Gergő, a csapat és az új Skoda Fabia Mk1-es tehát jelesre vizsgázott a nyitányon, és bizonyította a kétkedőknek, hogy nem volt túl nagy a váltás, és Gergő igenis megérett arra, hogy fiatal kora és kevés versenytapasztalata ellenére (a tavalyi volt a legelső éve autóversenyzőként!) a felnőttek között is megállja a helyét. Felnőtt a feladathoz!
Pedig egyből alaposan belekerült a sűrűjébe! A húsvéti, máriapócsi szezonnyitón ugyanis a Super National kategória a döntőket leszámítva együtt futott a Super 1600-as kategóriával, így Gergő élete első felnőtt Rallycross versenyén olyan tapasztalt, rendkívül eredményes és gyorskezű versenyzők ellen mérhette össze tudását a pályán, mint a nyolcszoros magyar bajnok Bánkuti Gábor, a szintén magyar bajnok Majerszky Gábor, Ujházi Béla (Super 1600), valamint a Rallycross-ban és Autocross-ban is többszörös magyar bajnok Luigi (Lajos Gyula), a Magyar Kupa tavalyi abszolút bajnoka, Csendes Zsolt, Gergő tavalyi junioros riválisa, Klausz Kristóf, vagy épp a lengyel Witold Starobrat.
Vagyis egyből a történések kellős közepén találta magát, ráadásul egy új autóval, és hát meglehetősen cudar időjárási körülmények között, hiszen többnyire egész hétvégén vizes, sáros pályán kellett helytállnia a mezőnynek (hétfőn még mutatóban egy kis hóesés is volt!). A feladat tehát nem volt egyszerű, de Gergő a lehető legjobb és legcsattanósabb választ adta minden kihívásra, ami ezen a hétvégén elébe került.
Vasárnap reggel, a szabadedzésen nagyon okosan még csak ismerkedett a körülményekkel, és felmérte a pálya pillanatnyi állapotát, a már tétre menő időmérő edzésen viszont már komolyan odatette magát, és a saras pályán egy abszolút első időt repesztett a Super National kategóriában. Hamar megadta tehát az alaphangot, és innentől kezdve egész hétvégén ehhez tartotta magát.
Az első előfutamban - élete első felnőtt előfutamában - Majerszky és Starobrat közül kellett elrajtolnia Gergőnek. A start pillanatát remekül kapta el, és a Skoda sem torpant be, így az első kanyarban el tudott fordulni Majerszky előtt, és az ilyenkor a nagy tumultusban szinte szokásos kis koccanást is remek reflexszel védte ki (Majerszky is fair volt). Starobrat ugyan kihasználta a rajtnál a hátsókerék-meghajtás előnyeit, és kívülről elment Gergőék mellett, de aztán a második kanyarban hibázott, amit kihasználva Gergő az élre állt. Utána pedig ott is maradt a leintésig - szinte magától értetődő természetességgel, a legkisebb hiba nélkül, mintha több tíz éve ezt csinálná.
Az első napot tehát futamgyőzelemmel zárta a csapat, és Gergő a Super Nationalben is az élről várta a másnapi folytatást, sőt, a Super 1600 mezőnyéből is csak az esőben mindig remeklő Bánkuti Gábor tudott gyorsabb lenni nála.
Hétfőn, a reggeli bemelegítő edzésen Gergő ott folytatta, ahol az előzőnap abbahagyta. A Super Nationalben ismét az övé volt az abszolút leggyorsabb köridő, és a SuperCars (az összkerekes csúcskategória) mezőnyéből is csak hárman voltak nála gyorsabbak, igaz, ennek nem sok jelentősége volt ezen a tét nélküli gyakorláson.
A második előfutam viszont annál nagyobb jelentőséggel bírt. Előzőnapi remeklése folytán Gergő választhatott elsőként rajthelyet futamában, ám ő az 1-es helyett a 2-es starthelyet választotta, mivel az kevésbé volt felhordva sárral. A rajt ezúttal viszont nem sikerült a legjobban, így belül Luigi, kívül pedig Starobrat is elment az első kanyarban a Fabia mellett. A 2. kanyarban viszont már Gergő fordult el 2.-ként Luigi mögött, majd a 2. körben ugyanott Luigit is meglepte, és remek manőverrel körbeautózta kívülről a kategória tavalyi legeredményesebb magyarját, aki tegyük hozzá, ezen a versenyen még nem saját SEAT-jával, hanem egy bérelt, az övénél gyengébb autóval indult. Utána pedig megint jött a hiba nélküli, makulátlan vezetés, és az újabb futamgyőzelem Gergő részéről, ami egyben újabb abszolút elsőséget is jelentett a Super Nationalben, így két előfutam után máris biztossá vált, a délutáni döntőben Gergő indulhat majd a pole pozícióból!
A harmadik előfutamra így már ki se kellett volna állnia, de fiatal versenyzőként egy új autóval minden megtett kör aranyat ér, ezért nem volt kérdés, hogy kimegy a pályára. Ráadásul most tét nélkül lehetett tesztelni, így fel is kerültek a slick gumik az autóra, hogy legyen összehasonlítási alap a döntő előtt a különböző mintájú gumik között. A rajt most sem volt az igazi, így Ujházi Béla és Klausz Kristóf is Gergő előtt fordult el az első kanyarban, előbbi Opeljével kicsit össze is ért a Skoda eleje, de a futam után mindkét fél egyetértett abban, hogy egy szokványos versenybalesetről volt szó csupán. Gergő végül a 2. helyen zárta a futamot tavalyi junioros riválisa mögött, aki hozzá hasonlóan szintén most debütált a felnőttek között bivalyerős, 4000 köbcentis BMW-jével.
