Hermann Tilke már az egykori Österreichring 1997-es átépítésével megkezdte munkáját a Forma-1-ben, azóta pedig nem kevesebb, mint tizenkét olyan, vadonatúj aszfaltcsík mutatkozott be a sportágban, mely az ő keze nyomát viselte. Tilke cége felelt a Nürburgring és a Hockenhimring átalakításáért is, emellett pedig több aszfaltcsíkot is tervezet tesztelés céljából, vagy más pályaautós sorozatok számára.
A német most viszont teljesen új projektbe kezd: az egyre nagyobb népszerűségnek örvendő ralikrossz-világ- és Európa-bajnokság jövőbeli mallorcai futamához fog új helyszínt tervezni a DTM-ből tavaly visszavonuló, idén pedig teljes állásban a WRX-ben versenyző Timo Scheider segítségével. „Az elmúlt 16 év során pilótaként bejártam a világot, de sok minden elkerülte a figyelmemet, mert 100%-ig csak a versenyzésre koncentráltam” – mondta a pilóta.
„A DTM-ből visszavonulva le tudtam venni a szemellenzőt, és észrevettem, mennyi érdekesség van a sporton kívül is. Néhány hónapja szemügyre vehettem a terepet, és egyből megláttam benne a potenciált. Úgy gondoltam, egy ralikrossz-pályát kellene építeni a már jelenleg is meglévő helyszín mellé, a projekthez pedig nem mást sikerült megnyerni, mint Hermann Tilkét” – tette hozzá Scheider. Az új pálya a tervek szerint lehetővé teszi majd a ralikrossz- és pályaautós csapatok számára is a tesztelést.