Retro másképp - Vettel-baba és szomorú Alonso
https://formula.hu/parc-ferme/466

2012-ben Sepangban és Sanghajban is történtek dolgok, amik csak most ismétlődtek meg
https://formula.hu/parc-ferme/28728
Mikor volt utoljára dupla brit dobogó és ilyen szoros időmérő az első 8 helyen? Majdnem ugyanakkor! Avagy íme az Emilia-Romagna-i Nagydíj statisztikai érdekességei.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A Hungaroringre is ellátogat az új elektromos túraautós bajnokság
https://formula.hu/parc-ferme/28726
Idén nyáron indul útjára a Pure ETCR névre hallgató, többmárkás elektromos túraautós bajnokság, amely a legfrissebb fejleményeknek köszönhetően a Hungaroringen is tiszteletét fogja tenni. Az eredetileg július elejére tervezett zolderi fordulót ugyanis kénytelen volt lemondani a széria, miután az új sorozat logisztikai igényei miatt kivitelezhetetlennek bizonyult, hogy a zolderi 24 órás betéteseményeként kerüljön sor az eseményre.
Így került a képbe a Hungaroring, ahol viszont nem júliusban, hanem augusztus 21-22-én, a Túraautó-világkupával közös hétvégén fog versenyezni a mezőny. A szezon egyébként a tervek szerint július közepén, az olaszországi Vallelungában indul, majd következik Aragon és Koppánga, a magyarországi állomás után pedig októberben Dél-Korea (a spanyoloknál és ez utóbbi helyszínen ugyancsak a WTCR-rel közösen fog szerepelni a Pure ETCR).

A korábbi F1-es csapatvezető szerint ez egyértelműen Russell hibája volt
https://formula.hu/parc-ferme/28725
Az egykori népszerű F1-es kicsapat vezetője, Giancarlo Minardi is elmondta a véleményét a világbajnoki címért zajló Lewis Hamilton - Max Verstappen csatáról, illetve annak imolai felvonásáról és szóba került a Bottas-Russell eset is.
"Az imolai időjárás nagyszerű futamot csinált és benne volt Max Verstappen sikerében. Ő egyike volt azoknak, akik csak keveset hibáztak, ő volt ennek az egész versenynek a középpontjában. Szépet csatáztak Lewis Hamiltonnal, aki szerintem gyors, ugyanakkor szerencsés. A hibájánál pont jött egy piros zászló... de tény, hogy utána nagyon erősen zárkózott fel és nyerte a pozíciókat. Ami a balesetet illeti: Valtteri Bottas egészen addig nagyon szenvedett, de az ütközésért George Russell a hibás. Egyszerűen nyomta a gázt és elvesztette az autót a vízen. Ez egy komoly hiba volt" - idézi Minardi szavait a Formula Passion.

fotó: dppi
Korábbi Moto2-es világbajnok helyettesíti Jerezben Jorge Martint
https://formula.hu/parc-ferme/28727
Jorge Martin a MotoGP Portugál Nagydíjának szabadedzésén bukott nagyot, amely során kéz- és bokatörést szenvedett. A spanyolt még aznap átszállították a barcelonai kórházba, ahol hétfőn műtötték volna meg, ám a fejét ért ütés miatt a beavatkozást elhalasztották szerdára. A Dohai GP-n pole-t és pódiumot szerző újonc csapata, a Pramac Racing ma meg is erősítette, hogy szerda délután kerül sor az operációra, ahogy azt is, hogy emiatt Martin ki fogja hagyni a soron következő Spanyol Nagydíjat.
A Pramac Ducati egyúttal azt is bejelentette, hogy Tito Rabat fogja a spanyolt helyettesíteni a jövő hétvégén Jerezben. Rabat egészen a tavalyi szezonig a MotoGP mezőnyének tagja volt, sőt 2021-re is érvényes szerződéssel rendelkezett a Ducati másik szatellit csapatával, az Esponsorama Avintiával, ők azonban lecserélték a Sky VR46 által protezsált Luca Marinire. A 2014-ben a Moto2-ben vb-címet szerző spanyol így idén a Superbike-világbajnokságon szerepel a Barni Racing színeiben, szintén egy Ducatival, ám mivel ott a koronavírus-járvány miatti halasztások okán csak május második felében indul a szezon, lehetősége van beugrani Martin helyére a MotoGP-ben.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Érkezik az elektromos GT: 575 lóerővel, gyorstöltéssel
https://formula.hu/parc-ferme/28724
Tovább folytatódik a nemzetközi autósport villanyosítása: az FIA bejelentette a jövőbeli elektromos GT kategória első részleteit. A géposztályt a GT3 alternatívájának szánják, amely teljesítményben is a jelenlegi GT3 szintjét célozza meg – gyorsulásban és egykörös tempóban azonban felül is fogja múlni.

A kategóriában azok a gyártók vehetnek részt, amelyek elektromos versenygépet fejlesztenek a szabályok szerint, vagy meglevő GT3-as modelljüket szerelik fel elektromos hajtáslánccal. Erre vonatozóan megengedett a két- és négykerékhajtás is, a maximális teljesítmény pedig 430 kW-ban (575 lóerő) van megszabva.

Súlylimit is van, 1490 és 1530 kilogramm között. Ez magában foglalja a 87 kWh kapacitású akkumulátort, ehhez pedig kapcsolódik egy különlegesség: a 700 kW-os gyorstöltés a bokszkiállások része lesz, az ígéret szerint néhány perc alatt 60 %-os szintre lehet feltölteni az akkumulátorokat. További részleteket, mint a széria neve, versenyek formátuma és a promóter személye (melyet a hírek szerint már kiválasztottak) májusban közöl az FIA.


Hill szerint Hamilton egymaga jobb útra terelte az F1-et
https://formula.hu/parc-ferme/28723
Elismerően írt 1996 F1-es világbajnoka Lewis Hamiltonról. Damon Hill szerint a Mercedes pilótája a felszólalásaival, a #BlackLivesMatter-mozgalomban tett állásfoglalásával felnyitotta az emberek szemét, így egy fokkal igazságosabbá tette az elnyomottak életét. Az ő szemében Hamilton egy igazi bajnok.
A Mercedes pilótája hétfőn éjjel egy idevágó témában posztolt, miután megtudta, hogy elítélték George Floyd nyilkosát.
F1 will never be the same thanks to Lewis. He has forced us to see the injustice black people suffer everyday. He's been a true Champion. Living is easy with eyes closed, misunderstanding all you see. #f1 #GeorgeFloydTrial #StrawberryFieldsForever https://t.co/MbSAhvWxhy
— Damon Hill (@HillF1) April 20, 2021
Leclerc-re edzés közben jött rá a szapora
https://formula.hu/parc-ferme/28722
Újabb ékes bizonyítékát láthattuk annak, hogy a Formula-1-es pilóták is csak emberek. A harmadik szabadedzésen Nicholas Latifi kicsúszása okozott egy rövidebb piros zászlós megszakítást, amiről azonnal szólt is versenymérnöke Charles Leclerc-nek. Tájékoztatta, hogy Latifi csúszott bele a falba, de már kijött a kavicságyból, így minden rendben van. Leclerc válasza aztán kissé eltért a témától: "Oké, akkor gyorsan elugorhatok a wc-re vagy nincs rá időnk?" Tiszta szerencse, hogy mérnöke nem azt válaszolta, hogy "nyomd tovább", mert az nehezen lett volna értelmezhető a monacói számára...
Mikor áll át a Ferrari 2022-re? Már rég átállt
https://formula.hu/parc-ferme/28721
A jövőre érkező óriási technikai szabályváltozásokból fakadóan az idei Formula-1-es szezon komoly kihívások elé állítja a csapatokat. Miközben a 2021-es autók még csak két nagydíjat teljesítettek, a háttérben már javában zajlik a felkészülés az F1 új korszakára. Ennek egyik legnagyobb tényezője, hogy az istállók megtalálják az egyensúlyt az idei és a jövő évi autó fejlesztési ütemei között, miközben az is nagy kérdés, melyik alakulat mikor helyezi át a fókuszát teljes mértékben a 2022-es technikára. Ezt a kérdést taglalva Mattia Binotto csapatfőnök elárulta, a Ferrari valójban már hónapok óta nagyrészt csak a jövő évi autóval foglalkozik.
"A 2021-es autó úgy teljesít, ahogy elvártuk, szóval egyeznek az adatok. Hogy eljött-e az idő a 2022-re való átváltásra? Mi ezt már januárban megtettük, szóval a csapat már a következő szezonra koncentrál. Idén is érkeznek még fejlesztések, de nem ez a prioritásunk."

