senki sem nyeri meg ok nélkül ezt a kategóriát, ami neki tavaly sikerült. A legjobbak közé kell tartoznia, ráadásul ő volt a legstabilabb, megérdemelte az Eb-címet.”

Szabó és Baumanis csatája 2015-ben


„Idén ismét az S1600-ban indul, és nehezebb dolga lesz, mint bármikor korábban” – folytatta a STARD csapat pilótája. Szabó Krisztián nem lép magasabb kategóriába idén, hanem megvédi bajnoki címét az 1,6-os osztályban. „Ott lesz a tavalyi ellenfele, Linnemann, más magyar versenyzők ütőképes autókkal, a testvérem a Skodában, a Set Promotion versenyzői, és mindenki nagyon-nagyon erős lesz. Szorítok Krisztiánért, és persze a testvéremért, ilyen szemszögből érdekes lesz a kategória.”

A ralikrossz-vb-re nem egyetlen kikövezett útvonal vezet az utánpótlásból, több kategóriából be lehet kerülni a mezőnybe: Baumanistól azt kérdeztük, a Super 1600-ból vagy a világbajnoksággal megegyező autókkal futó Supercar Európa-bajnokságból hasznosabb-e a feljutás.

„Az S1600 elsőkerék-hajtású, körülbelül 230 lóerő, egy Supercar viszont több mint 600 lóerő és összkerekes. Ott bőven jut időd gondolkodni és reagálni, itt viszont erre nincs lehetőség, egy ezredmásodperc alatt kell cselekedned, ami mindenről dönthet. Nagyon nehéz a Super 1600-ból való váltás, a legfontosabb talán az, amit ott megtanulhatsz, hogy nem szükséges egyenes vonalban haladnod, ha gyors akarsz lenni, én legalábbis ezt tudom felhasználni itt a legjobban. Talán az ideális út a Super 1600-ból az Európa-bajnokságra fellépni, ahol megtanulhatod a pályákat, a költségek pedig nem olyan magasak. 30 ellenfelet kell legyőznöd, miután pedig kiderült, hol állsz, átválthatsz a világbajnokságra” – magyarázta a lett versenyző.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: