DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 2. szombat
Rali

Ezúttal a WRC3-ban voltak elnézőek a Citroennel

Vitás helyzetbe keveredett a Citroen a Rali-világbajnokság WRC3-as kategóriájában, hiszen minden autójukat szabálytalannak ítélték a technikai átvizsgáláson, ám mégis csak az egyik pontversenyben vették el az eredményüket. A helyzet az ERC-ben induló Bessenyey Zoltán szerint is aggasztó.

A Francia Ralit a WRC3 értékelésében Stephane Lefebvre nyerte a Citroen DS3 R3T modell volánjánál, egyúttal pedig a Junior-összesítésben, az úgynevezett Citroen Trophy-ban is ő zárt az élen. Autója a verseny után technikai átvilágításon esett át, amelynek során az FIA bizottsága megállapította, hogy az szabálytalan vezérműtengelyt alkalmazott a hétvége során, hasonlóan a kategória összes többi Citroenjéhez.

Dppi_01514010_060



Így minden DS3 R3T pilótájának eredményét érvénytelenítették a WRC3 összesítésében, ám a Junior kategóriában eközben mégis megtarthatta pontjait az érintett hét autó. Ezáltal pedig Lefebvre egy futammal a szezon vége előtt már világbajnoknak tekintheti magát.

Az ERC versenyein részt vevő Bessenyey Zoltán szintén az ellenfelei között tudhat néhány ugyanilyen Citroent, így nem csoda, hogy aggályai vannak a helyzettel kapcsolatban.

„Számomra elég sok kérdés merül fel, bizonyára azért is, mert érintett vagyok némiképp az ügyben, hiszen a 2WD értékelésekben a Citroen DS3 modellek rendre nagy kihívást jelentenek számomra” - írta a magyar versenyző a speedzone.hu oldalon.

„Vajon a kérdéses vezérműtengely van-e minden más DS3 R3T autóban is? Azaz mindenki mindenhol ilyen Citroen R3-as kocsival indul? Ha igen, akkor az ő eredményeiket nem kellene firtatni visszamenőleg? Lesz-e, és mikorra lesz szabályos megoldása a dolognak? Mire számítsak a jövő hétvégi korzikai versenyen induló Citroen DS3 R3T kocsikkal kapcsolatban?”

„Ilyen és ehhez hasonló kérdések rohangásznak a fejemben, amikor a hivatalos kommunikáció mindössze arról szól, hogy 10 000 euró büntetést kell fizetnie a Citroen Racingnek az FIA felé, és további 2500 eurót a motor megbontásáért, mint munkadíjat. Mondjuk az már korábban kiderült, hogy ehhez a márkához máshogy áll a FIA, elég csak belegondolni abba a tavalyi kis gesztusba, amivel a Citroent féléves (utólag kiderült, hogy behozhatatlan) előnyhöz jutatták a Túraautó-világbajnokságon.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: