DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
Rali

Fehérvári: Helyén kezelt eredmények

A Fehérvári Csaba, Bencsik Dániel páros az idén mutatkozott be a Subaruval a Magyar Historic bajnokságban. Kijelenthetjük, hogy sikeres debütálásnak lehettünk a szemtanúi!

Avassuk be az olvasókat egy-két kulisszatitokba, hogyan készültetek a Mecsek Ralira?

- Az autót felkészítettük most is rendesen, ahogy tettük azt egész évben. Tartalék alkatrész oldalon próbáltunk erősíteni, mert tudtuk, hogy hosszú verseny vár ránk. Számítottunk rá, hogy eső lesz, ezért több lehetséges gumi verzióval is készültünk. Herczig Norbinak köszönhetően nyugodt körülmények között tudtunk verseny előtt tesztelni, így volt alkalmam megtapasztalni, hogyan viselkedik a Subaru esőben. Igyekeztünk részletes itinert írni, mert tudtuk, hogy az esti gyorsasági szakaszoknál a navigátornak főszerepe lesz.

Előzetesen milyen eredménnyel lettetek volna elégedettek ebben a népes mezőnyben?

- Baranya Kupa után azt a célt tűztük ki magunknak, hogy megpróbáljuk megnyerni a Hobbycar Bajnokságot, ami reális közelségbe került számunkra. Mivel a pécsi futam dupla szorzós volt, ezért mindenképpen csak a győzelem volt elfogadható, hiszen Födő Imiék 2,5 pont hátránnyal voltak csak mögöttünk.

12115878_976749832364041_6268808155177044408_n



Akkor mesélj légyszíves, hogyan sikerült a versenyetek? 

- A legnagyobb fejtörést a gumiválasztás okozta a verseny előtt. Szombatra már nem mondtak csapadékot, de az előző napok esőzései miatt az erdőgazdasági szakaszok vizesek maradtak. Volt olyan pálya, ahol egyaránt volt nedves erdei rész és száraz rész is. Az intermédia mellett döntöttünk, ami jó választásnak bizonyult és az orfűi körgyors kivételével mindenhol jól működött. Az első körben Szabó Laci mögött a második helyen voltunk, majd a Laciék műszaki hiba miatt kiálltak és ezzel tudtunk az élre kerülni. Az orfűi gyorsaságit nagyon élveztük, a pécsváradi és fekedi pályákat kevésbé. Főleg az esti szakaszok voltak számunkra nehezek. Ennek ellenére nap végén megtartottuk a vezető pozíciónkat és az élről vártuk a másnapi folytatást. Vasárnapra egy feladat volt, célba érni. Födő Imiék is idő előtt búcsúztak a versenytől, ezért nekünk csak be kellett gurulni a célba és azzal teljesítettük a kitűzött célt. Ez így is történt, igaz a vasárnapi 3 gyorsaságiból azért kettőt megnyertünk.

A Historic mezőnye ritkán szokott 11 gyorsaságit menni kis hazánkban… Élveztétek?

- Én tavaly ORB-ben versenyeztem, nem szokatlan a két napos, hosszú verseny. Pécsen nagyon szeretek versenyezni, ez most sem volt másként.

1958225_976749835697374_714022648172504023_n

Az első évetek a Subaruval nem is sikerülhetett volna jobban, elégedett vagy?

- Teljes mértékben! Álmodni sem mertünk volna erről az eredményről, főleg úgy, hogy az első két versenyen nem tudtunk a Subaru-val indulni. Baranya Kupa előtt kezdtünk számolgatni, hogy van esély akár a bajnokság megnyerésére is. Azt gondolom, hogy a helyén tudjuk kezelni ezt a győzelmet és jövőre is kellő alázattal fogunk nekiállni a bajnokságnak.

Vannak még terveitek a versenyzéssel kapcsolatban az idei évre, vagy “téli álomra” vonultok?

- A Mikulás és a Szilveszter Ralin szeretnénk még rajthoz állni az új autónkkal, remélem addigra elkészül.

Kiknek köszönnéd meg az egész évben nyújtott segítségét így a bajnokság végén?

- Első körben szeretném a csapatnak megköszönni az egész éves áldozatos munkát. A srácok vitték a hátukon az egész szezont, nekem semmit nem kellett foglalkoznom a technikai dolgokkal. És természetesen köszönöm partnereinknek is az egész éves együttműködést!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: