DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
Rali

Jó hangulatú szezonzáróra vágynak

Még ki sem hűlt az Citroen C2R2 Max Hibján Joci és Szurovcsák Pisti alatt a Kassa Rali óta, és már az Eger Ralira készülnek. Számukra úgy néz ki, idén ez a futam lesz az utolsó, ezért az a céljuk, hogy jó hangulatban teljen a versenyhétvége.

Nemrég jöttetek haza Kassáról… és már az Eger Ralin agyaltok?

- Igen-igen. Már el is készültünk mindennel. Féltengelycsukló kicserélve, a kocsi egyben, igaz mi kicsit fáradtak vagyunk, de várjuk az Eger Ralit. Kassa előtt még nem tudtam biztosra, hogyan fognak alakulni a dolgaink, de titkon reméltem, hogy ott lehetünk. Ez szépen hangzik, de azért így év vége felé már sok mindent meg kell mozgatni az embernek, hogy összejöjjön a rávaló a versenyzésre.



Mennyire vagy képben a hétvégével kapcsolatban a sok meló mellett?

- Nem sok időm volt még foglalkozni a versenykiírással, de ahogy láttam egy-két gyors ismerős. Valószínűleg az összes szakaszon versenyeztünk már, csak most nem ugrik be minden. Majd szépen felírjuk őket újra, aztán meglátjuk mire emlékszünk és mire nem. Az időbeosztást elég pörgősnek találom így elsőre. Ahhoz, hogy minden flottul menjen, ott kell lenni csütörtökön, mert az átvételekkel együtt tényleg sűrűre sikerült a programterv. Újdonság a Rali2 számára ez a szombati versenynap, nem tudom mi az oka a változtatásnak, de nézzük a jó oldalát, marad egy napunk a hétvégéből.

Szép kis mezőny gyűlt össze megint a Rali2-es A6-ban.

- Igen, ismét nagyon jó lesz a kategória, tizenhárom páros indul. Úgy gondolom mindenki oda fogja tenni magát. Mi a bajnokságba nem igazán tudunk beleszólni, de ugyanúgy küzdünk majd, mint minden futamon. Az időjárás jelenleg elég szép idővel kecsegtet, de erre már nem sokat adunk, mert elégszer átvert minket, és ott álltunk a rajtban a slick gumikkal. Beruháztam egy gumivágóra, és ha kell „szanaszét” vágom, ha leszakad az ég – mondta Joci nevetve.

Megígéred, hogy elolvasod a verseny előtt a kiírást?

- Persze-persze, megígérem. De amúgy a reggeli kávézás meló előtt mindig úgy kezdődik, hogy ki mit tud a versenyről, és akkor már elkezdjük a ráhangolódást. Mert, hogy mi együtt is dolgozunk Pistivel. A többit meg az odavezető úton átbeszéljük, a részletek meg úgyis benne vannak az itinerben. Van egy nagyon jó navigátorom, aki az átvételek után megmondja, hogy merre hány méter, és csináljuk a dolgunkat. Ha ő képben van, nagy baj nem lehet. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: