DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 8. kedd

Kyle Larson: Az F1-en és az IndyCaron kívül bárhol megverném Verstappent

A 2021-es NASCAR-bajnok, a sprint car-versenyzésben szép sikereket elérő és tehetségét az idei Indy 500-on is megvillantó Kyle Larsont a Knoxville Nationals megnyerését követően arról kérdezte egy újságíró, hogy szerinte le kell-e győznie Max Verstappent ahhoz, hogy a világ legjobb autóversenyzőjének tartsák. Az amerikai klasszis szerint a sokoldalúsága mellette szól a Verstappennel való összehasonlításban:

„Pontosan tudom, hogy összességében jobb autóversenyző vagyok nála” – felelte Larson. „Kizárt, hogy Verstappen beüljön egy sprint carba, és megnyerje a Knoxville Nationalst. Kizárt, hogy megnyerje a Chili Bowlt. Kizárt, hogy megnyerjen egy NASCAR-futamot Bristolban. Persze valószínűleg az is kizárt, hogy én megnyerjek egy F1-es futamot Monacóban, de szerintem nekem nagyobb esélyem lenne arra, amit ő csinál, mint neki arra, amit én csinálok.”

„Önbizalmat ad nekem, hogy tudom, jobb vagyok nála. Talán nem egy IndyCar- vagy egy F1-es autóban, de az open-wheel az egyetlen ilyen szakág. Szerintem minden másban legyőzném őt. Ezt idézhetik nyugodtan!” – mondta Larson, aki arra a felvetésre is kitért, hogy a motorsport esetleg szerepet kapna az olimpián. Az amerikai versenyző szerint sajnos nem illik az ötkarikás játékok programjába a versenyzés, pedig ő maga szívesen elindulna ott, és összecsapna más országok legjobb pilótáival – így például Max Verstappennel.

larson-indy-2024

Kínos közjáték Horner és Ben Sulayem között: az FIA-elnök a csapatokra tolta a suzukai káoszt – videó

Több érdekes jelenet is lejátszódott az FIA díjátadó gáláján Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner és a Nemzetközi Automobil Szövetséget egy éve irányító Mohammed ben Sulayem között. Mint arról már írtunk, az esemény előtti sajtótájékoztatón is feljött viccelődve a költségsapkabotrány, amely után újra előkerült magán a díjátadón is: amikor Horner átvette a konstruktőri vb-címért járó trófeát, Ben Sulayem viccesen megjegyezte, hogy nem kell aggódniuk, nem fogják levonni a költséglimitből az értéket, amit a csapatfőnök nagylelkűnek nevezett.

Ennél is érdekesebb és kissé kínos volt az a jelenet, amely Horner köszönőbeszéde – amelyben a nemrég elhunyt Red Bull-alapító Dietrich Mateschitznek ajánlotta a 2022-es sikereiket – után történt. Az FIA elnöke ugyanis reagált Horner azon megjegyzésére, hogy a Japán Nagydíjon történt bajnoki koronázás zavaros volt amiatt, hogy sokáig nem lehetett tudni, hogyan számolják a pontokat és ezáltal megvan-e a kellő előnye Max Verstappennek.

„Azt mondtad, Japán ellentmondásos volt. Nem. Az FIA-t hibáztatták a pontok miatt, de nem az FIA hozta a szabályokat. A csapatok hozták őket, mi pedig csak alkalmaztuk” – mondta Ben Sulayem, majd ezen a ponton vágott közbe a szintén a színpadon álló F1-vezér, Stefano Domenicali: ’Oké, srácok, koncentráljatok!’. Videón a jelenet:

Pourchaire szerint az F2-es bajnoki cím sem segített volna rajta

Theo Pourchaire üstökösként robbant be az utánpótlás-kategóriák világába, az utóbbi időben azonban mintha megrekedni látszana a fejlődése. A francia pilóta 2021-ben 17 évesen tudott F2-es főfutamot nyerni Monacóban, Oscar Piastri távozását követően pedig egyértelműen őt kiáltották ki a bajnoki cím legnagyobb esélyesévé, idei szezonja azonban csalódást keltően alakult. A Sauber Akadémia üdvöskéje a második helyen végzett az egyéni tabellán, ám tetemes, 101 pontos hátrányban zárt a bajnoki címet elhódító Felipe Drugovich mögött. Mindeközben a Sauber által működtetett Alfa Romeo egy újabb évre szavazott bizalmat Guanyu Zhou-nak, így egyelőre távolinak tűnik Pourchaire számára az F1-es lehetőség, noha az USA Nagydíj pénteki szabadedzésén hivatalos versenyhétvégén is bemutatkozhatott már. A 2003-as születésű versenyző azonban továbbra sem adja fel F1-es álmát.

„Őszintén szólva, azt hiszem, akkor sem kaptam volna lehetőséget az F1-ben, ha megnyerem a bajnoki címet. Több dolog miatt is így van, de ilyen ez a sport napjainkban, én pedig elfogadom” – magyarázta a francia. „Fiatal vagyok még, és készen állok rá, hogy fejlesszem önmagam, hogy aztán 2024-ben enyém lehessen az egyik ülés. Az álmom, hogy Formula-1-es versenyző és világbajnok legyek, egyéb kategóriák egyelőre nem érdekelnek.”

Korábban beszámoltunk róla, hogy Pourchaire nem teljesít újabb szezont az F2-ben, most azonban másképp fogalmazott: „Néhány napja beszéltünk erről a Sauber Akadémiával, tehát határozottan lehetőségként kezelem, mert az F1 után az F2 a legjobb bajnokság. Egy hétvégén versenyzünk az F1-gyel és minden csapat figyel minket. Képes vagyok megnyerni a bajnokságot, de meglátjuk, mit hoz a jövő” – zárta a francia.

„Alonso vissza fog térni a Dakarra”

Az FIA évzáró gáláján hangzott el a fenti mondat Nasszer Al-Attiyah szájából. A Dakart idén már negyedszer is megnyerő versenyző beszélt arról, hogy korábban ő tanította a tereprali fortélyai, a dűnék kezelésére Fernando Alonsót, amikor a spanyol az F1-es szünete alatt megpróbálkozott a sivatagi száguldással. Al-Attiyah szerint Alonso szenzációs munkát végzett, és egyértelmű, hogy komoly tehetsége van ehhez is – ugyan nem ért el nagy eredményt, de ő tudja, hogy micsoda tapasztalatra van szükség egy ilyen versenyen, és öt-hat év is kell ahhoz, hogy valaki győzni tudjon. Végül azonban megkérdezték arról is, hogy szerinte látjuk-e még Alonsót a Dakaron...

„Erőltetem, hogy jöjjön megint! Még ma is beszélünk egymással, várjuk vissza. Szerintem jönni is fog, szereti a Dakart, biztos vagyok benne, hogy egy, esetleg két év múlva újra el fog indulni. Ez biztos”– mondta Al-Attiyah az eseményen, amelyen a Formula.hu is részt vett.

alonso-dakar-toyota

fotó: dppi

Az Andretti megtette a következő lépést az F1 felé

Továbbra sem tett le az F1-es szerepvállalásról az Andretti család, így vélhetően többek között ezért is döntöttek úgy, hogy egy új főhadiszállás megépítésére vállalkoznak. Az Andretti Global hivatalos sajtóközleményében kiemelték, hogy a floridai Fishersben épülő 53 000 négyzetméteres létesítmény az Andretti Autosport versenyprojektjeinek ad majd otthont, ezek között pedig a közeljövőben akár a Formula-1 is helyet kaphat. „Az új globális központunk tervezése izgalmas folyamat volt, ezért örülünk, hogy most megtesszük az alapkőletételt és azokat a lépéseket, melyekkel valóra válthatjuk a terveinket” – írták sajtóközleményükben.

Ez volna minden idők legrosszabb bokszkiállása?

A YouTube-on is kezd teret hódítani a maximum egyperces rövid videók hada, s az F1 sem akar lemaradni a legújabb őrületről. Még szerencse, hogy belefért ebbe az időkeretbe Esteban Tuero és a Minardi bokszkiállása az 1998-as Argentin Nagydíjról. Szerintetek ez rosszabb volt, mint Bottas monacói, a Mercedes hockenheimi, vagy épp az Ezüst Nyilak bahreini mutatványa? Esetleg a Ferrari valamelyik bénázása viszi a pálmát? A videó a képre kattintva tekinthető meg!

Az F1 idén sem szűkölködött a különleges sisakfestésekben

A 2022-es idényben jó néhány egyedi dizájnt láttunk a pilótáktól, az F1 Instagram-oldalán pedig közzétettek ebből egy válogatást. A tíz fotót tartalmazó posztban ott van Lando Norris kosárlabdára emlékeztető sisakja, de Sebastian Vettel utolsó festése, vagy éppen Esteban Ocon Pókemberre utaló mintázata sem maradhatott ki a legjobbak közül.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

A Cupra beszállt a Formula-E-be

Csupán napokkal a 2022/23-as szezon hivatalos téli tesztje előtt – a valenciai körözés jövő keddtől csütörtökig tart – egy új gyártó jelentette be csatlakozását a Formula-E-hez: a Cupra a sorozatba visszatérő Abt istálló partnere lesz, melynek Gen3-as modellje a márka színeibe öltözik. Az Abt egy szezon kihagyása után indul újra a sorozatban – korábban a Cuprához hasonlóan Volkswagen Csoporthoz tartozó Audi gyári formációja volt, a 2016/17-es szezonban az egyéni, egy évvel később a csapatbajnoki címet szerezte meg.

A Cupra tovább bővíti már eddig is széles elektromos programját: a márka érdekelt az ETCR-ben, ahol Adrien Tambay és az EKS csapat révén bajnoki címet nyertek, valamint az Extreme-E-ben is, mely sorozat szezonzáróján szereztek győzelmet – utóbbi szériában ugyancsak az Abt partnereként.

Az Abt Cupra két versenyzője Robin Frijns és Nico Müller lesz a 2022/23-as szezonban, a hajtásláncot pedig a Mahindra szállítja – azaz a Cupra szerepvállalása főszponzori jellegű, egyelőre nincs szó arról, hogy saját erőforrást fejlesztenének.

Montreal jelentette a fordulópontot Mick Schumacher számára

Nem igazán érezte magát jól a Haas 2022-es autójában a fiatal német versenyző, aki nemrégiben az Auto Motor und Sportnak adott interjúban beszélt arról, hogy mikor kezdtek el jóra fordulni a dolgok a mögötte hagyott idényben. „Visszatekintve, valószínűleg rossz volt a megközelítésem. Az elején eltévedtünk az autó beállításaival, de aztán viszonylag gyorsan elkaptuk a fonalat, és meghoztuk a helyes döntéseket. Újra a nulláról kezdtük. A Kanadai Nagydíjtól kezdve olyan autóm volt, ami megfelelt nekem, és amivel folyamatosan fejlődtünk” – mondta Schumacher, aki az idény végén távozott az amerikai csapattól.   

Szigorúbb ellenőrzéseken mennek át a padlólemezek 2023-ban

Jövőre már sokkal szigorúbban fogja vizsgálni a padlólemezeket az FIA, ahogyan arról már szezon közben is szó volt. A WMSC legutóbbi ülésén született meg ezen döntés, ahol többek között az is kiderült, hogy a Mercedes trükkös első szárnya szabályellenes, így azt nem használhatják jövőre.

A padlólemezekkel az volt a gond, hogy rossz nyelvek szerint a sarkallatos pontokon úgy tervezték meg a csapatok azt, hogy megfeleljen az FIA előírásainak, azonban más helyeken meghaladják a maximum nyolc milliméterben megszabott rugalmasságot, amivel extra leszorítóerőt nyerhetnek. A szigorúbb ellenőrzéssel egyúttal a delfinezésnek is gátat szabhat a Nemzetközi Automobil Szövetség.

Sainzék nyerték a Ferrari házi bajnokságát

Miközben a ferrarisok Fioranóban segédkeztek a Pirellinek, nem felejtették el megtartani az éves labdarúgó kupájukat sem, amelyben Carlos Sainz Facebook-története alapján a spanyol csapata győzedelmeskedett. "Mindig öröm veletek játszani" - írta a 2022-ben első futamgyőzelmét is megszerző Sainz.

