Retro másképp - Vettel-baba és szomorú Alonso
https://formula.hu/parc-ferme/466

Hogy nem lett F1-es pilóta a Doktor?!
https://formula.hu/parc-ferme/28564
A Formula Podcast legújabb adásában tíz olyan szupersztárról ejtettünk szót, akik végül nem versenyeztek az F1-ben, így természetesen nem mehettünk el Valentino Rossi mellett sem, hiszen hosszú éveken át kacérkodott egymással ő és a Ferrari. A vonatkozó részt 1:34:01-től hallgathatjátok:
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
Videó: Ütközés a katari célegyenes elején, rugdosódás a végén
https://formula.hu/parc-ferme/28568
Akciódús futamokat hozott a gyorsaságimotoros-világbajnokság Dohai Nagydíja. A MotoGP-futam legvitatottabb jelenete Jack Miller és Joan Mir között játszódott le: a regnáló világbajnok egy kemény manőverrel előzte meg az ausztrált, akinek mindez szemmel láthatóan nem tetszett. Fél körrel később a célegyenesre ráfordítóban aztán Mir kissé szélesen fordult, így Miller mellé ért, és bizonyos kameraállásokból úgy tűnt, hogy szándékosan belement a Suzukiba – íme, mozgóképen az előzmény, valamint több szemszögből maga az incidens:
Nine, yes NINE riders in this leading group!@JoanMirOfficial barges past @jackmilleraus for P5! #DohaGP pic.twitter.com/ahF6CaGEex
— MotoGP (@MotoGP) April 4, 2021
El gestito eh, de Jack Miller a Joan Mir. Batalla que se dio tras el toque que dió Mir a Miller y que costó posiciones al australiano... Quien le 'devolvió', al parecer a propósito -con amenaza clarísima incluida-.#MotoGP #Losail #Doha #Qatar pic.twitter.com/EBs9TOU0xL
— Motor al día (@motoraldia) April 4, 2021
Incredible que esta accion de Miller sobre Mir no tenga sancion... no lo entiendo.
— ErPapiLoDijo (@ErPapiLoDijo2) April 4, 2021
Sígueme en @MuchapichaGPs pic.twitter.com/hGPZYUkkVj
Miller és Mir a leintés után a levezető körön is összeszólalkozott, a versenyfelügyelők pedig ugyan vizsgálták az esetet, de végül úgy döntöttek, senkit sem büntetnek (bár ez később még változhat). Mindez viszont kis túlzással eltörpült a Moto3-as verseny hajrájában látott jelenet mögött, amikor Jeremy Alcoba kis híján felöklelte Darryn Bindert, helyette viszont elesett és a dél-afrikai csapattársát, John McPhee-t sodorta magával – amitől a skót annyira dühbe gurult, hogy a sóderágyban még ellenfele felé is rúgott:
Se Mir e Miller tivessem uma queda, seria literalmente como estes pic.twitter.com/n6X9lX1VbL
— (@connwcted) April 4, 2021
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Hóesés zavarta meg az F3-asok spielbergi tesztjét
https://formula.hu/parc-ferme/28567
Hóesés zavarta meg a szezonkezdetre készülő Formula-3-as csapatok és versenyzők tesztjét vasárnap Spielbergben. A kétnapos felkészülés második napjának délelőttjén kisebb havazás hátráltatta az istállók munkáját, de végül sikerült megtartani a tesztet, miután délutánra alábbhagyott a nem várt halmazállapotú csapadék.
Well, this was a surprise!
— Formula 3 (@FIAFormula3) April 4, 2021
We're setting times in the snow! #F3 #F3Testing pic.twitter.com/U1iGiDhV2g
A súlyos 2019-es F2-es balesetből visszatérő Juan Manuel Correa a 19. időt autózta vasárnap, míg Tóth László, a Campos Racing versenyzője a 29. helyen zárta a vasárnapi összesítést, a második legtöbb kört megtéve. Szombaton egyébként motorproblémák hátráltatták a magyar pilótát. A kétnapos teszt leggyorsabb köridejét Caio Collet futotta meg, aki az Alpine felfedezettje.
Az F3-asokra még további tesztnapok várnak, ugyanis a Spanyol Nagydíj hétvégéjére eső Formula-3-as szezonnyitó előtt és után is vár egy-egy kétnapos felkészülés a csapatokra. Előbb április 21-22-én Barcelonában, majd az első futamok után május 12-13-án Jerezben is pályára gurulnak a fiatal pilóták.

