Szerdán indul a jegyértékesítés a MotoGP Magyar Nagydíjára – íme, a belépők árai
https://formula.hu/parc-ferme/38799
Jövőre augusztus 22-től 24-ig hazánkban, a Balaton Park Circuiten vendégeskedik a MotoGP – és vele együtt a Moto2, a Moto3 és a Varga Tibort is a soraiban tudó MotoE – mezőnye, míg néhány héttel korábban, július 25-27-én pedig a Superbike-világbajnokság – a Supersport-vb és a női vb szereplőivel kiegészülve – csap össze a balatonfőkajári pályán. A szervező és promóter HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. ma bejelentette, hogy szerdán, azaz december 18-án délelőtt indul a jegyértékesítés a két eseményre a motogpofhungary.com és a superbikeofhungary.com oldalakon.
A közleményben a jegyárakról is tájékoztatást adtak. Mint írják, a MotoGP-re a vasárnapi gyerekjegy 18 euróba kerül, a hétvégi ára 20 euró, ezt azok vehetnek, akik az adott verseny napján még nem töltötték be 14 éves korukat. A vasárnapi felnőttjegyek ára szektortól függően 135 és 210 euró között, a hétvégiek 150 és 230 euró között érhetők el. A Superbike esetében a gyerekjegyek ugyanannyiba kerülnek, a vasárnapi felnőttjegyek ára szektortól függően 55 és 90 euró között, a hétvégiek 60 és 100 euró között érhetők el. A MotoGP-re 80 eurótól, a Superbike-ra pedig 40 eurótól vehetnek kedvezményes áron jegyet a kerekesszékesek és egy kísérőjük. A különböző szektorokban ideiglenes lelátók várják majd a nézőket, amelyekbe kijelölt helyekre szóló ülőjegyek vásárolhatók. A Superbike-ra Paddock-élményt nyújtó kiegészítő jegy is elérhető. Egy vásárló egyszerre legfeljebb tíz darab jegyet vehet.
A nemzetközi gyakorlatnak megfelelően nem a vásárláskor, hanem néhány héttel az események előtt kapják meg a vevők e-mailen a jegyeiket, így kisebb az esélye annak, hogy azok elkeverednek. A belépésnél digitális vagy nyomtatott formában kell majd bemutatni az érvényes jegyeket. VIP jegyeket is lehet majd vásárolni, de azok árusítása később kezdődik. A domborzati viszonyok miatt a versenysorozatok más futamain gyakran elérhető állójegyek nem lesznek a balatonfőkajári futamokon, de így is a régiós motorversenyek közül itt a legolcsóbbak a jegyek – olvasható a közleményben.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Bagnaia-vezetéssel indult a MotoGP évadzáró hétvégéje
https://formula.hu/parc-ferme/38679
Pénteken két edzéssel vette kezdetét a MotoGP Barcelonába áthelyezett szezonzáró hétvégéje, amely a Szolidaritás Nagydíj nevet kapta, utalva a valenciai régiót sújtó áradásokra. A délelőtti tét nélküli gyakorláson Takaaki Nakagami volt a leggyorsabb, a Gas Gas Tech3 párosa, Pedro Acosta és Augusto Fernandez pedig ütközött, a szabadedzés végi startpróbák során pedig a címvédő Francesco Bagnaia is bemutatott egy bukást.
A délutáni egyórás körözésnek már volt tétje, hiszen ott dőlt el, kik jutnak automatikusan az időmérő második szakaszába. A legjobb időt Bagnaia motorozta, megelőzve Marco Bezzecchit és a visszavonuló Aleix Espargarót. Johann Zarco parádés negyedik helyet ért el az LCR Hondával, ezzel még a vb-tabellát 24 ponttal vezető Jorge Martin is megelőzte. Rajtuk kívül Maverick Vinales, a két Marquez, valamint Pedro Acosta és Enea Bastianini fért még be a top 10-be és ezzel a Q2-be – ahova viszont nem kvalifikálta magát többek között a két gyári KTM és a két Yamaha sem.
A délutáni edzés eredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):
1. | Francesco Bagnaia | Ducati | 1'38.918 | |
2. | Marco Bezzecchi | VR46 Ducati | 1'38.998 | 0.080 |
3. | Aleix Espargaró | Aprilia | 1'39.025 | 0.107 |
4. | Johann Zarco | LCR Honda | 1'39.197 | 0.279 |
5. | Jorge Martín | Pramac Ducati | 1'39.214 | 0.296 |
6. | Maverick Viñales | Aprilia | 1'39.224 | 0.306 |
7. | Álex Márquez | Gresini Ducati | 1'39.295 | 0.377 |
8. | Marc Márquez | Gresini Ducati | 1'39.361 | 0.443 |
9. | Pedro Acosta | Gas Gas Tech3 | 1'39.418 | 0.500 |
10. | Enea Bastianini | Ducati | 1'39.467 | 0.549 |
11. | Brad Binder | KTM | 1'39.487 | 0.569 |
12. | Jack Miller | KTM | 1'39.488 | 0.570 |
13. | Takaaki Nakagami | LCR Honda | 1'39.756 | 0.838 |
14. | Fabio Quartararo | Yamaha | 1'39.791 | 0.873 |
15. | Alex Rins | Yamaha | 1'39.794 | 0.876 |
16. | Franco Morbidelli | Pramac Ducati | 1'39.810 | 0.892 |
17. | Luca Marini | VR46 Ducati | 1'39.994 | 1.076 |
18. | Joan Mir | Repsol Honda | 1'40.125 | 1.207 |
19. | Raúl Fernández | Trackhouse Aprilia | 1'40.139 | 1.221 |
20. | Miguel Oliveira | Trackhouse Aprilia | 1'40.404 | 1.486 |
21. | Augusto Fernández | Gas Gas Tech3 | 1'40.635 | 1.717 |
22. | Michele Pirro | VR46 Ducati | 1'40.786 | 1.868 |
23. | Stefan Bradl | Honda Test Team | 1'41.028 | 2.110 |
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Kié az F1-es büntetőpontrekord?
https://formula.hu/parc-ferme/38678
Tíz évvel ezelőtt vezették be az F1-ben a büntetőpontok rendszerét, amelynek értelmében egy éven belül 12 pont összegyűjtéséért automatikus egyfutamos eltiltás jár, ami először Kevin Magnussennek „sikerült” az idei évben. Magnussen tehát egyfajta rekordot (büntetőpontok egy év alatt) mindenképpen tart, a karrierje során összeszedett legtöbb pont listáján viszont csak a második helyen áll Lance Stroll-lal és Sergio Perezzel holtversenyben 36 egységgel.
Az abszolút „pontversenyt” ugyanis 39 ponttal Max Verstappen vezeti, azonban ehhez az is hozzájárul, hogy Perezhez és Magnussenhez hasonlóan tíz szezont futott már úgy, hogy a rendszer érvényben volt (sőt Perez egészen pontosan 11-et). Lance Stroll viszont csak nyolcat, így a szezononkénti pontrekord 4,5-tel az övé, Danyiil Kvjatot megelőzve, aki 4,33-mal áll a második helyen ebben a tekintetben, míg az összetettben hatodik, a felsoroltakon túl Vettel áll még előtte.
Jutott azonban egy rekord az orosznak is, ugyanis a futamonkénti büntetőpontok terén ő az abszolút király 0,23-mal, hiába szerzett csak 26-ot, arányaiban senki nem gyűjtögette hatékonyabban a pontokat nála.
Villeneuve: Ne mondogassák már, hogy elküldik Perezt!
https://formula.hu/parc-ferme/38677
Az F1-es pilótákat gyakran kritizáló, nyáron például Daniel Ricciardóval is összekülönböző Jacques Villeneuve ezúttal kissé váratlan módon megvédte a mezőny egyik tagját Sergio Perez személyében. Amikor Franco Colapinto lehetőségeiről kérdezték Villeneuve leszögezte, hogy nem kellene a mexikói helyével összeboronálni az ifjú argentint: „Colapinto megérdemli a versenyzői ülést. De lehet, hogy ez nem lesz elérhető a számára. Ez nagyon egyszerű. Mindenki azt mondja, hogy ő fogja elfoglalni Perez helyét. De Perez ott van, és szerződése van.”
„Már 10 hónapja azt mondják, hogy Perez a következő futamon elveszíti a helyét. Ne mondogassák már ezt! Szerződése van” – mondta a kanadai, aki szerint nincs is ok Perez elküldésére: „Szponzori támogatást és stabilitást hoz a csapatnak. Verstappen elégedett vele. És ki tudja, a különbség mekkora része fakad abból, hogy Perez most egy kicsit elveszett, ami megtörténhet, vagy abból, hogy Verstappen egyszerűen elképesztő.”
„Szóval ha beteszel egy másik versenyzőt, aki nem teljesít jobban, azzal mit értél el?” – mondta, majd arra is rámutatott, hogy ha meg is válnak Pereztől, akkor sem biztos, hogy Colapinto a kézenfekvő választás: „A Red Bullnak nem azért van juniorcsapata, hogy Colapintót ültessék a nagycsapat autójába, hanem az, hogy felépítsenek pilótákat a nagycsapat autóiba.”
„B****ák meg!” – megérkeztek Ricciardo legújabb divattermékei
https://formula.hu/parc-ferme/38676
Az F1-ből a szingapúri hétvégét követően távozó Daniel Ricciardo még nem hozott döntést a jövőjéről, egy projektjében viszont nincs megállás: az ausztrál tovább építi Enchanté nevű ruhamárkáját. Ennek legújabb termékei, a FEA kollekció darabjai megjelentek a márka kínálatában, egyelőre egy sapka, egy póló és egy kapucnis pulóver formájában – méghozzá csak korlátozott ideig.
A weboldalon található leírás szerint a FEA az esélytelenek mentalitását testesíti meg: Ez a motiváció, az erő, amely miatt felkelsz az ágyból, ami arra ösztönöz, hogy bizonyítsd az igazad van. Mindannyian ismerjük ezt az érzést, a körülményektől függetlenül, és jó érzés felállni, és végül azt mondani, hogy…
De mit is? Nos, Ricciardo már hosszú évekkel ezelőtt a sisakjára festtette a FEA betűszót, ami nem mást jelent, mint f**k ’em all, azaz „b****ák meg!” Bár a közösségi médiában volt, aki másra asszociált, hiszen a fea szó egyúttal a „csúnya” jelentésű spanyol melléknév nőnemű alakja, amire elég sok kommentelő rámutatott – lehet, hogy spanyol nyelvterületen kevésbé lesznek népszerűek ezek a termékek…
Kéz nélkül: Lawsonnak megkegyelmeztek a forgalmi vizsgán
https://formula.hu/parc-ferme/38671
Amikor Liam Lawson bemutatkozott az F1-ben, az aktuális szabályok értelmében a szuperlicensz megszerzéséhez még rendelkezni kellett B kategóriás közúti jogosítvánnyal, így egy bukás a forgalmi vizsgán akár a versenyző pályafutására is kihathatott volna. És mint az új-zélandi versenyző az F1.com-nak elárulta, nem is állt túlságosan messze attól, hogy pórul járjon…
„Őszinte leszek. Átmentem, de a fickó megkegyelmezett nekem. Nem kellett volna átmennem” – idézte fel az új-zélandi versenyző az esetet. „Három kritikus hibát szabad elkövetni, nekem pedig négy volt, de elnézte nekem. Van egy kis bűntudatom ezzel kapcsolatban, mert tudom, hogy nem szabadott volna átmennem.”
„Azt mondta, hogy valószínűleg nem szabadna átengedni téged, mert négy kritikus hibád volt. Az egyik az volt, hogy mindkét kezemet levettem a kormányról, amit nem tudom, miért is tehettem. Nem emlékszem olyan alkalomra, amikor kéz nélkül vezettem volna. Ez volt az egyik hibám, amire azt mondta, hogy ezt az egyet elnézem, de figyelj oda, hogy két kézzel vezess!”
Michelisz negyedik hellyel őrizte az előnyét a négy piros zászlós időmérőn
https://formula.hu/parc-ferme/38675
Trükkös körülmények között, enyhén vizes pályán kezdődött meg a TCR Világsorozat makaói fináléjának időmérő edzése, amely ennek megfelelően kaotikusan is alakult: a Q1-et háromszor, a Q2-t egyszer kellett megszakítani balesetek és incidensek miatt piros zászlóval. A folyamatosan száradó pályán végül Thed Björk szerezte meg a pole-t a Lynk & Co színeiben, megelőzve a hyundaios Mikel Azconát és saját csapattársát, Yann Ehrlacher-t.
A bajnokságot vezető Michelisz Norbert a negyedik időt érte el a kvalifikáción, ezzel pedig őrzi tízpontos előnyét – csakhogy immár Björk a legközelebbi üldözője, mivel a svéd átlépte az időmérőt a Hondával hatodikként záró Esteban Guerrierit. Az argentin hátránya 14, Ehrlacher-é 21, Azconáé 23 pont a mindent eldöntő futamok előtt Michelisz mögött. A két makaói verseny itthoni idő szerint szombaton 5:35-kor és vasárnap 3:55-kor startol.
Hamilton: Schumachert csak csodálni lehet
https://formula.hu/parc-ferme/38674
A Michael Schumacher világbajnok autóit közel 300 oldalon bemutató World Championship Cars: Michael Schumacher című könyv előszavának megírására a sportág másik hétszeres világbajnokát, Lewis Hamiltont kérték fel. A Mercedestől a Ferrarihoz szerződő klasszis így írt a nagy elődről:
„Michael a sportágunk legendái közé tartozik. Amikor az ember úgy nő fel, hogy a szenvedélye a motorsport, mindig felnéz bizonyos emberekre, és kétségtelen, hogy Michael példakép a fiatal versenyzők számára. A gyorsaságát, a munkamorálját, az elszántságát és a következetességét, a pályafutása hosszát és a csúcsteljesítményét csak csodálni lehet.”
„Azonban amikor Michael örökségéről van szó, én inkább az emberre, és nem a versenyzőre koncentrálok. Nem a címekről vagy trófeákról van szó, hanem a családról, amelyet ő és Corinna együtt teremtettek. A nagyságuk, az alázatuk és az őszinteségük sokkal többet mond Michael értékeiről, mint amennyit én valaha is tudnék.”
Fotó: DPPI
Hajlékony szárnyak: A Ferrari hónapokat veszített
https://formula.hu/parc-ferme/38673
Az FIA nyáron kezdte fokozottan figyelni az élcsapatok szárnyainak elhajlását nagysebességű kamerák segítségével, s úgy ítélték meg, hogy az elhajlás az előírt határértéken belül van. Frederic Vasseur, a Ferrari csapatfőnöke pedig levonta a konzekvenciát: ha a riválisok által használt megoldás elfogadható, akkor kénytelenek lesznek ők is lépéseket tenni ebbe az irányba:
„Egyértelmű, hogy ez nem egy perdöntő dolog, de manapság abban a helyzetben vagyunk, hogy minden egyes századmásodperc is számít. Ha megnézzük az austini sprintkvalifikációt, két-három autó kevesebb mint egy tizeddel volt mögöttünk. Ha ez a részlet vagy épp egy másik egyetlen századmásodpercet is hoz, akkor meg kell lépnünk” – mondta Vasseur, majd elárulta, hogy a maguk részéről arra számítottak, hogy az FIA nem engedi majd használni ezeket az elemeket, így ők nem is kezdtek dolgozni a sajátjukon:
„Volt bennünk frusztráció, mert vártunk az FIA döntésére, amikor a kamerákat telepítették, és meg voltunk győződve arról, hogy nem engedélyezik. Ők viszont úgy döntöttek, hogy mehet, s ezzel így veszítettünk egy-két hónapot.”
Szezonnyitó gála: Verstappen reméli, hogy beteg lesz!
https://formula.hu/parc-ferme/38672
Kedden jelentették be, hogy a 2025-ös idényt megelőzően az F1 összes csapat egy nagyszabású évnyitó show keretében leplezi le új festését, s a nagyszabású eseményen sztárfellépők is részt vesznek – a jegyárusítás pedig már a héten megkezdődik.
Miközben vannak versenyzők, akik – legalábbis közösségi posztjaik alapján – üdvözlik a kezdeményezést, így például George Russell, addig Max Verstappen, aki a maga részéről nem igazán szereti a rivaldafényt és a puccos eseményeket, egy live stream közben sommázta véleményét az eseményről: „Remélhetőleg beteg leszek azon a héten.”
Verstappenről egyébként barátnője, Kelly Piquet egy interjúban elmondta, hogy nagyon szeretné meggyőzni őt arról, hogy foglalkozzon a bőrápolással: „Rá akarom venni, mert ő is öregszik. Vagy legalább megpróbálom azt elérni, hogy használjon hidratáló krémet” – idézi az egyik háromszoros világbajnok lányát, illetve a másik (még) háromszoros világbajnok barátnőjét a People magazin.
„Schumacher azt éreztette velem, hogy haszontalan és tehetségtelen vagyok”
https://formula.hu/parc-ferme/38670
Tegnap volt Michael Schumacher és Damon Hill emlékezetes adelaide-i ütközésének 30. évfordulója, ennek kapcsán a német Bild megkérte az incidens szenvedő alanyát, a két évvel később maga is világbajnoki címet szerző Damon Hillt, hogy idézze fel az 1994-es szezonban a német klasszissal vívott párharcát. Bár az utókor hajlamos ádáz ellenségekként beállítani kettejüket, ez valójában csak a pályán volt így, azon kívül nem volt köztük konfliktus:
„Michael és én igazából jól kijöttünk egymással, de a pályán gyűlöltük egymást” – nyilatkozta a 64 esztendős expilóta. „Nem lehetett másképp, ahogy ma sem lehet, ha valaki F1-es világbajnok akar lenni. Nem volt helye a finomkodásnak. Ki kell használnod az ellenfeled minden gyengeségét, és azzal kell kifárasztanod” – folytatta Hill, majd kiemelte Schumacher tehetségét ezen a téren:
„Michael a pszichológiai játszmák mestere volt. Azt éreztette velem, hogy haszontalan és tehetségtelen vagyok, ráadásul ezt a sajtónak is elmondta. Mivel akkoriban rengeteg versenyt nyert, nem volt okom arra, hogy ne higgyem el neki.”
Las Vegas a bajnok megkoronázására készül
https://formula.hu/parc-ferme/38669
Tavaly debütált az F1-es versenynaptárban a Las Vegas-i Nagydíj (a városban az 1980-as években rendezett két futamot Caesar’s Palace Nagydíj néven futották), de a szervezők öröme nem lehetett makulátlan, ugyanis a bajnokság addigra már régen eldőlt, idén viszont még nyitott mindkét pontverseny, ráadásul arra is megvan az esély, hogy Max Verstappent épp ezen a helyszínen koronázzák negyedszer is bajnokká.
Az esemény első embere, Renee Wilm a Motorsport.com-nak nyilatkozva elmondta, hogy nagyon készülnek az esetleges bajnokavatásra: „Biztos vagyok benne, hogy elő tudnánk húzni néhány ötletet a kalapunkból, talán előre megszervezhetnénk pár elég izgalmas lehetőséget. Gondoljunk csak a Stripen található ingatlanokra! A Wynn és az Encore felülmúlhatatlan a legmagasabb szintű vendéglátást illetően.”
„Aztán persze kicsit lejjebb a Stripen ott van a Bellagio is azokkal az ikonikus szökőkutakkal, és az általa kínált magas szintű VIP-szolgáltatással” – mondta Wilm, majd így folytatta: „Annyi lehetőségünk van arra, hogy a versenyzők reflektorfénybe kerüljenek, különösképp akkor, ha meglesz az az előnyünk is, hogy mi avathatunk bajnokot. Határozottan úgy gondolom, hogy az a tény, hogy a bajnokság még mindig nyitott, nagyon sokat számít, különösen az amerikai piacon.”
Antonelli túlságosan óvatos volt a kritikák miatt?
https://formula.hu/parc-ferme/38668
A Williams és a McLaren színeiben összesen hét győzelmet és 13 pole-t szerző Juan Pablo Montoya azon expilóták közé tartozik, akik szívesen fogalmaznak meg sarkos véleményeket a száguldó cirkusz jelenlegi tagjaival kapcsolatban. A 49 éves kolumbiai klasszis a minap hangot adott azon meggyőződésének, hogy a Red Bullnak Carlos Sainzot kellene Sergio Perez helyére ültetnie, de emellett a Lewis Hamilton helyére szerződtetett Andrea Kimi Antonelliről is megmondta a magáét:
„Kimi Antonelliben megvan a képesség és a sebesség ahhoz, hogy a motorsport királykategóriájának élmezőnyében versenyezzen, ehhez kétség sem férhet. Más új versenyzőkhöz képest, mint Bearman, Doohan vagy Bortoleto, sokkal több kört vezetett, köszönhetően a rengeteg különböző pályán, régebbi Mercedes autókkal végzett teszteknek” – mondta Montoya, aztán rámutatott arra, milyen kivetnivalót talált az ifjú olasz két FP1-es szereplésében:
„Amikor Monzában pályára gördült, úgy tűnt, hogy azonnal meg akarja dönteni a körrekordot. Aztán összetörte az autót. Mexikóban viszont szerintem túl óvatosan vezetett, hogy ne hibázzon. Monzában kritizálták a balesete miatt, Mexikóban viszont túl lassú volt, és persze ez sem jó. Meg kell találnia a megfelelő egyensúlyt, és ezt egyelőre problémának látom.”
Rajongók nevei díszítik majd Hamilton autóját az utolsó mercedeses F1-es futamán
https://formula.hu/parc-ferme/38667
Nem akármilyen lehetőséget kínál Lewis Hamilton szurkolóinak a Mercedes: a csapat ugyanis jelezte, hogy 150 szerencsés kiválasztott rajongó neve felkerül majd a hétszeres világbajnok autójára a 2024-es évadzáró Abu Dhabi Nagydíjon. Az apropó magától értetődik, hiszen az lesz Hamilton utolsó versenye az Ezüst Nyilakkal, mielőtt 2025-re átigazol a Ferrarihoz. A regisztráció már el indult – minden további részlet elérhető a Mercedes honlapján.
Bocsánatkérést vár Perez édesapja a médiától
https://formula.hu/parc-ferme/38666
Sergio Perez édesapja, Perez Garibay az ESPN podcastjában arról beszélt, hogy bocsánatkérést vár azoktól a mexikói médiumoktól, melyek fia Mexikóvárosi Nagydíjat követő visszavonulásáról cikkeztek.
A Formula.hu-n is beszámoltunk azokról a pletykákról, ami szerint Perez Mexikóban bejelentheti az F1-től való távozását – nos, erre nem került sor, a 34 éves versenyző édesapja pedig legalább egy bocsánatkérést vár a hír terjesztésében részt vevő mexikói médiumoktól.
„Legalább bocsánatot kellene kérniük azoknak a médiumoknak, amelyek azt mondták, hogy Checo Mexikót követően visszavonul” – mondta Perez Garibay.
Idősebbik Perez azt is elmondta, hogy fia a tervek szerint még további két évig marad a Red Bull csapatánál, és csupán ezt követően tervezik az F1-es visszavonulást.
Colapinto menedzsere: Nagyon nagy az akarat, hogy Franco az F1-ben folytassa 2025-ben
https://formula.hu/parc-ferme/38665
Mikor Franco Colapinto menedzserét arról kérdezték, mekkora az esélye tízes skálán, hogy védence a Formula-1-ben lesz 2025-ben is, Maria Catarineu húszat mondott. A Bullet Sports menedzsercég üzleti igazgatója arra épít, hogyan a fiatal argentin mögött hatalmas támogatás sorakozik fel, rengetegen dolgoznak azon, hogy Colapinto jövőre is a rajtrácson maradhasson:
„Szerintem ha ennyi ember beleteszi a szándékát abba, hogy valami megtörténjen, akkor az az igazságos, ha végül megtörténik. Ami biztos, hogy most itt vagyunk a Williamsszel, és még mindig a Williamsszel vagyunk. Nem titok, ahogy látni is lehet, hogy nagyon nagy az akarat, hogy Franco az F1-ben folytassa 2025-ben” – mondta Catarineu a Campeones TV-nek.
