DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
Rali

Eredményes szezont zárt a Proformance Rally Classic és a Pilis Racing

Két autóval képviseltette magát a csapat a Historic-bajnokságban és mindkettővel ért el eredményeket – a mérleg összességében pozitív 2023 végén.

Rónay László és Csuri András egy Lancia Delta Integrale 16V-vel szállt harcba idén a Historic-bajnokságban: a Salgó Ralit még csak előfutóként teljesítették, a Mecsek Ralin műszaki hiba miatt kiestek, a Győr Ralin viszont sikerült futamot nyerniük a kategóriában, és az abszolút értékelésben is felfértek a dobogóra. A Rally Hungaryn is jól álltak, sikerült abszolútban is szakaszt nyerniük, dobogós helyet foglaltak el és vezették a kategóriát, amikor ismét megmakacsolta magát a Lancia, így felemás érzésekkel tekintenek vissza az évre.

„Igazából a Toyotánkkal terveztük az évet, csak aztán nem készült el időre, majd szezon közben ráakadtunk erre a Lanciára és elhoztuk” – mondta Rónay. „A Salgón még csak előfutottunk, aztán versenyeztünk is később, nyertünk szakaszokat, voltunk dobogón, igazából minden rendben volt, csak annyi a probléma, hogy még nem tudtunk foglalkozni az autóval, úgy használtuk, ahogy ideért. Ez a futómű pedig túl kemény volt a magyar pályákra, a dobálósabb szakaszokon küzdeni kellett azért, hogy az úton maradjunk. A jó minőségű utakon nagyon jó volt vele menni, azt élveztük. Most szétszedjük, felújítjuk, de közben hamarosan elkészül a Toyota is, és 2024-ben valószínűleg azzal fogunk indulni a hazai bajnokságban” – összegzett a pilóta.

prof1



A csapat évek óta eredményes Toyota Corollájába ebben a szezonban új pilóta ült, a ralizást most kezdő Tógyer Imre kormányozta összesen hét futamon, és háromszor is felállhatott a kategória dobogójára navigátorával, Gerendás Ádámmal – ezen felül néhány futamon Deli János is diktálta neki az itinert, a Bányásznapi Oroszlány Ralin pedig nem is a Toyotával, hanem egy Mitsubishi Lancerrel álltak rajthoz.

„Ez egy tökéletes tanulóév volt, nem volt technikai hibánk, végig tudtunk menni mindenhol, és így rengeteget tudtam tanulni. Az ember minél többet megy, annál inkább rájön, hogy mennyire sok is az a tanulnivaló…” – mondta Tógyer Imre.

prof2

„Ennyi idősen az ember már nem akarja túlfeszíteni, mi jól akartuk magunkat érezni, jó a csapat, jó a hangulat, ez az autó pedig tökéletesen alkalmas arra, hogy megbízhatóan, kockázatmentesen teljesítsük a versenyeket. Az idény vége nehezebb volt abból a szempontból, hogy a Diósgyőr Rali és a Rally Hungary is hosszú, nehéz, fárasztó pályákból állt, ilyeneken nem mentünk előtte, illetve nem mentünk addig még murván sem, de én nagyon élveztem ezeket is, illetve úgy gondolom, hogy valamit azért gyorsultunk is a szezon elejéhez képest” – magyarázta a pilóta.

„A Mitsubishit csak ki akartam próbálni, hogy mennyiben más egy ilyen erős, összkerekes autó, de a terv az, hogy 2024-ben is egy ilyen Toyotával, valamint ezzel a csapattal versenyezzünk: a cél pedig változatlanul az, hogy jól érezzük magunkat!” – zárta a gondolatait Tógyer.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: