DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 6. szerda

Marquez szerint büntetni kellett volna Bastianinit a Martin elleni manőverért

Az utolsó körben, egy kontakttal járó előzéssel dőlt el a győzelem sorsa a MotoGP Emilia-romagnai Nagydíján: Enea Bastianini a 4-es kanyarban bújt be Jorge Martin mellé, ám a két motor összeért, s így győzött az olasz. A Pramac vb-éllovas spanyolja látványosan frusztrált volt az incidens után, és bár a gesztikulációja miatt utólag elnézést kért, Bastianini megmozdulását soknak találta:

„Úgy gondolom, a manőver kicsit sok volt, hiszen leszorított a pályáról, és nem tudtam visszatámadni. Utána tettem néhány kézmozdulatot, mert még indulatos voltam, de mindegy is. Szerintem én voltam a legerősebb, megérdemeltem volna a győzelmet, de rendben van, legközelebb újra megpróbáljuk. Szerintem nem volt ott hely ehhez a manőverhez, de nincs értelme róla beszélni, mert úgysem változik semmi.”

Bastianini ugyanakkor megvédte a manőverét: „Jorge nyilván nem volt boldog, de sokat zárt az íven, amikor megelőztem. A határon volt, de szerintem jó előzés volt. Ha van esélyed nyerni, meg kell csinálnod. Igen, kicsit a határon volt, de ez volt az egyetlen esély, csak a 4-es kanyarban láttam támadási lehetőséget az utolsó körben. Határon voltam a motor elejével, aztán zártam a kanyart és megnyertem a futamot.”

A versenytársak is megosztottak voltak a kérdésben: Aleix Espargaro nem értette, mit csináltak a stewardok például. Az viszont érdekes, amire Marc Marquez hívta fel a figyelmet, ugyanis a nyolcszoros világbajnoknak magával a kemény, kontakttal járó manőverrel nem volt gondja, szerinte viszont azért lehetett volna büntetni, hogy az előzés végén Bastianini is lement a pályáról: „Ha Enea lement a pályáról, akkor egy pozíciót át kell adnia. Mert ha csinálsz egy agresszív manővert, de a pályán belül maradsz, az nem probléma. De ha lemész a pályáról, akkor át kell adnod egy helyet. Úgyhogy nem értek egyet a döntéssel” – idézi Marquezt a Motorsport.

motogp-martin-bastianini

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Horner: Csak félmunkát végzett a Ferrari

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke kifejtette a véleményét arról, hogy Charles Leclerc az Abu Dhabi Nagydíj hajrájában szándékosan elengedte Sergio Perezt, és megpróbálta elérni, hogy a mexikói kiautózza az ötmásodperces büntetését George Russell-lel szemben, hogy a Ferrari megkaparinthassa a konstruktőri második helyet a Mercedes előtt. Ez végül nem sikerült, Perezt visszasorolták Russell mögé, és a Mercedes lett az év végi ezüstérmes.

„Ez volt a logikus döntés, de a Ferrari szemszögéből nézve ők csak félmunkát végeztek. Elengedték Checót, de ahogy utóbbi jól meg is mutatta, a pálya harmadik szektorában elég jelentősen fel lehet tartani a hátul jövőt, sok időt lehet nyerni vele. Charles-nak fel kellett volna tartania George-ot, de így most másik szomszédunk lesz jövőre a bokszutcában” – utalt arra Horner, hogy 2024-ben a Mercedes költözhet be a konstruktőri második helyezettnek járó garázsba.

f1-horner-redbull-abudhabi-2023

„Semmi új, sokaknak nekimegy…” – Norris Perezről

A vasárnapi F1-es Abu Dhabi Nagydíjon nekicsúszott Lando Norrisnak és ezért ötmásodperces büntetést kapott Sergio Perez – a mexikói nem értett egyet az ítélettel, szerinte versenybaleset történt, Norris viszont elég keményen fogalmazott az ügyben.

„Számítottam rá, hogy őszinte legyek. Nem volt ebben semmi újdonság, sok embernek nekimegy, szóval ebben az ügyben senki számára nincs semmi új. Sok helyet hagytam neki, de végül nem befolyásolta a futamomat az az incidens” – mondta Norris a Viaplaynek.

f1-norris-mclaren-abudhabi-2023

Norris a 2., Perez csak az 5. legjobb volt ősszel

Több csapat számára is alapvetően eltérő volt a szezon két fele, elég csak az Aston Martint, a McLarent vagy a mezőny alsóbb részéről az AlphaTaurit említeni. Éppen ezért érdemes megnézni, hogy alakulna az egyéni és a konstruktőri bajnokság, ha csak a nyári szünet óta eltelt futamokat vennénk figyelembe.

norris-interlagos-2

Zárójelben a tényleges bajnoki helyezést tüntettük fel:

1. Max Verstappen (1.)
2. Lando Norris (6.)
3. Carlos Sainz (7.)
4. Charles Leclerc (5.)
5. Sergio Perez (2.)
6. Lewis Hamilton (3.)
7. George Russell (8.)
8. Oscar Piastri (9.)
9. Fernando Alonso (4.)
10. Pierre Gasly (11.)
11. Lance Stroll (10.)
12. Esteban Ocon (12.)
13. Alexander Albon (13.)
14. Yuki Tsunoda (4.)
15. Daniel Ricciardo (17.)
16. Valtteri Bottas (15.)
17. Liam Lawson (20.)
18. Guanyu Zhou (18.)
19. Logan Sargeant (21.)
20. Kevin Magnussen (19.)
21. Nico Hülkenberg (16.)

sainz-singapore

Ez pedig a konstruktőrök esetében ugyanez:

1. Red Bull (1.)
2. Ferrari (3.)
3. McLaren (4.)
4. Mercedes (2.)
5. Aston Martin (5.)
6. Alpine (6.)
7. AlphaTauri (8.)
8. Williams (7.)
9. Alfa Romeo (9.)
10. Haas (10.)

Perezt elmarasztalták a stewardok kritizálása miatt

A sportfelügyelők hivatalos figyelmeztetésben részesítették Sergio Perezt, aki kemény szavakkal illette őket a csapatrádióban, miután megbüntették őt a Lando Norrisszal történt koccanás miatt. A stewardok közleményükben leszögezték, természetesen azzal semmi gond nincsen, ha a versenyző nem ért egyet egy ítélettel, de a sértegetés nem fér bele.

A sportfelügyelői testület közleménye kiemeli, hogy Perez őszintén bocsánatot kért a szavaiért, és mint elmondta, a pillanat hevében nem gondolt bele, hogy az egész világ hallani fogja, ahogy „viccnek” titulálja a testületet. A stewardok azt is aláhúzták, hogy Perezre nem jellemző az ilyesmi, s roppant tisztelettudóan viselkedett, és bár továbbra sem értett egyet az ítélettel, el tudta fogadni az ő álláspontjukat.

perez-abu

Szenzációs: Verstappen meginterjúvolta Alonsót!

A médiaketrecben váratlan esemény történt: Max Verstappen mikrofonvégre kapta Fernando Alonsót – aki nem átallott vissza is kérdezni!

pf-alonso-verstappen

MV: „Fernando, milyen volt a versenyed?”

FA: „Szerintem sokkal izgalmasabb, mint a tiéd!”

MV: „Tényleg? Mi történt? Meséld el röviden.”

FA: „A verseny elején Yukival csatáztam, aztán Piastrival, aztán Hamiltonnal, aztán újra Yukival.”

MV: „Milyen volt az autó gumikopása? Olyan, amire számítottál?”

FA: „Nagy volt a kopás, különösen elöl, ezért elsőként álltunk ki. Ugye így volt? A 16. körben? És a tiéd?”

MV: „Nem futottam hosszú etapot, de a közepesek elég törékenyek voltak, elöl is, így bár egy kiállásra készültünk, végül kettő lett belőle.”

FA: „Mit fogsz csinálni a következő hetekben?”

MV: „Remélhetőleg nem sok mindent!”

FA: „Nem vezetsz kedden?”

MV: „Nem-nem. Te igen?”

FA: „Igen.”

MV: „Nos, remélem, élvezni fogod a tesztelést. Én egy GT3-ast tesztelek majd Portimaóban, szóval ha gondolod…”

FA: „Én pedig Aragonban.”

MV: „Akkor talán félúton csinálhatunk valamit!”

Beidézték Perezt – és az összes csapatot!

Az összes F1-es csapat képviselőjének jelenése van a stewardok előtt a megfelelő szemvédelemre vonatkozó előírások megsértése miatt – ez az a bokszutcai szabálysértés, melyet többekkel, köztük Hamiltonnal és Verstappennel kapcsolatban is kiírtak a közvetítés során.

Sergio Perezt pedig a csapatrádióban elhangzottak miatt idézték be, az érdekesség csupán az, hogy bár a Lando Norrisszal való koccanása miatt kapott büntetése kapcsán valóban kemény szavakat használt a mexikói, az idézés szerint az 16:31-kor, azaz 29 perccel a verseny rajtja előtt történt – feltéve, hogy nem elgépeléssel van dolgunk…

perez-abudhabi

Utolsó F1-es versenyére készül Franz Tost

Franz Tost áprilisban jelentette be, hogy a 2023-as szezon végén távozik a faenzai istállótól, a helyét pedig Laurent Mekies, a Ferrari egykori sportigazgatója veszi át. Nem ez az egyetlen változás az AlphaTaurinál, ugyanis az FIA korábbi ügyvezető igazgatója, Peter Bayer vezérigazgatóként csatlakozott az istállóhoz, feladata a stratégiai döntések felügyelete az olaszoroszági és angliai bázison. Tost nem hagyja el teljesen az istállót, 2024-ben tanácsadói szerepet lát el két utódja mellett, azonban csapatfőnökként ez lesz az utolsó versenye a 67 éves szakembernek, aki a kezdetektől vezette a Red Bull kiscsapatát.

1956. január 20-án született, Ausztriában, s fiatalkorában maga is versenyzett, ám komoly sikereket nem halmozott. 1993-ban csatlakozott Willi Weber menedzsmentjéhez, ahol eleinte Ralf Schumacher karrierjét egyengette, majd a BMW pályaműveleti menedzsere lett, ahol a Williams beszállítójaként vállaltak szerepet. Egészen 2006. januárjáig dolgozott a bajoroknak Tost, aki a Scuderia Toro Rosso indulásával rögtön megkapta a csapatfőnöki pozíciót, amelyet azóta is ő tölt be. Egészen a mai napig. Irányítása alatt az istálló két futamgyőzelmet is szerzett.


Fotó: Red Bull Content Pool

Hülkenberg Q3-as szereplése bizonyítja, hogy befuccsolt a Haas F1-es fejlesztése?

A bő egy hónappal ezelőtti Formula-1-es USA Nagydíjon vetette be jelentős karosszéria-fejlesztéseit a Haas, amellyel elsősorban az egész szezonban borzalmas gumikezelésen igyekeztek javítani. Nico Hülkenberg azonban néhány futam után úgy érezte, hozzá jobban passzol a korábbi verzió, így Las Vegas óta újra azt használja. Márpedig most azzal ért el Q3-as eredményt és nyolcadik rajthelyet a német Abu Dhabiban, miközben a csapattárs Kevin Magnussen mindössze a 17. helyre kvalifikálta magát az időmérőn.

Bár a gumimenedzselésbeli viszonyok csak vasárnap derülnek ki, Hülkenberg a RaceFans.net szaklapnak nyilatkozva úgy fogalmazott, hogy a szombati eredmény azt mutatja, hogy valóban nem működnek a Haas újításai: „Meglátjuk holnap este. De úgy gondolom, ez megerősíti azt a benyomásomat, hogy a továbbfejlesztett autó nem igazán ért jelentős előrelépést. Valószínűleg nagyon-nagyon hasonló a teljesítmény. Ami önmagában nem túl jó, hiszen fejlesztésről beszélünk, működnie kellene. Szóval talán ez bizonyított valamit, holnap este kiderül. De természetesen ez csalódással tölt el és bosszant minket” – fogalmazott a német, hozzátéve, hogy meglepetésként érte az időmérős szereplés azok után, hogy pénteken az FP1-et kihagyta, hiszen Oliver Bearman ült az autójában, míg az FP2-n összetörte a VF-23-ast.

f1-hulkenberg-haas-abudhabi

Szezonzáró F1-es Abu Dhabi Nagydíj, bajnoki döntő az F2-ben és a MotoGP-ben – vasárnapi menetrend

Az utolsó igazi autó-motorsportos versenynap következik 2023-ban – de az nem akármilyen lesz! A fő esemény persze a Formula-1-es évadzáró Abu Dhabi Nagydíj, viszont lesznek komolyabb téttel bíró futamok is, hiszen a Formula-2-ben és a MotoGP-ben még nem dőlt el, hogy Theo Pourchaire vagy Frederik Vesti, illetve Francesco Bagnaia vagy Jorge Martin lesz-e a bajnok. Mutatjuk a programot a közvetítésekkel együtt:

10:15 Formula-2, Főfutam (tv: M4 Sport, élő)
10:40-10:50 MotoGP, Warm up (NET4+, előfizetés után élő)
12:00 Moto3, Futam (tv: Aréna4, élő)
13:15 Moto2, Futam (tv: Aréna4, élő)
14:00 Formula-1, Futam (tv: M4 Sport, élő)
15:00 MotoGP, Futam (tv: Aréna4, élő)

f1-verstappen-abudhabi

Időmérős csaták: Döntetlen a Mercedesnél, kiütés a Red Bullnál

A szezon utolsó kvalifikációja után összegezhetjük, hogyan teljesítettek a csapattársak egymás ellen az időmérőkön. Az egyetlen igazán kiegyensúlyozott a küzdelmet a Mercedes házimeccse hozta – ha nem számoljuk az AlphaTaurit, ahol Yuki Tsunoda három különböző csapattárssal küzdött meg a szezon során, s ebből két meccset csak szűk különbséggel húzott be.

hamilton-russell

A legkeményebb vereséget Sargeant szenvedte el, de Perez és Strolll sem lehet igazán büszke a csapaton belüli eredményre.

Red Bull: Verstappen 20–2 Perez

Mercedes: Hamilton 11–11 Russell

Ferrari: Leclerc 15–7 Sainz

McLaren: Norris 15–7 Piastri

Aston Martin: Alonso 19–3 Stroll

Alpine: Gasly 14–8 Ocon

Williams: Albon 22–0 Sargeant

AlphaTauri: Tsunoda 4–3 Ricciardo; Tsunoda 8–2 De Vries; Tsunoda 3–2 Lawson

Alfa Romeo: Bottas 16–6 Zhou

Haas: Magnussen 7–15 Hülkenberg

Döntöttek a felügyelők: Piastri megtarthatja a harmadik rajthelyét

Nem lehetett még véglegesnek tekinteni az F1-es Abu Dhabi Nagydíj időmérőjének végeredményét, mivel a harmadik helyen végző Oscar Piastrit beidézték a felügyelők amiatt, mert gyanújuk szerint feltarthatta Pierre Gaslyt a Q3-ban. A stewardok a kvalifikáció után meghallgatták mindkét versenyzőt és a csapataik képviselőit is, valamint átnézték a telemetriaadatokat és a fedélzeti kamerás felvételeket is.

Végül arra jutottak, hogy nem szükséges büntetni Piastrit, így a McLaren pilótája megőrizheti a harmadik pozíciót a rajtrácson. A felügyelők indoklása szerint Gasly ugyan elmondta, hogy szüksége volt egy apró irányváltásra, ahogy utolérte az ausztrált, de az Alpine franciája is elismerte, hogy nem volt szó feltartásról, az adatok alapján ráadásul akkor érte el a leggyorsabb miniszektoridőt is a vonatkozó szakaszon.

A felügyelők amúgy azt is közölték a kvalifikáció után, hogy bár a 20. helyen záró Logan Sargeant nem tudott a Q1-es legjobb időhöz képest 107 százalékon belülre kerülni, mivel volt ennek megfelelő ideje a szabadedzésekről, így természetesen felállhat a rajtrácsra vasárnap.

f1-piastri-mclaren-abudhabi

fotó: DPPI

Marko nem bízott Verstappen sikerében, 500 eurója bánta

Érdekes-humoros rádiózás zajlott le Max Verstappen és Christian Horner között, miután a holland megszerezte a pole-pozíciót az idényzáró F1-es Abu Dhabi Nagydíjon. Mint kiderült, a Red Bull csapatfőnöke fogadást nyert ugyanis Helmut Markóval szemben, aki nem bízott Verstappen sikerében:

„Gratulálok, haver, neked köszönhetően nyertem 500 eurót Helmuttól, ami olyan, mintha sziklából fakasztanánk vizet. Úgyhogy fantasztikus munka!” – mondta a rádióban Horner, mire a holland pilóta így reagált: „Helmut fogadást veszített? Milyen világban élünk?” – felelte Verstappen. „Pontosan! A fogadás arról szólt, hogy az első sorban leszel, haver” – árulta el a részleteket az energiaitalosok csapatvezetője.

Az időmérőt követő sajtótájékoztatón Verstappen viccesen megjegyezte: „Szerintem Helmut megtanulta a leckét: sose fogadj ellenem!”

f1-horner-marko-redbull

„Nem volt meg az Alpine-ban a lelkesedés és a motiváció az előrelépéshez”

A korábban számos alakulatnál megforduló szakember, Pat Fry az idény közben távozott az Alpine Formula-1-es csapatától, ahova 2020-ban tért vissza azt követően, hogy még a benettonos években is dolgozott az istállónál. A nemrég a Williamsnél technikai igazgatóként a munkáját megkezdő Fry Abu Dhabiban beszélt arról, hogy úgy érezte, a franciákban nem volt meg a hajtóerő ahhoz, hogy előrébb lépjenek az F1-es középmezőnyből:

„Ha visszatekintek az első három évünkre, drámaian fejlesztettünk Enstone-on. Évről évre jobb autót építettünk, mindegyik autó nagy lépést jelentett az előzőhöz képest, ezért elismerés mindenkinek, sokkal jobban működött együtt a csapat, erre a három évre büszkék lehetünk. Távoli ötödik csapatból erős negyedikek lettünk. De nem éreztem úgy, hogy meglett volna a lelkesedés vagy a motiváció, hogy a negyediknél előrébb törjünk. Március elején döntöttem el, hogy én valamit előrébb akarok mozdítani, nemcsak ülni. Úgy érzem, vállalatként nem álltak készen elég keményen nyomni: mondhatod, hogy első akarsz lenni, de óriási a különbség aközött, hogy mondod és hogy teszel is érte.”

Fry kiemelte: nem a versenycsapatra, hanem a Renault-ra mint anyavállalatra értette azt, hogy nem érezte elég eltökéltnek őket az előrelépésben, emellett azt is elmondta, hogy kétségei vannak afelől, hogy a szintén idén év közben kirakott csapatfőnök, Otmar Szafnauer elegendő időt kapott volna ahhoz, hogy a megfelelő változtatásokat végrehajtsa az istállónál.

f1-alpine-abudhabi

Újonchiba: Véletlen gombnyomás a szabadedzésen

A tegnapi első szabadedzésen nem kevesebb mint 10 fiatal versenyző gördült pályára kilenc csapat színeiben, s mindannyiuk közül a Ferrari növendéke, a Haas autójába beülő Oliver Bearman volt a leglassabb. Annyira persze nem volt rossz a helyzet, hiszen a fiatal brit mindössze egyetlen tizeddel maradt el rutinos alkalmi partnerétől, Kevin Magnussentől, ráadásul mint kiderült, egy szokatlan hiba miatt is időt veszített, amikor gyorsköre során az edzésen már másodjára kapcsolta rossz motorüzemmódba az autót.

bearman-haas

„Úgy tűnt, hogy a gomb elhelyezése miatt a hatos kanyarban minden egyes körben hozzáérek. És ez nagyon bosszantó volt. A második lágygumis körömön, mely kicsit erősebb volt, sok időt veszítettem az egyenesben egyszerűen azért, mert rossz gombot nyomtam meg” – mondta az F2-es menő, aki az adott autóban ülő állandó versenyzőhöz képest így is a harmadik legjobb teljesítményt nyújtotta a nyolc „érintettből”.

Az egyetlen versenyző, aki gyorsabb tudott lenni az első edzésen a csapata másik autójában ülő állandó pilótánál, Felipe Drugovich volt, aki szűk három tizeddel futott jobb kört Lance Strollnál.

Verstappen az 1-es kanyarban veszít időt

Ahogy sok más versenyző számára, úgy Max Verstappennek is a második szabadedzésen kezdődött meg a szezonzáró hétvége, sőt mivel Carlos Sainz és Nico Hülkenberg is balesetet szenvedett, a hasznos idő mindössze 25 perc volt. A holland versenyző a gyorskörök során az első szektorban lassabb volt csapattársánál, ami Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója szerint az 1-es kanyarnak „köszönhető”:

„Az egész az 1-es kanyaron múlik, ennyi. ennyi. Kevés tapadása van elöl” – fejtette ki Marki, aki szerint Verstappen azon megjegyzését, miszerint az autója „úgy pattog, mint egy kenguru”, nem kell túlgondolni. „Nem tűnik olyan rossznak a helyzet, a harmadik szektorban minden rendben van. Az 1-esben viszont Perez két tizeddel gyorsabb, ott van a probléma.”

verstappen-abu

Sprintversenyek és F1-es időmérő – szombati program

A Formula-1-es szezon utolsó időmérő edzése mellett a MotoGP és az F2 idei utolsó sprintversenyét láthatjuk a szombati napon.

Szombat (november 25.)  
10:10-10:40 MotoGP, 2. szabadedzés (tv: Aréna4, élő)
10:50-11:30 MotoGP, Időmérő (tv: Aréna4, élő)
11:30-12:30 Formula-1, 3. szabadedzés (tv: M4 Sport, élő)
13:20 Formula-2, Sprintfutam (tv: M4 Sport, élő)
15:00 MotoGP, Sprintfutam (NET4+, előfizetés után élő)
15:00-16:00 Formula-1, Időmérő (tv: M4 Sport, élő)

A hétvége teljes menetrendje itt tekinthető meg.

Az egyik Ferrari az élen, a másik a falban - Abu Dhabi Nagydíj, péntek

Fiatal pilóták vették birtokba az F1-es autókat az Abu Dhabi Nagydíj első szabadedzésen, majd este nagy balesetek borzolták a kedélyeket. Eközben hosszabbított a McLaren és a Mercedes. Helyszíni riportunk, az Abu Dhabi Nagydíj helyszínéről a képre kattintva.

 

„Monzásított” dobogóval újított Abu Dhabi

A monzai pódiumhoz hasonlóan idén már az Abu Dhabi Nagydíj helyszínén is benyúlik a célegyenes fölé a dobogó. Helyszínen lévő kollégánk küldött képet az új látványosságról.


Fotó: Mészáros Sándor

Leclerc kizárólag a Mercedeseket figyeli

Óriási harcban áll a Ferrari a Mercedesszel a konstruktőri világbajnokság második helyéért, ahol az Ezüst Nyilak előnye vészesen fogyott az elmúlt hétvégéken, a szezonzáróra pedig már csak négy pont maradt az olaszokkal szembeni előnyükből.

A Scuderia pedig tovább támad, mert bár Sainz összetörte az SF-23-at a második szabadedzésen, Charles Leclerc a leggyorsabb volt, míg a két Mercedes a hatodik és nyolcadik helyen zárta a gyakorlást.

A monacói így értékelte a pénteki történéseket: "Trükkös nap volt, mindössze két gyorskört tudtunk menni és a hosszabbra tervezett etapjainkon sem mentünk túl sokkal többet. Ettől függetlenül az autót jó volt vezetni. A csata élesedik a Mercedesek ellen, akik szintén versenyképesnek látszanak, szóval nem lesz egyszerű dolgunk. Mindent megteszünk majd, hogy előttük zárjunk a kvalifikáción."


Fotó: Ferrari

Vinales körrekorddal nyitott Martin előtt, Bagnaia csak a 15.

Pénteken szokás szerint két edzéssel vette kezdetét a MotoGP szezonzáró Valenciai Nagydíja, a délutáni egyórás körözés pedig téttel is bírt, hiszen ott dőlt el, melyik tíz motoros jut automatikusan a szombati időmérő második fázisába. Rengeteg bukás tarkította az edzést, elesett Aleix Espargaro, Marco Bezzecchi, Alex Rins és Jack Miller is – utóbbi óriási highside esését követően ráadásul törmelék maradt a pályán, ezért a piros zászlók is előkerültek. A gyors újraindítást követően Luca Marini és Raul Fernandez, valamint Pol Espargaro is feliratkozott a balesetet szenvedők listájára.

A leggyorsabb köridőt végül Maverick Vinales futotta meg, az 1:29,142-es eredmény ráadásul új pályarekordot is jelentett. Mögötte a 21 pontos hátrányban lévő vb-aspiráns, Jorge Martin lett a második, aki az utolsó percekben folyamatosan a bajnoki éllovas Francesco Bagnaiát követte árnyékként a pályán és a bokszban egyaránt – egy ponton még a Ducati-menedzser, Davide Tardozzi is próbálta blokkolni őt a bokszutcában! Viszont sikerrel járt Martin, Bagnaia ugyanis mindössze 15. lett, vagyis a címvédő olasz kénytelen lesz a Q1-ben is szerepelni szombaton.

tardozzi-martin

Ami az élbolyt illeti: Vinales és Martin mögött Johann Zarco lett a harmadik, megelőzve a MotoGP-s ülésért hajtó katari győztest, Fabio di Giannantoniót. Top 10-ben és ezáltal Q2-ben még Marco Bezzecchi, Brad Binder, Marc Marquez, Raul Fernandez, Jack Miller és Aleix Espargaro, miközben kiszorult onnan Bagnaia mellett többek között Alex Marquez és a két Yamaha is. Joan Mir pedig kihagyta az edzést, miután délelőtt bukott nagyot, de szerencsére a kórházi vizsgálatok nem találtak törést nála.

A péntek délutáni edzés végeredménye:

motogp-valencia-pentek

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!