 

Alonsót és Hamiltont megreptetik, Leclerc eldobja az élről – a 2022-es F1-es szezon legdrámaibb pillanatai

Ütközések, balesetek, sorsfordító kiesések, csapaton belüli csörte és Magnussen interlagosi pole-pozíciója is szerepel a Formula-1 legújabb top 10-es gyűjtésében, amelyben a 2022-es idény szerintük legdrámaibb momentumait szedték össze – a videó IDE vagy a képre kattintva nézhető:

f1-2022-drama-moments-video

Vettel Magnussen elleni előzését szavazták meg az év legjobbjának

Rajongói szavazás alapján választotta ki az F1.com a 2022-es szezon előzését – a győztes Sebastian Vettel megmozdulása lett Kevin Magnussen ellen az USA Nagydíj utolsó körében: a német és a dán három kanyaron át haladt egymás mellett, mielőtt a négyszeres világbajnok megszilárdította a pozíciót. Ez nyolcadik helyezést ért másodpercek múlva a kockás zászlónál.

A legjobb előzésre a szezon összes versenyét követően szavazni lehetett: ezek közül a két legnépszerűbb között dőlt el az év előzése a mostani szavazásban. 31 ezer rajongó voksolt, 57 százalékuk Vettel megmozdulására, 43 százalék Lewis Hamilton kettős előzésére Charles Leclerc és Sergio Perez ellenében Silverstone-ban.

Jövőre tényleg német bajnokság lesz a DTM

Miután a német autóklub, az ADAC átvette a DTM jogait, Németországra összpontosító versenynaptárt állítottak össze a korábbi nemzetközibb menetrend helyett. Nyolc versenyből hatot tartanak az országban – a szokásos pályák mellett az újdonságnak számító Sachsenringen –, egyet Ausztriában, a Red Bull Ringet, egyet pedig Hollandiában, Zandvoortban. 2022-ben Portugáliában, Olaszországban és Belgiumban is versenyzett a széria. Említésre méltó, hogy a naptár sem a nagyobb endurance-versenyekkel, sem a Formula-E-vel nem ütközik.

Az ADAC saját szériáinak piramisába építi be a DTM-et, annak legfelső szintjeként, identitását megőrizve továbbra is rövidebb futamokkal, pilótacsere nélkül. A GT Masters bajnokság, amely a DTM Endurance címen fut tovább, hat-hét verseny betétprogramjában fog szerepelni. Az alsóbb kategóriában nem indulhatnak platina minősítésű versenyzők – ez is arról gondoskodik, hogy a legjobb pilóták a DTM-ben szerepeljenek.

Egyéb változás, hogy a BoP-ről ezentúl az SRO gondoskodik az AVL helyett, a gumibeszállító pedig nem a Michelin, hanem a Pirelli lesz.

A DTM 2023-as versenynaptára:

1. Oschersleben Németország május 26-28.
2. Zandvoort Hollandia június 23-25.
3. Norisring Németország július 7-9.
4. Nürburgring Németország augusztus 4-6.
5. Lausitzring Németország augusztus 18-20.
6. Sachsenring Németország szeptember 8-10.
7. Red Bull Ring Ausztria szeptember 22-24.
8. Hockenhiem Németország október 20-22.

Két év elteltével újra otthon Zhou

A Formula-1 első kínai versenyzője hazatért. Szülővárosából, Sanghajból osztott meg egy fotót: „Két év elteltével, újra itthon” – posztolta a versenyző. Guanyu Zhou tíz éve Nagy-Britanniában, Sheffieldben él, Kína szigorú Covid-korlátozásai pedig az elmúlt két évben eltántorították, hogy meglátogassa hazáját.

 

Zhou nem csupán szabadságra ment Kínába – Sanghajban az Alfa Romeo Giulia Estrema bemutatóján vett részt. 

Túl könnyűvé váltak az előzések, rövidíthet egyes DRS-zónákon az FIA

Amióta csak bevezették az F1-ben az állítható hátsó szárnyat, folyamatosan a kritikák a szurkolók és akár a versenyzők részéről is, hogy túl könnyűvé és már-már kikerülésekké váltak az előzések. 2022-ben még hatékonyabbnak tűnt a DRS az aerodinamikai szabályváltozások révén, s úgy tűnik, mindez már az FIA-t is lépésre sarkallhatja. Nikolas Tombazis, a Szövetség együléses szériákért felelős technikai igazgatója arról beszélt az Autosportnak, hogy egyes pályákon rövidebbé válhatnak a DRS-használatra kijelölt részek:

„Néhány versenyen valóban rövidítenünk kellhet a DRS-zónákon. Nem akarjuk, hogy az előzések könnyűvé vagy kivédhetetlenné váljanak. Továbbra is harcnak kell maradniuk. Ha túl gyorsan megtörténik, ha azt látjuk, hogy jön egy autó, elmegy a másik mellett, majd eltűnik, akkor az valójában rosszabb, mintha beragadna mögé és harcolna. Meg kell találni a megfelelő egyensúlyt.”

