Megbüntették a Saubert, Zhou a rajtrács végéről rajtol
https://formula.hu/parc-ferme/38422
A rajtrács végéről vághat neki az F1-es Azerbajdzsáni Nagydíjnak Guanyu Zhou: több motorelemet is kicserélt a kínai autójában a Stake, amelyekkel már túllépte az egy szezon alatt felhasználható darabszámokat.
Az új akkumulátor és vezérlő elektronika húsz rajthelyes büntetést eredményezne, így biztosan a rajtrács végére szorul.
A Ferrari nem akarja az aszfaltot kifogásként használni
https://formula.hu/parc-ferme/37808
A kínai F1-es hétvégén a Ferrari idén először a McLaren mögé szorult, s bár a Leclerc és Sainz által megszerzett 4-5. hely egyáltalán nem nevezhető tragikusnak, ez semmiképpen sem az az eredmény, amit a Scuderia el akar érni. Különösen problémás volt a két SF-24 számára a kemény keveréken teljesített etap, amihez hozzájárult a pálya részleges újraaszfaltozása is. Ezt Frederic Vasseur csapatfőnök is elismerte, de egyúttal azt is aláhúzta, hogy nem akarja a gyengébb teljesítményre mentségként használni ezt:
„Ez nem lehet kifogás, mindenkinek ugyanolyan volt a pálya. Igaz, hogy először jöttünk Sanghajba ezzel az autógenerációval, és az aszfalt bevonata vagy festése nem segített, hiszen a hétvége során rengeteget fejlődött a pálya. De ez abszolút nem mentség, hiszen mindenki ugyanabban a helyzetben van, és néhány csapat jobban megoldotta, ami azt jelenti, hogy meg kell értenünk, hogyan tudunk jobb munkát végezni” – mondta Vasseur, majd aláhúzta, hogy ezen a hétvégén túl sokat hibázott a Ferrari:
„Ez arról szól, hogy mindent össze kell rakni, és ez nem volt egy tiszta hétvége a részünkről, kollektíven túl sok hibát követtünk el. És ez a társaság tudja, hogy ha nem végzel tökéletes munkát, akkor nem leszel az élen.”
Kovalainen egyre jobban van életmentő műtétje után
https://formula.hu/parc-ferme/37807
A korábbi F1-es pilóta, a 2008-as Magyar Nagydíjat megnyerő Heikki Kovalainen márciusban jelentette be, hogy életmentő szívműtétre szorul, miután az orvosok egy rutinellenőrzés során megnagyobbodott aortát fedeztek fel testében. A műtétet nem sokkal később sikeresen el is végezték, s a ralikarrierjét kényszerűségből felfüggesztő 42 éves pilóta a Kínai Nagydíj hétvégéjén legalább virtuálisan vissza tudott térni kommentátori feladataihoz.
Az persze szóba se jöhetett, hogy a finn versenyző el is utazzon Kínába, sőt a Viaplay virtuális stúdiójába is egyelőre csak hanggal csatlakozott be. Ettől függetlenül nagyon élvezte, hogy legalább ennyire részt vehetett a hétvégén: „A felépülés minden szempontból nagyon jól halad, de hosszú folyamat lesz” – idézi Kovalainent a finn Ilta Sanomat. „Jó volt a Viaplaynél lenni a hétvégén, bár még nem a kamerák előtt.”
„De elég fittnek éreztem magam ahhoz, hogy részt vegyek néhány közvetítésen. A hangommal még vannak kisebb problémák, a torkom egy kicsit irritált, és ezért nem is szerepelek még a stúdióban” – mondta, majd hozzátette: „De az egészségi állapotom jó, egyáltalán nincsenek fájdalmaim a műtét után, szóval pár hónap múlva meglátjuk, hogyan alakul a helyzet az orvosokkal.”
A kép még februárban, Kovalainen műtétje előtt készült.
Hihetetlen Red Bull-fölény a bokszban is
https://formula.hu/parc-ferme/37806
Elképesztő formában volt a Red Bull bokszcsapata Sanghajban, hiszen az idén eltelt öt futam három leggyorsabb kerékcseréjét egyaránt az energiaitalosok hajtották végre a Kínai Nagydíjon: az idei rekord Verstappen suzukai 2,08-as cseréje volt, erre sikerült rápakolni egy 1,9-es cserét Verstappen, valamint egy 2,00-ás és 2,05-ös cserét Perez autóján.
Összességében az idei év 9 leggyorsabb cseréje egyaránt a Red Bullhoz fűződik, a Ferrari Leclerc autóján bemutatott melbourne-i 2,18-as ideje a legjobb, amit nem az energiaitalosok követtek el. Így aztán nem csoda, hogy a DHL által szponzorált, a leggyorsabb kerékcseréket értékelő különversenyt is fölényesen vezeti a Milton Keynes-iek bokszszemélyzete:
1. |
Red Bull |
178 |
2. |
Ferrari |
86 |
3. |
McLaren |
64 |
4. |
Mercedes |
59 |
5. |
RB |
39 |
6. |
Alpine |
34 |
7. |
Aston Martin |
23 |
8. |
Haas |
16 |
9. |
Williams |
6 |
10. |
Sauber |
0 |
Komoly mérföldkövet ért el a kerékcserékkel sokat bajlódó Sauber, hiszen sikerült az első 3 másodperc alatti szerelést megoldaniuk: a később kieső Bottas autóján a 9. körben 2,82 másodperc alatt oldották meg a feladatot.
Különösen látványos volt a Red Bull első dupla cseréje Kínában:
RedBull's double-stack at Shanghai GP (1.9 and 2.0 sec)
— Cytrus (@cytrusf1) April 21, 2024
Absolutely incredible pic.twitter.com/hI9CJ2wRmr
Nincs vége: A héten folytatódik a Horner-ügy
https://formula.hu/parc-ferme/37805
Brit sajtóértesülések szerint „végre” folytatódik a Horner-ügy… A Red Bull csapatfőnökével szembeni vádakat megfogalmazó nő ugyanis a Daily Mail beszámolója értelmében „a Kínai Nagydíjat követő napokban” vallomást tesz a Christian Horner részéről elszenvedett zaklatásról, megtámadva az eredeti vizsgálat eredményét, mely felmentette az 50 éves brit sportvezetőt.
Az ügy új vizsgálók elé kerül, hiszen miközben a vádakat megfogalmazó nő őszinteségét megkérdőjelezték, egyúttal a vizsgálatot vezető személy pártatlanságával kapcsolatban is felmerültek bizonyos kétségek.
Erősorrend: Spanyolok Verstappen nyomában
https://formula.hu/parc-ferme/37804
A Formula Podcast futamértékelő adásainak állandó eleme a pontozás: a műsor két állandó szereplője, Mészáros Sándor, az egyetlen állandó F1-es akkreditációval rendelkező magyar újságíró, valamint Gellérfi Gergő, az Autósport évkönyv szerkesztője a mezőny minden tagjának hétvégi teljesítményét 1 és 10 pont között értékelik.
A pontozás során az elért eredmény mellett a körülmények, az autóban rejlő lehetőségek, a csapattárshoz viszonyított teljesítmény, az elkövetett hibák mennyisége és az összbenyomás is szerepet játszanak. Kerek 10-est csak a tökéletes vagy ahhoz nagyon közeli versenyhétvége érdemelhet, a 6-os az átlagos teljesítmény, míg 3-tól lefelé már az F1-ben évente csak néhány alkalommal látható botrányos produkciókat értékeljük.
A Kínai Nagydíjat követően így áll a 2024-es pilótarangsor az eddigi pontszámok átlaga alapján – Verstappen első helye aligha meglepő, míg Sainz idei első gyengébb produkciója ellenére is őrzi a második helyet:
A kínai hétvégén két győzelmet és egy pole-t szerző Max Verstappen kapta a legmagasabb pontszámot, de erős értékelés jutott a sprintpole-t és nagydíjdobogót szerző Norrisnak is, míg a leggyengébbnek ezúttal Stroll és Sargeant produkcióját találtuk. A kínai hétvége összes pontszáma sok más érdekesség mellett meghallgatható a Formula Podcast legújabb adásában:
A többiek mégis meg tudtak állni – Piastri a Stroll-balesetről
https://formula.hu/parc-ferme/37803
Már a Kínai Nagydíj futamának leintését követően beszédtémát szolgáltatott Lance Stroll balesete, amikor a kanadai versenyző egy biztonsági autós fázist követő újraindításnál hátulról nekiütközött Daniel Ricciardo versenyautójának.
Stroll a futamot követően nem igazán érezte magát felelősnek, míg Ricciardo nem túl szép jelzőkkel illette az Aston Martin versenyzőjét. Lance Stroll egyébként tíz másodperces időbüntetést kapott az incidensért.
A média munkatársai a McLaren ausztrál versenyzőjét, Oscar Piastrit is megkérdezték a történtekről: „Igen, feltorlódott a mezőny, de a többiek mégsem ütköztek egymásnak. Ebben a kanyarban mindig fel kell készülni az ilyesmire, sokan nagyon közel kerültünk egymáshoz” – mondta a 23 éves ausztrál.
Komatsu: Még nem beszéltem Steinerrel
https://formula.hu/parc-ferme/37782
Ayao Komatsu, a Haas F1-es alakulatának japán csapatfőnöke a Kínai Nagydíj alatt elárulta, kinevezése óta még nem elegyedett szóba korábbi főnökével és elődjével, Günther Steinerrel.
Habár Steiner a Haastól való távozása után riporterként már feltűnt a paddockban, Komatsu mind ez idáig nem találkozott vele.
„Hogy őszinte legyek, elég elfoglalt voltam a csapat dolgaival. Nem találkoztam még vele, de biztos vagyok benne, hogy Miamiban össze fogunk futni. Ha jól tudom, nagykövetként lesz jelen azon a versenyhétvégén, szóval valószínűleg látni fogjuk egymást” – mondta Komatsu a Paddock Magazine-nak nyilatkozva.
Az F1-es Miami Nagydíjat május első hétvégéjén rendezik majd.
Most értek véget Wolff és a Mercedes mézeshetei?
https://formula.hu/parc-ferme/37802
Ha igen, akkor ezek elég hosszúnak bizonyuló mézeshetek voltak… Az 1996-os F1-es világbajnok Damon Hill mindenesetre ennek a véleményének adott hangot a Kínai Nagydíjon, azzal együtt, hogy szerinte Lewis Hamilton attól a pillanattól kezdve, hogy először beleült az újgenerációs autóba, tudhatta, hogy komoly baj van a csillagosoknál.
Hill szerint Wolff a múlt évtized első számú sikersorozatáért nagyon sokat köszönhet az alapokat lerakó Ross Brawnnak, most viszont rá vár a feladat, hogy visszavezesse a siker útjára az alakulatot: „Totónak hosszú mézeshetek jutottak, egy fantasztikusan sikeres időszak a csapatnál, amibe ő belekerült. Ross Brawn sokat tett az alapozásért. Most viszont nehéz neki, az igazi munka akkor kezdődik, amikor elrontasz valamit, amikor valami nem megy jól.”
„Ezt elég nehéz feldolgozni. Ez az ő dolga, ő a főnök, neki kell kiderítenie, mi siklott félre, és ki nem mondja meg neki, hogy mi nem megy jól a csapaton belül” – mondta Hill, akivel az F1-es pilótaként nem sok vizet zavaró, szakértőként viszont kimondottan népszerű Karun Chandhok is egyetértett azt illetően, hogy Wolffnak meg kell találnia, miért nem tudja a csapat kellőképpen kihasználni a rendelkezésére álló erőforrásokat.
Marko: Norris és Piastri is „érdekes” lehet hosszabb távon
https://formula.hu/parc-ferme/37801
Miközben folyamatos találgatások zajlanak arról, hogy ki lehet Max Verstappen csapattársa jövőre, s Sergio Perez mellett az elmúlt években a faenzai B-csapat mindenkori versenyzői mellett felmerült többek között Alex Albon és Carlos Sainz neve is, van még egy név, mely újra és újra visszatér ebben a diskurzusban, méghozzá Lando Norrisé – mindezt annak ellenére, hogy hosszútávú szerződései miatt arra esély sem volt soha, hogy a britre „szabad prédaként” lecsaphassanak.
A Red Bull „házi tévécsatornájának”, az osztrák ServusTV-nek nyilatkozva Helmut Marko doktor ismét flörtölt kicsit Norrissszal, immár nem először és nem is másodszor: „Ő fiatal és mindenképpen a látókörünkben van. Az apja mindig azzal viccelődik, hogy Lando nem fogja megszerezni az első nagydíjgyőzelmét, amíg Max vissza nem vonul. Erre mondtam neki, hogy hozzánk kell szerződnie, akkor biztosan meglesz előbb is.”
Marko hozzátette, hogy rövid távon sem Norris, sem igen tehetséges csapattársa, Oscar Piastri nem lehet megoldás a Red Bull számára, de továbbra is figyelemmel kísérik a McLaren fiatal párosát: „Norrisnak legalább 2026-ig szóló szerződése van, így ő rövid távon nem opció, ahogy Oscar Piastri sem, de a jövőben mindkét pilóta egyértelműen érdekes lehet számunkra.”
Ricciardo az Idegeskedő Világbajnokság újabb futamgyőztese
https://formula.hu/parc-ferme/37800
A Formula Podcast adásainak állandó eleme a Magas Vérnyomás Különdíj kiosztása annak a versenyzőnek vagy más F1-es személyiségnek, aki az adott hétvégén a legidegesebbnek bizonyult. Ez alapján áll össze az Idegeskedő Világbajnokság tabellája, melynek élén tavaly Pierre Gasly végzett, aki nem kevesebb, mint öt hétvégén bizonyult a legidegesebb embernek.
Idén viszont még csak duplázás sem történt, az ötödik versenyen az ötödik különböző F1-es személyiség kapta meg a Magas Vérnyomás Különdíjat, míg a csapatok versenyét a Red Bull és fiókcsapata, az RB vezeti két-két „győzelemmel”.
Hogy miért Ricciardo kapta az elismerést, arról a Formula Podcast futamértékelő adásában beszélgettünk, melyben a hétvége legfontosabb eseményei mellett néhány nagyon érdekes pilótapiaci sztorira is kitértünk:
Nyerj egy F1-es LEGO McLarent a Formula.hu-val!
https://formula.hu/parc-ferme/37799
Aki velünk játszik, az nyerhet egy 245 építődarabból álló, LEGO McLarent: a 2023-as F1-es autó mellé jár egy mini pilótafigura is, és a lehető legélethűbb részletekből tervezték meg, hogy minél pontosabban visszaadja Lando Norris és Oscar Piastri tavalyi versenyeszközét. A modell itt megtekinthető!
A nyereményért pedig csak egy egyszerű dolgot kell megtenni: iratkozzatok fel az Autósport és Formula Magazin YouTube-csatornájára, és jövő hétfőn, április 29-én, 12:00-kor kisorsoljuk azt a szerencsést, aki elviheti ezt az F1-es LEGO McLarent. A régi és az új feliratkozók egyforma esélyekkel indulnak, tehát ha már követed a csatornánkat, akkor automatikusan részt veszel a sorsoláson!
A csatornánkat ezen a linken találjátok: https://www.youtube.com/channel/UC4FMcxGXWMVlXNqdFAA1DPg
Rossiékra emlékezteti Marquezt Acosta: nem zárja ki az újonc vb-esélyét
https://formula.hu/parc-ferme/37798
Az első három nagydíj alapján valósággal berobbant a MotoGP-be Pedro Acosta: a 19 éves újonc máris két dobogós helyezést szerzett a Gas Gas Tech3 színeiben, Austinban az első elsősoros rajthelyét is elcsípte. Az összetettben is a negyedik helyet foglalja el a spanyol, aki egyre meggyőzőbben szerepel, így néhányan már azt sem zárják ki, hogy akár a vb-címért való harcban is számolni kell vele. Bár maga Acosta visszafogottan nyilatkozott erről, az a versenyző, aki legutóbb hasonlóra volt képes, azaz Marc Marquez – aki 2013-ban meg is nyerte a világbajnokságot az akkor egyértelműen a két legjobb csapat közé tartozó Repsol Hondával – valóban nem zárja ki ennek a lehetőségét:
„Pedro azokra a nagy nevekre emlékeztet, akik egykor a MotoGP-be jutottak: Valentino Rossira, Dani Pedrosára, Jorge Lorenzóra vagy Casey Stonerre. Azokra, akik annak idején már az első vagy a második versenyükön pole-ért, dobogókért és győzelmekért harcoltak. Idén szerezni fog dobogókat, ahogy már meg is tette, és győzelmeket is – és akkor már miért ne harcolhatna a világbajnokságért, ahogy mások is megcsinálták?” – nyilatkozta Marquez a Motorsport.com hasábjain. A nyolcszoros vb-győztes hozzátette: őt egyáltalán nem lepte meg Acosta produkciója, és szerinte a KTM-nél is pontosan tisztában voltak vele már a kisebb kategóriákban is, milyen tehetség versenyez a kötelékeikben.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
IndyCar: Dixon taktikus győzelmet aratott Long Beach utcáin
https://formula.hu/parc-ferme/37797
Vasárnap rendezték a 2024-es IndyCar-szezon második bajnoki fordulóját a Long Beach-i pályán. A győzelmet Scott Dixon szerezte meg azok után, hogy a verseny egyetlen sárga zászlós időszaka – amelyet az váltott ki, hogy Christian Rasmussen megforgott és a falnak ütközött, eltalálta menet közben Jack Harvey-t is – alatt ejtette meg az első bokszlátogatását, így bár a második két etapja hosszúra nyúlt és némileg spórolnia kellett, fel tudta tartóztartni a hajrában rohamozó Josef Newgardent és Colton Hertát.
A két amerikai amúgy koccant is az utolsó körökben, de Herta így is második lett, Newgardent viszont leszorította a dobogóról a címvédő Alex Palou – igaz, a szezonnyitó győztese ezzel együtt is maradt a tabella élén. Marcus Ericsson végzett az ötödik, a verseny első fázisában vezető Will Power a hatodik helyen, míg a top 10-et Kyle Kirkwood, Romain Grosjean, a Meyer Shank első pole-ját szerző Felix Rosenqvist, valamint a futam elején a mclarenes csapattársa, Pato O’Ward által megpöckölt Alexander Rossi tette teljessé. Érdemes még megemlíteni a néhány hete megsérült David Malukast helyettesítő Theo Pourchaire-t: a tavalyi F2-es bajnok karrierje első IndyCar-futamát a 11. helyen zárta.
A futam végeredménye:
1. | Scott Dixon | Ganassi | |
2. | Colton Herta | Andretti/Curb-Agajanian | 0.9798 |
3. | Alex Palou | Ganassi | 1.7664 |
4. | Josef Newgarden | Penske | 3.9735 |
5. | Marcus Ericsson | Andretti | 4.3769 |
6. | Will Power | Penske | 15.7639 |
7. | Kyle Kirkwood | Andretti | 16.1788 |
8. | Romain Grosjean | Juncos Hollinger | 18.0433 |
9. | Felix Rosenqvist | Meyer Shank | 18.8155 |
10. | Alexander Rossi | McLaren | 32.0915 |
11. | Théo Pourchaire | McLaren | 33.4409 |
12. | Marcus Armstrong | Ganassi | 40.8207 |
13. | Linus Lundqvist | Ganassi | 42.0003 |
14. | Rinus VeeKay | Carpenter | 44.4325 |
15. | Agustín Canapino | Juncos Hollinger | 51.3156 |
16. | Patricio O'Ward | McLaren | 52.9961 |
17. | Graham Rahal | RLL | 1'02.5190 |
18. | Sting Ray Robb | Foyt | 1'05.5898 |
19. | Kyffin Simpson | Ganassi | 1 kör /3.3900 |
20. | Nolan Siegel | Coyne | 1 kör /6.6904 |
21. | Santino Ferrucci | Foyt | 1 kör /9.2835 |
22. | Tom Blomqvist | Meyer Shank | 1 kör /25.6356 |
23. | Christian Lundgaard | RLL | 1 kör /31.1122 |
24. | Pietro Fittipaldi | RLL | 1 kör /49.6526 |
25. | Jack Harvey | Coyne | 2 kör /28.5560 |
26. | Scott McLaughlin | Penske | 14 kör |
27. | Christian Rasmussen | Carpenter | Kiesett |
Zhou az autóban is hallotta a rajongókat, a „lelkét is kihajtotta”
https://formula.hu/parc-ferme/37796
Egészen harmadik szezonjáig kellett várnia az F1 története első kínai versenyzőjének, Guanyu Zhounak, hogy végre hazai közönség előtt állhasson rajthoz, hiszen a Kínai Nagydíjat 2019 óta egyszer sem rendezték meg a koronavírus-járvány, illetve az ahhoz kapcsolódó korlátozások miatt. Bár Zhounak a szezon eddigi négy hétvégéjéhez hasonlóan ezúttal sem sikerült pontot szereznie, a mintegy 60 ezer kínai rajongó lelkesedését ez egyáltalán nem törte le.
Zhou a leintés után a számára külön kijelölt helyen parkolta le az autóját a célegyenesben, és mint a képeken látható, rendkívül meghatódott a közönség szeretetétől. Mint elmondta, az autóban is tökéletesen hallotta, ahogy éltetik, és egy nem is könnyítette meg a dolgát abban, hogy 100 százalékig a versenyre tudjon fókuszálni: „Ez nagyon nehéz. Próbálsz a munkádra koncentrálni, arra, hogy mi történik a pályán, de aztán hallod, hogy ennyien sikoltoznak, kiabálnak és szurkolnak neked… Egyszerűen hálás vagyok.”
„Őszintén, erre nincsenek szavak” – folytatta a Sauber versenyzője. „A közönség és a rajongók reakciója egész hétvégén annyira érzelmes volt… Megtiszteltetés számomra, hogy itt lehetek, és boldog vagyok, hogy teljesítettem a nagydíjat, ma a lelkemet kihajtottam, de sajnos ez nem volt elég a pontszerzéshez, úgyhogy legközelebb újra megpróbáljuk.”
„Szinte emberfeletti, amire képes” – Horner az egekig magasztalta Verstappent
https://formula.hu/parc-ferme/37795
Max Verstappen idei negyedik győzelmét aratta öt futam alatt az F1-es Kínai Nagydíjon: a hollandot a két SC-fázis sem ingatta meg, csupán az első kerékcsere idején engedte ki ideiglenesen a kezéből a vezetést. A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner nem is győzte dicsérni a negyedik vb-címe felé menetelő pilótáját:
„Fantasztikus formában volt egész hétvégén. Kiemelkedő volt a csapat: sprintgyőzelem, pole-pozíció, az első rajtsor kisajátítása a versenyre, aztán első és harmadik hely a futamon. Úgy érzem, kicsit balszerencsések voltunk a biztonsági autóval, de ez van. Max egy másik bolygón van, fantasztikus a formája. Változik ugyan pályáról pályára, de teljesen egybeforrt a géppel. Elképesztően érzi az autót, a körülményeket. Megvan az önbizalma, érti a gumikat, hogy mi kell ahhoz, hogy nyomja és mi ahhoz, hogy óvja őket. Hihetetlen versenyzői agya van. Szinte emberfeletti, amire képes. Megtiszteltetés vele dolgozni, történelmet ír.”
A harmadik helyen befutó Sergio Perez kapcsán Horner elmondta: rosszul jött ki a biztonsági autós fázis, a második kerékcseréje után Lando Norris és Charles Leclerc mögé került, és mire áthámozta magát a Ferrarin, már nem volt a legjobb állapotban a gumija, így nem tudta levadászni a McLarent – viszont így is erősnek értékelte a mexikói hétvégéjét a Red Bull-vezér.
Veszélyben Hülkenberg pontja? Több versenyzőt is beidéztek az F1-es Kínai Nagydíj után
https://formula.hu/parc-ferme/37794
Nem maradhatunk utólagos vizsgálódás nélkül a sanghaji versenyt követően sem: a felügyelői dokumentumok alapján összesen három pilótának lesz jelenése a stewardok előtt. Közülük Nico Hülkenberget és Daniel Ricciardót egyaránt állítólagos biztonsági autós fázis alatti előzésért idézték be – elképzelhető, hogy ők ketten ugyanabban az incidensben érintettek, hiszen egymás mögött haladtak –, ami miatt inkább a német aggódhat, hiszen ő az egy vb-pontot érő 10. helyen futott be a Haasszal, míg az ausztrál kiesett, miután Lance Stroll hátulról belement az újraindításnál.
A harmadik vizsgált versenyző pedig Pierre Gasly, pontosabban az Alpine: a francia a bokszkiállásánál úgy kapott elindulási engedélyt, hogy a jobb hátsó kerekét még nem rögzítették. Emiatt egy szerelőt meg is ütött az autója, de szerencsére az Alpine tájékoztatása szerint nem történt sérülés.
fotó: DPPI
A Honda minden lehetőségre nyitott Tsunodát illetően
https://formula.hu/parc-ferme/37789
A Honda versenyrészlege, a HRC első embere, Koji Watanabe reagált azokra a felvetésekre, melyek szerint az F1-es mezőny egyetlen japán versenyzője, Yuki Tsunoda a Hondával tarthat az Aston Martinhoz, akik a japánok kizárólagos partnerei lesznek a 2026-os szezontól kezdve. Watanabe úgy érzi, Tsunoda sokat fejlődött, mindenekelőtt mentálisan: „A negyedik évünk elején úgy érzem, hogy nyugodtabb lett, mint valaha. Nemcsak a rádióban, hanem a normális beszélgetésekben is. Tényleg megváltozott.”
Persze jelen pillanatban nehéz látni, hogy kerülhetne az Aston Martinhoz Tsunoda 2026-ban, hiszen az egyik autó a nemrég hosszabbító Fernando Alonsóé, és bár elképzelhető, hogy van az a helyzet, hogy a csapattulajdonos Lawrence Stroll kivegye fiát a másikból, ezt aligha Tsunodáért tenné meg. Watanabe mindenesetre minden megoldásra nyitott, védence Silverstone-ba szerződésére, éppúgy, mint hogy elválnak útjaik:
„Azt mondtam neki, hogy nem kell örökre a Hondánál maradnia. Szóval nem jelent problémát számunkra, ha az RB-nél marad, miután véget is ér a partnerségünk a Red Bull-családdal. De ha lehetőség adódna arra, hogy az Aston Martinhoz jöjjön, természetesen örömmel fogadnánk” – mondta, majd hozzátette: „Szeretném, ha a számára legjobb lehetőséget választaná.”
„Kísérletezik” a Williams, változik az F1-es Kínai Nagydíj rajtrácsa
https://formula.hu/parc-ferme/37793
Minimális mértékben, de módosul a Formula-1-es Kínai Nagydíj rajtrácsa. Az eleve az utolsó pozícióba kvalifikáló Logan Sargeant esetén ugyanis a Williams úgy döntött, hogy „kísérleteznek a beállításokkal”, hogy felkészülhessenek a soron következő sprinthétvégére Miamiban. Viszont mivel hozzányúltak az autóhoz, ez azt jelenti, hogy az amerikai nem a 20. rajtpozícióból, hanem a bokszutcából vághat neki a sanghaji futamnak. A teljes rajtfelállás ide kattintva böngészhető!
Tragikus baleset: navigátor halt meg Csehországban
https://formula.hu/parc-ferme/37792
Tragikus baleset történt a cseh ralibajnokság szezonnyitó versenyén, a Sumava Klatovy Ralin. Az 55-ös rajtszámmal induló Jaroslav Krejčík, Alena Krejčíková páros Subaru Imprezája az első szakaszon szenvedett balesetet, s a 41 éves navigátor olyan súlyos sérüléseket szenvedett, hogy újraélesztését követően a kórházban elhunyt.
A szakasz kezdetét az időjárási viszontagságok miatt el kellett halasztani, de végül úgy döntöttek a szervezők, hogy elengedik a versenyt – a gyorsasági első felén eső, a második felén havazás nehezítette a versenyzők dolgát. A napi programot a tragédiát követően törölték. A rendőrség azt is megerősítette, hogy a balesetet szenvedő sofőr alkoholtesztje negatív eredményt mutatott.
A versenyen már tegnap is történt egy súlyos baleset, az 52 éves osztrák versenyző Michael Putz súlyos sérülésekkel került kórházba, és meg is kellett műteni, miután fának csapódott autójával.
Már Miamiben változhat a kiugrásokra vonatkozó szabály?
https://formula.hu/parc-ferme/37791
A Szaúd-Arábiai Nagydíjon került a figyelem középpontjába a rajtnál történő kiugrásokra vonatkozó szabály, miután Lando Norrist annak ellenére nem büntették meg, hogy még a lámpák kialvása előtt megmozdult az autója. Mindez azért történt, mert a sportszabályzat 48.1-es cikkely értelmében az adatokat szolgáltató transzponder jelzése alapján kell megítélni a kiugrást – és az eszköz nem érzékelte Norris egyébként valóban kis mértékű bemozdulását, melyet követően ráadásul meg is torpant.
Brit sajtóértesülések szerint a csapatvezetők és az FIA között a témában zajló egyeztetések gyors eredményt hozhatnak, s ha sikerül az F1 Bizottságban szupertöbbséget szerezni (ehhez az F1 és az FIA támogatása mellett 8 csapat egyetértése szükséges), akkor már a Miami Nagydíjtól kezdve változtathatnak az eddigi gyakorlaton, s videófelvételek alapján is szankcionálni lehet a hasonló eseteket.
Azonban egyes források szerint nem minden csapatnak van ínyére ez a módosítást, hiszen ez azzal is jár, hogy az objektív, műszeres mérés helyett ebben a tekintetben is szubjektív elem kerül az ítélkezésbe. Az ellenzők szerint inkább arra kellene fókuszálni, hogy a szenzorok az eddiginél pontosabban meg tudják ítélni a bemozdulásokat.