„Eddig semmi sem lett aláírva és semmit sem erősíthetek meg” – reagált a menedzser arra, hogy Colapintót számos csapattal hírbe hozták már, a Red Bull két istállója után éppen az Alpine-nal. „Szeretnénk a Williamsnél maradni, de nekik már megvan a szerződésük. Most keresek a legjobb struktúrát, amelyben Franco az F1-ben maradhat, és ami a legjobb a Franco és a Williams számára is” – célzott ezzel vélhetően egy kölcsönadásos megállapodásra a menedzser.
Fotó: Williams
A folytatásban is szerepet kaphat Kevin Magnussen a Haasnál
https://formula.hu/parc-ferme/38664
Bár a versenyzői üléstől elbúcsúzik a Haasnál Kevin Magnussen, a csapattól nem feltétlenül vesz búcsút: Ayao Komatsu már a versenyző távozásának bejelentésekor tett egy olyan megjegyzést, hogy „valamilyen kapacitásban” folytathatják a közös munkát. A csapattal két részletben hét versenyszezont töltő Magnussent azóta megkérdezték, történt-e ebbe az irányba fejlemény:
„Igen, még mindig dolgozunk rajta. De nem igazán feszülünk rá, a tripla versenyhétvége egyszerűen sűrű, a pályán nyújtott legjobb teljesítményre igyekszünk összpontosítani. Mivel nincs nyomás és mondjuk, hogy tudjuk, mit akarunk, nem sietünk” – idézi a Formula1.com Magnussen válaszát.
Ezen a két helyszínen még erős lehet a Ferrari
https://formula.hu/parc-ferme/38663
Három fordulóval a szezon vége előtt a Ferrari 36 pontos lemaradással a konstruktőri tabella második helyén áll a McLaren mögött – Charles Leclerc, a vörösök monacói versenyzője arról beszélt, hogy melyik két helyszínen lesz esélyük arra, hogy megverjék a McLarent.
„Las Vegas kapcsán vegyes érzéseim vannak. Tavaly nagyon erősek voltunk ott, a pálya fekszik nekünk. A gumik miatt azonban trükkös lehet, nem lesz egyszerű megfelelő hőmérsékleti tartományba hozni őket” – mondta Leclerc.
„Összességében inkább pozitívak a megérzéseim, és hiszem azt, hogy nagyon jók lehetünk Las Vegasban. Tehát Las Vegas és Abu Dhabi az a két verseny, ahol jó teljesítményre lehetünk képesek.”
„Sajnos Katarban nehezebb dolgunk lesz – az a hétvége leginkább a kármentésről fog szólni. Három verseny van még hátra, remélhetőleg a legtöbbet tudjuk kihozni ezekből, és sikerül megelőzni a McLarent” – tette hozzá a monacói.
Bortoleto nem akart egy évet versenyzés nélkül tölteni
https://formula.hu/parc-ferme/38662
Múlt héten vált hivatalossá, hogy a 2026-tól Audivá avanzsáló Sauber Gabriel Bortoletót igazolta le a következő F1-es szezonra Nico Hülkenberg mellé. A fiatal brazil azóta elárulta, hogy egy ideje az már eldőlt, hogy érkezni fog a hinwili alakulathoz, csak az esztendő volt a kérdés. Ám mint arról az F1 YouTube-csatornájának beszélt, azért is örül a jövő évi debütálásnak, mert így nem kell egy évet kihagynia: ha megnyerné idén a Formula-2-t – amelynek összetettjét jelenleg vezeti –, 2025-ben nem térhetne vissza a sorozatba, így hasonlóan parkolópályára kerülhetne, mint pár éve Oscar Piastri.
„Már néhány hónapja beszélgettünk arról, hogy mi fog történni. Arról, hogy 2026-ban vagy 2025-ben fog megtörténni. Azt hiszem, a 2025-ös hír nemrég érkezett csak. Nagyon jó érzés, mert nem akartam egy évig versenyzés nélkül maradni. Úgy gondolom, a legjobb módja ez, hogy így megmaradhat a versenyzés lendülete az F3 és az F2 után most az F1-ben” – magyarázta Bortoleto az F1 csatornájának.
