DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 23. szerda

Egy háromszoros F1-es világbajnok a helyszínről nézte a wimbledoni elődöntőt

Sir Jackie Stewart is ott ült a lelátón Andy Murray és Roger Federer teniszmeccsén. Mielőtt elkezdődött volna a torna egyik legjobban várt mérkőzése, a skót F1-es legendának még volt ideje két teniszlegendával fényképezkedni - a képen Björn Borggal és Rod Laverrel pózol.

EasyCapture1_18

F1-es autóba ült a kisebbik Hamilton is

Lewis Hamilton és öccse, Nicolas között mindig is szoros volt a testvéri viszony, a hétszeres világbajnok pedig most egy olyan pillanatot osztott meg kettejükről, amiért elmondása szerint nagyon hálás.

„Az öcsém minden lépésemnél ott volt mellettem az úton. Kevés ember hitt bennem annyira, mint Nicolas. Áldottnak érzem magam, hogy az életem része, és örülök, hogy megoszthattam vele ezt a pillanatot. Nézzétek a mosolyunkat!” – írta a fotóhoz, melyen Nicolas bátyja F1-es versenyautóját próbálta ki.

Célfotóval ért véget a Daytona 500

Nem is indulhatott volna izgalmasabban a NASCAR-szezon. Az amerikai széria szezonnyitójaként funkcionáló Daytona 500 olyan szoros befutót hozott, amit autóverseny-rajongó csak kívánhat. Az utolsó körben Austin Cindric és Bubba Wallace vágtája a célvonalig végül előbbi javára dőlt el, aki így győzelemmel indította első teljes NASCAR-szezonját. A sikert még édesebbé teszi, hogy a csapat alapítójának, Roger Penskének a 85. születésnapján jött össze, így Cindric ennél szebb ajándékot nem is adhatott volna főnökének. Wallace elismerte, ez a vereség fájt neki, de a csapata miatt tudott örülni a második helynek.

A versenyen 1997 F1-es világbajnoka, Jacques Villeneuve is elindult, ám motorcsere miatt csak a mezőny végéről rajtolhatott, és végül a 22. helyen intették le.

Itt a valódi Haas: pályára gurult a kiscsapat autója

Február elején a Haas volt a legelső csapat, amely bemutatta 2022-es versenyautóját, pontosabban inkább csak annak festését, a renderelt képeken még messze nem a valódi versenygépet láthattuk. Hétfőn azonban Barcelonában megtette első métereit az igazi autó, Nyikita Mazepinnel a volánnál.

Nyolcat már láttunk, még kettő van hátra – az összes bemutatott autó egy helyen!

Már nyolc csapat is megmutatta 2022-es autóját, vagy legalább a festését, vagy legalább az animált változatát annak. Már csak az Alpine és az Alfa Romeo adós az új autójával, a franciák pedig nem is váratják már sokáig a nagyérdeműt, ugyanis Fernando Alonsóék 2022-es autójáról hétfőn le is rántják a leplet, azonban az Alfa Romeo - furcsa módon - csak az első teszthét után tart hivatalos bemutatót. Bár a C42-ről már kiszivárgott egy-két fotó, amint Fioranóban tesztelnek egy rejtőzködő festéssel.

Az eddig bemutatott autók megtekinthetőek a a csapat nevére kattintva:

Február 4.: Haas

Február 9.: Red Bull

Február 10.: Aston Martin

Február 11.: McLaren

Február 14.: AlphaTauri

Február 15.: Williams

Február 17.: Ferrari

Február 18.: Mercedes

Február 21.: Alpine

Február 27.: Alfa Romeo - kémfotók

Videó: Ilyen egy silverstone-i kör a 2022-es Williamsből

A Mercedes után a Williams is megosztott egy onboard felvételt a 2022-es F1-es autójukkal megtett első köreik egyikéről – a főszerepben az FW43 és Nicholas Latifi a videóban, amely IDE vagy a képre kattintva nézhető:

williams-onboard-video

Az egyik élcsapatba vágyik, a másik az üléséért harcol

Alighanem jelenleg az AlphaTaurinál a legnagyobb a különbség a két versenyző ázsiója között: míg Pierre Gasly az elmúlt két évben a mezőny egyik legértékesebb és legmegbízhatóbb pilótájává nőtte ki magát, addig Yuki Tsunodának azért is meg kell küzdenie, hogy egyáltalán végigcsinálhassa a 2022-es szezont. Ezért is volt nehéz dolgunk a faenzai kettős helyezésének meghatározásakor a Formula Podcast legutóbbi, pilótapárosokat rangsoroló adásában – hogy mire jutottunk, az 48:37-től hallható.

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

 applepod2


stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Mit tett volna Charlie Whiting jobb keze a szezonzárón?

A 2021-es szezon a két vb-aspiráns, Max Verstappen és Lewis Hamilton a szokottnál is intenzívebb harcáról szólt, a szezonzáró Abu Dhabi Nagydíj pedig feltette a pontot az i-re. Olyannyira, hogy felül is vizsgálták a versenyigazgató, Michael Masi hajrában mutatott tevékenységét, az ausztrál pedig végül az állásával fizetett a történtekért.

Alig akadt olyan, aki ne mondta volna el a véleményét az ügyben, legyen kívülálló vagy szakértő. Herbie Blash, Charlie Whiting egykori tanácsadója csupán nemrég beszélt arról, ő mit tett volna Masi helyében. „Én akkor épp Barbadoson voltam, és a barátaimmal néztem a versenyt. Egyáltalán nem voltam nyomás alatt, amikor láttam, mi történt Latifivel. Az ideális az lett volna, ha megállítjuk a versenyt, és lett volna egy fantasztikus sprintünk. De hogy én ezt tettem-e volna, ha ott vagyok Abu Dhabiban? Nem tudom. A barátaim körében üldögélve ezt mondtam. De Michael óriási nyomás alatt volt. Nagyon sajnálom őt és Lewist is” – nyilatkozta a sokat látott tanácsadó, akit az F1 vezetősége 2022-től visszahív, hogy segítse a versenyigazgatókat.

Óriási lyuk keletkezett az interlagosi pálya aszfaltján – fotó

Elképesztő képek járták be a hétvégén a közösségi médiát a Formula-1-es Brazil Nagydíjnak is otthont adó helyszínről, amelyen az látszik, hogy egy hatalmas lyuk tátongott a pálya egy pontján. A RacingNews365.com szaklap beszámolója szerint a helyi autósportszövetség szóvivője arról beszélt, hogy a lyukat a csatornarendszer szivárgása okozta.

A dologban a leghihetetlenebb, hogy a pályahiba ellenére is zajlottak versenyek a hétvégén Interlagosban, csupán abban a szekcióban leszűkítették a nyomvonalat. A legfrissebb fotók szerint egyébként már kijavíthatták a hibát.

Kristoffersson hatalmas hajrája után Rosbergék nyerték az Extreme-E idénynyitóját

Kis túlzással mondhatjuk azt, hogy úgy kezdődött az elektromos tereprali-bajnokság második, 2022-es szezonja a Desert X-Prix-vel, ahogy néhány hónapja az első véget ért. A Lewis Hamilton által alapított X44 gárdája volt a leggyorsabb a kvalifikációk során – ezzel a tekintetben továbbra is veretlen a Sebastien Loeb, Cristina Gutierrez duó! –, a vasárnapi fináléban azonban már a címvédő Rosberg X Racing diadalmaskodott, miután Johan Kristoffersson nagyszerű hajrával levadászta az ellenfeleket. A Kristoffersson, Mikaela Ahlin-Kottulinsky páros mögött ráadásul nem is Loebék végeztek, hanem a Carlos Sainz, Laia Sanz kettős, így az X44 a harmadik helyre szorult a döntőben.

A finálé krónikájához tartozik, hogy egy ízben piros zászlóval is meg kellett szakítani, mivel a sorozathoz most csatlakozó McLaren XE autója fejre állt Tanner Fousttal a volánnál. A hétvége teljes összefoglalója, valamint maga a döntő az alábbi videóban nézhető vissza:

Jónak tűnik a Honda új motorja – jaj lesz a mezőnynek, ha Marquez rá is érez!

