Ez a kép példázza, hogy a gumikopás nem kizárólag a modern Formula-1 problémája
https://formula.hu/parc-ferme/962

Alonso parádésat rajtolt a 2013-as Szingapúri Nagydíjon
https://formula.hu/parc-ferme/23217
Hetedikről harmadikra négyszáz méter alatt. Ez volt Fernando Alonso rajtja hét évvel ezelőtt, amikor még a Ferrarinál versenyzett.
Fernando Alonso's brilliant start - Singapore 2013
— Eau rouge (@Insidef1) September 18, 2019
Onboard + Normal Camera view
P7 to P3 by first corner!#F1 #SingaporeGP @alo_oficial pic.twitter.com/G65FSlwZFk
Verstappen szeretne csatlakozni a Bosszúállókhoz
https://formula.hu/parc-ferme/23218
Ezt a vágyát magának Thornak, vagyis az őt jászó Chris Hemsworth-nek árulta el Szingapúrban, ahol a pilóta és a színész egy médiaesemény keretében együtt lazított.
Hanging out with @ChrisHemsworth and @TAGHeuer to kick start our #SingaporeGP pic.twitter.com/yZ2tiWbvht
— Aston Martin Red Bull Racing (@redbullracing) September 18, 2019
”I would actually like to be an Avenger” says @Max33Verstappen Who’s up for seeing this job swap? pic.twitter.com/MJlvTuSuca
— Aston Martin Red Bull Racing (@redbullracing) September 18, 2019
A '90-es évek Sega-játékait idézte meg Zala megyében a Roborace
https://formula.hu/parc-ferme/23219
Kevés információ került eddig napvilágra arról, hogy egész pontosan mivel is foglalatoskodott a Roborace, amikor augusztusban megejtette magyarországi látogatását a ZalaZone vezetéstechnikai komplexumban. Most közzétett pár videót a formálódó bajnokság, amelyekből kiderül, hogy nem klasszikus versenyt, hanem ügyességi vetékedőt rendeztek a résztvevő három csapatnak. Egy akadálypályát építettek fel, ahol szűk kapukon áthaladva, műautókat és -bicikliseket kerülgetve kellett három kört megtenniük az önvezető autóknak, és minden akadállyal való érintkezés öt másodperces időbüntetést jelentett. Mindezt drónról rögzítve és a vizuális effekteket manipulálva olyan felvételt készítettek, mintha a kezdeti játékkonzolok világába csöppentünk volna - pedig mindez itt történt Zala megyében, 2019-ben!
Zala Zone Localisation Challenge
— Roborace (@roborace) September 18, 2019
Team: @ArrivalGB
Laps: 3
Time To beat: N/A
With just 15cm between car and gates, and every object hit an extra five seconds, our Season Alpha track in Zala Zone was no walk in the park pic.twitter.com/I3kOM1nGgr
Egy másik feladat annak a felmérése volt, milyen gyorsan tud reagálni a mesterséges intelligencia arra, ha egy útjában álló autót észlel. És vajon hogyan dönt: inkább megpróbál fékezni vagy elkerülő manővert tesz? És hogyan befolyásolta mindezt a váratlanul megérkezett eső? Ezt mutatja be az alábbi videó:
Mint a diszkóban: a lányoknak nem kell belépőt fizetni az egyik utánpótlás-szériában
https://formula.hu/parc-ferme/23216
Komoly gesztust tett a hölgyek felé a Formula Renault Eurocup, az együléses autóversenyzés egyik belépőszintje, hiszen friss bejelentésében közölte, hogy a 2020-as szezontól eltörli a nevezési díjat minden női versenyzője számára. Köztudott, hogy az autóversenyzés minden szintje igen komoly anyagi ráfordítást igényel a legtehetségesebb versenyzőktől is, akiknek így karrierjük előrelendítése érdekében már nagyon korán komoly szponzorokra kell szert tenniük, ami a nagyobb bizonytalansági faktort hordozó nőként még nehezebb. A Renault által felügyelt sorozat ezzel az intézkedéssel áll be a W Series által idén beindított azon kezdeményezés mögé, amely a női versenyzők előrelépését, a férfiak által uralt sportba való könnyebb integrálódásukat segíti. A Formula Renault Eurocup így akár következő vagy párhuzamos lépés is lehet a W Seriesben idén bemutatkozott hölgyek számára.
A két évvel ezelőttig Formula Renault 2.0 néven ismert sorozat mezőnyében idén egyetlen női pilóta sincs. A Renault mindenesetre reméli, hogy a széria ugyanolyan népszerű állomás marad a legígéretesebb fiatal versenyzők között, mint volt az a közelmúltban, hiszen Valtteri Bottas, Pierre Gasly, Stoffel Vandoorne és Lando Norris is bajnok volt itt.

Szaunában, sisakban ülve rángatják a fejed, avagy így készül egy versenyző Szingapúrra
https://formula.hu/parc-ferme/23215
De hát nincs mit tenni, ha egyszer így lehet a legjobban szimulálni azokat a körülményeket, amelyekkel a Formula-1-es versenyzők szembesülnek a fülledt Szingapúri Nagydíj két órája során az autóban. Sergio Perez adott különleges betekintést az edzéséről, a spanyolul értők pedig a videó második felében a pilóta trénerének magyarázatát is meghallgathatják.
Sárkányfejet húztak az F1-es pilóták
https://formula.hu/parc-ferme/23214
Idén a november 4-i hétvégén rendezik az USA Nagydíjat, az austini pálya képviselői pedig már körbejárták az F1-es mezőnyt egy olyan forgatás apropóján, amit majd a hétvége előtt, Halloween alkalmából vetítenek le. Egyelőre csak egy ízelítőt tettek közzé a versenyzőkkel folytatott beszélgetésekből, így az már kiderült, hogy sárkánymaszkban és rózsaszín parókában kell majd feszíteniük a szerencsés (?) kiválasztottaknak. Na meg az is, hogy Romain Grosjean nem szereti az ijesztgetést, a Horrorra akadva filmeknél veszélyesebbet nem is szívesen néz!
Take Two. See the bloopers from our recent Halloween video with some of the biggest names in @F1. pic.twitter.com/zY9RLTHmGs
— Circuit of The Americas (@COTA) September 17, 2019
Ilyen az, amikor egy F1-es csapat családi napot tart
https://formula.hu/parc-ferme/23213
Alighanem sokan megéltük gyerekkorunkban, amikor a szüleink bevittek minket a munkahelyükre, és ott szaladgálhattunk a gépek vagy a szekrények között. Feledhetetlen élmény volt, de még annál is sokkal jobb lehet annak, akinek az apukája egy Formula-1-es csapatnál dolgozik!
A Williams minden évben megtartja a családi napot, amikor a Grove-ban dolgozó személyzet szükebb családi körét is beviheti a gyárba, hogy körbenézzenek egy olyan épületben, ahol az autóversenyzés és a technológia csúcsa találkozik. Természetesen a versenyzők is betoppannak ilyenkor kiosztani egy-két aláírást.
"It has been a wonderful day."
— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) September 17, 2019
Take a peek behind-the-scenes at one of the most important dates in our calendar, the annual staff open day pic.twitter.com/y24h22FDER
A DTM 2. helyezettje is beszáll az FE-be, óriási svájci jelenlét!
https://formula.hu/parc-ferme/23212
Az előszezoni tesztek közeledtét jelzi, hogy megsűrűsödtek a pilótabejelentések a Formula-E-ben. Ezúttal Nico Müllerről derült ki, hogy szintén beszáll az elektromos szériába, méghozzá a Dragon Racing színeiben, amely csapat így mindkét előző versenyzőjétől, Jose Maria Lopeztől és a BMW-hez átnyergelt Maximilian Günthertől is megvált, és két újonccal kezdi a 2019/2020-as szezont. A 27 éves Müller ugyanis a már korábban bejelentett Brendon Hartley-hoz csatlakozik az előző szezont a 10. helyen záró amerikai csapatnál, amelynek így várhatóan ebben az évadban sem lesz könnyű dolga.
Müller a DTM hétvégi, nürburgringi fordulóján veszítette el a matematikai esélyét is a bajnoki cím megszerzésére, de az összetett második helyre így is jó esélye van eddigi messze legjobb szezonjában. A pilóta azonban nem hagyja el a német túraautózást sem: 2020-ban párhuzamosan fog versenyezni a két sorozatban, a DTM-ben az Audi pilótájaként, az FE-ben pedig az Audi ellen... Egyelőre nem lehet tudni, hogy lesz-e naptárütközés a két sorozat között, hiszen a DTM majd csak októberben jelenti be új menetrendjét.
Müller érkezésének másik érdekes hozadéka, hogy - noha a 24-ből 7 ülés még gazdátlan - jelenleg Svájc rendelkezik a legnagyobb képviselettel a mezőnyben, hiszen mellette Sebastien Buemi (Nissan), Neel Jani (Porsche) és Edoardo Mortara (Venturi) is az alpesi ország szülöttje.

Albon megszerezte idei első győzelmét
https://formula.hu/parc-ferme/23211
A thaiföldi pilóta Szingapúrban egy szűk körű gokartversenyen vett részt, melyet a Red Bull üzemanyagszállítója szervezett. Albon megnyerte a megmérettetést, melyet követően viccesen megjegyezte, megvan első dobogója és győzelme idén.



Kínai görög joghurtot reklámoznak Kimi Raikkönennel
https://formula.hu/parc-ferme/23210
A Szingapúri Nagydíjtól kezdődően az Ambrosial márka logója felkerül az Alfa Romeo autóira: a kínai gyártású termék egy prémium görög (pontosabban „görög stílusú”) ivójoghurt. És kit is találhattak volna jobb reklámarcot hozzá, mint Kimi Raikkönent?

A Ferrari szerint te is egy versenyző vagy
https://formula.hu/parc-ferme/23209
Egy játékra invitál a Ferrari Twitter-oldala, mindössze rád és a telefonodra van szükség. Ha a négy alábbi kérdésre válaszolsz, megtudod, F1-es pilótaként mik a jellemzőid.
What kind of #F1 driver are you?
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) September 17, 2019
Reply to this post with your answers
________
________
________
________#essereFerrari pic.twitter.com/o8Y2j8rMrI
Három DRS-zóna lesz Szingapúrban
https://formula.hu/parc-ferme/23208
A Formula-1-es futam izgalmainak érdekében feszegeti a pálya határait az FIA. Szingapúrban az utóbbi években két szakaszon használhatták a pilóták a nyitható hátsó szárnyat, az ötös kanyar után, valamint a célegyenesben. Idén a tizenhármas kanyar után következő rövidebb padlógázas szakaszon, a Esplanade Drive-on is lehetőségük nyílik az előttük lévő megtámadására.

Az F2 és az F3 naptárából kihajították a Paul Ricardot
https://formula.hu/parc-ferme/23207
Az F1-be való visszatérése óta eltelt két versenyén nem hozta a remélt izgalmakat a Paul Ricardon rendezett Francia Nagydíj, noha egyelőre semmi nem bizonyítja, hogy ez kapcsolatban állna azzal, hogy a helyszín 2020-ra kikerült a két legfőbb kísérősorozat, a Formula-2 és a Formula-3 naptárából. A most kiadott menetrendekben nem ez az egyetlen változás, mindkét széria ellátogat ugyanis Zandvoortba is az F1-gyel. Az F3 naptára ráadásul bővült is egy helyszínnel, hiszen bekerült Bahrein, így jövőre már ők sem lesznek teljesen Európára szorítkozó sorozat.
A Formula-2 2020-as naptára:

A Formula-3 2020-as naptára:

Verstappen 15 ezer eurót keresett három kapufával
https://formula.hu/parc-ferme/23205
Persze nem magának, hanem a Wings for Life alapítványnak, az volt ugyanis a megállapodás, hogy ahányszor eltalálja a felső kapufát focilabdával egy adott távolságból, annyiszor 5000 euró kerül a szervezethez. Ötből három azért egész jó arány egy F1-es versenyzőtől!
Stirling Moss elmondja, miért volt ő sokkal menőbb versenyző, mint ma Lewis Hamilton
https://formula.hu/parc-ferme/23204
A 90 éves Moss, aki 1951 és 1961 között volt aktív az F1-ben, szellemes gondolatmenetben hasonlította össze a régi időket a maiakkal:
„Csodálatos volt az autóversenyzői élet, és sokkal minőségesebben tudtam élni, mint ma Lewis. Amikor Lewis megnyer egy versenyt, a szponzorai előtt kell beszélnie. Amikor én megnyertem egy versenyt, mentem zavarászni a lányokat.”
"If Lewis wins a race, he has got to go and speak to his sponsors. If I won a race, I'd go and chase the girls!"
— Sky Sports F1 (@SkySportsF1) September 17, 2019
On his 90th birthday, check out one of our favourite lines from the legend Sir Stirling Moss! pic.twitter.com/s487HYoN2r
Ismerjétek meg az F1-es Alfa Romeo versenyzőjét, Bereznay Dánielt
https://formula.hu/parc-ferme/23206
Mert hogy a hivatalos F1-es online bajnokságra igazolt versenyzők szerződését is a csapatfőnök írja alá, és néhány más tekintetben is hasonló elbánásban részesülnek, mint akik a fizikai versenyautókat vezetik. A magyar versenyzővel készült interjúnk megtalálható az Autósport és Formula Magazin legújabb számában.

