DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 21. vasárnap

Videó: Így zajlott Sainzék F1-es Ferrari-tesztje Fioranóban

A Scuderiától távozó Carlos Sainz, és édesapja is vezethette az F1-es autót Fioranóban decemberben, ezzel búcsúztatták a spanyolt a vörösöktől. A Williamshez igazoló versenyző videójában végigkövethetjük, hogy hogyan zajlott az esemény, angol felirattal:

Michelisz Norbert 37 éves lett!

Ma ünnepli 37. születésnapját Magyarország egyik, ha nem a legeredményesebb autóversenyzője, Michelisz Norbert. Ő volt az első magyar versenyző a Túraautó-vb-k történetében, valamint Seat Európa-kupa-győztes, többszörös WTCC-futamgyőztes, ott ezüstérmes, majd 2019-ben a Túraautó-világkupa győztese! Isten éltesse Michelisz Norbertet!

DTM: Wittmanné a vasárnapi pole

Marco Wittmann szerezte meg a DTM második zolderi időmérőjén a pole-pozíciót, így ő indulhat majd az élről a 13:30-kor kezdődő versenyen. A második pozícióból Lucas Auer, a harmadikból pedig Mike Rockenfeller rajtolhat majd.

IndyCar: Herta a pole-ban Nashville-ben

Az IndyCar nashville-i hétvégéjének időmérőjén több versenyzőn is kifogott a nehéz pálya, mivel sokan nem tudták kihozni magukból a maximumot. Nem úgy Colton Herta, ugyanis a 21 éves versenyző a pole-pozícióba kormányozta az Andretti Autosport versenygépét, így ő várhatja az első helyről a Zene Városának Nagydíját. A második helyet Scott Dixon, a harmadikat pedig Alexander Rossi szerezte meg, de Romain Grosjean is az előkelő ötödik helyről indulhat majd.

A nashville-i időmérő végeredménye:

 

1 Colton Herta 01:13.6835
2 Scott Dixon 01:14.2327 0.5492
3 Alexander Rossi 01:14.6646 0.9811
4 Felix Rosenqvist 01:15.0045 1.321
5 Romain Grosjean 01:15.3980 1.7145
6 Jack Harvey 01:15.1309
7 Simon Pagenaud 01:15.1354
8 Pato O’Ward 01:15.1914
9 Alex Palou 01:14.6316
10 James Hinchcliffe 01:15.3255
11 Will Power 01:15.5016
12 Josef Newgarden 01:15.5062
13 Graham Rahal 01:16.1097
14 Ryan Hunter-Reay 01:15.4984
15 Helio Castroneves 01:16.3479
16 Sebstien Bourdais 01:15.6055
17 Santino Ferrucci 01:16.4647
18 Marcus Ericsson 01:15.6379
19 Dalton Kellett 01:17.1516
20 Conor Daly 01:15.6685
21 Max Chilton 01:17.5553
22 Rinus VeeKay 01:15.7029
23 Scott McLaughlin 01:18.1899
24 Takuma Sato 01:15.8503
25 Jimmie Johnson No Time
26 Ed Jones 01:15.8770
27 Cody Ware 01:18.0928


Fotó: IndyCar

Ezek voltak Alonso és Hamilton legnagyobb csatái a Formula-1-ben

A Magyar Nagydíj legnagyobb párharcából adódott a legújabb videóötlet a Formula-1 hivatalos YouTube-csatornája készítőinek: a két világbajnok öt legnagyobb párharcait gyűjtötték össze az elmúlt 14 évből, mióta a két klasszis egymás ellen versenyez. A 2021-es Magyar Nagydíj mellett helyet kapott a listában a 2017-es Mexikói Nagydíj, amikor Fernando Alonso ugyancsak egy gyengébb autóval, a McLarennel tartotta maga mögött a Mercedest, de hoztak két csatát a ferraris évekből, a 2013 német és kanadai futamot, valamint egy klasszikust a közös évből, a 2007-es USA Nagydíjat.

A videó szerzői jogok miatt a képre kattintva érhető el a YouTube-on:

 

Ne maradj le: Tíz futam a vasárnapi motorsportkínálat

Vasárnap (augusztus 8.)  
09:40 - 10:00 MotoGP, Warm up  
10:10 - 10:30 DTM, 2. időmérő (tv: DigiSport 1, élő)
11:00 Superbike, Superpole-futam (arena4.hu)
11:00 Moto3, Futam (tv: Aréna4, élő)
12:20 Moto2, Futam (tv: Aréna4, élő)
12:30 Pure ETCR, A csoport, döntő  
12:30 Supersport, 2. futam (arena4.hu)
13:30 DTM, 2. futam (tv: DigiSport 3, élő)
14:00 MotoGP, Futam (tv: Aréna4, élő)
15:15 Superbike, 2. futam (arena4.hu)
15:30 Pure ETCR, B csoport, döntő (tv: Sport2, 15:00-16:30, felv. és élő)
19:00 - 19:30 IndyCar, Warm up  
23:30 IndyCar, Futam (arena4.hu)

Az 1988-as Magyar Nagydíjra emlékezik a McLaren

Az 1988-as szezon tízedik futama volt a Magyar Nagydíj, melyet augusztus 7-én rendeztek és sorozatban már a harmadik F1-es futam volt a Hungaroringen. Korábban az első két alkalommal Nelson Piquet tudott nyerni a Williams-Honda színeiben, ekkor viszont egy másik brazil, Ayrton Senna bizonyult a legjobbnak, megelőzve a csapattárs Alain Prostot, valamint Thierry Boutsent. A McLaren-Honda gyakorlatilag verhetetlen volt abban az évben, 16 versenyből 15-öt megnyertek Prost és Senna révén.

Itt még többet találsz a Formula tematikus tartalmaiból

Formula.hu 145 ezer kedvelővel rendelkező Facebook-oldalát már sokan ismerik olvasóink közül, aki viszont a közösségi oldalon járva-kelve sohasem akar lemaradni az aktualitásokról, annak ajánljuk figyelmébe a Formula alá tartozó tematikus csoportjainkat is, ahol családiasabb körben beszélhetjük ki a témákat, és akár a tagok is megoszthatnak újabb tartalmakat.

Formula Aréna - Egy helyen csak a nap legfontosabb Formula-1-es és autósportos hírei, amiket biztosan nem fog elrejteni a titokzatos algoritmus.

Formula Podcast - A már lassan másfél éve futó podcastadásunk Facebook-csoportja, még több háttérinformációval és exkluzív tartalommal.

Formula MotoGP - A motorversenyzés igazi szerelmeseinek a weboldal tartalmánál is mélyebb részletességgel. 

Formula Retro - Évfordulók, visszaemlékezések a Formula-1 több mint 70 és az autóversenyzés több mint 100 éves történelméből.

Formula Girls - A csinos járművek és a csintalan hölgyek kéz a kézben járnak - ez ideális szemlegeltető terep mindkettőhöz!

Formula Instagram - A legjobb képek a motorsport világából, exkluzív tartalmakkal!

formula

Kik vezették a legtöbb kört eddig a 2021-es szezonban?

A Racing Statistics YouTube-csatorna érdekes videós infografikát készített arról, hogy ki hány kört töltött eddig az élen idén a Formula-1-ben. Max Verstappen fölénye elképesztő – ennek ellenére nem ő vezeti az összetett tabellát a nyári szünetben –, ahogy az is, hogy Esteban Ocon csak a hungaroringi versenyével feljött a harmadik pozícióba a két vb-aspiráns mögé:

Albon először dobogós a DTM-ben, Van der Linde az első duplázó

A DTM-szezon harmadik fordulójának első versenynapján, a belgiumi Zolderben már az első körben történt egy fontos mozzanat: egy hármas kieséssel járó baleset vétlen szereplőként lenullázta a bajnokság második helyezettje, Liam Lawson futamát. Ez hatalmas lehetőség volt a pole-pozícióból induló Kelvin van der Linde számára, aki gyakorlatilag végig kezében tartotta a biztonsági autós fázis után újrainduló versenyt, annak ellenére, hogy nagy előnye sosem volt üldözőihez képest.

A rajtrácson még Maximilian Götz volt a második Van der Linde mögött, a rajtot követően viszont Marco Wittmann és Mike Rockenfeller voltak az Audi fő üldözői. Nagyot szakítottak a később kiállók: Rockenfeller három, Alex Albon hét körrel később állt ki, mint Van der Linde, és a dél-afrikai mögött második és harmadik helyre tértek vissza: a thaiföldi a németet is átléphette volna, ha nem fullad le pár másodpercre a bokszkiállás után.

A trió a futam végéig egyben maradt, de nem változott köztük a sorrend: Van der Linde szezonja második győzelmét szerezte meg, Rockenfeller második, Albon harmadik lett: az AlphaTauri-színekbe öltözött Ferrarival a kilencedik helyről kapaszkodott fel, miután öthelyes rajtbüntetést kapott pénteki piros zászló alatti gyorshajtás miatt. Eredmény itt található.

Olaszországban ünneplik ötödik házassági évfordulójukat Raikkönenék

Kimi Raikkönen 2016-ban ezen a napon vette el feleségül Minttut, méghozzá az olaszországi Siena városába. Így hát adta magát, hogy a házaspár az ötödik évfordulón ismét célba vegye az országot – immár két közös gyermekükkel együtt. „Boldog ötödik évfordulót, szerelmem! Jó volt visszatérni a helyre, ahol a közös utazásunk ténylegesen elindult!” – írta az alábbi posztban a fotó mellé az Alfa Romeo pilótája.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Kimi Räikkönen (@kimimatiasraikkonen) által megosztott bejegyzés

Nőttek az F1 bevételei a második negyedévben, de még mindig nem az igaziak a számok

A Liberty Media legújabb pénzügyi beszámolója alapján kezdenek lassan helyreállni a Formula-1 bevételei a koronavírus-járványt követően. Áprilistól júniusig, azaz az év második negyedében összesen 501 millió dolláros bevétellel számolhatott a sport, ami hatalmas előrelépés a tavaly ugyanezen periódusban elért 24 millió dollárhoz képest. Persze fontos megjegyezni, hogy egy éve ezen időszakban egyáltalán nem rendeztek futamot, míg idén hetet is, ráadásul az utóbbi helyszíneken már nézők is lehettek nagy számban. A mostani érték viszont még elmarad az utolsó „normál” szezonban, a 2019-esben produkált 620 millió dolláros értéktől. A veszteség is csökkent egyébként 2020-hoz képest: egy éve ebben a három hónapban 122 milliós, most csupán 36 millió dolláros veszteséget könyvelhetett el az F1.

f1-start-dppi-2021

Mi lenne Mick Schumacher, ha nem F1-es versenyző? Autópálya-rendőr vagy óceánbiológus!

A Haas versenyzői, Mick Schumacher és Nyikita Mazepin egy online rajongói kérdezz-felelek során kapták meg a poszt címében szereplő kérdést. Az orosz pilótát az üzletemberek irodai munkája mozgatja meg, ami elmondása szerint merőben eltér az ő életmódjuktól. Német csapattársa viszont autópálya-rendőr lenne szívesen, azaz továbbra is gyors autókat vezetne, de az óceánbiológia is kifejezetten érdekli.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

Grill The Grid Finálé – a legnehezebb feladattal zárult az F1 kvízjátéka

A nyári szünet beköszöntével véget ért a Formula-1 YouTube-csatornáján futó kihívássorozat, a Grill The Grid, méghozzá egy igazán méltó feladattal: meg tudják-e nevezni a pilóták a sportág történetének összes eddigi világbajnokát? A szabályok ezúttal szigorúak voltak: visszafelé haladtak az évekkel, és az első elrontott válasz a versenyből való kiesést jelentette. Bátran állíthatjuk, hogy a négyrészes sorozat legviccesebb epizódját hozta ez a forduló. Ricciardo ismét produkálta magát, Perez már a 2021-es bajnokot is tudja, egy versenyző pedig felsorolta mind a 71 (!) világbajnokot. Mint a videó végéből kiderül, az egész játék célja nemes volt, a győztes pontszámának megfelelő mennyiségű fát ültettek el Nagy-Britanniában. Az utolsó rész IDE vagy a képre kattintva tekinthető meg.

 

Már megint különleges formátumokon töri fejét a Formula-1 vezetése

A 2021-es szezonban három helyszínen rendez kísérleti sprintkvalifikációt az F1, és bár ezek közül még csak egy zajlott le, a Brit Nagydíj, a vezetőség már most azt tervezi, hogy a jövőben egyes versenyek ugyancsak egyedi formátum alapján fognak zajlani.

„A szezon végén lesz egy teljeskörű megbeszélés. Egyelőre annyit mondhatok, abba az irányba kellene elmozdulnunk a jövőben, hogy nem minden versenyen tartunk (sprintfutamot)” – mondta az Autosporton idézett Stefano Domenicali, az F1 elnök-vezérigazgatója a Wall Street-i befektetőkkel tartott konferenciahívás során. „Vannak ötleteink, hogy különleges formátumot hozzunk létre bizonyos történelmi nagydíjaknak és bizonyos különleges díjakat is fel akarunk kínálni. Ezzel akarjuk bővíteni az F1 már most hihetetlen platformját.”

Az F1-vezér – aki éppen most adott exkluzív interjút a Formula Podcastnek is – arról beszélt, hogy a silverstone-i kísérlet „drámaian pozitív” eredményt húzott, egyúttal megerősítette, ami eddig nem volt hivatalos, hogy a harmadik sprintkvalifikációt a Brazil Nagydíjon rendezik meg (a második Monzában lesz).

Hat magyar is indul a ralikrossz „Mágikus Hétvégéjén”

A legendás Höljesben, az augusztus 20-22-i „Mágikus Hétvégén” a WRX, az Euro RX1 és RX3 is versenyez, így a nevezési lista közel 60 főre rúg: köztük pedig hét magyart is találunk. A világbajnokság versenyére a Barcelonában eddigi legjobb eredményét, a negyedik helyet beállító Szabó Krisztián mellett újra benevezett Mózer Attila a Ford Fiestával. A WRX nevezési listája elég sovány, 10 fős csupán, reméljük, a hétvége előtt még lesznek csatlakozók. Az első verseny főszereplői mindenesetre nem hiányoznak Sévodországból: a két Hansen és Johan Kristoffersson hazai pályán aligha akarja lejjebb adni a győzelemnél.

A két Európa-bajnokság azonban szép összképet mutat egyaránt több mint húsz indulóval, köszönhetően északi pilóták csatlakozásának: az RX1-ben például ott lesz Anton Marklund és a 75 éves Per Eklund. Ebben a kategóriában Kárai Tamás, Csucsu és Luigi képviselik az acélos magyar különítményt. Az RX3-ban a Spanyolországban dobogóra álló Szíjj Zsolt mellett ott van Marton Gergely neve is, annak ellenére, hogy a 2019-es ezüstérmes a korábbi hírek szerint visszalépett a szezontól. A versenyző azonban megkeresésünkre elmondta: ő nem áll rajthoz Svédországban, valószínűleg csak azért szerepel a listán, mert a visszalépés előtt leadta éves nevezését.

 

MotoGP, Superbike, DTM, IndyCar: itt a bőséges szombati program

F1 nélkül is rengeteg mindent nézhetünk, méghozzá ezek nagy részét a tv-ben - mutatjuk a szombati menetrendet.

Szombat (augusztus 7.) 

09:55 - 10:40 MotoGP, 3. szabadedzés (tv: Aréna4, élő)

10:00 - 10:20 DTM, 1. időmérő (tv: DigiSport 1, élő)

10:25 - 10:45 Supersport, Superpole (arena4.hu)

11:10 - 11:25 Superbike, Superpole (arena4.hu)

13:30 - 14:00 MotoGP, 4. szabadedzés (tv: Aréna4, élő)

13:30 DTM, 1. futam (tv: DigiSport 1, élő)

14:00 Superbike, 1. futam (arena4.hu)

14:10 - 14:50 MotoGP, Időmérő (tv: Aréna4, élő)

15:15 Supersport, 1. futam (arena4.hu)

19:00 - 19:45 IndyCar, 2. szabadedzés 

22:30 - 23:45 IndyCar, Időmérő

pro_1

fotó: dppi

Hétfőn hallgatja meg az FIA az Aston Martint Vettel-ügyben

Csütörtök este jelentette be az Aston Martin, hogy hivatalosan is fellebbeznek Sebastian Vettel hungaroringi kizárása ügyében (a német autójából nem tudtak a szabályokban rögzített egyliternyi üzemanyagmintát venni a leintést követően), emellett pedig a büntetés felülvizsgálatát is kérték. Ez utóbbi jogi folyamat kapcsán jelölte ki az FIA az időpontot: a csapat képviselőinek hétfő délután 15 órakor kell megjelenniük egy videokonferencián, ahol a hungaroringi felügyelők elé tárhatják a közleményükben említett „új bizonyítékot”. Amennyiben a stewardok úgy ítélik meg, hogy valóban új, jelentős és releváns bizonyítékról van szó, amely az ítélethozatalkor nem állt a felek rendelkezésére, akkor újranyithatják az ügyet – ez az a pont, ameddig a Red Bull nem jutott el egy hete Lewis Hamilton silverstone-i büntetése kapcsán.

Ettől független folyamat a fellebbezés, amely a Motorsport.com információi szerint elsősorban arról szól, hogy az Aston szeretné kicserélni az állítólag törött üzemanyagpumpát, s egy azzal megegyező új alkatrésszel próbálnák meg kinyerni a mintához szükséges üzemanyagot. Az istálló szerint ugyanis a méréseik alapján nem a kinyert három deciliter, hanem a szabályban előírtnál jelentősen több, 1,74 liter üzemanyagnak kellene lennie Vettel autójában – amelyet emiatt egyébként az FIA le is foglalt még vasárnap este, hogy aztán a franciaországi technikai központjukba szállítsák, hogy később esetleg alaposabban megvizsgálhassák.

vettel-aston-hung-dppi

fotó: DPPI

Idén sem rendezik meg a második Autósport Játékokat

2019-ben az olaszországi Vallelungában tartották meg először a „motorsportos olimpiának” is nevezett Autósport Játékokat. Az esemény nagy sikerrel futott az FIA szerint, így magától értetődő volt a folytatás. Csakhogy mint oly sok másban, itt is közbeszólt a koronavírus-járvány, így a tavalyi második kiírást el kellett halasztani idén októberre.

Ám mivel a pandémiás helyzet miatt továbbra is rengeteg a bizonytalanság, a szervezők és az FIA pénteken bejelentették, hogy meghozták az elkerülhetetlen döntést, s újfent elhalasztották az Autósport Játékokat. Az új időpont így 2022. október 29-30., a helyszín változatlanul az F1-es Francia Nagydíjnak is otthont adó Paul Ricard versenypálya lesz. A közlemény még hozzáteszi, hogy dolgoznak azon, hogy idén egy digitális versennyel „pótolják” az elmaradó eseményt.

motorsport-games

Megint veszélyben lehet a Török Nagydíj

A folyamatosan változó koronavírus-helyzet rengeteg még a kérdőjel a 2021-es Formula-1-es idény második felével kapcsolatban. A hátralévő európai szakasz az Orosz Nagydíjjal bezárólag viszonylag biztosnak tűnik, utána azonban még rengeteg változás lehet. Az egyik fő bizonytalansági tényező az október 10-re kiírt Japán Nagydíj: bár Tokióban jelenleg is zajlik az olimpia, eközben rekordszámú fertőzöttet jelentettek nemrég az országban, ami veszélybe sodorhatja a suzukai futamot.

Ezzel együtt pedig a korábban törölt Szingapúri GP helyére beugró Török Nagydíjat is. Az egyszer már Kanada helyére beillesztett, majd törölt helyszín ugyanis még mindig a vörös listán szerepel a briteknél, azaz az onnan érkezőkre tíznapos kötelező karantén várna. Márpedig ha törlik Suzukát, akkor az Auto Motor und Sport értesülései szerint egy második austini fordulóval pótolnák azt, de nem október 10-én, hanem 17-én, egy héttel az USA Nagydíj tervezett időpontja előtt. Azaz Isztambulból előbb haza kellene utazniuk a csapattagoknak, a tíznapos karantén miatt viszont nem tudnának időben elutazni a Circuit of the Americas versenypályára. Persze még sok minden változhat – például a britek is levehetik a vörös listáról Törökországot vagy kivételt kaphat az F1 –, mindenekelőtt pedig a japán futam sorsának kell eldőlnie.

A briteknél amúgy nemrég Mexikó is felkerült a vörös listára, ami az ottani állomást is bizonytalanná teheti, a braziloknál viszont nemrég lendületet kapott az oltási program, így egy fokkal jobb helyzetben lehet a Sao Pauló-i Nagydíj november első felében. Ami pedig az idény zárását illeti: egyelőre nem dőlt el, mivel helyettesítik a kiesett Ausztrál GP-t, de információink szerint egy közel-keleti triplával érhet véget az évad, amelyben Katar is szerepet kaphat Szaúd-Arábia és Abu Dhabi mellett.

f1-isztambul-start-dppi

fotó: DPPI

Verstappen szerint tűzbe menne érte a Red Bull vezetése

A Motorsport-Totalnak beszélt arról Max Verstappen, hogy milyen királyi bánásmódban részesül ő a Red Bull csapatánál:

"Büszkévé tett, ahogy a csapat reagált a silverstone-i esetre, ez bizonyította, hogy jó helyen vagyok. Tűzbe mennének értem (gondolt itt Christian Hornerre és dr. Helmut Markóra). Silverstone után folyamatosan csörgött a telefonom, mert a csapatból valaki mindig meg akarta kérdezni, hogy hogy vagyok. Nem hiszem, hogy más csapatnál ilyen hamar így kezelnének."

00121012_073

fotó: dppi