DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 28. vasárnap

Ez a kép példázza, hogy a gumikopás nem kizárólag a modern Formula-1 problémája

pf_Gumikopas

Grosjean létfontosságú üzenetet adott át ennek a mormotának

"Szia, kedves barátom! Kérlek, ne menj keresztül a pályán, amikor F1-es autók érkeznek!" - tanácsolta montreali pályabejárás során Romain Grosjean ennek a mormotának. A francia tapasztalatból beszélt, hiszen több rágcsáló - és versenyautó - járt már szerencsétlenül az ilyen nem kívánatos találkozások során a Kanadai Nagydíj elmúlt évtizedeiben.

Későn lesz az F1, előtte a többi - mutatjuk a pénteki programot

Péntek

9:45-10:10 TCR Europe, első szabadedzés
10:30-11:20 Superbike, első szabadedzés
11:10-11:55 W Series, első szabadedzés
14:25-14:50 TCR Europe, második szabadedzés
15:00-15:50 Superbike, második szabadedzés
15:35-16:20 DTM, első szabadedzés
16:00-17:30 Formula-1, első szabadedzés (M4 Sport)
16:40-17:25 W Series, második szabadedzés
18:25-18:55 DTM, második szabadedzés
20:00-21:30 Formula-1, második szabadedzés

A hétvége teljes programja erre a linkre kattintva végignézhető!

me

fotó: Mercedes-AMG F1

Itt van minden, amit a hétvégi Székesfehérvár Raliról tudni kell

Hétvégén rendezik a hazai ralibajnokság soron következő állomását, a Székesfehérvár Ralit - térképek, időterv, nevezési lista és minden fontos tudnivaló elérhető a Q8Oils itinerben. A programfüzet erre a linkre, vagy az alábbi képre kattintva megtekinthető!

8cypv9bjdx8jg0nfwhuj_lg_1

Ki más mutatná be a kanadai pályát, mint a helyi F1-es pilóta

Lance Stroll vezet végig minket Montrealban, a videó ezen a linken, vagy alább a Youtube-ra átkattintva megtekinthető!

Változtattak egy kicsit a kanadai F1-es pályán

Egy helyen "belenyúltak" a montreali aszfaltcsíkba, a tízes kanyart ugyanis kiszélesítették: a bejáratnál és a kijáratnál is több ívet lehet majd használni. Ez azért is öröm a pilóták számára, mert ez a pálya egyik legkedveltebb előzési pontja, ki lehet fékezni a riválist, vagy egy jó kigyorsítással el lehet száguldani mellette a kanyart követő hosszú egyenesben - ezt tették még könnyebbé ezzel a változtatással. Az FIA hivatalos jegyzeteiben is az szerepel, hogy jelentősen szélesebb lett a pálya, ami többször sarkallja itt előzésre a versenyzőket és több gyorsulási versenyt láthatunk a kanyar után.

00118008_269

fotó: dppi

2005-ben hárman is az első helyről estek ki Kanadában

Egy rendhagyó Kanadai Nagydíj története: Fisichella Renault-ja lelassult, majd Alonsóé is felmondta a szolgálatot – Montoya került az élre, őt viszont fekete zászlóval intették ki, mivel piros lámpánál hagyta el a bokszutcát. A végső győzelemnek Raikkönen örülhetett, dobogóra állt még Schumacher és a bokszutcából induló Barrichello.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

The race leader curse

A Le Mans-i 24 órás nevezési listája: 62 egység, 186 pilóta

Íme az idei egynapos verseny résztvevőinek teljes névsora Fernando Alonsótól Mathias Laudáig. A WEC 34 résztvevője mellett – amelynek 2018/19-es szuperszezonja véget ér a jövő hétvégi versennyel – számos egység kizárólag a 24 óráson áll rajthoz, így jön össze a 62 induló.

A teljes nevezési lista itt található.

A Red Bull ezúttal favágónak öltöztette pilótáit

A Red Bull kreatív PR-szakemberei már ezerféle extrém helyszínre és tevékenységi körbe elcsalogatták a versenyzőiket, de a legelképesztőbb, hogy mindig találnak olyat, amit még nem csináltak. Kanada az egyik legerdősebb ország, így kézenfekvő volt, hogy a Kanadai Nagydíj előtt bevigyék Verstappent, Gaslyt, Kvjatot és Albont az erdőbe, az érdekesség kedvéért favágónak öltöztetve őket, ahol egy gyorstalpaló képzésen is részt vettek (ahogy a Red Bullt ismerjük, hamarosan érkezik a videó is).

D8Urw-LU0AApEr_ 

D8UsGOjUcAE3z14

D8U0lj5U8AArA_P

 

Eközben a Haas-pilóta Romain Grosjean is a kanadai erdőt választotta feltöltődésként a hétvége előtt, neki ráadásul nem kellett hülye maskarákban feszítenie, hanem szabadon száguldozhatott a fák között. 