Visszatért a spái tragédia túlélője, aki Hubert-re emlékezik a sisakjával
https://formula.hu/parc-ferme/28566
A hétvégén Spielbergben tesztelt a Formula-3-as mezőny, s pályára gurult a 2019-es spái F2-es balesetben súlyos lábsérülést szenvedő Juan Manuel Correa is. Az ecuadori-amerikai versenyző új sisakfestésén megjelent az említett incidensben életét vesztő Anthoine Hubert logója is:
My 2021 @FIAFormula3 championship helmet!
— Juan Manuel Correa (@JMCorrea__) April 2, 2021
Mi casco 2021 para la Formula 3! #ah19 pic.twitter.com/Ia37vDtCwZ
Back on track
— Formula 1 (@F1) April 3, 2021
Wearing a helmet featuring a tribute to Anthoine Hubert, @JMCorrea__ is putting in the laps at #F3Testing in Spielberg
@FIAFormula3 pic.twitter.com/5wFzuJsJTc
Alaposan feltúrták a spái pályát
https://formula.hu/parc-ferme/28561
Nem csak a melbourne-i Albert Parkban zajlanak komoly munkálatok: az F1-es Belga Nagydíj otthonát is ellepték a munkagépek. Igaz, Spa-Francorchamps esetében a vonalvezetéshez nem nyúlnak hozzá, csupán a paddockot újítják fel, valamint néhány átalakítást annak érdekében is elvégeznek, hogy 2022-ben a tervek szerint vendégül láthassák a motoros Endurance-világbajnokság mezőnyét egy 24 órás verseny keretében.
Óriási ütközés az Extreme-E döntője előtt
https://formula.hu/parc-ferme/28563
Claudia Hürtgent a jelek szerint az ág is húzza az Extreme-E idénynyitóján: szombaton egymaga borult nagyot, most pedig a 7-9. helyekről döntő Shoot-Out során száguldott bele hátulról a Chip Ganassi Racinget erősítő Kyle LeDuc:
BIG drama in the shootout!@CGRTeams and @abtmotorsport's @kyleleduc99 and Claudia Hurtgen collide but both drivers all okay pic.twitter.com/U64YR7afwx
— Extreme E (@ExtremeELive) April 4, 2021
Oltóközponttá alakították a monzai F1-es pályát
https://formula.hu/parc-ferme/28560
Néhány hete a Circuit of the Americas kapcsán adtunk hírt hasonlóról, most pedig a legendás monzai aszfaltcsíkon létesítettek koronavírus elleni oltóközpontot az illetékesek. Az Olasz Nagydíjnak otthont adó helyszín létesítményeiben a 80 év fölöttieket oltják, méghozzá a tervek szerint a következő két hétben folyamatosan napi 1600 főt.
Ha aperto questa mattina alle 8:30 il centro vaccinale dell’Autodromo Nazionale Monza per il primo giorno di V-Day riservato agli over 80 oggi verranno vaccinate 1.600 persone! pic.twitter.com/Lgukqp6THz
— Autodromo Nazionale Monza (@Autodromo_Monza) April 3, 2021
A pálya, a régió és Olaszország szimbólumait egyesíti az imolai verseny művészi plakátja
https://formula.hu/parc-ferme/28559
A koronavírus-járvány miatti naptár-átalakítások révén Imola ad otthont április közepén a 2021-es Formula-1-es szezon második fordulójának. A Made in Italy Emilia-Romagna-i Nagydíjnak pedig el is készült a hivatalos plakátja, amelyet Aldo Drudi és a Drudi Performance tervezett – Aldo Drudi nevéhez fűződnek Valentino Rossi kreatív sisakfestései is –, s amely a leírás szerint egyesíti az imolai pálya, az emilia-romagna-i régió és Olaszország szimbólumait és színvilágát: a versenyautók sziluettjei értelemszerűen előbbire utalnak, míg a kéket például lehet értelmezni a közelben lévő tengerpart jelképének is.


Így néztek ki a mostani F1-es mezőny tagjai karrierjük első futamán - ki változott legtöbbet?
https://formula.hu/parc-ferme/28555
Az F1 lapozható Instagram-posztjában minden mai F1-es pilótáról találunk egy képet a csúcskategóriás pályafutása kezdetéről - a Haas PR-osa rögtön oda is kommentelt, hogy ez az ő csapatuk esetében nem vezet vissza túl régre...
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Ha kinyit a világ, Le Mans-legendára vadászhatunk a Balatonon
https://formula.hu/parc-ferme/28556
Felkerült a top10 meg nem valósult F1-es karrier listájára egy háromszoros Le Mans-győztes, aki részben magyar származású! Hallgassátok meg a Formula Podcast vonatkozó részét!
Hihetetlen: újabb világbajnok áll rajthoz a magyar ralibajnokságban
https://formula.hu/parc-ferme/28558
Mads Ostberg után újabb WRC2-es világbajnok áll rajthoz a 2021-es magyar rali bajnokságban: a Topp-Cars bejelentette, hogy a cseh ralisport egyik legnagyobb alakja, Jan Kopecky is teljes évet fut és megcélozza a bajnoki címet. A cseh klasszis a szentlőrinciek egyik EVO Fabiájával veszi fel a kesztyűt a TRT és Ostberg, illetve természetesen a magyar mezőny ellen. Talán nem túlzás azt állítani, hogy ez lesz mindenidők legerősebb magyar bajnoksága…

Vasárnapi program: Extreme-E a Spíleren, MotoGP az Aréna4-en
https://formula.hu/parc-ferme/28552
A vasárnapi program:
8:00-9:30 Extreme-E, elődöntők
12:00-14:00 Extreme-E, döntő (Spíler 1)
16:00 Moto3, futam (Aréna 4)
17:20 Moto2, futam (Aréna 4)
19:00 MotoGP, futam (Aréna 4)

fotó: dppi
Amikor Loeb titokban F1-es autót tesztelt a Hungaroringen…
https://formula.hu/parc-ferme/28553
A Toro Rossóba vágyott a francia legenda, s az is kiderül, melyikünk cigarettáját lopkodta egy este… Hallgassátok meg a Formula Podcast vonatkozó részét!
Ralf Schumacher: A bátyám nélkül talán az F3-ig sem jutottam volna
https://formula.hu/parc-ferme/28557
Érdekes dolgokat mondott az F1-insidernek adott interjújában a korábbi F1-es pilóta, Ralf Schumacher. A hatszoros futamgyőztes szerint ugyanis már akkor is olyan nehéz volt bejutni a száguldó cirkuszba, hogy testvére, Michael Schumacher nélkül talán nem is sikerült volna neki.
"Michael és közös menedzserünk, Willi Weber nélkül talán soha nem jutottam volna el az F1-ig. Ezt őszintén ki kell mondani. Természetesen ők kinyitottak nekem bizonyos ajtókat és ez már az utánpótlás-szériákban is így volt. Vajon eljutottam volna a gyári Opelig az F3-ban, ha nincs a bátyám? Aligha" - mondta Ralf Schumacher., aki szerint a lényeg viszont az volt, hogy az így kapott lehetőségeivel mindig élni tudott.
"Odajutottam és ott aztán teljesítenem kellett. Az F3-ban győzni tudtam Makaóban, majd 1996-ban megnyertem a kőkemény Formula 3000-et Japánban, ami nagyon nehéz dolog volt egy idegen számára. Szóval élni tudtam a lehetőségekkel, amiket kaptam és szerintem ezzel érdemeltem ki az F1-es szereplésemet, a teljesítményemmel. Ezt azonban nem mindenki érti meg" - tette hozzá a német.

fotó: dppi
Csak mosolyogj és integess: Verstappenéket erre biztatta a Red Bull fotósa
https://formula.hu/parc-ferme/28554
Egyszerű feladatot kellett teljesítenie Max Verstappennek és Sergio Pereznek: a zöld csodaháttér előtt tegyen úgy, mintha a szurkolóknak integetne.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Helmut Marko kiszámolta: Verstappennel negyed másodperccel gyorsabb lenne az AlphaTauri
https://formula.hu/parc-ferme/28551
Kiválóan kezdődött az AlphaTauri 2021-es szezonja, Pierre Gasly az ötödik rajtkockát harcolta ki a Bahreini Nagydíjon, bár futama gyorsan véget ért ütközés miatt. A már tavaly is megvillanó franciára építkezhet idén az AlphaTauri, a Red Bull tanácsadója viszont úgy érzi, ha Max Verstappen ülne az AT02 volánja mögött, a csapat még gyorsabb lenne.
„Azt mondanám, hogy Max biztosan nyert volna két-három tizedmásodpercet az időmérőn. A körideje mínusz két és fél tizedmásodperc lett volna Gaslyéhez képest. De egészen biztosan nem szerzett volna pole-t” – mondta a Formel1.de-nek Marko. Az osztrák eltérő hangsúllyal nyilatkozik az újonc Yuki Tsunodáról, akit a jövő bajnokának nevez.
Marko számítását szigorúan véve Verstappen az AlphaTaurival 1:29,559-es köridőt teljesített volna, amellyel még Valtteri Bottas Mercedesét is felülmúlva a harmadik helyre kvalifikált volna. (Leszámítva az anomáliát, hogy nem ülhetett volna egyszerre az AlphaTauriban és a pole-pozíciós Red Bullban is.)

