„Még el tudtam volna viselni egy-két napot a felkészülésre. A belső kamerás felvételeket csak szerda délután kezdtem el nézni. Abból mindig lehet tanulni, de majd a pályabejárás után este bepótoljuk” – mondta Matics Mihály.
„A bajnokságban az első helyre inkább csak matematikai esélyünk van, a másodikon viszont holtversenyben állunk Rongóékkal (Rongits Attila). Azt szokták mondani, hogy ha nem vagy bajnok, akkor mindegy, hogy második vagy harmadik vagy. Ezzel én is egyetértek, de amíg van esély, küzdeni fogunk akár az első, akár a második helyért.”
Jó hír volt, hogy a felkészülési versenynek szánt Baranya Kupán elszabadult pillangószelep csavar végül a motorban maradt, nem ment keresztül a turbón, így csak a szelepeket kellett kicserélni a Mitsubishi Lancer Evo IX-esben.
„A Baranya Kupa után azt hittem, hogy kirepült a csavar a kipufogón, de végül megtaláltuk a szelep alatt. Ez nagy megkönnyebbülés volt, mert így a turbóban nem tudott kárt tenni, csak a szelepeket kellett kicserélni. A mérések alapján egy kicsit gyengébb lett a motorunk, de én ezt betudom annak, hogy melegben mértük.”
Matics két éve emlékezetesen nagyot esett Kassán, amikor a nézők murvát szórtak az útra. Egy ilyen esés mindenkiben nyomot hagy.
„Gondolhatod, hogy a pályabejárás alatt minden olyan kanyart meg fogok csillagozni, ami veszélyes lehet, ha a nézők murvát szórnának rá és biztos, hogy ezeken a helyeken rátartással fogok menni. De nagyon remélem, hogy mindenki tanult a két évvel ezelőtti esetből és ilyen felelőtlenség nem fog többet előfordulni.”