DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
Ralikrossz

Exkluzív: Egy ralikrosszos fogadás története

Mattias Ekström, aki a DTM mellett az FIA World RX-ben is versenyzik, sőt ő a címvédő, egyre több túraautós kollégáját fertőzi meg a ralikrossz szeretetével. Egyikük a svájci Nico Müller, aki a Playboy-festésű Audit vezeti a DTM-ben.

Az Ekströmmel készült korábbi bajnoki interjút itt találják, ő javasolta, hogy kérdezzem meg Nicót az eddigi ralikrosszos élményeiről.

Nico, ha jól tudom minden egy kettőtök közti fogadással kezdődött. A fogadás elvesztése miatt kellett Barcelonába utaznod, hogy az EKS csapat hivatalos gumitisztító fiúja legyél a spanyol fordulón. Kérlek, meséld el nekünk ez a különös sztorit!

Nico Müller: Még a tavalyi év elején Monteblancóban teszteltünk az Audival, és lefilmeztem, ahogy Mattias az egyik hajtűkanyarból kijövet driftel egy kicsit. Már a teszt végén jártunk, biztosan kopottak voltak már a hátsó kerekei. A nap végén Mattias javasolta, hogy fogadjunk, hány like-ot fog kapni ez a videó, miután feltöltöm a Facebookra. Nyilvánvalóan elvesztettem a fogadást, és azt találtuk ki arra az esetre, ha én nyernék, hogy vezethetem az Audi S1 EKS RX quattro ralikrossz autóját, de ha veszítek – márpedig így lett – akkor én leszek a csapatának a gumitisztító fiúja egy hétvégén.

A barcelonai hétvégére utaztam velük, és Mattias egyáltalán nem volt egy rossz vendéglátó. Kiváló betekintést nyerhettem az EKS csapat és az egész ralikrossz-világbajnokság életébe, és természetesen abroncsokat is tisztítottam! (nevet) Nagyszerű élmény volt számomra ez a pár nap, ráadásul köszönetképpen – amit talán meg sem érdemeltem – Mattias megengedte a futam utáni napon, hétfőn, hogy versenyzői szemszögből is belekóstolhassak a ralikrossz világába.

Először ő vitt el pár körre, és le voltam nyűgözve, hogy mire képes ez az autó! Majd három-négy kört én is mehettem magamtól. Egy életre szóló élmény volt, és nem túlzás azt állítanom, hogy egy kicsit beleszerettem az S1 EKS RX-be. Ez egy nagyszerű autó, jó móka vezetni, hatalmas adrenalinlöketet ad, és soha nem szeretnél belőle kiszállni! Viszont nekem sajnos négy kör után ki kellett szállnom, ennyi idő jutott.

 

Azonban pár hónap múlva visszaülhettél az S1-be egy igazi többnapos teszt keretein belül, Belgiumban, ahol több kört is megtehettél. Milyen volt? Sok újat tanultál?

Hogyne, Mattiasnál jobb tanárt nem is kívánhatnék! Ő a világbajnoki címvédő, tanácsokkal látott el, hogy mire figyeljek, miket csináljak… Sokat tanultam, jól éreztem magam, nagyszerű volt újra a csapatával lenni. A ralikrossz autó vezetése teljesen különböző attól, amit eddig csináltam, hiszen mindig is hátsókerekes autókat vezettem. Ez egy új világ, sokat kell még tanulnom, de a DTM-szezon végeztével ennél jobb programban nem tudtam volna részt venni! Nagyon jól kijövök Mattiasszal, idén csapattársak leszünk a DTM-ben, szeretünk szórakozni, bár számára a ralikrossz most már több mint szimpla szórakozás. 

Tudod esetleg, hogy milyenek voltak a köridejeid az EKS csapat versenyzőihez képest?

Igazából nem nagyon figyeltünk erre, Mattias egy komoly tesztprogramot hajtott végre, utána kaptam lehetőséget. Úgy gondolom, sokat fejlődtem, elégedett voltam magammal, és szerintem Mattias is el tudja ugyanezt mondani rólam. Egyáltalán nem néztük a köridejeinket, még a személyes legjobbamat se tudom.

Gondolkozol egy esetleges ralikrosszos karrieren is?                     

Nem mondanék nemet, ha lehetőséget kapnék arra, hogy például először felkészüljek egy versenyre, de jelenleg kizárólag a DTM-re összpontosítok. Nagyon szeretem ezt a sorozatot, és egy kivételes srácnak érzem magam, hogy az Audi Sport Team Abt Sportsline tagja lehetek. A DTM egy nagyon kompetitív széria, a futamaink talán a legizgalmasabbak között vannak, ha az összes sorozatot összevetjük, és nem utolsó sorban a legszebb túraautókkal versenyzünk. Csak kilenc DTM-es versenyhétvégénk lesz az idei évben, szóval van számomra egy pár szabad, ezért mindenféleképpen el fogok indulni az Audival pár GT-versenyen, ahogyan azt az előző években is tettem. Ha lesz ralikrosszos lehetőségem a jövőben, akkor miért ne használnám ki, de én lépésről lépésre szeretek haladni.

Mik az elvárásaid az idei DTM-szezon felől, mik a céljaid?

Tavaly egy elég jó évet zártam, megszereztem az első pole pozíciómat és futamgyőzelmemet. Ezekből szeretnék többet. Idén már egy újabb szintre akarok lépni. Sok jó, TOP 5-ös helyezéseket, és győzelmeket szeretnék szállítani az Audinak, és reméljük mind a három bajnokságot – a csapatok és a gyártók köztit, és az egyénit is – meg tudjuk majd nyerni. Sokat kell még fejlődnöm, azonban tudom mely területeken, és emiatt biztos vagyok benne, ha mindent megteszünk a sikerért, akkor el fogjuk érni a céljainkat.

Vezetted már az új autót?

Nem, még nem, de alig várom már, kíváncsi vagyok, hogyan fog viselkedni. Először a Genfi Autószalonon fogom látni, ott mutatja be az Audi az idei felállást. Biztos vagyok benne, hogy a gyárban a srácok jó munkát végeztek.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: