DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 24. szerda

Egy kalappal!

Tom és Tim Coronel már nagyon várják a 2015-ös Dakar Ralit. Ti is?

F1-es mini rádiós kvíz: Ki, mikor, mit mondott?

Keményvonalas rajongóknak ajánlott a Formula-1 összeállítása: hat rádióüzenet kapcsán kell a négy-hat lehetőség közül kiválasztani a helyes választ különböző kérdésekre. A megoldókulcsot a poszt kommentjei közt találjátok.

DTM-sztár lehet a kipenderített Abt utódja

Házon belülről pótolhatja az Audi a Formula-E-ben Daniel Abtot, akit szimulátoros csalása miatt függesztett fel (gyakorlatilag rúgott ki) a német márka. Az Audi Sport Abtnál a korábbi bajnok Lucas di Grassi mellett felszabaduló ülés fő várományosa René Rast a DTM-ből, aki júliusban a Lausitzringen tesztelni is fogja a csapat elektromos versenygépét.

A Német Túraautó-bajnokságban eltöltött három szezonja alatt két bajnoki címet szerző Rast az Audi vezérpilótája a DTM-ben, de 2021-re állás nélkül marad, mivel a márka kiszáll a szériából. Bár Rast mindenekelőtt túraautó-versenyzőként ismert, a Formula-E sem teljesen ismeretlen számára, 2016-ban Berlinben helyettesítette Antonio Felix da Costát, aki éppen a DTM miatt hagyta ki a fordulót.

Mivel a Formula-E öt verseny után leállított szezonjának folytatása még képlékeny, Rast sem tudja, versenyezhet-e már a 2019-20-as idény befejező szakaszában: ez csak akkor lehetséges, ha az időpontok nem ütköznek a DTM sűrű módosított naptárával. Egybeesés esetén Nico Müller és Robin Frijns is nehéz helyzetbe kerül, hiszen ők is párhuzamosan szerepelnek a két szériában.

Az említett Müllert, Rast márkatársát szintén esélyesnek emlegették az Audi ülésére, ő azonban leszögezte, szerződése a szezon végéig a Dragon istállóhoz köti.

A bajnok szerint észre sem lehet venni a szélvédőt az IndyCar-autókban

A mögöttünk hagyott hétvégén elrajtolt az IndyCar szezonja, így debütálhatott a sorozatban a fejvédő eszköz, az aeroscreen - a halo helyett itt erre esett a választás, amit a Red Bull az F1-ben is nagyon szorgalmazott. A szélvédő elsőre remekül vizsgázott, már ami azt illeti, hogy mennyire zavarja a pilótákat - a bajnok Josef Newgarden szerint fel sem tűnt neki, hogy ott van előtte. Mint mondta, ugyanannyit látni, mint tavaly, szerinte nagyon okosan oldották ezt meg, egyáltalán nem zavarta a látásban.

A szezonnyitóról készített fotóválogatásunk itt megtekinthető!

indy_2

fotó: IndyCar

Viharosan indult az országos gokartszezon

A járványügyi korlátozások enyhítésének köszönhetően végre éledezni kezdett a hazai autósport. A gokartos szakág tért leghamarabb magához, az országos bajnokság május végén Kecskeméten az időjárás viszontagságai ellenére megrendezhette a szezonnyitót. Az erről készült riportunk itt megtekinthető.

Habsburg-uralom a DTM-teszt második napján

A Nürburgringen zajlik a Német Túraautó-bajnokság hivatalos négynapos tesztje, melyet eredetileg márciusra, Monzába ütemeztek volna. A keddi napon tizenegyen ültek autóba, az Audi gyári formációjának új igazolása, Ferdinand Habsburg pedig letette névjegyét a leggyorsabb körrel. A BMW Philipp Eng csupán egy századdal maradt le tőle, az újonc Robert Kubica az ART autójával nyolcadik lett.

Már jövőre Indianapolisba csábítanák az F1-et

Ha az Indianapolis Motor Speedway tulajdonosán múlna, már 2021-ben Formula-1-es futamot rendeznének a legendás versenypályán. Roger Penske úgy fogalmazott, körbejárja "a lehetőséget egy F1-es futamra 2021-ben, 2022-ben vagy 2023-ban az Indianapolis Motor Speedwayen" - idézte a Racefans a Sirius XM podcastjében elhangzott kijelentést.

Penske az IndyCar versenynaptárára is kitért. Ezzel kapcsolatban elárulta, az épített, az utcai és az oválpályák jelenlegi arányával elégedett, de szeretné néhány helyszínnel kibővíteni a sorozat menetrendjét.

indy2007start

Fotó: DPPI

A falon ülők – mi zajlik a bokszutcai irányítóközpontban?

Nemrég megjelent (a koronavírus-járvány miatt digitális formában, de remélhetőleg utoljára így) az Autósport és Formula Magazin legfrissebb száma, amelyben a ferraris átigazolások, a 70 éves F1, valamint Rossi és Marquez összehasonlítása mellett többek között azzal is foglalkoztunk, pontosan kinek mi a feladata a versenyhétvégék során a bokszutca falánál ülő szakemberek közül.

Az Autósport és Formula Magazin 2020. júniusi száma online megtekinthető itt:

https://issuu.com/formula-magazin/docs/afm-2020-06

magazin-bokszfal

Videó: végre újra pályán a DTM-autók!

Bár a versenynaptárt még néhány napja is kénytelenek voltak módosítani, s így csak augusztus elején, Spában rajtol a Német Túraautó-bajnokság idénye, a héten már a Nürburgringen tesztel a mezőny. Erről pedig a DTM-nek és az Audi Sportnak köszönhetően már mozgóképes anyagot is tudunk mutatni – hangerőt felcsavarni!

 

 

Egy vitatott büntetés és Vettel táblacseréje – ez történt egy éve a Kanadai Nagydíjon

Napra pontosan egy éve rendezték a 2019-es Kanadai Nagydíjat, amely Sebastian Vettel hibájáról, büntetéséről, majd leintés utáni táblacseréjéről maradt emlékezetes. A Lewis Hamilton által üldözött német ugyanis elvétette az egyik kanyart, a felügyelők pedig veszélyesnek ítélték a fűről való visszatérését, így öt másodperces büntetéssel szankcionálták. Ennek köszönhetően hiába ért célba elsőként, a győzelem Hamiltoné lett, a ferraris viszont a dobogóceremónia előtt még dühében kicserélte a helyezést jelző táblákat a mercedeses és a saját autója előtt. A komoly vitákat kiváltó verseny összefoglalója a YouTube-ra átkattintva indul:

 

Éledezik az F1: Bottas pályára vitte a 2018-as Mercedest

Az egyre enyhébb járványügyi korlátozásoknak köszönhetően végre újra F1-es autókat láthatunk mozgás közben. A Mercedes Silverstone-ban kedden délután (a szabályoknak megfelelően egy két évvel ezelőtti technikával) pályára küldte Valtteri Bottast, akinek ezzel hivatalosan is megkezdődött, vagy ha úgy tetszik folytatódott a felkészülése a 2020-as szezonra. 

A kétnapos teszt célja formálisan az új járványügyi protokollok gyakorlása, melyek júliustól a nagydíjakon lesznek érvénybe: a személyzet minden tagja maszkot viselt, de még egy plexi arcvédő is feltűnik a képeken. Persze a versenyzőknek is jól jön a lehetőség három hónap kihagyás után: Bottas mai menete után szerdán Lewis Hamilton következik.

Magyar szavak, egy budapesti étterem és persze a csárdás – F1-es csapatfőnök a szomszédból!

Legutóbbi podcastadásunkban Otmar Szafnauer, a Racing Point csapatvezetője volt a vendégünk – hallgassátok meg vele készült exkluzív beszélgetésünket sok-sok érdekes témáról (meg persze a teljes adást) az alábbi videóban:

 

 

A Formula.hu podcastje az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

yt

buzz3

google-pc

rp 

deezer

sc

 

Októberi futamát is törölte a WRC, pengeélen táncol a bajnokság

Hivatalosan is bejelentették, hogy a Wales Ralit sem fogják megrendezni a koronavírus miatt – ugyan az esemény csak október legvégén lenne esedékes, de már most eldőlt, hogy ez ne m fog megtörténni. A többi sportággal ellentétben a WRC nem hogy nem tér vissza, hanem további futamokat töröl, ráadásul az is aggasztó, hogy ennyire távoli versenyekről van szó – a Finn Rali és az Új-Zéland Rali is “arrébb volt” még, de azokat is törölték.

A nagy baj az, hogy egyre kevesebb esély van arra, hogy érdemi bajnokságot láthatunk. Három versenyt megrendeztek már, ez a nagy szerencse, ugyanis ha törlik Walest, akkor már csak három további futam marad a helyén, Törökország, Németország és Japán, de Yve Mattonék már elmondták, hogy legalább hét futam kell ahhoz, hogy világbajnokokot hirdethessünk. A hetedik az elhalasztott Szardínia Rali lehetne, amely betehető a Wales Rali helyére, erre van reális esély, de ezen felül csak egy halasztott és nem törölt verseny van, az Argentin Rali, a források szerint viszont arra semmi esély, hogy ezt ténylegesen is bepótolják.

Azt már csak halkan tesszük hozzá, hogy a három megrendezett versenyből is rövidítettek a Mexikó Ralin, a Svéd Rali pedig nagyjából egy sprintfutammal volt egyenlő…

wrc_4

fotó: dppi

Michelisz Norbi bajnoki overallját is megvehetjük egy jótékonysági árverésen

"Jótékonysági árverésen lehet megszerezni a tavalyi malajziai WTCR-szezonzárón viselt versenyzői overálomat. Ezt viseltem, amikor bajnok lettem, és örülök, hogy most a koronavírus-járvány elleni küzdelemhez járulhat hozzá a liciten" - írta közösségi oldalán Michelisz Norbert.

Az aukció online zajlik majd június 15-22-e között.

5dbbb560655f5ae3b0de907466ad0a49

fotó: WTCR

F1 2020 vagy Assetto Corsa?

Hasonlítsuk össze a két játékot:

Bill Gates VIP-vendég lehet a nézők és vendégek nélküli Osztrák Nagydíjon

Az osztrák Kronen Zeitung lap szerint különleges sztárvendéget hívnak meg a Formula-1-es szezont nyitó spielbergi futamra: Microsoft-alapító Bill Gates-t, aki 100 milliárd dolláros vagyonával jelenleg a világ második leggazdagabb embere. Gates jelentős pénzadománnyal támogatta a koronavírus elleni küzdelmet.

A lap megkérdezte Helmut Markót, a Red Bull tanácsadóját, igaz-e a hír: az osztrák azonban kitért a válasz elől, arra hivatkozva, hogy ő a július 5-i és 12-i versenyek lebonyolításáért felel, minden más a spielbergi pálya és a Red Bull hatáskörébe tartozik.

Gates jelenléte azért lenne meglepő, mert a Formula-1 zárt versenynek minősítette a két spielbergi futamot, hasonlóan a soron következőkhöz. A résztvevők létszámát minimalizálják, és se nézők, se meghívott vendégek nem lehetnek jelen a helyszínen. A Krönen Zeitung arra hivatkozik, hogy Ausztriában az intézkedések értelmében legfeljebb 500 néző jelen lehet sporteseményeken, így a Red Bull meghívhat néhány VIP-vendéget.

Fotó: ATP

Ricciardo első F1-es futamgyőzelme

Ahogy a hibrid érában gyakran, úgy a 2014-es Kanadai Nagydíjon is a Mercedesnek állt a zászló - egészen addig, amíg el nem fáradtak az autóik. A két Ezüst Nyíl könnyedén vezette a futamot, ám rejtélyes módon szinte teljesen egyszerre szenvedték el ugyanazt a meghibásodást. Ennek következtében Lewis Hamilton kiesett a versenyből, Nico Rosberg pedig bekrepált hátsó fékekkel és dadogó motorral folytatta a versenyt. A helyzetet a Red Bull-os Daniel Ricciardo használta ki, aki a leintés előtt nem sokkal megelőzte a németet, így megünnepelhette élete első F1-es győzelmét.

Pascal Wehrlein azonnali hatállyal távozik a csapatától

Közösségi oldalán jelentette be Pascal Wehrlein, hogy azonnali hatállyal távozik a Mahinda Formula-E-csapatától. Az okokat nem részletezte, csak annyit írt, hogy már nem tagja a csapatnak és hogy bár szerette volna befejezni a szezont, de a jelenlegi helyzet ezt nem tette lehetővé. Hogy mi lesz a jövőben vele, azt nem tudni, de a pletykák szerint csak csapatot vált - egyébként a Ferrari fejlesztő pilótájaként továbbra is ellátja a feladatait.

ver_1

fotó: dppi

Beindították a Mercedest – érdemes figyelni a csapattagokat

A Mercedes kedden és szerdán kétnapos privát tesztet rendez Silverstone-ban, melyen Valtteri Bottas és Lewis Hamilton három hónap szünetet után visszarázódhatnak a vezetésbe, hogy felkészülten érkezzenek a szezonnyitó Osztrák Nagydíjra. A szabályok értelmében jelenlegi és előző évi autót nem lehet használni, így a 2018-as Mercedes W09-et fogják vezetni.

Brackley-ben, a főhadiszálláson a Mercedes ma beindította a W09-et. Érdemes megfigyelni a szerelőket és elhelyezkedésüket: valamennyien maszkot viselnek és ügyelnek a távolságtartásra. Ezeket a normákat kell követni a nagydíjakon is: a silverstone-i teszt a protokoll begyakorlásáról is szól majd. 

Leclerc az indiai „uborkával” ütközött a virtuális nagydíjon

Mahaveer Raghunathan neve ismerősen csenghet a Formula-2 nézői számára. Ő az az indiai pilóta, aki tavaly elképesztő negatív rekordot állított be, amikor egy szezonon belül kétszer gyűjtötte össze a futameltiltással járó 12 büntetőpontot. A pilóta a vasárnapi Virtuális Azerbajdzsáni Nagydíjon is részt vett, és ahogy az várható volt, ezen sem sikerült tiszta versenyt futnia. Charles Leclerc-rel akasztotta össze a bajszát, amit visszanézhetünk a monacói pilóta szemszögéből.

Lemaradtál a Virtuális Azerbajdzsáni Nagydíjról? Mutatjuk a lényeget!

A vasárnap esti szimulátoros viadal összefoglalója: