A mindössze néhány kilométeres, inkább csak a másnapi rajtsorrend szempontjából jelentős prológok jobbára eseménytelenül telnek. Az Adrenalin Energiaital Kupát felvezető 6 kilométeres szuperspeciált ezzel nem lehetett megvádolni: egy nehezen észrevehető balkanyar a mezőny jelentős részét megtréfálta, kinek több, kinek kevesebb fejfájást (és időveszteséget) okozva.
A prológ végén a magyar bajnoki éllovas Fekete Antal - Tóth György páros (Toyota Hilux) örülhetett, akiket Josef Machacek követett 16 másodperces lemaradással. Tegyük hozzá, az ötszörös quados Dakar-győztes mindössze 12 kilométert ment eddig a Klement Mosquitóval" Csakhogy a cseh pilóta 1 óra 21 perc büntetést kapott, így visszacsúszott a mezőny végére, a második pozíciót pedig a címvédő magyar bajnok Fodor Imre és navigátora, Mesterházi Márk (Ford Ranger) örökölte meg. Tőlük mindössze egyetlen másodperccel maradt le a lengyel Marcin Lukaszewski - Magdalena Duhanik Persson duó a BMW-vel. A helyezések egyelőre ideiglenesek, a tömeges eltévedés miatt a felügyelő testület vizsgálja az eredményeket, döntés holnapra várható.
"Számunkra nagyon fontos ez a hétvége, hiszen duplaszorzós, mi pedig mindent megteszünk, hogy megőrizzük a vezetést a bajnokságban. Köszönettel tartozom a csapatunknak, mert mindent megtettek azért, hogy kiegyensúlyozottan tudjak versenyezni. A versenytársaink elnéztek egy itinerpontot, nekünk szerencsénk volt, mert ahogy jöttünk lefelé a dombról, egy picit megcsúsztunk oldalra, és bevillant a cél táblája, és akkor már tudtuk, hogy le kell mennünk balra, mert még az első körben vagyunk. Köszönöm a navigátoromnak, hogy szemfüles volt." - mondta el Fekete.
A napot a rajthelyválasztás zárta a legjobb öt egység számára, amelynek eredményeképpen Fekete, Lukaszewski, Fodor, Ourednicek, Machacek sorrendben rajtol az élmezőny szombaton reggel 9 órakor a 25 kilométeres Homokbánya pályán. A verseny második napján összesen négy szelektív szakasz vár a mezőnyre. A 450 kilométeres össztávú viadal vasárnap további négy szelektívvel zárul.
Eredmények a prológon (ideiglenes):
1. Fekete-Tóth (Toyota Hilux), 00:06:57
2. Fodor-Mesterházi (Ford Ranger), 00:07:43
3. Lukaszewski-Duhanik (BMW GPR F20), 00:07:44
4. Ourednicek-Vaculik (Hummer H3 Evo1), 00:07:52
5. Murczin-Bagics (Mitsubishi L200), 00:07:59
6. Kaposi-Szőke (Nissan Navara), 00:08:18
7. Ulrich-Ulrichova (Ford F-150 SVT Raptor), 00:08:18
8. Stanco-Kolodziej (Chevrolet S10), 00:08:24
9. Hangodi (Klement Mosquito), 00:08:24
10. Horváth-Nagy (Dodge Dakota), 00:08:25