Az elmúlt években már hozzászokhattunk, hogy Kárai Tamás és csapata, a Kárai Motorsport Európa-szerte jó hírét viszik kicsiny országunknak. Az FIA Autókrossz Európa-bajnokságon előbb első dobogós helyezésüknek, első győzelmüknek, majd első Európa-bajnoki címüknek örülhettünk, aztán az elsőt követte a második, a másodikat a harmadik, és ez utóbbinak a végére már-már az volt az ember érzése, hogy az orosházi versenyző kinőtte ezt a bajnokságot, olyan lehengerlő fölénnyel bizonyult jobbnak vetélytársainál. Pedig hát az autókrossz legmagasabb szintjéről, legnívósabb nemzetközi bajnokságáról beszélünk, ami jól érzékelteti, milyen komoly sportemberi teljesítmény állt az elért eredmények mögött.
Az MNASZ 2007-ben és 2011-ben is őt választotta az Év Autóversenyzőjének, idehaza sem maradt tehát elismerések nélkül nemzetközi remeklése. Az autókrossz mellett azonban már 2012-ben elkezdett ralikrosszozni, és azóta számos futamgyőzelmet szerzett a hazai bajnokságban. Az elmúlt két évben a királykategóriának számító SuperCars év végi összesített pontversenyében a 2. helyen végzett, és a kilencszeres magyar bajnok Harsányi Zoltán legkeményebb kihívója volt, miközben ezzel párhuzamosan még az autókrossz Eb-n is halmozta a sikereket.
Tavaly év végén, harmadik autókrossz Eb-címének megszerzése után hozta meg a döntést, hogy végleg sportágat vált, és innentől teljes erővel csak a ralikrosszra koncentrál, már ami a versenysportot illeti. Még annak az évnek a végén elindult az olaszországi vb-futam keretein belül rendezett Eb-futamon, ahol elsősorban a hétvége leglátványosabb ugratásával hívta fel magára a nemzetközi szaksajtó figyelmét.
A kiugró eredmény sem váratott sokáig magára, hiszen a 2015-ös FIA SuperCars Ralikrossz Európa-bajnokság múlt hétvégi, belgiumi nyitófordulóján Kárai Tamás elképesztő bravúrt végrehajtva a dobogóra állt. Az elért eredmény értékét növeli, hogy az előfutamokat még a világbajnoki mezőnnyel együtt futották, így a magyar pilóta többek között a korábbi Európa-bajnok Timur Timerzsanov és sok más sztárpilóta ellen bizonyíthatott.
De az Eb-mezőnyben is olyan nagy nevekkel kellett megküzdenie, mint a korábbi rali vb-futamgyőztes helyi menő, Francois Duval, vagy az egykori svéd és norvég túraautó-bajnok, Tommy Rustad. Az elődöntőben éppen őket kettőjüket is maga mögé kellett utasítania ahhoz, hogy bejusson a döntőbe. Bravúr volt a javából, még ha a pilóta szerényen be is vallja: „Kellett hozzá egy kis szerencse is, mert az elődöntőben és a döntőben többen is összementek előttem, de úgy érzem, a legjobb 6-8 pilóta közé a hátralevő futamokon is odaérhetünk” – mondta el érdeklődésünkre Kárai, aki kizárólag magyar szakemberekből álló csapatával idén a tervek szerint a ralikrossz Eb és ob összes futamán rajthoz áll.
Ez egyben azt is jelenti, hogy alig ért haza a nagy sikert hozó belga Eb-futamról, szinte egyből Máriapócs felé veszi az irányt, ahol az előttünk álló hétvégén már a magyar bajnoki mezőnyben kell helytállnia. Itt jelenleg a 2. helyet foglalja el a tabellán, de hátránya mindössze 3 pont Wieszt Jankóval szemben. „Máriapócson szeretnék nyerni, és a célom, hogy év végén bajnok legyek. A legfontosabb azonban számomra az, hogy akár az Eb-n, akár az ob-n indulunk, mindig élvezzük a kihívást és jól érezzük magunkat, függetlenül attól, hogy épp kik állnak mellettünk a rajtrácson. Én akkor vagyok boldog, amikor egy futam végén azt érzem, hogy magamból és az autóból is ki tudtam hozni a maximumot” – mondta el végül az 570 lóerős, turbó összkerekes Skoda Fabiát hajtó ralikrossz-pilóta.