Bár szinte minden ízében átalakított versenygéppel rukkolt elő a 2022-es MotoGP-szezonra a Honda, a második téli teszten mégis a leggyorsabbnak bizonyult vele Pol Espargaro, ami bizakodással töltheti el a gyártót – ráadásul Marc Marquez is jól ment a motorral, pedig saját bevallása szerint még nem is érzi teljesen komfortosan magát rajta! A Honda téli formájáról a Formula Motocast legutóbbi adásában is beszéltünk, a vonatkozó rész 9:19-től hallható:

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Így nézne ki ma Senna és a többiek

Jó is látni és ijesztő is. Így lehetne értékelni az alábbi videót, melyen olyan F1-es pilóták láthatóak, akik fiatalon vesztették életüket. A csavar a történetben, hogy azt próbálták meg visszaadni a videóban, hogy miként festene ma Ayrton Senna, Bruce McLaren, Gilles Villeneuve és a többiek, ráadásul mozgóképen.

Hatalmas balesettel ért véget a NASCAR-futam

Látványos balesettel ért véget a Daytonában a NASCAR kvázi másodosztályának, az Xfinity Seriesnek a futama, melyet Austin Hill nyert meg. A befutónál egy újraindítást követően az utolsó körben nagy volt a tömörülés, a 8-10. helyen autózó Myatt Snider pedig elvesztette uralmát autója felett. A Jordan Anderson Racing 27 éves pilótája a levegőbe repült a mezőny sűrűjében, autója pedig lángra kapott, miközben többször is átfordult. A hatalmas esést végül egy karcolás nélkül megúszta Snider, csakúgy mint a többi érintett.

Rali, RoC, F1: Motorsporthíradó a FIX TV-n

Érdemes lesz ma 13 órakor a FIX TV-re kapcsolni, hiszen érkezik a Motorsporthíradó újabb adása, amelyben többek között megszólal Luigi, szót ejtünk a Monte-Carlo Raliról és a Bajnokok Tornájáról, valamint az Aston Martin és a Mercedes F1-es csapata is szerepet kap a műsorban!

Bemutatta idei sisakját Albon és Schumacher is

Az autóbemutatókkal egy időben zajlik egy másfajta leleplezés is, egymás után mutatják meg büszkén a pilóták 2022-es sisakdizájnjukat. Daniel Ricciardo és Max Verstappen után most a Formula-1-be visszatérő Alex Albon és a második szezonját kezdő Mick Schumacher tett közzé fotókat fejvédőjéről.

Maldonado, Schumacher, Senna – gyűjtemény az F1 történetének legváratlanabb hibázásaiból

Újabb érdekes összeállítást hozott az F1, ezúttal a legfurcsább, vagy épp legkínosabb hibázásokról készített egy top 10-es listát. Van, hogy a pole-pozíciós már a felvezető körön elbukja a versenyt, de az is előfordul, hogy a bokszutcába hajtva úszik el a jó eredmény. Ezek pedig még a sportág történetének legnagyobb alakjaival is megesnek.

A videó a képre kattintva indul.

Bajnok lett Leclerc öccse

A Ferrari Versenyzői Akadémiáját idén is a Formula-3-ban képviselő Arthur Leclerc a szezon kezdete előtt egy másik kontinensen versenyezve melegít; a Formula Regional Asian Championship versenyein áll rajthoz, és szépen is szerepel. Bár a bajnokság hivatalosan még tart, a kisebbik Leclerc-fivér négy győzelmével és további négy dobogós helyezésével már most, az utolsó forduló első futamán bebiztosította a bajnoki címet, így sikerélménnyel várhatja az F3-as startot.

Honfitársunk, Révész Levente szintén szerepel a sorozatban, legjobb eredménye eddig egy 9. hely.

Ennyit fizet a Mercedes, hogy versenyezhessen

A Formula-1-re mindig is a gazdagok sportjaként tekintettek, ezt pedig már az is bizonyítja, hogy mennyit kell fizetni a részvételért. Most nyilvánosságra került a lista, mekkora összeget kell a csapatoknak kicsengetniük 2022-ben nevezési díj gyanánt.

