Az idén Buchholz János navigálásával tét és nyomás nélkül szeretnének autózni az Országos Ralibajnokság negyedik, valamint a Murva Országos Ralibajnokság második futamán, és a Mitsubishi Lancer Evo IX-cel egy igazán jó eredménnyel szeretnék megörvendeztetni a szurkolóikat.
Tavaly abszolút második lettél Fehérváron, a murva bajnoki futamot megnyerted. Az idén milyen eredményre számítasz?
Nagyon nehéz eredményre tippelni, mert ahogyan tavaly is sokesélyesek voltak a versenyek, az idén is azok. Mindent bele fogunk adni, remélem, hogy gyorsak tudunk lenni. Tavaly minden jól jött ki ezen a versenyen, talán, ha egy kis szerencsénk lenne és az első szakaszok jól sikerülnének, akkor most is eredményesek lehetünk. Az autónk jó, szerintem most is alkalmas arra, hogy murván és aszfalton is gyorsak legyünk, és akár nyerni is lehet vele. Az eddigi három versenyünk nem sikerült túl jól, a bajnokságban eléggé le vagyunk maradva, ezért aztán nyomás sincs rajtunk. Szeretnénk élvezni a versenyt.
Tavaly a Fehérvár Ralin érted el a legjobb aszfaltos eredményedet, szereted ezeket a pályákat?
Ezen látod, még nem gondolkoztam, hogy miért pont Fehérváron mentünk a legjobban aszfalton. Persze, szeretem ezeket a pályákat, de ilyen szinten ez már nem lehet döntő.
Milyen nehézséget okoz a vegyes talaj, hogy az első napon murván, a másodikon aszfalton versenyeztek?
Nyilván nem egyszerű dolog, hiszen másképp működik az autó murván és másképp aszfalton. Más stílusban kell vezetni és a murvás pályák hosszú féktávjai után nagyon gyorsan át kell állítani a fejedet az aszfaltos pályák rövid féktávjaira. Tavaly az első körben talán azért tudtunk az élen maradni, mert ez az átállás gyorsan ment. Régen sok ilyen vegyes talajú verseny volt. A rali az improvizációról és az alkalmazkodásról szól. Szerintem egy ilyen feladatot meg kell oldania egy raliversenyzőnek. Az viszont igaz, hogy a vegyes talaj változatosabbá, izgalmasabbá teszi a versenyt.