DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 18. péntek

A Ferrari is leigazolhatta volna Antonellit?

A hétvégi Formula-1-es Olasz Nagydíj pénteki első szabadedzésén Lewis Hamilton autójában mutatkozik be Andrea Kimi Antonelli, aki vélhetően 2025-ben át is veszi a Ferrarihoz távozó hétszeres világbajnok ülését – sőt, a várakozások szerint ezt Monzában meg is erősítheti a Mercedes. A 18. életévét a napokban betöltő olaszt generációja egyik legnagyobb tehetségének tartják, amit igazol is az előző évek eredménysora a juniorszériákban, így nem véletlen, hogy a Mercedes már jó ideje a pártfogásába vette őt.

Ám mint azt a Red Bull F1-es tanácsadója, Helmut Marko most elárulta: akár egy másik élgárda is megszerezhette volna magának Antonellit a gokartos évei alatt/után. „A Tony Kartnál versenyzett. A Tony Kartnak a múltban együttműködése volt a Ferrarival, és persze mi is figyeltük őt valamennyire, de nem szerezhetjük meg az összes pilótát, különösen ha még annyira fiatalok. És nyilván a Ferrari végül nem igazolta le Antonellit, még ha övék is lett volna az első választás, így végül a Mercedes írt alá vele. Aztán most majd meglátjuk. Eddig jól teljesített, de meglátjuk, mire megy a Formula-1-ben” – nyilatkozta az Inside Line podcast adásában Marko, aki hozzátette: túl sok információja ugyan nincs most Antonelliről, de úgy érzi, Max Verstappennel annak idején bizonyították, hogy ha gyors és érett a fiatal versenyzője egy csapatnak, akkor érdemes megadni neki az esélyt az F1-ben.

antonelli-prema

Ismeretlen eredetű kétéltű járművel versenyzett Verstappen és Tsunoda

A Red Bullnál a Miami Nagydíj előtt is kitaláltak egy attrakciót. Szürreális kinézetű, szárazföldön és vízen is mozgó, a Red Bull és AlphaTauri színeibe festett járműbe ültették Max Verstappent és Yuki Tsunodát, akik aztán végigszáguldottak a pályán. Tsunoda esetében kicsit a szívünkhöz kaptunk, úgy nézett ki, mintha a japán felborulna a „mocsárjáró buggy” néven emlegetett alkotmánnyal.

A verseny végkimeneteléről pontos információnk nincs, a csapatok által eddig megosztott rövid videókat egy lelkes YouTube-felhasználó vágta egybe:

Távozott az Aston Martin vezérigazgatója

Már korábban is lehetett hallani pletykákat arról, hogy megromlott a viszony Lawrence Stroll, és a vezérigazgató, Tobias Moers között, a mai napon pedig azt is bejelentették, hogy a szakember közös megegyezéssel távozik pozíciójából. A márka hivatalos közleménye szerint július végéig még támogatja a vezetőséget a zökkenőmentes átmenet érdekében, de valójában már a helyettese is megvan. Moers helyét ugyanis Amedeo Felisa, a Ferrari korábbi vezérigazgatója veszi át, aki azonnali hatállyal ügyvezető igazgatóként csatlakozik a vállalathoz, mellette pedig Roberto Fedeli lett kinevezve műszaki vezérigazgatónak, aki június 1-jétől tölti be pozícióját.

„Úgy gondoljuk, hogy ezek a változások jelentős hosszú távú előnyökkel járnak majd az Aston Martin minden érintettje számára. Készen állunk arra, hogy 2022-ben növekedést érjünk el, és továbbra is rendkívül bizakodók vagyunk a vállalat közép és hosszú távú kilátásait illetően, miközben az Aston Martint a világ legkeresettebb brit ultraluxus teljesítménymárkájává alakítjuk” – mondta Stroll a cég hivatalos közleményében.

 

Nico Rosberg új üzletbe vágott: Növényi halat és garnélát árul

A 2016-os világbajnok, Nico Rosberg visszavonulása óta előszeretettel népszerűsít innovációkat és fektet startupokba, az egyik szegmens pedig, amelyben fantáziát lát, a jövő alternatív élelmiszerei. Emlékszünk még, amikor tücsökből készült tésztát reklámozott, amely magas fehérjetartalma miatt a marhahúst hivatott kiváltani? Itt a következő forradalmi finomság, a növényi alapú tenger gyümölcsei.

A terméket promótáló Rosberg elmondja, a világ óceánjainak egyharmadán zajlik túlhalászat és további hatvan százalék veszélyeztetett, minden évben 95 millió tonna halat fognak a tengerből. A növényi halban és garnélában viszont nincsenek mikroműanyagok, sem mesterséges színezék. Ráadásul még ínycsiklandó is, teszi hozzá az egykori F1-es.

Önálló életre kelt motor ütötte ki a versenyzőt a Moto3-ban – videó

Még a Spanyol GP vasárnap reggeli bemelegítő edzésén történt az alább látható bizarr baleset, amikor Riccardo Rossi és Ivan Ortola ütközése után utóbbi motorja önmagától visszatért a pályára és kiütötte a már kanyaró Joel Kelsót:

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Kudarcra ítélve: a valenciai F1-es futam

A 2000-es évek közepén az Alonsomania indokolttá tette egy második spanyolországi verseny beemelését a naptárba, az viszont nehezen érthető, hogy az ország jobbnál jobb pályái helyett miért egy vadonatúj, ám meglehetősen jellegtelen utcai helyszín mellett döntöttek az illetékesek. Meg is lett az eredménye… Erről 01:14:01-től beszélgettünk a Formula Podcast legújabb, az elmúlt másfél évtizedben bemutatkozó F1-es helyszíneket sorra vevő adásában.

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

 applepod2


stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Új szélcsatornát építhet a Red Bull

Az Auto Motor und Sport információi szerint az Aston Martin és a McLaren után a Red Bull is új szélcsatorna építésébe kezd. A beruházás célja az, hogy a csapat szerint egyre nehézkesebb és lassabb a munka amiatt, hogy félórás autóútra van a szélcsatorna a főhadiszállástól, így az a terv, hogy utóbbin belül hoznak létre egy újat. Dr. Helmut Marko, az istálló tanácsadója annyit mondott a német portálnak, hogy ez egyelőre csak terv, amiket a cég még nem fogadott el.

Az viszont érdekes, hogy a jelenlegi állás szerint 2030-tól betiltják a szélcsatornákat és maga Adrian Newey, a Red Bull főtervezője is arról beszélt, hogy ha rajta múlna, nem kellene ilyet építeni, a számítógépes szimulációkkal (CFD) szinte minden megoldható, méghozzá sokkal olcsóbban.

pf4_8

Leigazolta a W Series élmenőjét az Alpine – de nem tesztpilótának

Csatlakozott az Alpine soraiba Alice Powell, a női sorozat 2021-es bajnoki második helyezettje. A brit hölgy a „tehetségfelkutató és -fejlesztő mentor” pozícióját kapta a csapattól, az Alpine közleménye szerint pedig elsődleges feladata, hogy az utánpótláskategóriák női tehetségeit figyelje meg, mérlegelje potenciáljukat az Alpine akadémistájaként vagy támogatottjaként, kiválasztás esetén pedig a mentorukként funkcionáljon.

A kinevezés jelzi, hogy az Alpine számára fontos, hogy női tehetséget karoljon fel. Egy hölgy egyébként már most van a márka soraiban: Powell mentoráltja, Abbi Pulling a támogatói program tagja – ez a versenyzői akadémia alatti szint. Az Alpine akadémiába Oscar Piastri, Jack Doohan, Victor Martins, Olli Caldwell és Caio Collet tartoznak.

Német pilótákat és német nagydíjat is akar az F1-be a Volkswagen

Érdekes dolgot mondott Herbert Diess, a Volkswagen csoport vezérigazgatója: nemcsak arról beszélt, hogy a VW-nek az F1-ben a helye, de arról is, hogy német pilótával szeretnének együtt dolgozni. Azt továbbra sem tudni, hogy a Porsche és az Audi milyen módon száll be a száguldó cirkuszba, de minden forrás arról számol be, hogy előbbi a Red Bull partnere lehet - ami hozza magával azt a felvetést is, hogy vajon milyen német pilótában gondolkodhatnak. Max Verstappen szerződése nyilván addig él, ameddig ő akarja, de a VW 2026-ra tervezett érkezésekor Sebastian Vettel és Nico Hülkenberg aligha lesz opció, a mezőnyben pedig rajtuk kívül csak Mick Schumacher német jelenleg.

Az F1-en kívüli németek között Pascal Wehrlein és Daniel Abt szerepvállalása valószínűtlen és jelenleg, 2022-ben az F2-F3-ban is összesen két németet találunk David Beckmann és David Schumacher személyében. A VW beszállása tehát alighanem a német "pilótagyár" felpörgetésével is járna, mert jelenleg senki olyan nincs a láthatáron, akit Diess szeretne. A vezérigazgató kiemelte a Német Nagydíj visszatérését is, mint vágyálmot, szerinte nemcsak Bahreinben, de a nagy autós nemzeteknél is kell F1-es futamot rendezni - úgy fest, hogy a cég Németország erősen megnövelt jelenlétét is szeretné elérni a sportágban.

porsche-vw-logo

Verstappen új sisakkal támad Miamiban - videó

Max Verstappen bemutatta az új, Miami Nagydíjra szánt sisakfestését - hogy tetszik?

Kemény hangvételű közleményt adott ki a Dorna a Suzuki-pletyka kapcsán

Mint arról mi is beszámoltunk, a hétfői jerezi teszt estéjén robbant a hír, miszerint a Suzuki a 2022-es szezon végén elhagyhatja a MotoGP-t. Bár ezt a gyártó még nem erősítette meg, szinte az összes helyszíni forrás egybehangzóan állította, hogy a GP-s csapattal tegnap közölte a gyár felsővezetése a döntést. A lépés olyan szempontból (is) váratlan, hogy a Suzuki a többi gyártóhoz hasonlóan tavaly aláírta a 2026-ig szóló kontraktust a kereskedelmi jogokat birtokló Dornával. Nos, a Dorna erre most fel is hívta a figyelmet egy kedd délutáni közleményben:

„A pletykákat követően, miszerint a Suzuki elhagyja a MotoGP-t a 2022-es szezon végén, a Dorna Sports hivatalos úton felvette a kapcsolatot a gyárral, hogy emlékeztesse őket, hogy a MotoGP-s szereplésükről szóló szerződésükben foglalt feltételek nem teszik lehetővé, hogy ilyen döntést egyoldalúan meghozzanak” – hangzik a viszonylag erős hangvételű mondat. A Dorna ugyanakkor hozzáteszi: amennyiben a felek megállapodnak arról, hogy a Suzuki valóban távozik, úgy mérlegelni fogják, mennyi lenne a királykategória ideális létszáma 2023-tól. Ez egyértelműen arra vonatkozik, hogy érkezik-e más csapat a „kékek” helyére vagy sem: a közlemény szerint az érdeklődés megvan ilyen téren.

suzuki-1

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Brazília is Formula-E-futamot rendezhet jövőre

Az elektromos formulaautós világbajnokság bejelentette, hogy 2023-tól kezdődően öt évre aláírták Sao Paulo városával, így a tervek szerint a következő idényben Brazíliába is ellátogat a mezőny. Ha ez megvalósul, a jövő évi versenynaptárban négy új helyszín is szerepelni fog, hiszen a bejelentések alapján Fokváros, az idei versenyt elhalasztó Vancouver és az indiai Hyderabad egyaránt szerződéssel rendelkezik.

Brazília kapcsán egyébként nem először van szó Formula-E-rendezésről: már rögtön az első szezon menetrendjében helyet kapott volna Rio de Janeiro, de végül kikerült a naptárból, később pedig Sao Paulo jelent meg egy előzetes tervezetben, de helyette inkább az uruguayi Punta del Este lett a befutó a 2017/2018-as évadban.

fe-2022-dppi_1

Riválisa kiakadt Grosjeanra: „Gyorsan megismertük a hírnevét…”

A hétvégi IndyCar-futam utolsó köreiben Romain Grosjean Graham Rahalt támadta a Barber Motorsports Parkban, az egyik kísérlete során pedig kétszer is összeért a két autó. Rahal már a rádión kifakadt a korábbi F1-es pilótára, mondván, hogy szándékosan ütközött neki, s a leintés után is igencsak ideges volt a francia miatt: „Szerintem egyértelmű a belső kamerás felvételből, nézzük csak meg a fejét. Tudtam, hogy Romain be fog vetődni mellém.”

Később élő adásban játszották vissza neki a felvételeket, Rahal pedig tovább füstölgött: „Itt már egyenesben vagyunk, miért kanyarodik belém? Frusztrált vagyok, mert ez nem az első alkalom. St. Petersburgben mindenkinek nekiment, akinek neki tudott, itt eltalálta Rossit, Hertát és engem. Valaki mondta, hogy egy öreg kutyának már nem tudunk új trükköket megtanítani, és igazából erről volt híres az európai karrierje során, mi pedig most gyorsan megismerjük a hírnevét. Ha a versenyirányítás nem akar semmit tenni, akkor nem is fog, de korábban engem ennél kevesebbért is büntettek.”

Természetesen Grosjean véleményét is kikérték a történtekről (a videóban 4:14-től látható a jelenet), az Andretti pilótája pedig másképp látta az eseményeket: „Összeértünk párszor, de jó versenyt vívtunk. Barber nagyon jó pálya, de nehéz előzni, főleg, ha beragadtál egy vonatba. Szóval összeéregettünk, de szerintem ilyen a versenyzés és ilyen az IndyCar, kerék a kerék ellen csatázunk.”

„Hogy megvan? Hogy nyertünk? Háháááá! Komolyan? Megvan? Nem vicceltek?” – így lehet örülni egy Rali2-es futamgyőzelemnek

Fekete Gyula és Szegedi Máté elképesztő teljesítménnyel nyerte meg a Rali2 versenyét hétvégén Egerben. Fekete a szombati szuperspeciálon még csak az ötödik időt futotta, vasárnap viszont begyújtotta a rakétákat, háromszor is második időt autózott, majd az utolsó körben rátett egy lapáttal és mindkét pályán ő szaladt át a leggyorsabban – 5,4 másodpercet dolgozott le a címvédő ifj. Fogarasiékkal szemben, az utolsó pályának még 3,5 másodperc hátránnyal ment neki, de ezt meg tudta fordítani és 0,8 másodperces előnnyel megnyerni a versenyt.

Íme a mindent eldöntő és győzelmet érő szakasz belső felvétele, majd a páros begurul a beíróba, ahol megtudják, hogy megnyerték a futamot - elsőre nem gondolták...

Arab F1: Múló hóbortnak gondolták – tévedtek

Bár sokan szkeptikusan fogadták az arab világ megérkezését a száguldó cirkuszba, ma már (ha tetszik, ha nem) nehezen lehet kétségbe vonni, hogy a régió az F1 egyik fontos bázisává vált. Erről is beszélgettünk az elmúlt másfél évtizedben bemutatkozó F1-es helyszíneket sorra vevő adásunkban, méghozzá 10:51-től.

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

 applepod2


stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Marquez a majdnem esésről: „A spanyol közönség állított fel!” – videó

Bár dobogóra sem tudott állni, helyenként a régi önmagát idézte a Spanyol GP-n Marc Marquez, aki az Aleix Espargaróval és Jack Millerrel vívott harca során egy már a védjegyének számító mentést is bemutatott (lásd a videón). „Az utóbbi két évben nem tudtam ilyet menteni” – ismerte el a Motorsport.com által idézett repsolos. „Majd ha a jobb oldalon kell ilyet mentenem, akkor más lesz a helyzet… A bal oldalon rendben volt. De úgy gondolom, a spanyol közönség állított fel, mert teljesen az aszfalton feküdtem! Mindkét kerék csúszott, mégis hirtelen felállítottam a motort.”

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

MotoGP™ (@motogp) által megosztott bejegyzés

Miért bukott meg a Koreai Nagydíj?

Az elmúlt másfél évtizedben bemutatkozó F1-es helyszíneket sorra vevő adásunkban részletesen beszéltünk a Koreai Nagydíjról is, mely helyszín nagy reményekkel fogadta ugyan a királykategóriát, végül mégsem tudott gyökeret ereszteni a versenynaptárban – sőt, a bukott futamok egyik iskolapéldájának nevezhető. Adásunk e szakaszát 49:20-tól hallhatod.

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

 applepod2


stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Ficza Ferenc visszatér: a magyar ralikrosszban folytatja

Ifj. Ficza Ferenc ismét magyar licensszel és magyar csapatban, az EAK M-Sport színeiben egy Peugeot 208-assal indul az idei Magyar Rallycross Bajnokságban. A csapattulajdonos Kovács Emil, a raliőrült producer mesélt az Eurosportnak a meglepő bejelentés hátteréről

„20-21 éve az autósportban és főleg a rally világában élek, és nagyon régóta ismerem Ferikét. Sokszor összefutottunk ilyen-olyan versenyeken, eseményeken. Mindig is nagyon tehetségesnek tartottam, de érdemben sosem tudtam hozzátenni a pályafutásához, mert ő pályán versenyzett, én meg rallyban. Nem sokat tudtam a rallycrossról, de Nagy Biggy Róbert többszörös magyar driftbajnokkal együtt egy szerencsétlen véletlen következtében úgy döntöttünk, hogy belevágunk ebbe a teljesen új világba. És egy nagyon pozitív csalódásban volt részünk az első fordulóban, hiszen amellett, hogy annyira segítőkész és családias az egész közeg, hogy az embert már az is feltölti, hogy itt lehet, nagyon eredményes is volt az első hétvége. Úgy jöttünk ide, hogy azt se tudtam mi fán terem az egész, úgy jöttünk el Máriapócsról, hogy az összértékelésben a harmadik helyen állunk. És ezt még megspékelte ez az új ötlet, hogy Feri is hozzánk igazoljon az év hátralevő részére.”

