Linda Jackson, a Citroen ügyvezető igazgatója korábban leszögezte, több futam esetén a francia márka nem fogja folytatni rali világbajnoki szereplését. Míg a Citroen a rali világbajnokság és a túraautó világbajnokság között dönt majd – és 2017-től csak az egyik sorozatban folytatják –, a többi gyártó is kiáll a véleményük mellett. „Ez őrület” – mondta el az Autosport magazinnak az egyik gyári csapat forrása. „Mit gondol az FIA, mi történik? Hogy költségvetést tudunk varázsolni a levegőből? Úgy vélem, nincs is értelme azokkal az emberekkel beszélni. Biztos, hogy amennyiben tizennégy versenyünk lesz, nem tudjuk folytatni. Elmondom, ugyanaz lesz a válasz minden gyártótól: nem a tizennégyre!”
A Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke, Jean Todt nemrég világosan kijelentette a rali világbajnokság versenynaptárával kapcsolatban, hogy annak meghatározása felett továbbra is a sportág felügyelő testülete rendelkezik. „Természetesen tisztelem a gyártók véleményét, de az FIA-n múlik, hogy döntsön a bajnoki események számáról” – mondta Todt.
A csapatok is szavazhatnak
A rali világbajnokság bizottságának tagjai megkapták a WRC Promoter által összeállított versenynaptárat, és két kérdésben szavazniuk is kellett hétfőn. Az egyik egy egyszerű igen/nem kérdés volt: akarnak-e tizennégy versenyt a következő szezonban?
Amennyiben nem kívánták megválaszolni ezt a kérdést a válaszadók, egy másik kérdéshez irányították őket. Ekkor a tizenhárom és tizennégy verseny között kellett választaniuk, a tizenhárom esetén pedig meg is kellett nevezni azt, amelyiket kihagynák a naptárból.
A Motorsport Világtanács a szavazás eredményeit vitatta meg ma, és ugyan örömmel töltötte el a csapatokat Kína visszatérése, jobban érdekelte őket, hogy hogyan lehet fenntartani a tizenhárom futamos programot.
Az Autosport értesülései szerint a Tour de Corse és a Monte-Carlo Rallye szervezőgárdája még mindig nem írta alá a formális megállapodásokat a WRC Promoterrel és az FIA-val.
A szövetség főbb tisztségviselői korábban azt sugallták, hogy a 2016-os versenynaptár nem úgy fog a Motorsport Világtanács elé kerülni, hogy lennének benne megjegyzések, a hírek szerint azonban mégis tartalmaz két ilyet. Az egyik az idei kínai kandidáló verseny FIA megfigyelő által készített beszámoló és a szükséges változtatások miatt van, a másik pedig a monte-carlói és a korzikai futamra vonatkozik.