DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 24. szerda

Ez a kép példázza, hogy a gumikopás nem kizárólag a modern Formula-1 problémája

pf_Gumikopas

A Mercedes kéri a legkevesebb puha Pirellit Suzukára

Az F1 gumiszállítója nyilvánossá tette a csapatok választásait a soron következő Japán Nagydíjra. A mezőny Szocsihoz hasonlóan most is alig igényli a kemény (C1-es) keveréket, a pilótákra fejenként egy-két szett fog jutni. Annál népszerűbb a puha (C3-as), amiből a többség kilenc-tíz garnitúrát rendelt. A Mercedes kissé kilóg a sorból, ők eggyel kevesebbre iratkoztak fel. A közepesek (C2) száma egy-négy között változik.

1920_17-jp-selected-sets-per-driver-en-844622

Kirobbant a helyéről a versenykamion motorja

A különböző pulling versenyeken irdatlan nagy nyomatékű motorokkal szerelt traktorok és kamionok indulnak. Ez jól látszik az alábbi felvételről is, amelyen a vontató elcsavarodva próbálja elviselni saját erejét, ám erre csak néhány másodpercig képes.

A truck sneezes and blows out engine. from r/WTF

.

A tönkretett Amazonast is az arcunkba tolja az Extreme-E sorozata

Debütáló szezonjában a dél-amerikai esőerdő sérült területeihez is ellátogat a klímaváltozás negatív hatásait előtérbe helyező versenysorozat, az Extreme-E. A különleges szériának Grönland után ez a második bejelentett versenyhelyszíne, ezeken kívül egy sivatagot, egy ázsiai partmenti szakaszt, valamint a Himaláját is bemutatná, mint súlyosan érintett vidékeket. 

extreme-e-03

A sorozat vezérigazgatójának nemcsak a szenzációhajhászat, hanem a segítségnyújtás is céljai között szerepel. Alejandro Agag nyilatkozatából kiderült, a súlyos erdőtüzektől sérült Amazonas tűzoltóit és lakosait terepképes járművekkel, felszereléssel és képzéssel is támogatnák azon túl, hogy megmutatják a világnak a helyi valóságot.

A sorozat nagyobbnál nagyobb neveket csábított magához a ralikrossz-vb, a DTM és a W Series bajnokságából is.

Így figyelnek az étkezésre az F1-es pilóták

Big Mac és sültkrumpli volt a menü az F1-es magángépen: Sergio Perez és Carlos Sainz is jóízűen falatozott a dietetikusokat sokkoló terített asztalról. A képet Perez töltötte fel, George Russell fotózta. 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

El secreto para una buena carrera

Távozni készül a Formula-1 triumvirátusának tagja

Három vezetőt nevezett ki a Liberty Media, amikor átvette az irányítást a Formula-1-ben 2017-ben: Chase Carey lett az elnök-vezérigazgató, Ross Brawn a sportért felelős ügyvezető, Sean Bratches – nagykutya a médiában, az ESPN tévécsatorna korábbi alelnöke – pedig a kereskedelmi ügyeket kapta. A Racer magazin értesülései szerint Bratches tájékoztatta a Formula-1 részvényeseit, hogy az év végén távozik pozíciójából.

Az elmúlt három évben Bratches felelt a közösségi média irányába tett jelentős nyitásért, a helyszíni szurkolói zónák kialakításáért és a rajongói fesztiválok megszervezéséért világvárosokban, mint Miami vagy Los Angeles.

A Racer nem hivatalos forrásai szerint nem fognak közvetlen utódot kinevezni Bratches helyére, hanem a jelenlegi struktúrán módosítanak. Carey és Brawn várhatóan maradnak pozícióikban.

Az Orosz Nagydíj legjobb felvételei a fedélzetről

Vettel lerajtolja Hamiltont és Leclerc-t, Raikkönen alól nem tudják kihúzni az emelőt, Russell fékhiba miatt végzi a falban - közel tízpercnyi onboard felvételt gyűjtöttek össze az Orosz Nagydíjról. (A videó átkattintás után indul el.)

Debütált a szélvédős IndyCar

A széria két nagyágyúja, Scott Dixon és Will Power, valamint a két autót csatasorba állító Penske istálló Indianapolisban megkezdte az aeroscreen tesztelését, amely mellett az IndyCar az FIA-sorozatokban preferált halóval szemben letette voksát.  

A szélvédőt a Red Bull technológiai részlege fejleszti a szériának, a váz karbonból, az áttetsző rész polikarbonátból készül. A későbbiekben páramentesítő és hűtő eszközöket is be terveznek építeni a struktúrába. Az indianapolisit további tesztek követik a Barber Motorsports Parkban és a Richmond Racewayn, az óra ugyanis ketyeg, az aeroscreen már 2020-ban kötelező lesz.