Ficza az előttünk álló hétvégén már a Peugeot 208-assal fog rajthoz állni Monorierdőn az STC -2000 kategóriában.

„Fecó képességeit és szorgalmát ismerve ki merem jelenteni, hogy harcban lehetünk a bajnoki címért. Hiába új szakág, jobbat nem is kívánhatnék, minthogy együtt tanuljuk ezt ki. És bár nem akarok nagyon előreszaladni, ha év végén úgy dönt, hogy ezt akarja folytatni, abban támogatni fogjuk, de ha úgy dönt, hogy visszamenne pályára, azt is megoldjuk valahogy. Egy ilyen vérbeli versenyzőnek mennie kell. Nincs olyan, hogy nem mehet.”

3365393

fotó: Eurosport

23 éve ezen a napon többen is csatlakoztak a százasok klubjához

1999-ben ezen a napon rendezték meg a San Marinó-i Nagydíjat, melyet Michael Schumacher nyert meg. A német pilótának nagy segítségére volt, hogy a pole-pozícióból induló Mika Hakkinen a 17. körben balesetet szenvedett, de másról is emlékezetes marad a verseny. A dobogó legalsó fokára Rubens Barrichello állhatott fel a Stewart színeiben, a brazil pilóta pedig akkor teljesítette karrierje 100. nagydíját, valamint két év után végzett ismét a legjobb három között. Rajta kívül a Sauber csapata is ünnepelhetett egy jubileumot, a svájci gárda 100.versenyén Jean Alesit a pontszerző hatodik helyen intette le a kockás zászló.

Ha még több ehhez hasonló tartalomra vagytok kíváncsiak, akkor csatlakozzatok a Formula Retro nevű csoportunkhoz.

Pato O’Wardnak elege lett a középmezőnyből

Idei első győzelmét aratta Pato O’Ward, és a McLaren csapata az IndyCarban. A mexikói pilótának eddig nem volt igazán szerencséje, mivel az első két futamon a legjobb tízen kívül zárt, így már a Long Beachen elért ötödik hely is örömre adhatott okot a számára. A Barber Motorsport Parkban rendezett versenyen azonban már jól alakulat a dolgok, és egy kiváló előzéssel nyerte meg a futamot. A 22 esztendős versenyző érthetően elégedett volt a leintés után, hiszen megunta, hogy a középmezőnyben kellett autóznia. „Belefáradtam már a 10., a 11. és az 5. helyezésbe, ezért azt mondtam, szerezzünk egy győzelmet, hogy visszakapaszkodhassunk a bajnoki küzdelembe”  - idézte O’Ward szavait az Indycar hivatalos oldala.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

NTT INDYCAR SERIES (@indycar) által megosztott bejegyzés

Messze a pontzónától Loeb DTM-debütálásán

A kilencszeres ralivilágbajnok erősen kezdte 2022-es szezonját: második lett a Dakar Ralin, a WRC-be egy év kihagyás után visszatérve megnyerte Monte-Carlót, győzött a Race of Championson, sőt még az Extreme-E szezonnyitóján is dobogót szerzett. Ilyen eredménysorral nagy dolgokat lehetett várni a francia legenda DTM-bemutatkozásától: a sorozat tavalyi csapatbajnoka, az AF Corse Ferrarijával állt rajthoz, maga Loeb pedig hatszoros WTCC-futamgyőztes.

A hétvégi teljesítmény azonban elmaradt a várttól, Loeb a 29 fős mezőnynek csak az utolsó harmadában tartózkodott. A szombati versenynapon a 21. helyre kvalifikált, ahonnan a 16. helyig zárkózott fel a futamon. A vasárnapi időmérőn csupán a 27. lett, innen a 18. pozíció volt elérhető, igaz, eltolt stratégiájának köszönhetően egy darabig megmutatta magát a második helyen. Mindeközben szintén újonc csapattársa, Felipe Fraga második lett a vasárnapi futamon.

Az eseményről posztoló Loeb – akárcsak a Ferrari – tapasztalatszerzésként hivatkozik a versenyre. „Első verseny a DTM-ben. Igazán nagyszerű tapasztalat volt, köszönöm a Red Bullnak és a csapatnak” – posztolta tömören Loeb. A francia, aki a hétvégén Formula-E-ben versenyző Nick Cassidy autóját vezette, egyelőre nem tervez más DTM-hétvégén szerepelni.

Nem a ralilegenda volt az egyetlen, akinek teljesítménye keserű szájízt hagyott maga után: a szériába egy év után visszatérő háromszoros bajnoktól, René Rasttól is többet lehetett volna várni egy kiesésnél és a 12. helynél.