Az efféle „kéretlen találkozás” általában nem okoz nagy károkat, ezúttal azonban kilyukadt a Peugeot 208 T16 R5 hűtője, és bár a szakaszt teljesítette a kettős, azt egyikük sem akarta, hogy a motornak nagyobb baja essen, így kénytelen-kelletlen kiálltak a versenyből.
„Jellemző volt erre a versenyre, főleg a délutáni-esti szakaszokon, hogy nem tudtuk megfelelően felmelegíteni a gumikat, ezért sokat csúszkáltunk. Az ominózus szombati utolsó szakaszon is elspórolgattam az első néhány kanyart, de a lassítónál arra számítottam, hogy már lehet rendes versenytempóban közlekedni. Nemlehetett. A négysoros lassító első gumiját még ki tudtuk kerülni, a másodikat azonban telibe találtuk – ráadásul olyan szerencsétlenül, hogy kilyukadt a hűtő. Végigmentünk a gyorsaságin, de a célban kiderült, hogy nagyobb a baj, mint gondoltuk” – mondta a hétszeres bajnok ifjabb Tóth.
„Nem a lassítók éve ez számunkra – tette hozzá Szőke Tamás. – A szombati utolsó szakaszon sajnos telibe vertük az első lassítót, és bár le tudtunk jönni a szakaszon, közben folyamatosan figyeltem a motor és az olaj hőmérsékletét. Akkor még azt hittük, töltünk rá vizet és legurulunk a szervizparkba. Ám amikor rátöltöttem avizet, azt láttam, hogy orrán-száján folyik. Semmiképpen sem tudtunk volna lábon eljutni a szervizig anélkül, hogy megfőzzük a motort. Így azután sajnos feladtuk a versenyt.”
Pedig addig jól álltak. Az első két szakaszon talán még benne volt ifjabb Tóth János kezében és lábában apécsi esés, kellett két gyorsasági a visszarázódáshoz. Utána azonban magasabb fokozatra kapcsolt a páros, s ebben segített a Peugeot új versenyprogramja is.
„Jóval erősebb volt a 208-as motorja, minden pillanatban közel a maximumon lehetett használni” – mondta ifjabb Tóth, aki érthetően rettenetesen csalódott volt a kiesés, és kicsit az egész szezon miatt is, amelyen akassai futamgyőzelem afféle szépségtapasz volt csupán.