A Super National tekintetében egyébként Gergőn kívül egyedül Ujházi László indult az 1600 köbcenti alatti géposztályban, vagyis motorerő tekintetében a többiekkel szemben némi hátrányban volt az M-F Motorsport fiatalja az első hétvégén, de a nyálkás, saras idő neki kedvezett, hiszen a Fabiával remek párost alkotnak ilyen körülmények között.
Végül következett a máriapócsi hosszúhétvége leginkább várt pillanata, maga a döntő. Hiába az eddigi remeklés, hiába volt egész hétvégén Gergő a leggyorsabb kategóriájában, a pontokat csak a döntő végén fogják kiosztani, most dől el minden! Az első sorból Gergő mellől Luigi várta a rajtot, míg mögöttük két hátsókerekes autó Klausz Kristóffal és Starobrattal a volánnál - sűrűnek ígérkezett az első kanyar! Az is lett. Gergő tökéletesen kapta el a rajt pillanatát, Luigi viszont egy picit talán a tökéletesnél is jobban, így ő fordult el az élen az első kanyarban, míg mögötte a nagy tumultusban Gergőnek sikerült okosan besorolnia a 2. helyre.
Nem sokáig követte Luigit, a tavalyi bajnokság 2. helyezettje (a 2012-es nyílt magyar bajnokságot a cseh Roman Castoral nyerte) ugyanis - tőle szokatlan módon - az 1. kör utolsó kanyarjában egy leheletnyivel lesodródott az ideális ívről, hagyott egy kis helyet maga mellett belülről (vélhetően már a defektje következményeként), Gergő pedig a lehetőséget egyből meglátva, ahogy kell, szemfülesen betette mellé a Skodát a belső ívre, rá a rázókőre, és megelőzte őt. Közben a két autó összeért ugyan, de az eset a versenybírák szeme előtt történt, és ők egyszerű versenybalesetnek minősítették a látottakat, még csak figyelmeztetésben sem részesítették Gergőt.
A 15 éves tehetség pedig innentől egy pillanatra se nézett hátra, könyörtelenül behúzta a győzelmet, és egész hétvégi bravúros, hibátlan teljesítményére feltéve a koronát, megnyerte élete első Országos Rallycross Bajnoki futamát a Super National kategóriában, a felnőttek között. És persze géposztályában, az 1600 köbcenti alatti autók versenyében is ő lett az első, ott még nagyobb fölénnyel.
Luigi sajnos nem ért be a célba. Mint később ő maga bevallotta, már a Gergővel történt koccanás előtt defektet kapott, és később emiatt kellett kiállnia. Vagyis az említett ütközés hatásaitól teljesen függetlenül - tesszük hozzá halkan.
Ez lett a befutó a pályán, ez már egészen biztos, de a hivatalos végeredményre sajnos még várni kell. Luigi csapata, az OZS Racing Team ugyanis a verseny leintése után óvást nyújtott be az eredmény ellen, szerintük ugyanis szabálytalan volt Gergő manővere. A hivatalos versenyfelügyelők másképp látták, és mindkét félt meghallgatva, az esetről készült perdöntő videofelvételeket is megtekintve elutasították az óvást. Luigiék csapata viszont tudomásunk szerint élni kíván fellebbezési jogával, ezért fordulhat elő, hogy a verseny végeredménye egyelőre nem tekinthető hivatalosnak.
Gergő és csapata, az M-F Motorsport maximálisan elfogadja és tiszteletben tartja mind a másik csapat véleményét, mind a versenybírák és a versenyfelügyelői testület döntését, és nem kívánja kommentálni az ügy részleteit. örülnek a pályán elért eredményüknek, és annak, hogy egy olyan kiváló, többszörös magyar bajnok pilóta ellen harcolhatnak az idei évben, aki láthatóan tényleg minden követ megmozgat annak érdekében, hogy legyőzze őket. Ilyen ellenfélt, ilyen ellenfeleket legyőzve édes csak igazán a győzelem íze, és így van igazán nagy sportértéke minden egyes apró kis részsikernek, amit elér Gergő és a csapat a pályán.
"Nagyon örülök, hogy ilyen jól sikerült első versenyem a felnőttek között. Köszönöm szépen a családomnak a támogatást, Gyurinak (Fodor György csapatfőnök, az autó főszerelője - a szerk.), hogy ilyen jól felkészítette az autót, Kristófnak (Hári Kristóf, fiatal mérnök-egyetemista, Gergő versenymérnöke - a szerk.), aki a teszteken sokat segített nekünk a futómű beállításában, és köszönöm mindenkinek, aki akár csak egy jó szóval is segített a hétvége során. Nagyon boldog vagyok, most mégis kicsit vegyesek az érzelmeim. Jobb lett volna, ha a leintéssel véget ér ez a verseny, és felhőtlenül ünnepelhetem ezt a győzelmet a dobogó tetején. De azért így se rossz! Ezúton szeretnék gratulálni minden versenyzőtársamnak a hétvégi teljesítményéhez, öröm volt ilyen jó versenyzők ellen harcolni a pályán. Az első versenyt úgy néz ki, sikerült megnyernem, de tudom, hogy most nem szabad elszállni, és most kell csak igazán a helyén kezelni a dolgokat. A neheze még csak ezután következik!" - fogalmazott rendkívül éretten a máriapócsi versenyhétvége után Marton Gergely.
A Magyar Országos Rallycross Bajnokság következő futamát két hét múlva, április 13-14-én rendezik a Nyirádi Motorsport Centrumban.