A Stake újdonsült igazolása hozzátette: a sereghajtói pozíció ellenére is meggyőzte az a jövőt érintő projekt, amelyet Mattia Binotto vázolt fel az Audi kapcsán. Ugyanakkor azt is hangsúlyozta, hogy az Abu Dhabi Nagydíj zárónapjáig a McLaren juniorja és az F2-es feladataira koncentrál.
Ellopták a Ferrari korábbi legendájának szobrát
https://formula.hu/parc-ferme/38661
Ellopták azt a Gilles Villeneuve-öt ábrázoló bronzból készült szobrot, amely a Ferrari korábbi legendájának múzeuma előtt volt kiállítva Kanadában. A szobrot két évvel azután készítették, hogy a pilóta életét vesztette 1982-ben a Belga Nagydíj időmérőjén. A múzeum menedzserének elmondása szerint különleges felszerelésre volt szüksége a tolvajoknak, hogy át tudják vágni az 1994-ben kiállított bronz szobrot. Gilles Villeneuve fia, az 1997-es Formula-1-es világbajnok, Jacques Villeneuve közösségimédia-oldalán beszélt az esetről.
„Nem tudom megérteni, mi van az ilyen emberek fejében vagy szívében – ha van egyáltalán nekik. Ellopták egy olyan ember szobrát, aki még mindig nagyon fontos az embereknek. Gilles Kanadát és Quebecet képviselte nemzetközi szinten, nem sokan vannak ilyenek. Nemzeti büszkeség azoknak az embereknek, akik szeretik őt.”
On aura tout vu...La statue de Gilles Villeneuve volée devant le musée en son honneur. Quelle tristesse...#GillesVilleneuve #volstatue pic.twitter.com/SvAEO58199
— Bertrand Godin (@bertrandgodin77) October 31, 2024
A CanadaCasino.ca oldalának a következőket mondta az ifjabbik Villeneuve: „Elég nagy és nehéz darab, nagy erő kell hozzá, hogy levágják, és egy nagy teherautó, hogy elszállítsák. Amit még inkább őrületnek tartok, hogy senki sem vette észre. És mit csinálnak vele? Nem tudod eladni, mert akkor az emberek rögtön realizálják, hogy ezek az idióták lopták el. Ha beolvasztod, nem érne sokat. A bronz nem túl értékes. Szóval nincs értelme.”
„Stroll nem is akar F1-es pilóta lenni!”
https://formula.hu/parc-ferme/38660
A Haas egykori csapatfőnöke, az F1 „nagy szókimondói” közé tartozó Günther Steiner szerint Lance Stroll kínos interlagosi hibája annak jele volt, hogy a kanadai versenyzőre hatással van a teljesítményét érő kritikákból fakadó nyomás. Az olaszországi szakember a Red Flag Podcastben értékelte a kínos incidenst: „A nyomás megviselte őt. Tudta, hogy valami hülyeséget csinált a felvezető körben, és onnantól elvesztette az irányítást.
„Szerintem pánikba esett. Egy olyan helyzetben, amikor a világ téged figyel, a kritikák kereszttüzében állsz, csinálsz valami hülyeséget csinálsz a felvezető körben. És mit tesz ezután? Valami még nagyobb hülyeséget!” – mondta Steiner, aki Stroll tettét a brainfart, azaz "agyfing" szóval illette, majd kitért arra, milyen alapvető problémák vannak Stroll-lal: „Soha nem tűnik boldognak, bármi is történik. Vajon ha boldog lenne, világbajnok lenne? Ezt nem tudom, mert vannak emberek, akik akkor is tudnak jól teljesíteni, amikor boldogtalanok.”
„Úgy gondoljuk, hogy boldogtalan, de talán csak ilyen az arca” – mondta, majd így folytatta. „Sokan kritizálják őt azzal, hogy nagyon rossz versenyző és csak azért van ott, mert apucié a csapat. De fogalmazzunk inkább úgy, hogy ha apucinak nem lenne csapata, nem hiszem, hogy Lance egyáltalán F1-es versenyző lenne, mert nem akar az lenni.”