Fotók: IndyCar

 

Három éve rendezték a futamot, amelyen elúszott Hamilton negyedik vb-címe

A 2016-os Malajziai Nagydíj vízválasztó volt Nico Rosberg és Lewis Hamilton bajnoki küzdelmében: a brit abban az évben akkor egyszer szenvedett el műszaki hibát, ami utólag végzetesnek bizonyult. A német ezzel lépéselőnybe került, és év végén megnyerte a címet. Íme a kereken három évvel ezelőtt rendezett futam összefoglalója:

Suzuka elé: 18 éve ezzel a körrel volt pole-ban Schumacher

Nemrég megmutattuk Ayrton Senna 1989-es pole-pozíciós körét Suzukából, most pedig folytatjuk ezt a sort: 2001-ben Michael Schumacher és a Ferrari volt a leggyorsabb a japán időmérő edzésen. Ezzel a körrel:

A Mazda lerántotta a leplet saját TCR-autójáról

Új fejlesztésével a Mazda is beállt a TCR-es technikával rendelkező gyártók közé. A japán márka a 3-as modellből épített versenyautót, amellyel 2020-ban az amerikai IMSA Michelin Pilot Challenge szériáját célozták meg, ám ezzel a konstrukcióval a világ bármely TCR-specifikációra építő sorozatban rajthoz állhatnak. Kisebb átalakításokkal a túraautó-világkupa szabályainak is megfelelhet az autó.

A fejlesztést a Long Road Racing csapata végezte, ők felelősek az MX-5 Cup típusért is.

Az első képek a Mazda3 TCR-ről:

2019-TCR_photo_news_580

Mazda3TCR_01

Mazda3TCR_06

Összefogással lesz Európa-bajnok Magyarországon a brit pilóta?

Még a Ciprus Rali előtt fordult azzal a világ felé Jo Ingram, hogy fia, Chris minden egyes pennyjét arra költötte, hogy raliversenyző legyen, most pedig esélye van arra, hogy Európa-bajnoki címet nyerjen - 50 év után ő lenne az első brit, aki képes erre. A főszponzor azonban az utolsó pillanatban kiszállt, így futamról futamra szedte össze eddig a pénzt arra, hogy versenyezni tudjon idén, apja szerint versenyenként 25 000 fontot kell előteremteni. Nos, a Barum Ralin eldőlt, hogy lemaradt egy 100 000 eurós pénzdíjról, mert 0,3 tizedmásodperccel lemaradt az U23-as bajnoki címről - itt úgy tűnt, hogy akár vége is lehet számára az évnek.

Jo Ingram felhívása azonban valóban segített, érkeztek "befizetések", Chris el tudott rajtolni Cipruson, sőt, a második helyet szerezte meg, ezzel pedig tovább növelte előnyét az összetett Európa-bajnoki tabellán. A szezon utolsó futama a Rally Hungary lesz Magyarországon, Nyíregyházán és ahhoz, hogy mi is láthassuk a fiatal tehetséget ezeken a pályákon, ismét segítségre van szüksége - azok után, hogy megköszönte az eddigi óriási segítséget, a pilóta a Facebook-oldalán kért még egy utolsó támogatást.

Aki pénzzel segíti az indulását, annak a neve rajta lesz az R5-ös Skoda Fabián, illetve valaki szerencsés be is ülhet mellé majd egy körre. Ingram egyébként Nyíregyházán egy dobogós helyezéssel már Európa-bajnok is lehet. Cipruson a támogatók között pedig magyar neveket is felfedezhettünk:

Előkerült egy videó a 11 éves Lewis Hamiltonról

A világbajnok posztolta a videót, nagyra tartja édesapját, aki a szerelője, a mentora, a legnagyobb támogatója és a hőse is volt egyben.

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

I was 11 years old here. Damn, we’ve came such a long way. My dad, my mechanic, my mentor, my biggest supporter and my hero. I appreciate this man so much #nevergiveup #family

Lewis Hamilton (@lewishamilton) által megosztott bejegyzés,

Franciaországban védte meg címét a magyar pilóta

Franciaországban zárult a Lotus Cup Europe idei szezonja. A GFS Racing Team versenyzője, Balogh Bence a három megrendezett versenyből kettőn győztesként érkezett a célba. Ezzel a magyar versenyző megvédte címét és 2018 után 2019-ben is bajnok lett - 511 pontot gyűjtött, a második helyezett Franck Laroche 470-nel zárt, a harmadik helyezett már 400 alatt maradt. Vizin Tamás 288 ponttal a 12. helyen végzett.

baloghbence

baloghbence2

fotó: MNASZ

Norris „tudta a helyét” Alonsóval szemben

Október 1-je volt a hivatalos nemzetközi kávénap - előkerült egy tavalyi felvétel, ahol a McLarennél Lando Norris tisztelettudóan kiszolgálta a csapat nagyágyúját, Fernando Alonsót...