Fotó: Ferrari
Fejvadászcég keresi az Aston Martin új csapatfőnökét?
https://formula.hu/parc-ferme/28720
A Formula Podcast imolai futamértékelő adásában szót ejtettünk bizonyos érdekes paddockbéli pletykákról is, amelyet a stáb száguldó riportere, Mészáros Sándor gyűjtött be a helyszínen. A vonatkozó részt 1:00:35-ig hallgathatjátok:
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
Fedélzeti kamerán Verstappenék pezsgőzése
https://formula.hu/parc-ferme/28712
Az idei második Formula-1-es futamra visszatért a korábbról már ismert "pódiumkamera", ami a pezsgősüvegekre szerelt akciókamerákat takarja. Nézzük, hogyan mutatott a vasárnapi díjátadó ebből a szemszögből.
The podium cam is BACK @Max33Verstappen made a splash on the top step of the podium #ImolaGP #F1 @FerrariTrento pic.twitter.com/AmGZCwPByd
— Formula 1 (@F1) April 19, 2021
Hamilton kicsúszása, Bottasék balesete – toplistán az imolai hétvége legjobb onboard felvételei
https://formula.hu/parc-ferme/28715
Megérkezett a versenyhétvégék utáni közkedvelt F1-es összeállítás legutóbbi darabja.
A Hungaroringen teszteli új autóját a WTCR mókamestere
https://formula.hu/parc-ferme/28717
Tom Coronel az Instagram-sztorijában posztolt fotót arról, hogy megérkezett a mogyoródi versenypályára, ahol az Audi új fejlesztésű TCR-gépét fogja tesztelni, amellyel a Túraautó-világkupában szerepel majd. Coronellel tartott márkatársa, Nathanael Berthon is, aki egy rövid videót is megosztott a saját Instagramján a célegyenesben száguldó hollandról.


Valtteri Bottas: meddig még?
https://formula.hu/parc-ferme/28718
A Formula Podcast imolai futamértékelő adásában nem a baleset, hanem az odáig vezető út miatt találtuk a Mercedes finnjét a hétvége legnagyobb csalódásának. A vonatkozó részt 37:44-től hallgathatjátok:
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
170 millió fontért kelt el a McLaren ikonikus wokingi központja
https://formula.hu/parc-ferme/28719
Több hónapos egyeztetések után kedden a McLaren Group bejelentette, hogy az amerikai Global Net Lease nevű vállalat 170 millió angol fontért megvásárolta az ikonikus McLaren Technology Centert Wokingban. Persze szó sincs arról, hogy a McLarennek költöznie kell, a megállapodásban ugyanis az is benne foglaltatik, hogy legalább 20 évig ők bérlik a közel 80 ezer négyzetméteres létesítményt. Az üzletre azok után volt szükség, hogy a McLarennek tavaly komoly pénzáramlási problémái voltak, így a technológiai központ eladásával jelentős tőkét tudtak felszabadítani.