Mi lett az újoncokkal, akik elsőre pontot szereztek?
https://formula.hu/parc-ferme/28550
Kiválóan mutatkozott be a Formula-1-ben Yuki Tsunoda, a Bahreini Nagydíj 9. helyezettje: a Formula-1 történetében ő a 77., az évezredben viszont csak a 16., az elmúlt tíz évben pedig mindössze 7. versenyző, aki első nekifutásra pontszerző helyen ért célba. Összegyűjtöttük, kinek sikerült ez 2011 óta, és milyen pályafutás várt rájuk a folytatásban:
Stoffel Vandoorne, 10. hely (2016): mindössze két Formula-1-es szezont teljesített.
Felipe Nasr, 5. hely (2015): mindössze két F1-es szezont teljesített, sosem szerzett jobb versenyeredményt.
Carlos Sainz, 9. hely (2015): kétszeres dobogós helyezett, hetedik szezonjában már a Ferrari versenyzője.
Kevin Magnussen, 2. hely (2014): hat F1-es szezont teljesített, sosem szerzett jobb versenyeredményt.
Danyiil Kvjat, 9. hely (2014): háromszoros dobogós helyezett, hat szezont teljesített az F1-ben.
Paul di Resta, 10. hely (2011): három szezont teljesített a Formula-1-ben.
Nem az elmúlt évtizedben történt, de említésre méltó, hogy Kimi Raikkönen (6. hely, 2001), Nico Rosberg (7. hely, 2006), Lewis Hamilton (3. hely, 2007) és Sebastian Vettel (8. hely, 2007) mind pontot szereztek debütáló futamokon és világbajnokok lettek.

Hatalmas borulás az Extreme-E időmérőjén
https://formula.hu/parc-ferme/28549
Claudia Hürtgen nagy balesete borzolta a kedélyeket az Extreme-E történetének első időmérő edzésén: az Abt Cupra női versenyzője a szaúd-arábiai sivatagban kialakított homokos pályán megcsúszott, és összesen négyszer forgott meg, mielőtt az autó fejtetőn megállt. A versenygép jelentős károkat szenvedett, karosszériacserére lesz szükség, de Hürtgen saját lábán elhagyta a roncsot, csupán nyelvét harapta el a beszámolók szerint.
MASSIVE crash for Claudia Hurtgen
— Extreme E (@ExtremeELive) April 3, 2021
She's ok! @Niobium_Nb here with the strong chassis! @abtmotorsport#ExtremeE #DesertXPrix pic.twitter.com/83ntVm6I7D
Volt egy másik baleset is, a Veloce Racing pilótája, Stephane Sarrazin szintén felborult, de a francia bukása jóval kisebb volt.
A roll for @VeloceRacingXE 's @Steph_Sarrazin! Driver OK! #ExtremeE #DesertXPrix pic.twitter.com/WTl9cnicLw
— Extreme E (@ExtremeELive) April 3, 2021
F1-es szemszögből pikáns, hogy a Q1 leggyorsabbja a Rosberg X Racing párosa, Johan Kristoffersson és Molly Taylor volt 10:43,565-tel, a második pedig a 4,5 másodperccel lassabb Sebastien Loeb – Christina Gutierrez páros az X44 csapattal, Lewis Hamilton formációjával.

Jeff Gordon – Dario Franchitti szuperpárossal támadott volna a BAR
https://formula.hu/parc-ferme/28548
Vajon mire lett volna képes az F1-ben két, nagyrészt NASCAR-ban és IndyCarban edzőtött amerikai pilóta? A BAR egykori istállója egy időben őket indította volna a száguldó cirkuszban, a projekt azonban sosem valósult meg. Legutóbbi podcast-adásunkban ezt a meghiúsult ötletet is kiveséztük.
A pályán kívül mindenkit legyőzött a McLaren a 13 éves tehetségért
https://formula.hu/parc-ferme/28547
Formula-1-es rivális csapatokon is felül kellett kerekednie a McLarennek ahhoz, hogy leigazolhassa a jövő egyik nagy reménységét, a 13 éves Ugo Ugochukwut - árulta el Zak Brown. Március második felében jelent meg az érdekes hír, miszerint a McLaren csapata egy tinédzser gokartos tehetséget vett szárnyai alá, akinek eredményeire Brown szerint több nagy F1-es csapat is felfigyelt. A vezérigazgató a Racer magazinnak elárulta, Andreas Seidl csapatfőnökkel karöltve okosnak kellett lenniük ahhoz, hogy aláírhassanak az ifjú versenyzővel.
Brown szerint Ugochukwu rendelkezik minden olyan képességgel, amire az F1-ben szükség lehet, ezért hosszú távú tervük a versenyzői karrierjének egyengetése. Érdekes párhuzam, hogy 1998-ban Lewis Hamilton is 13 éves volt, amikor felkarolta őt a McLaren.