 

Így ért oda az ötödik helyre a bokszból Albon

A bokszutcából rajtolt a Red Bull újonca Oroszországban, de végül ötödikként intették le - kérdés, hogy ezek a teljesítmények elegendők lesznek-e ahhoz, hogy 2020-ban is ebben az autóban ülhessen...

 

Videó: Vettel kapható volt egy kő-papír-ollóra egy rajongóval

Nem megszokott jelenet, de a német ferraris belement...

 

Hatalmas nevek és rengeteg magyar az idei RallyLegenden

Október 10-e és 14-e között rendezik az idei RallyLegendet San Marinóban, ahol ezúttal is elképesztő mezőny gyűlik majd össze – aktív és korábbi világsztárok, döbbenetes autók mellett pedig természetesen nagyon sok magyar indulót is láthatunk.

A RallyLegend magyar nevezői:

Nagy Tamás, Furstner András BMW 320i E46
Gabura Krisztián, Mihalik Péter BMW M3 E36
Schubert István, Szalai Dániel Mitsubishi Lancer
Szikszai Béla, Holló Barnabás Citroen C2 R2 Max
Karsai Tamás, Karsai Zsolt BMW M3
Peter Stefan, Begala Tamás BMW M3 E36
Bihari Péter, Konyári Zoltán Lada 21053
Nagy Mátyás, Nagyné Oláh Erika Lada 2101
Tóth Attila, Fejes Gyula Lada VFTS
Tóth Balázs, Bodolai Róbert Lada VFTS
Hodosi Gábor, Szoták Zoltán Lada 21074
Merencsics Árpád, Laboncz László Lada VFTS
Fábián Donát, Bencsik István Lada 2107
Gaál Ferenc, Gyenge Szandra Lada 2101
Studer Gábor, Kováts Edith Lada 21074
Vizelli Károly, Nagy Péter Lada VFTS

A teljes nevezési lista ezen a linken található!

bihari

Visszaszólt a Mercedes az F1-nek - legalábbis az Instagramon

Azzal a szöveggel posztolt a Formula-1 hivatalos Instagram-oldala, hogy senki sem szerzett több pontot Charles Leclerc-nél, mióta a mezőny visszatért a nyári szünetről Belgiumban - mint ismert, az utóbbi négy futam alapján a Ferrari monacói pilótája vezetné a bajnokságot. A Mercedes hivatalos Instagram-oldala viszont kommentet írt a poszt alá, amely így szól: "Senki sem szerzett több pontot Lewis Hamiltonnál, mióta visszatértünk a téli szünetről Ausztráliában".

pf3_17

Ezért vicces, hogy Vettel a V12-es motort sírta vissza

Emlékezetes rádióüzenettel kommentálta kiesését Sebastian Vettel az Orosz Nagydíjon: „Hozzátok vissza a ki***tt V12-es motorokat!” A német az MGU-K meghibásodása miatt esett ki, ezért emlegette a szóban forgó motorformulát. A tizenkét hengeres erőforrás szóba hozása azonban egyrészt azért volt furcsa, mert a német sosem versenyzett abban a korszakban, másrészt azért, mert az 1989 és 1995 közötti V12-es időszakban a Ferrari sokkal megbízhatatlanabb volt, mint a mostani hibrid érában.

A WTF1.com összegyűjtötte, hogy annak idején a Ferrari 113 verseny alatt (két autóval 223 rajt) 111 kiesést könyvelt el, ebből 35-öt motorhiba miatt. Mindkét autó 31 futamon ért célba. Jól összehasonlítható ezzel a V6-os hibrid éra, amely eddig 116 versenyt ölelt fel. 2014 óta 230 rajt után a Ferrari 30-szor esett ki, 5-ször motor miatt. Kettős célbaérésre 86-szor volt példa. Azzal mi egészítenénk ki a történetet, hogy V12-es motorral 11 Ferrari-győzelem született, hibrid erőforrással egyelőre 17.

Suzuka elé: ilyen volt egy pole-kör Ayrton Sennától 30 évvel ezelőtt

Japánban, Suzukában folytatódik majd a Formula-1-es szezon, a következő helyszínnel kapcsolatban pedig felidézzük, hogy milyen is volt egy pole-pozíciót érő kör 1989-ben - a főszereplő Ayrton Senna.