Alonso 400. nagydíja – de mikor jön a 400. nagydíjrajt?
https://formula.hu/parc-ferme/38601
A nagydíjrészvételekről szóló statisztikák között sokszor az szokott kisebb-nagyobb kavarodást okozni, hogy a nagydíjak száma és a nagydíjrajtok száma sok versenyzőnél nem feltétlenül egyezik meg, hiszen ha valakit beneveznek egy hétvégére, de nem startol el, akkor utóbbi szám nem növekszik.
Jó példa erre Carlos Sainz, akinek a Mexikóvárosi GP a 205. nagydíja, de csak a 202. nagydíján fog elrajtolni (ha el fog), hiszen kétszer már a start előtt cserben hagyta az autója (2020 Belgium és 2023 Katar), idén Dzsiddában pedig vakbélproblémái miatt kellett visszalépnie a versenytől.

Alonso neve mellé szintén háromszor került a DNS („nem rajtolt el”) bejegyzés 2001 óta tartó karrierje során. A 2001-es Belga Nagydíjon voltaképpen elstartolt, azonban a 4. körben Luciano Burti súlyos balesete miatt piros zászlóval megszakították a futamot, s az akkori szabályok értelmében az addigra kieső versenyzők, köztük Alonso hivatalosan a nem rajtolók közé kerültek. A második DNS a botrányos 2005-ös USA Nagydíjról származik, amikor mind a hét michelines csapat versenyzője a bokszba hajtott a felvezető kör végén, míg a 2017-es Orosz Nagydíjon a start előtt adta meg magát a McLarenje.
Így aztán Alonso 400. nagydíjrajtja nem ezen a hétvégén, hanem várhatóan a szezon utolsó előtti versenyén, Katarban következik majd.
Videó: Az öt legnagyobb formulaautós baleset Portimaóból
https://formula.hu/parc-ferme/26959
Bár a Formula-1-es mezőny először látogat el az Algarve International Circuitre, különböző szériák már versenyeztek ott az elmúlt bő egy évtizedben – az ezeken történt balesetekből készült az alábbi válogatás:
Portimaóban kész hullámvasút vár a pilótákra
https://formula.hu/parc-ferme/26958
Hétvégén ismét F1-es futam következik, méghozzá egy különleges. A mezőny ugyanis egy szinte ismeretlen pályára látogat el, ahol eddig futamot még nem, csak tesztet rendezett a sorozat. A Mercedes tesztpilótája, Esteban Gutierrez megmutatja, milyen egy kör a portugáliai Portimao versenypályán.
Red Bull a tengerparton, felhőkarcoló tetején és a Golden Gate-en
https://formula.hu/parc-ferme/26954
A leginkább vállalkozó kedvű Formula-1-es istállónak az Egyesült Államokban számos dobása volt: vagy autóval parádéztak az ország közismert helyszínein, vagy a versenyzőkkel (főleg Ricciardóval és Verstappennel) hoztak össze valamilyen őrültséget. A csapat nyolc rendhagyó emléket gyűjtött össze az USA-ból, és a rajongókat kérik arra, hogy segítsenek kiválasztani az első számút:
Furcsa baleset: falnak ugratott egy gokartos
https://formula.hu/parc-ferme/26956
A videót megosztó David Sera is azt kérdezi, hogy "ez hogyan lehetséges?" és egyet kell vele értenünk...
How is this even possible? pic.twitter.com/Jmf261iCP6
— David Sera (@DaveSera) October 18, 2020
Bottas kiakadt azon, hogy a férfiak több pénzdíjat kaptak egy versenyen, mint a nők
https://formula.hu/parc-ferme/26955
A Flandriai körverseny egy országúti kerékpárverseny Belgiumban, egyike az öt Monumentumnak, az öt legnagyobb presztízzsel rendelkező egynapos versenynek. Egy dolog viszont felbosszantotta vele kapcsolatban a kerékpározásban nagy jártassággal bíró Valtteri Bottast: a férfi első helyezett 20 ezer eurót kapott, a női pedig 1400 eurót - Bottas azt a kérdést tette fel, hogy vajon a nők nem ugyanolyan keményen dolgoznak meg a győzelemért? "Nem a pénz a lényeg, hanem az egyenlőség."
I can’t get it. Prize money at @RondeVlaanderen winners for men (picture 1) and women (picture 2).
— Valtteri Bottas (@ValtteriBottas) October 18, 2020
Men’s winner €20k = ~82€/km
And Women’s €1.4k = ~10€/km
It’s not about the money, but about the equality.. Doesn’t men and women work equally hard to try and win this race? pic.twitter.com/5HJGu3qqDL
Töréstesztet teljesített a Ferrari és a Renault 2022-es autója
https://formula.hu/parc-ferme/26957
Bár még az idei szezon vége is távolinak tűnik, a csapatok már javában dolgoznak az izgalmas változásokkal kecsegtető 2022-es autókon - már amennyit az FIA ebből engedélyez. Az idén elszabadult világjárvány gazdasági következményei miatt az új technikai szabályok bevezetését korábban 2021-ről egy évvel eltolták, és az autók aerodinamikai fejlesztését idén év végéig megtiltották, a csapatok bizonyos elemeken így is dolgozhatnak. Ezek közé tartozik a pilótafülke is, aminek frontális törésztesztjét a napokban a Ferrari és a Renault is sikerrel teljesítette. A többi csapat tesztje még várat magára.

Fotó: DPPI
Az első 2021-es futamtörlés: Elmarad egy ausztrál klasszikus
https://formula.hu/parc-ferme/26953
A Covid-19 már a 21-es szezonon érezteti hatását. A bathursti 12 órás verseny szervezője, a Supercars bejelentette, hogy nem tartják meg a versenyt februárban: a háttérben az Ausztráliába beutazó külföldiekre vonatkozó szabályok állnak, melyek a várakozások szerint a következő több mint három hónapban sem fognak enyhülni. A 12 órás versenyt 2022-ben tervezik megtartani legközelebb.
A Bathurst 12 a világ egyik legnagyobb GT-versenye, amelyre azért is szegeződik nagy figyelem, mert a motorsport számára eseménytelenebb téli időszakban tartják a déli féltekén, a legendás Mount Panoramán. Ráadásul Ausztráliáról lévén szó olyan is előfordulhat, hogy kenguruk szállják meg a pályát, mint történt tavaly egy edzésen.
A versenyt 1991-ben rendezték meg először, az 1993-as kiadás győztesei között a korábbi Formula-1-es világbajnok, Alan Jones is szerepelt. Jelenlegi formájában a globális GT-versenyzés legfontosabb szereplői utaznak el rá. Bajnoksági szinten az Intercontinental GT Challenge része, amely így a spái 24 órással fog elkezdődni.

Patrese repülésétől Senna és Prost harcáig – a Portugál Nagydíjak sokkoló pillanatai
https://formula.hu/parc-ferme/26952
A hétvégén 1996 után először rendeznek Portugál Nagydíjat a Formula-1-ben, ennek apropóján összeszedték a korábbi – értelemszerűen még Estorilban, nem pedig az új Algarve Circuien tartott – versenyek legdrámaiabb pillanatait (a videó átkattintás után nézhető meg!):
Így szurkolt a második dobogóját szerző öccsének Marc Marquez
https://formula.hu/parc-ferme/26951
A nyolcszoros világbajnok továbbra is partvonalon kívülre szorul jerezi kartörése okán, de természetesen a tv-n keresztül nyomon követi a MotoGP őrült idényét. Ráadásul az utóbbi két versenyen öccsének, a királykategóriában idén debütáló Alex Marqueznek is komoly eredményekért szurkolhatott: Le Mans-ban az esőben lett második, az Aragóniai Nagydíjon pedig szárazon ismételte meg ugyanezt a helyezést. Marquezék otthon őrjöngve figyelték a testvér produkcióját – az alábbi videóban látható a reakciójuk a motoros egyik előzésére, egy majdnem bukására, valamint a célba érésére:
Así se viven las carreras en casa, apoyando el hermanito! Resumen del video: Adelantamiento + susto + podium P.2
— Marc Márquez (@marcmarquez93) October 18, 2020
This is how the races are lived at home, supporting @alexmarquez73 ! Video summary: Overtaking + scare + podium P.2#AragonGP @HRC_MotoGP pic.twitter.com/M83C1NNuG6
Marc egyébként a leintés után a Twitteren büszkélkedett Alex teljesítménye láttán: „Hello, mindenki! Én vagyok Alex Marquez bátyja!” – írta viccesen a sérült repsolos.
Hola a tod@s! Soy el hermano de @alexmarquez73
— Marc Márquez (@marcmarquez93) October 18, 2020
Szavazz: Hány győzelemnél fog megállni Lewis Hamilton?
https://formula.hu/parc-ferme/26950
91. nagydíjsikerével az Eifel GP-n utolérte Michael Schumacher abszolút csúcsát a Mercedes pilótája, s alighanem csak idő kérdése, mikor válik egyedüli rekordtartóvá. A kérdés viszont adott: vajon milyen magasra helyezi a lécet a brit, hány győzelemmel a háta mögött ér majd véget a pályafutása? Erre vagyunk kíváncsiak:
Hamilton és a csapattársak – tényleg könnyű dolga lenne?
https://formula.hu/parc-ferme/26949
Alonso, Kovalainen, Button, Rosberg és Bottas oldalán versenyzett eddig Lewis Hamilton F1-es pályafutása során. Nem mindenki izzasztotta meg – erről beszélgettünk a Formula Podcastben.
Hétéves, példaképe Ken Miles, sérült lábbal született – és gokartversenyeken ér el jobbnál jobb eredményeket
https://formula.hu/parc-ferme/26946
Ő Matthew Knoesen, aki gerincvelő-sérüléssel és dongalábbal született, lábai működése térd alatt korlátozott. A komolyabb járáshoz merevítőre van szüksége és gyakran kényszerül kerekesszékbe.
Ennek ellenére hároméves kora óta autóversenyző akar lenni. Hat és fél évesen versenyzett először egy Bambino gokartban, és már harmadik futamán a dobogóra állt. Jelenleg egy olyan Honda Cadet gokarttal gyakorol, amelyben nincs módosítás, ugyanúgy kell nyomnia a gázt, mint az épeknek. A fiatal versenyzőpalánta példaképe Ken Miles, nagy álma pedig az, hogy a Le Mans Classicon induljon egy Ford GT40-nel, hőse ikonikus autójával.
Egy nap, három futam: Ez történt a WTCR-ben a Hungaroringen (videók)
https://formula.hu/parc-ferme/26948
Sűrű napja volt a túraautós mezőnynek vasárnap, hiszen a hétvége mindhárom futamát ebbe a napba sűrítették bele. Sajnos a jó rajthelyek ellenére egy magyarnak sem – közéjük vesszük a zengős Azconát is – sikerült dobogóra állni a hazai versenyen, de jelentős szerepet vállaltak a nap során zajló számos csatában.
A három futam összefoglalói szövegesen itt találhatók meg, és videósan is összegyűjtöttük őket egy helyre:
A Barrichello családban nem bízzák a véletlenre a vírusvédekezést
https://formula.hu/parc-ferme/26947
Családi fotó az Autodromo Velocittáról, a Stock Car Brasil versenyéről, ahova a mezőny tagját, a 11-szeres Formula-1-es futamgyőztest, Rubens Barrichellót fia, Fefo is elkísérte. Ami viszont igazán megragadta figyelmünket a képen, az a dupla vírusvédelem: maszk és arcpajzs is van apán és fián.
Roscoe újra kölyökkutya lett, mióta Hamilton vegán étrenden tartja
https://formula.hu/parc-ferme/26945
Arról tett közzé egy hosszabb posztot kedvenc felületén, az Instagramon a Formula-1 hatszoros világbajnoka, milyen változások történtek bulldogjával, amióta növényi étrenddel táplálja Roscoet. Előtte nyolc évig őt is, mint az átlagemberek az átlagkutyákat, húsos kutyaeledeleken tartotta.
„A légzése mindig rossz volt, amiért sosem tudott túl nagy távot megtenni, és az ízületei is fájtak. Bőrallergiája is volt.”
Három hónapja viszont minden megváltozott: „Úgy döntöttem, átállítom őt vegán étrendre. Ez megváltoztatta az életét. Most már nincsenek légzési bajai, nincsenek torokgondjai, nem melegszik ki, mint korábban, és szeret futkározni. Nincsen allergiája sem. Olyan, mintha újra kölyökkutya lenne!” – büszkélkedett a posztban Hamilton, hozzátéve tanácsát, hogy aki hasonló életmódváltásban gondolkodik kutyája számára, előtte konzultáljon állatorvosával.
Rekordtartó elektromos modellt hajtott meg a Nürburgringen Nico Rosberg
https://formula.hu/parc-ferme/26942
Az Eifel Nagydíj előtt volt lehetősége a 2006-os világbajnoknak beülnie egy Volkswagen ID.R-be, amely tavaly 6:05,336-os idővel új pályacsúcsot állított fel a Nordschleifén az elektromos-meghajtású autók között, a vloggerként (is) tevékenykedő német pedig természetesen videót is csinált a nürburgringi eseményből:
Hungaroringi álomrajtrács: Magyar újonc magyar csapattal a pole-pozícióban
https://formula.hu/parc-ferme/26944
Abban a luxusban van részünk, hogy a WTCR magyar versenyhétvégéjének mindhárom futamán volt/lesz magyar versenyző vagy csapat az első rajtsorban. Az első futamra a Zengő Motorsport spanyolja, Mikel Azcona kvalifikált a második rajtkockába (bár dobogóra végül nem állt: az 1. futam beszámolója itt olvasható), a 12:15-kor induló második versenyen a szintén zengős Boldizs Bence állhat fel a pole-pozícióba, és a 16:15-ös harmadik futamon is lesz egy remek helyről kezdő magyar, Tassi Attila a Münnich Hondával a második rajtkockában.

Boldizs Bence kétségtelenül rövid WTCR-pályafutása eddigi legnagyobb lehetősége előtt áll. Az újonc pilóta legjobb eredménye a 10. helyezés volt a Nordschleifén a Cuprával eddig. Kalandos úton került az első kockába hazai pályán: eredetileg 11. helyet szerzett a Q2-ben, kihasználva a hazai pálya előnyét, Gilles Magnus köreinek elvétele miatt viszont egy pozíciót előrelépett, ami a fordított rajtrács pole-ját jelenti. Érdemes lesz figyelni a déli versenyt!
Boldizs Bence augusztusban az Autósport és Formula Magazin stúdióvendége volt, még a szezon kezdete előtt beszélt arról, mi várható idén:
Két világbajnoki címmel is az F1 legjobbjai között van Alonso
https://formula.hu/parc-ferme/26940
A Formula-1 valaha volt tíz legjobb versenyzőjét állította össze a Formula Podcast stábja, s a listán a jövőre visszatérő Fernando Alonso is helyet kapott. Hogy miért? Hallgassátok meg a vonatkozó részt 31:00-tól, meg persze a teljes adást is:
Ősszel született a legkevesebb, télen a legtöbb világbajnok
https://formula.hu/parc-ferme/26934
Sok érdekességet talál, aki valamilyen megfontolásból összegyűjti és böngészni kezdi a 33 Formula-1-es világbajnok születésnapját. Tudtátok-e például, hogy…
- Ősszel született a legkevesebb világbajnok, szám szerint 5. A legtöbben télen születtek, 11-en, míg nyáron 10-en, tavasszal 7-en. Ez azért is érdekes, mert a jelenleg két legnagyobb tehetségnek tartott Max Verstappen és Charles Leclerc is őszi.
- Van egy hónap, amelyben egyetlen világbajnok sem született, mégpedig a május. A legtöbben, 5-en februárban és áprilisban születtek.
- Az F1 két legsikeresebbje egyaránt januári, sőt alig négy nap választja el születésnapjukat: Michael Schumacher január 3-án született (a legkorábban az év során a bajnokok közül), míg Lewis Hamilton 7-én.
- Két októberi világbajnok van: az október 17-én születésnapos Kimi Raikkönen, valamint a legelső a sorban, Giuseppe Farina, aki október 30-án látta meg a napvilágot 1906-ban.

Büntetés után zengős pole a Hungaroringen!
https://formula.hu/parc-ferme/26943
Bár Boldizs Bence eredetileg 11. lett a WTCR mogyoródi időmérőjének második szakaszában, Gilles Magnus köreit utólag elvették, ugyanis az Audija hasmagassága nem felelt meg az előírt minimumnak. Ezáltal pedig a Zengő Motorsport pilótája előrelépett a 10. helyre, ami pole-pozíciót jelent a fordított rajtrácsos második verseny vasárnap.
Az időmérő összefoglalója IDE KATTINTVA olvasható.
