DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 23. szerda

IndyCar: Newgarden a győztes trófea mellé középső ujjat kapott csapattársától

Az Indy 500 után szezonja második győzelmét szerző Josef Newgarden nyerte az IndyCar St. Louis-i futamát közép-európai idő szerint vasárnap hajnalban, a Penske amerikaijának sikerét azonban beárnyékolja egy kellemetlen kimenetelű incidens. Tíz körrel a kockás zászló előtt újraindításra került sor: az éllovas Newgarden lassú tempót diktált, a mezőny feltorlódott mögötte, Alexander Rossi pedig a harmadik helyen álló másik Penske-versenyző Will Powerbe rohant – kettőjükön kívül Jack Harvey is kiesett a tömegjelenetben. (A baleset 4:45-től látható az összefoglaló videóban.)

A Penske így kettős győzelmet szerzett – a rajtelső Scott McLaughlin lett a második –, de elvesztette harmadik autóját, Power pedig egyértelműen az esetet büntetés nélkül megúszó Newgardent hibáztatta: „rálépett, megállt, rálépett, megállt, tudtam, hogy ez lesz a vége.” A nyertes kénytelen volt magyarázni a bizonyítványt: „A legrosszabb, hogy a 12-es autó nem jutott célba, utálom, hogy ez történt a legvégén” – nyilatkozta Newgarden. Az incidenst követően Power egy középső ujjal is jelezte a pálya széléről, mit gondol csapattársáról.

A pályán ötödik győzelmét elérő Newgarden és McLaughlin mögött Linus Lundqvist lett a harmadik – a Ganassi svédje második IndyCar-dobogóját szerezte –, Alex Palou negyedik hellyel növelte bajnoki előnyét. Az ötödik Colton Herta a bajnokság új második helyezettje 59 pont lemaradásban, a plusz kiállása miatt csak 11. helyen végzett Scott Dixont szorította hátra egy pozícióval. Newgarden nyolcadik helyen áll az összetettben négy versennyel az IndyCar-szezon vége előtt.

Szabálytalan lehet a Mercedes tükörmegoldása

A Formula-1-es csapatok kedden összeülnek, hogy megvitassák a Mercedes különös oldaldobozának kialakítását, illetve annak is leginkább a tükröket tartó részét. A Ferrari csapatfőnöke, Mattia Binotto úgy véli, hogy azoldaldobozok előtt lévő tartóelemre helyezett tükrök egyértelműen aerodinamikai megfontolásból kerültek a helyükre, ezt pedig nem engedik meg a szabályok, így könnyen lehet, hogy utoljára láttuk az Ezüst Nyilak furcsa megoldását, amennyiben valóban szabálytalannak titulálja a megoldást az FIA.

Miért éppen Magnussen?

A Formula Podcast legutóbbi adásában körüljártuk azt a témát, hogy a sajtóban elsőszámú esélyeseknek tűnő Fittipaldi és Giovinazzi helyett vajon miért a dán dinamit lett a befutó Nyikita Mazepin megüresedett ülésére – úgy sejthető, az olasz nem akart beülni Schumacher mellé… Az adás e szakaszát 01:39-től hallhatjátok!

 

 

 A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

 applepod2


stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Felvenné édesanyja nevét Hamilton

A hétszeres világbajnok gőzerővel dolgozik rajta, hogy a közeljövőben már ne csak Lewis Hamiltonként ismerje a világ, hiszen nem érti, miért kell feledésbe merülnie az anyai ág vezetéknevének, így szeretné felvenni édesanyja vezetéknevét, a Larbalestiert. Saját elmondása szerint, ha a Bahreini Nagydíjon még nem is használhatja ezt a nevet, de reményét fejezte ki, hogy mielőbb továbbviheti édesanyja örökségét.

Mi a baj a Drive to Survive sorozattal?

Új elemként jelent meg a Formula Podcast legutóbbi adásában „a nagy felháborodás” rovat, melynek első célpontja a Drive to Survive című sorozat, melynek negyedik évada vitathatatlan (és el nem hallgatott) érdemei mellett nagyon erős, és véleményünk szerint teljesen jogos kritikák célpontjává lett az elmúlt napokban. Az adás e szakasza 58:35-től hallható.

 

 

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

 applepod2


stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

 

Legendák társaságában ünnepelte születésnapját Wickens

Robert Wickens a 2018-as poconói IndyCar-futamon szenvedett súlyos balesetet, amelyben részlegesen lebénult és kerekesszékbe kényszerült. A versenyző azonban nem adta fel, a folyamatos rehabilitációnak köszönhetően pedig januárban ismét éles körülmények között vezethetett versenyautót. A kanadai március 13-án ünnepelte 33. születésnapját egy medencés bulival, nem kisebb versenyzőtársak, mit James Hinchcliffe és - a szintén születésnapos - Marco Andretti társaságában. A strandpapucsos járókeretért pedig jár a pluszpont!

 

 

Elhunyt a korábbi Le Mans-győztes és Rali Európa-bajnok, egykori F1-es

Életének 87. évében, március 13-án vasárnap elhunyt az egykori Rali Európa-bajnok, Le Mans-i futamgyőztes és korábbi Formula-1-es pilóta Vic Elford. Elford 1935-ben született Angliában és 1967-ben nyerte meg a Rali Eb-t egy Porsche 911 volánja mögött, majd Daytonában is sikert aratott a márka színeiben. 1968 és 1971 között a Cooper, a McLaren és a BRM színeiben 13 F1-es futamon is részt vett, melyeken összesen 8 pontot szerzett, legjobb eredménye pedig a debütálásán elért 4. helye volt. Nyugodjon békében!

Ez történt az utolsó tesztnapon

Az F1 összefoglalta nekünk, melyik csapat hogyan zárta a 2022-es szezon előtti teszteket. Nézzétek a videót a képre kattintva!

Hosszú idő után újra versenyhét! Na de mennyi idő után is?

Rengeteg dolog történt, mióta utoljára kiírhattuk Formula-1-es vonzatban, hogy ez a hét bizony versenyhét. Pontosan mennyi idő is telt el azóta? Nos, legutóbb 14 héttel, vagyis 98 nappal ezelőtt tehettük meg mindezt, amikor a 2021-es Abu Dhabi Nagydíjra készültünk, és akkor még csak nem is sejthettük, micsoda versenyt fogunk látni azon a vasárnapon. Remélhetőleg a március 20-i verseny sem lesz kivétel, hiszen egy új korszak kezdődik az F1-ben, ami mindig izgalmakat rejt magában.

A Red Bull a legnagyobb esélyese az idénynyitónak?

Jövő hét vasárnap elindul az idei haddelhadd, megint egymásnak esnek az F1-es résztvevők. Egyelőre az új szabályok fényében szinte megjósolhatatlan, hogy miképpen alakulnak majd az erőviszonyok. A vélemények is megoszlanak, például az is kérdéses, hogy az Ezüst Nyilak vajon csak altatnak, vagy a tavalyi évadkezdethez hasonlóan megint a két pilóta közül valamelyik fogja meghódítani Bahreint.

Martin Brundle és Anthony Davidson tippje alapján a riválisok nem a Mercedes, hanem a Red Bull konstrukciója után fognak kullogni, előbbi így vélekedett: „Egyáltalán nincs kétségem afelől, hogy a Red Bull aero-csomagjával ma jelentőset teljesített.” Egyébként ők a tesztek utolsó napjáig nem is számítottak arra, hogy a vörös bikák lesznek a leggyorsabbak az első versenyhétvégét megelőzően. A Sky Sports két szakértője szerint a Red Bull után a Ferrari ugrott a legtöbbet előre, Toto Wolff csapata pedig még mindig nem tudta teljes egészében kiküszöbölni a delfinezés körüli problémákat.

Rossi legfontosabb örökségét csak most látjuk igazán

Mindhárom kategóriában olasz győzelem született a gyorsaságimotoros-világbajnokság évadnyitó Katari Nagydíján, s bár a MotoGP-ben diadalmaskodó Enea Bastianini épp kivétel, de a Moto3-ban öt év után újra nyerő Andrea Migno és a Moto2-ben első sikerét jegyző Celestino Vietti egyaránt Valentino Rossi akadémiájáról került ki – ráadásul már a királykategóriát is ellepték a Doktor neveltjei. A két kisebb géposztály katari eseményeiről és Rossi olasz utánpótlás terén elért eredményeiről a Formula Motocast legújabb adásában is szót ejtettünk 1:12:21-től:

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Bottas biciklizéssel és tevékkel készül a szezonnyitóra

A teszt végeztével az Alfa Romeo pilótája négy kerékről két kerékre váltott, és kedvesével, Tiffany Cromwell-lel fedezte fel a környéket. Közben pedig ismeretséget kötött néhány helybélivel.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Valtteri Bottas (@valtteribottas) által megosztott bejegyzés

Vettel: Bár ne lett volna szükség erre a festésre

A bahreini teszten Sebastian Vettel különleges, Ukrajnát támogató sisakdizájnnal jelent meg, amin kicsit módosítania is kellett. Ugyan sokan nem szeretnék, ha sport és politika vegyülne, a négyszeres világbajnok úgy érzi, ezek olyan ügyek, amikről kell beszélni. Mint elárulta, ő sem szívesen teszi, de nem maradhat csendben.