A Suzuki is elkötelezte magát a MotoGP mellett – már csak egy gyártó hiányzik
https://formula.hu/parc-ferme/28716
Kedden a Suzuki és a Dorna közös közleményben jelentette be, hogy aláírták az újabb ötéves ciklusra szóló szerződést, így a japán márka 2026 végéig biztosan a MotoGP mezőnyének tagja marad. A világbajnokság 60 éves múltra visszatekintő, tavaly Joan Mir révén a csúcsra jutó Suzuki már az ötödik gyártó, amely elkötelezte magát a folytatás mellett a Ducati, a KTM, a Honda és a Yamaha után – azaz már csak az Aprilia aláírása hiányzik a jelenlegiek közül, de vélhetően ez is csak formalitás, hiszen épp jövőre indulnának teljesen gyári alakulatként, szakítva eddigi partnerükkel, az újra teljesen szatellit istállóvá váló Gresini Racinggel.
A Suzuki közleményében van egy érdekes mondat, miszerint a megállapodás értelmében a Suzuki „indítani fogja saját gyári csapatát” a királykategóriában. Ez az apró félmondat olyan szempontból érdekes, hogy évek óta beszédtéma, hogy a „kékek” mikor fognak szatellit csapatot is indítani a kétmotoros gyári gárda mellé. A jelek szerint tehát erről még nem születhetett döntés, bár a korábbi pletykák az Esponsorama Avintia helyét szinte biztosan átvevő Sky Racing VR46-tal, az esetleg Valentino Rossi alakulata miatt a Yamahát elveszítő Petronas SRT-vel, sőt a Gresini Racinggel is szóba hozták már őket.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Imolában maradt Hamilton, ő is kipróbálja a 18 colos Pirelliket
https://formula.hu/parc-ferme/28714
A Pirelli 28 napos tesztprogrammal készül fel a 2022-es szezonra. Bahreinhez hasonlóan Imolát követően is szerveztek egy tesztet: két napon keresztül a Mercedes közreműködésével gyűjtenek információkat a 18 colos abroncsokról, kedden Lewis Hamiltonnal a volán mögött.
Az idei harmadik gumiteszten a Ferrari és az Alpine után a Mercedes a harmadik csapat, Hamilton pedig az ötödik versenyző (értelemszerűen Leclerc, Sainz, Ocon és Alonso után), aki betekintést kap a következő évi F1-be.
@LewisHamilton takes to the @autodromoimola track for his first taste of 2022 #Fit4F1 18-inch tyres! It’s a sunny day with 17 degrees centigrade ambient temperature, and 22 degrees on track. @MercedesAMGF1 @F1 pic.twitter.com/zZBiLZ0ZsG
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) April 20, 2021
Norris után Russellnek is kommentelt Hamilton
https://formula.hu/parc-ferme/28713
A hétszeres világbajnok aktív a közösségi médiában fiatal vetélytársai posztjainál. A szombati időmérőt követően Lando Norris önostorozó bejegyzéséhez szólt hozzá, vigasztalva az időmérős hiba miatt elkeseredett britet. „Senki sem szólhat le, amiért mindent beleadtál” – fogalmazott Hamilton.
Hétfő este George Russell kért bocsánatot a közösségi médiában Valtteri Bottastól, amiért túl vehemensen reagált az imolai futamon történt incidensre. A Williams pilótája elismerte, nem a legbüszkébb napja áll mögötte, de fontos leckéket tanult meg Olaszországban. Vallomása kiérdemelte Hamilton elismerését, aki ehhez a poszthoz is kommentárt fűzött:
„Az erő a sebezhetőségből fakad. Ha nem hibáznál, sosem tudnád megtanulni a leckét. Tisztelet azért, mert vállaltad a felelősséget. Jöhet a következő” – írta a hétszeres világbajnok Russellnek.
Words of encouragement from the Champ #ImolaGP #F1 pic.twitter.com/3s0jNG8Bll
— Formula 1 (@F1) April 19, 2021
Önostorozó Norris, mindent látó Raikkönen – így szólt a rádió Imolában
https://formula.hu/parc-ferme/28711
Az Emilia-Romagna-i Nagydíj után is megérkezett a szokásos csapatrádiós válogatás, amelyben többek között hallhatunk káromkodó Tsunodát, a Russell–Bottas balesetet páholyból szemlélő Raikkönent és elnézést kérő Hamiltont is. A videó a YouTube-ra átkattintva nézhető:
„Téboly volt” – Verstappen emlékei első F1-es futamgyőzelméről
https://formula.hu/parc-ferme/28706
Bevonult a Formula-1 történelemkönyvébe Max Verstappen 2016. május 15-én: az akkoriban mindössze 18 éves versenyző a Spanyol Nagydíjon élete első futamára készült a Red Bull-lal, miután szokatlan módon, az első négy fordulót követően előléptették a Toro Rossótól.
A két Mercedes ütközése után Verstappen nem várt helyzetben találta magát, és megnyerte a futamot minden idők legfiatalabbjaként – aki nézte a versenyt, alig hitte el, mit lát. Öt év múlva, már vb-esélyesként a holland maga idézte fel, mi történt annak idején Barcelonában – a Motorsporthíradó jóvoltából ez magyar szinkronnal megtekinthető:
Ryan Hunter-Reay: Valószínűleg megmentette az életemet az aeroscreen (videó!)
https://formula.hu/parc-ferme/28710
Látványos tömegbalesettel indult az IndyCar évadnyitója a Barber Motorsports Parkban: a dominót Josef Newgarden indította el a megforgásával, amely miatt több pilóta is összeütközött. Közéjük tartozott Ryan Hunter-Reay is, aki a fedélzeti kamerájából visszanézve az incidenst arra jutott, hogy az IndyCarban használt fejvédő, az aeroscreen alighanem egy igen súlyos sérüléstől mentette meg, mivel Newgarden autójának kereke eltalálta azt. „A versenyünk még azelőtt véget ért, hogy elkezdődött volna az első körös baleset miatt. Hálás vagyok az aeroscreennek, valószínűleg megmentette az életemet” – írta rövid Twitter-értékelésében az Andretti pilótája, aki néhány pillanatképet is csatolt a felvételből. Lentebb mozgóképen is mutatjuk, hogyan nézett ki Hunter-Reay szemszögéből a baleset:
Well that was a race weekend to forget. We struggled w/drivetrain (straight line speed) issues through practice & qualifying. Then our race ended before it really started, taken out in 1st lap pile-up. Extremely grateful for the @IndyCar Aeroscreen. Likely saved my life pic.twitter.com/KnDe4XwAZH
— Ryan Hunter-Reay (@RyanHunterReay) April 19, 2021
#aeroscreen funcionando na indy com Ryan Hunter Reay no GP Alabama pic.twitter.com/8Dt7fhrrn6
— SHOW DE VELOCIDADE (@showdvelocidade) April 19, 2021