Nem kell a kemény keverék a csapatoknak Szocsiban
https://formula.hu/parc-ferme/23202
A Pirelli nyilvánosságra hozta a szeptember végi Orosz Nagydíjra leadott gumirendeléseket: a kemény (C2) abroncsban senki sem bízik, egy vagy két szettet rendeltek meg az istállók. A közepesek (C3) száma 1-4 között változik, lágyból (C4) 8-10 szettet kért mindenki. A lágy szetteket elsősorban a középmezőnyben maximalizálták, megemlítendő, hogy a legkevesebbet ebből a keverékből a Mercedesnél igényeltek.

Toto Wolffal fotózkodott hazánk egyik gokartosa
https://formula.hu/parc-ferme/23200
Sugár Dánielnek a Gokart-eb múlt hétvégi, Bruckban rendezett fordulóján volt szerencséje összefutni a Mercedes Formula-1-es csapatának vezetőjével, Toto Wolffal. Az osztrák a pálya közelében lakik, így rendszeresen kilátogat a fiatalok versenyeire.

Megnevezte Vergne csapattársát a Formula-E bajnokistállója
https://formula.hu/parc-ferme/23203
Már napok óta húzta a mézesmadzagot a követői orra előtt a Formula-E friss bajnokcsapata, a DS Techeetah a közelgő pilótabejelentéssel kapcsolatban, de aki követte az elektromos sorozat átigazolási híreit, a puzzle-darabok összeállásából már sejthette, hogy Antonio Felix da Costa fog kikötni a "gepárdos" istállónál a kétszeres címvédő Jean-Eric Vergne csapattársaként.
Bár da Costa az előző szezon első futamát még megnyerte a BMW-vel, amelyről akkor úgy tűnt, elég erős lehet egy bajnoki hadjáratra is, végül visszaesett a bajorok teljesítménye, és a portugál csak a 6. helyen zárta a tabellát, ami így is a legjobbja volt az elmúlt öt szezon során, hiszen gyakran ragadt ott nem túl jól szereplő csapatoknál. Ezt a negatív spirált próbálja most maga mögött hagyni ezzel a váltással, remélve, hogy a DS Techeetah-val nem nagyon lőhet mellé.
A 28 éves pilóta eddig két győzelemmel rendelkezik a Formula-E-ben, az elsőt még a bajnokság nyitószezonjában szerezte Buenos Airesben az Aguri színeiben. Éppen az Agurit vásárolta fel később a kínai Techeetah, így da Costa tulajdonképpen ugyanahhoz a gárdához tér vissza, amelynél az első két évadot teljesítette.
We're incredibly excited to welcome @afelixdacosta to the @DSTECHEETAH family. He will be racing as number 13 in the DS E-TENSE FE20 Keene for the 2019/20 @FIAFormulaE Season. pic.twitter.com/AziVCCoBop
— DS TECHEETAH (@DSTECHEETAH) September 17, 2019

Három F1-es születésnap is összejött mára
https://formula.hu/parc-ferme/23201
A sort mindenképpen Stirling Moss-szal, az 1950-es évek ikonikus alakjával illik nyitni, ami ma ünnepli 90. születésnapját. Még sok boldog szeptember 17-ét kívánunk neki!
A super special Happy Birthday to a @MercedesBenz racing legend!
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) September 17, 2019
Sir Stirling Moss turns 90 today! pic.twitter.com/6s8LWwFcZe
Egy világbajnok ünnepelt is jut mára, 1996 legjobbja, Damon Hill, aki 59. életévét töltötte be.
Happy Birthday to the '96 world champ, @HillF1! pic.twitter.com/HKEljUqz6d
— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) September 17, 2019
Végül Esteban Ocont is meg kell említeni: a Renault jövő évi pilótája 23 éves lett.
Bon anniversaire, @OconEsteban
— Formula 1 (@F1) September 17, 2019
We'll celebrate with you on the #F1 grid next year pic.twitter.com/Pcz7lNDCWA