„Bárcsak ne kellett volna egy ilyen dizájnnal előrukkolnom, bár ne lett volna szükség rá. Ez egy erős jelzés, amellyel kifejezem a támogatásomat. Borzalmas, ami történik, egy rémálom, amiből nem tudunk felébredni. Ezért választottam ezt a letisztult, de hatásos sisakfestést.” Vettel sajnálja azt is, hogy megsértette Ciprust. „Nem ellenőriztem az összes zászlót, de volt néhány probléma. Azt a kis matricát eltávolítottam, mert néhányakat felzaklatott, és elrontotta az üzenetet. Az üzenet pedig az, hogy az egész világnak egységben kellene élnie. Békeidőben nőttünk fel, és ezért is vágyunk rá annyira” – fogalmazott.

Íme az előszezon történései, mini formában

A Minidrivers a holtszezonban sem állt le. Legújabb videójukban a készítők összefoglalták a legfontosabb tudnivalókat a csapatokról, és a teszteket is megörökítették. Egy biztos, Dark Mini már mindenkinél felkészültebb…

Így emlékezik az F1 a „sport hangjára”

Egy éve hunyt el Murray Walker, a Formula-1 hangja, aki megannyi pillanatot tett ikonikussá a közvetítésben. Az F1 ezekkel emlékezik a legendás kommentátorra egy rövid videóba foglalva.

A Yamaháé lett a leggyengébb motor a MotoGP-ben?

Borzalmasan, de legalábbis csalódáskeltően alakult a katari szezonnyitó a Yamaha és a világbajnoki címvédő Fabio Quartararo számára, a legnagyobb problémát pedig éppen az jelenti, hogy nincs is igazán gond a motorral, mégsem képesek jó teljesítményre. A riválisok által szemlátomást átlépett hangvillások helyzetéről a Formula Motocast adásában is beszéltünk, a vonatkozó rész 57:43-tól hallgatható:

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Az idei Le Mans-i 24 órás számokban

Messze még a nyár, de a WEC sorozatának hivatalos oldala már most készül a június 11. és 12. között rendezendő Le Mans-i 24 órás versenyre. A futam és a széria közösségi oldalain közzétették a résztvevőkkel kapcsolatos legfontosabb adatokat. A Hypercar kategóriában 5, az LMP2-ben 27, a GTE Próban 7, míg a GTE AM kategóriában 23 autó indul majd.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

24 Heures du Mans (@24heuresdumans) által megosztott bejegyzés

Tv-közvetítés sem lesz Oroszországban az F1-ről

Nem elég, hogy az Ukrajnában zajló háború miatt a Formula-1 felbontotta az Orosz Nagydíj promóterével kötött szerződését, így sem idén, sem a közeljövőben nem rendeznek a futamot az országban, a napokban kiderült, hogy televíziós közvetítés sem lesz náluk a futamokról. Az F1 ugyanis megszakította az együttműködést az orosz Match TV-vel, amely 2023 végéig birtokolta a közvetítési jogokat. Ha pedig mindez nem lenne elég, a háborús szankciók részeként az F1 TV-t is blokkolni fogja Oroszországban, így legális úton a helyiek biztosan nem követhetik a 2022-es versenyeket. Nem ez az egyetlen ilyen lépés egyébként: korábban az angol labdarúgó-bajnokság, a Premier League is úgy döntött, hogy felbontja az oroszországi tv-közvetítési jogokkal kapcsolatos kontraktust.

f1-orosz-dppi

Összesen 11 nemzet képviselteti magát a Formula-E-ben

Érdekes tényt osztottak meg a Formula-E hivatalos közösségi oldalain. A széria összegyűjtötte, összesen hány nemzet képviselteti magát a mezőnyben a pilóták révén. Az elektromos világbajnokságon az Egyesült Királyság büszkélkedhet a legtöbb versenyzővel, innen hat pilóta érkezett, de a németek sem panaszkodhatnak, akik három pilótát adtak.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

ABB Formula E (@fiaformulae) által megosztott bejegyzés

Videó: Bahreini onboard montázs az összes csapattal

Mind a tíz Formula-1-es istálló autójába beülhetünk egy rövid időre a szahíri pályán az alábbi videóban, amelynek végén össze is áll egy teljes kör a tesztről:

Így változott meg az autók hátsó része tavaly óta

Az új aerodinamikai szabályokat eredetileg már 2021-ben bevezették volna, ám végül a koronavírus okozta járványhelyzetnek köszönhetően egy évvel elhalasztották. Az idei évre azonban teljesen más külsővel rendelkeznek az F1-es autók, az alábbi fotók pedig szépen összegzik azt, hogy mennyit változott a versenygépek hátsó része az előző esztendőhöz képest. A képeken nem csak a formákat érdemes elemezni, de azt is, hogy az alábbi posztban látható csapatok mindegyike, így tehát a Ferrari, az Aston Martin, a McLaren, a Red Bull és a Mercedes is más dizájnt vagy épp másik szponzort festett fel a hátsó szárnyra. 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

The home of Formula 1 / F1