A legtöbbet, több, mint 4,8 millió dollárt természetesen a tavalyi konstruktőri világbajnok, a Mercedes fizeti. Ez több, mint a tavaly summa, de a rekordot jelentő közel 5,5 milliót, ami a domináns 2019-es szezon után volt a nevezési díjuk, nem éri el.

Láthatjuk, hogy a listán szépen sorrendben követik őket a bajnokság végeredménye alapján a csapatok, ami nem is véletlen, hiszen a fizetendő összeg nagyobb részét a megszerzett pontok alapján kalkulálják. Egységesen minden istálló alapdíja 577 278 dollár, és ezen felül minden megszerzett pont után 5770 dollárt kell még fizetniük, kivéve a konstruktőri világbajnokság győztesének, akiknél egy pont 6926 dollárral ér fel.

A Mercedest tehát győzelme és 613,5 világbajnoki pontja emelte ismét a nevezési lista élére, ám a sikeres 2021-es szezont a Red Bull is megérzi, akiknek egymillió dollárral növekedett a nevezési díja tavalyhoz képest.

A csapatok nevezési díjai 2022-ben:

Csapat Pontok Nevezési díj a pontok alapján Nevezési díj összesen
Mercedes 613.5 $4,249,101 $4,826,379
Red Bull 585.5 $3,378,335 $3,955,613
Ferrari 323.5 $1,866,595 $2,443,873
McLaren 275 $1,586,750 $2,164,028
Alpine 155 $894,350 $1,471,628
AlphaTauri 142 $819,340 $1,396,618
Aston Martin 77 $444,290 $1,021,568
Williams 23 $132,710 $709,988
Alfa Romeo 13 $75,010 $652,288
Haas 0 0 $577,280

 

Ezek pedig a 2021-es nevezési díjak voltak:

Csapat Pontok Nevezési díj a pontok alapján Nevezési díj összesen
Mercedes 573 $3,913,590 $4,482,898
Red Bull 319 $2,178,770 $2,748,078
McLaren 202 $1,379,660 $1,948,968
Racing Point 195 $1,331,850 $1,901,158
Renault 181 $1,236,230 $1,805,538
Ferrari 131 $894,730 $1,464,038
AlphaTauri 107 $730,810 $1,300,118
Alfa Romeo 8 $54,640 $623,948
Haas 3 $20,490 $589,798
Williams 0 $0 $569,308

Ezeket az F1-es autókat ismerjük eddig

A Formula-1-es mezőnyt alkotó tíz csapatból eddig nyolc rántotta le a leplet legújabb versenyautójáról. Az istállók közül már csak az Alpine és az Alfa Romeo adós a maguk bemutatójával, igaz utóbbi már pályára hajtott nemrégiben, még a hivatalos eseményük előtt. Az alábbi Instagram posztban az eddig bemutatott autókat hasonlíthatjuk össze.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Racing • F1 • Memes (@formula.aerodynamics) által megosztott bejegyzés

Sainz és Leclerc nem feledkeztek meg a szurkolókról

A hivatalos bemutató után egy nappal máris pályára vitte legújabb versenygépét a Ferrari. A próbakörök helyszíne Fiorano volt, ahol a pálya menti kerítéseknél már megszokott módon rengeteg szurkoló volt kíváncsi az eseményekre. A csapat két pilótája ezt nem felejtette el, így Carlos Sainz és Charles Leclerc kiosztottak néhány aláírást a rajongók számára.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Scuderia Ferrari (@scuderiaferrari) által megosztott bejegyzés

Ilyen egy kör Lewis Hamiltonnal az új Mercedesben

Pénteken délelőtt leplezték le a konstruktőri világbajnoki címet tavaly is megszerző alakulat autóját. A német istálló a bemutató után már pályára is vitte az újdonságot, melyet előbb a csapat új igazolása, George Russell, majd a hétszeres világbajnok Lewis Hamilton próbálhatott ki. Utóbbi alkalomról egy onboard felvétel is felkerült a Mercedes közösségi oldalaira, melyen több kamera képéből is élvezhetjük a Silverstone-ban futott kört.