A sorozat történetében ezzel a Polo R WRC a legsikeresebb modell, olyan típusokat előz meg, mint a Lancia Stratos és Delta, az Audi Quattro, a Ford Focus, a Peugeot 206 vagy a Subaru Impreza. A kocsi a nem egész három év alatt 467 részsikert aratott a 668 gyorsasági szakaszon. A 2013-as és 2014-es szezonban zsinórban tizenkét győzelmet szerzett a Polo, ami rekord a világbajnokság történetében, mint ahogyan a 2014-es idényben megnyert tizenkét futam is. Ez utóbbi teljesítményt ráadásul idén meg is ismételhetik.
A csapat az Ausztrál Rali eredményével megvédte a 2013-as és 2014-es gyártói világbajnoki címét, ezzel párhuzamosan pedig pilótájuk, a futamgyőztes Sebastien Ogier is háromszoros világbajnoknak mondhatja magát. Mindezt úgy, hogy a szezon 76,9 százaléka ment csupán le. Ilyenre, hogy egy alakulat ilyen korán begyűjti a címeket, nem volt még példa.
A Volkswagen fölénye kimagasló, demoralizálja a versenytársakat. Az új-zélandi Hayden Paddon az első háromba szeretett volna kerülni a hazainak mondható versenyén, a Hyundai versenyzője azonban mindössze az ötödik helyen ért célba az Ausztrál Rally-n. „Realistán tekintve nem hinném, hogy a Volkswagenekkel és a sebességükkel szemben lett volna esélyünk a dobogóra, hacsak nem kényszerült volna valamelyikük a pálya szélére” – nyilatkozta Paddon.
Kris Meeke is egy jó eredményben bízott a déli féltekén, amit arra alapozott, hogy a volkswagenesekhez képest hátrébb rajtolhatott két napon keresztül, így tisztább pályákon tudott autózni. „Volt egy fél gondolatom, hogy valami különleges történhet a jó rajtpozíciónk miatt, végül azonban túl erősek voltak” – utalt a Volkswagenek tempójára a Citroen Racing pilótája a leintést követően. „Közel tökéletes hétvégém volt, úgyhogy frusztráló, hogy nem tudtunk tőkét kovácsolni a jó rajtpozíciónkból. A ma reggel azonban megvolt a bizonyíték az igazi tempóra. Frusztráló számára, amikor söprögeti a murvát – üdvözöljük a világunkban. Jelenleg ez nem lehetséges számunkra” – szúrt oda egyet Ogier-nek Meeke, aki többször is vezette a versenyt, végül azonban azzal tudta csak megtartani a harmadik helyet Andreas Mikkelsennel szemben, hogy a norvég tíz másodperces büntetést kapott egy késés miatt.
Mindazonáltal az elismerésből is kijutott a Volkswagennek, amit a csapat nagylelkű, barátságos, szeretetteljes, sportszerű és kétségkívül megsüvegelendő gesztusként jellemzett. Történt ugyanis, hogy a gyártói, a vezetői és a navigátori világbajnoki címeket megünnepelendő hatalmas molinókat készíttetett a Volkswagen Motorsport, azzal azonban nem számoltak, hogy egyszerre gyűjtik be mindezeket. Hely pedig kevés volt, hogy mindegyik molinót kitegyék, amire Malcolm Wilson és az M-Sport nyújtott nagylelkű segítséget. A brit különítmény hagyta, hogy a volkswagenesek az ő tengeri konténereikre rakják az ünneplést jelentő jelzést. A Volkswagen szervizhelyével szemben lévő, negyven láb hosszú konténer így nem az M-Sport színeiben pompázott a verseny utolsó szervizparkja alkalmával, hanem Sebastien Ogier és Julien Ingrassia tiszteletére a francia zászló került rá.
És hogy mit várhatnak az ellenfelek a továbbiakban? „Tudjuk, hol tudunk javulni, és mindig képesek vagyunk javulni” – mondta el Jost Capito, a Volkswagen Motorsport első embere. „Minden verseny után megnézzük, hol követtünk el hibákat, de látjuk azt is, hol nem voltunk olyan jók, és dolgozunk, keményen nyomjuk, hogy javuljunk minden egy versenyen, ez a motiváció. Olyan éhes a csapat, mint amilyen az indulásnál is volt. Teljes gázzal, nagyon keményen dolgozunk 2016-ra és 2017-re is, ott akarunk maradni, ahol most vagyunk.”
Sebastien Ogier pedig mindeközben készítheti a helyet a garázsban, mivel a szerződése tartalmazza, hogy a harmadik világbajnoki címe megnyerésekor megkapja az őt győzelemre vívő Volkswagen Polo R WRC-t.