Nem jár bónuszpont annak eltalálásáért, hogy Vettel a szakáll és a bajusz közül melyiket választaná

Gyorsinterjú Sebastian Vettellel, amelyben két felkínált válaszlehetőség közül kellett válaszania, úgy mint zene vagy meditáció, női futball-vb vagy Roland Garros, sorozatnézés vagy bulizás, túlkormányzottság vagy alulkormányzottság, bajusz vagy szakáll... Utóbbira adott válaszát a néző is könnyen kitalálhatja, egyesekben viszont ő maga sem tudott dönteni. A száraz pálya/vizes pálya dilemmára például így felelt: fele-fele.

Ricciardo néha maga sem érti, miért pont az autóversenyzést választotta

A cápaugrás egy elsősorban a tévésorozatok világában ismert fogalom, amely egy olyan eseményre utal, aminek hatására a történet folyásában óriási fordulat áll be, már semmi sem lesz olyan, mint régen. Az már biztos, hogy Daniel Ricciardo élete is visszafordíthatatlan irányt vett, amikor eldöntötte, hogy a Red Bull melegéből a Renault-hoz igazol, ám hogy pozitv vagy negatív lesz a végkifejlet, azt csak az idő fogja megmondani. Maga az ausztrál beszél elvárásairól és gondolatvilágáról az Autósport és Formula Magazin legújabb számában. 

ajhijodevdmhq9em0g5r_lg

Még nekünk is melegünk van a fotótól, melyet olvasónk küldött a Portugál Raliról

Nagyszerű képet mutatott nekünk olvasónk, Gál Marcell a WRC hétvégi, portugál versenyéről, melyet ő készített. A helyi Merceano–Pereira páros Mitsubishi Lancer Evo X-ese kapott lángra: a legénység minden eszközt – még egy fémfazekat is – bevetett, hogy megfékezze a tüzet. Szinte érezzük a forróságot, amely a kiválóan elkapott fotóból árad.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Az AFM egyik olvasója a helyszínről elküldte, a Portugál Rali egyik legmelegebb pillanatát… (Fotó: Gál Marcell) #rallyportugal #wrc

Formula.hu (@formula.hu) által megosztott bejegyzés,

Kubica bukásától Button mesterművéig - a legemlékezetesebb kanadai F1-es pillanatok

A Formula-1 hivatalos Youtube-csatornája elkészítette a szokásos válogatását - ez erre a linkre, vagy alul a Youtube-ra átkattintva megtekinthető!

A mérce: íme Sebastian Vettel tavalyi kanadai pályacsúcsa

2018-ban 1:10,764-gyel nyerte az időmérő harmadik szakaszát Sebastian Vettel, ez az érvényben lévő pályacsúcs Montrealban - vajon sikerül ennél jobbat mennie valakinek idén? Vettel köre ide, vagy alább a Youtube-ra átkattintva megtekinthető!

Miért nincs kibontva Kubica 2008-as győztes pezsgője?

A Kanadai Nagydíj előtt érdekes történetet osztott meg az Alfa Romeo Racing: a csapat hinwili székhelyén, a Sauber-gyárban egy polcon 27 dobogós pezsgőt tárolnak, a Robert Kubica 2008-as montreali győzelméért járó palack azonban az összes többitől eltérően nincs kibontva.

Ismert egy történet, amelyet a gyárban munkába álló új dolgozóknak is elmesélnek: eszerint Kubica a győzelem utáni örömittas állapotában elfelejtette kibontani a pezsgőt, és nem locsolta szét 11 évvel ezelőtt a pódiumon.

A csapat most eloszlatta a mítoszt: a valóságban az történt, hogy mikor a BMW-Sauber – amelynek színeiben 2008-ban Kubica a győzelmet szerezte – feloszlott, mindkét fél igényt tartott a relikviára. Huzavonát követően a pezsgősüveg a BMW-hez került, és ma is a márka müncheni múzeumában található. A hinwili polcra egy másolat került, amelyet természetesen nem bontottak ki.

Mi is rákerestünk a 2008-as Kanadai Nagydíj utáni dobogós felvételekre, melyeken látható, hogy Kubica ugyanúgy pezsgőzött az emlékezetes délutánon, ahogy a győztesektől megszokott:  

WRC: A Hyundai-pilóta válaszolt Ogier vádjára

Ahogy arról beszámoltunk, Sebastien Ogier “leleplezte” a Hyundai portugáliai stratégiáját, ami már-már a sportszerűtlenség határát súrolta – pontosabban át is lépte volna, ha egy ponton Dani Sordo nem mond nemet a csapat kérésére. Most Thierry Neuville, a Hyundai belga vb-esélyese válaszolt a francia szavaira.

“Semmi tiltott dolgot nem csináltunk, csak próbáltunk csapatként összedolgozni és keményen harcolni azért, amit elérhettünk. A végén pedig szereztünk egy második helyet négy power stage-ponttal, szóval ez jó teljesítmény volt” – idézi Neuville-t az Autosport. “A teljesítmény, amit nyújtottunk, meghozta nekünk a szükséges bónuszt, csak ennyit mondhatok. Nem tudom, hogy nekem mennyit segített ez a stratégia (a csapattársak büntetéseket szedtek be, hogy Neuville előtt rajtoljanak és takarítsanak neki a többiekhez képest – a szerk.), de legalább optimalizálta a helyzetet” – tette hozzá.

A belga arra már nem reagált, hogy Ogier szerint Sordónak el kellett volna indulnia rossz időben, majd félrehúzódnia és újraindulnia éppen Kris Meeke előtt, hogy ezzel port kavarjon előtte, rontsa a látási viszonyait és hátrányba sodorja, amellyel Neuville megszerezhette a második helyet – Sordo erre mondott végül nemet. Neuville szavaira Ogier még annyit felelt, hogy “a stratégiával kapcsolatban nincs mit mondani, nem csináltak tiltott dolgot”…

neuville-twitter

fotó: Hyundai Motorsport

Komolyabb tételt jelent a jövő évi, sportra szánt költségvetésben a Hungaroring

Nagyjából ugyanakkora összeget szán a kormány a sport és szabadidős tevékenységek támogatására 2020-ban is, mint idén - derül ki a jövő évi költségvetési javaslatból. Ez alapján 228 milliárd forint jut erre a területre, ebből pedig nagyobb tételt jelent a Hungaroring Sport Zrt. fejlesztése, amely 14,7 milliárd forinttal szerepel - összehasonlításképpen elmondható, hogy a Magyar Labdarúgó Szövetség feladatainak támogatására 9, a Bozsik Stadion fejlesztésére 4,1, a sportakadémiák támogatására pedig 9,8 milliárdot szánnak.

hring

fotó: dppi

Sophia Flörsch nem ért egyet azzal, hogy Keszthelyi Vivien a világ legjobb 20 női pilótája között van

„A világ 20 legjobb női pilótája között állok rajthoz Misanóban!” – posztolta a közösségi médiában Keszthelyi Vivien a hírt, hogy hétvégén versenyezni fog a W Series fordulóján.

Nem számítottunk rá, hogy a Makaói Nagydíjon horrorisztikus balesetet túlélt Sophia Flörsch fog reagálni a posztra: „Ne keverd a dolgokat, Vivi, arra gondoltál, hogy 20 női pilóta között” – írta a német pilótalány, azon női versenyzők egyike, akik nem jelentkeztek a W Seriesbe, hanem továbbra is férfiak ellen állnak ki. Flörsch a Formula Regional European Championship szériában indul – éppen ott, ahol Keszthelyi párja, David Schumacher.

Mi sem természetesebb, mint három WTCR-futam után még elindulni egy 24 óráson is

Aligha lesz más, aki több kört fog megtenni a június 21-23-i hétvégén a hátborzongató Nordschleifén, mint Tiago Monteiro, aki szintén részt vesz egy 24 órás versenyen a Hondával azt követően, hogy csapattársa, Tassi Attila hasonló okokból tett egy kitérőt Japánban. A portugál számára viszont minden helyben lesz: azt követően, hogy a hétvége péntekjén és szombatján a WTCR sűrű programjában igyekszik helytállni, szombat délután már a nürburgringi 24 óráson vezeti majd a Civic Type R TCR modellt, amit a JAS Motorsport készít fel a nagy feladatra. A Honda 10 év után először tér vissza erre a legendás versenyre, az autón pedig Markus Oestreich, Dominik Fugel és Cedrik Totz osztoznak majd Monteiróval.

D8O0CF8XUAAUn6y 

A Porsche új versenyautójának egy éve: a gondolat megfoganásától az 1000 kilométeres tesztig

A Mercedes mellett a Porsche lesz a Formula-E év végén kezdődő hatodik szezonjának másik nagy érkezője. A német gyártó az alábbi infografikán foglalta össze, hogy milyen öles léptekkel haladt a felkészüléssel az elmúlt egy év során.

2018 április: a Porsche FE-nevezésének hivatalos bejelentése
2018 október: megkezdődik a munka a tesztpadon
2018 december: Neel Jani megnevezése a csapat egyik versenyzőjeként
2019 január: a csapat megkapja az első karosszériát és az alkatrészeket
2019 március: a Porsche FE-autójának első kigördülése Weissachban
2019 április: az első átfogó teszt az autóval Calafatban, amely során több mint 1000 kilométert tettek meg

 

PorscheInfographic

A mesterséges intelligencia nagy balesetet szenvedett - az autó összetört, de ő jól van

Legalábbis nem panaszkodott. Na jó, még csak kóstolgatjuk, milyen abszurd szalagcímeket adhatunk majd a Roborace kapcsán, ha pár év múlva már élőben nézhetjük és izgulhatjuk végig az önvezető versenyautók tényleges futamait. Idén a kísérleti szezonjuk zajlik, amelynek egyes állomásairól csak a hangulatot és egy-egy pillanatot megörökítő videót tesznek közzé. Mint például az alábbit Modenából, amelyben a gép bizonyítja, hogy ő is csak ember(?), így képes hibázni is: túl nagy sebességgel érkezett egy kanyarba, aminek elkerülhetetlenül kisodródás és a fallal való találkozás lett a vége. Okkal foghatta a fejét a Roborace vezérigazgatója, Lucas di Grassi.