Nemrég egyébként az F1 sportigazgatói székéből év végén távozó Ross Brawn is hasonló véleménynek adott hangot: „Úgy vélem, egy ideális világban a DRS-t csak arra használnánk, hogy utolérjünk valakit, hogy aztán egy megfelelő támadást indíthassunk ellene. Szerintem nem kell félnünk tőle, hogy egyes helyszíneken, mint például Monzában csökkentsük a zónákat, mert kissé rituálissá váltak az előzések: utolérsz valakit, megnyomod a gombot, aztán előzöl. Ez nem igazán lenyűgöző, szóval ne féljünk csökkenteni a DRS-zónákat, ahol túl erőteljesnek bizonyul” – fogalmazott Brawn, aki egyébként egy másik technikai újítás lehetőségét is belebegtette, ami viszont egyfajta „inverz DRS-ként” hátráltathatná az élen állót.

f1-drs-2022

fotó: DPPI

Michelisz volt a WTCR történetének legjobb időmérős menője – statisztikák

Másfél héttel ezelőtt lezárult a Túraautó-világkupa ötéves története, amely után a szervezők különböző statisztikai összeállításokat tettek közé. A WTCR-ben rajthoz álló magyarok közül természetesen Michelisz Norbert volt a legsikeresebb, a 2019-es bajnok maga is kiemelt néhány mutatót a közösségi oldalain, amelyek alátámasztják, hogy a teljes mezőnyt illetően is a legjobbak közé tartozott.

Nyolc futamgyőzelme az örökranglista második helyét jelenti számára Thed Björkkel, Yvan Mullerrel és Gabriele Tarquinivel megosztva. A legtöbb versenyt, szám szerint tízet egyébként Esteban Guerrieri nyerte – annak ellenére, hogy a hondás sosem ért fel a csúcsra. Pole-ból ugyancsak nyolcat szerzett Michelisz, ebben a tekintetben pedig ő volt a legjobb: a második helyen álló Björk hét időmérős elsőséget mondhat magáénak. A nyolc leggyorsabb kör a ranglista negyedik, a 91 élen töltött kör a nyolcadik helyre elegendő Norbinak, míg 1078 pontjával a második legtöbbet gyűjtötte az öt szezon során – ebben is csak Guerrieri előzi őt.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Norbert Michelisz (@nmichelisz) által megosztott bejegyzés

 

A második legeredményesebb magyarnak, Tassi Attilának egyébként egy-egy pole és futamgyőzelem jutott (ő 2019 óta volt a mezőny állandó tagja), valamint háromszor futotta meg a leggyorsabb kört és hét kört töltött az élen. Nagy Dánielnek pedig ugyancsak van egy élen töltött köre a statisztikák alapján a WTCR-ben.

Horner: Ricciardo ostoba döntéseket hozott

Néhány hete derült ki hivatalosan is, hogy Daniel Ricciardo harmadik versenyzőként tér vissza korábbi munkaadójához, a Red Bullhoz, ahol szimulátoros munka és promóciós feladatok kapcsán számítanak most rá elsősorban. Az ausztrál a legfőbb sikereit a bikáknál érte el, egy kivételével az összes nagydíjgyőzelmét náluk aratta, míg a Renault-nál és főleg a McLarennél néhány villanást leszámítva inkább csak szenvedett. Ennek kapcsán korábbi csapattársa, Max Verstappen már hangot adott azon véleményének, hogy szerinte Ricciardónak el se kellett volna mennie tőlük, míg most a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner fogalmazott hasonlóan:

„Daniel tinédzserként csatlakozott hozzánk, és itt nőtt fel a csapattal. Elért néhány nagyszerű sikert velünk, aztán viszont elment és csinált néhány ostobaságot azzal, hogy versenyzett más csapatoknál, ami soha nem működött igazán” – nyilatkozta a Mirrornak Horner, hozzátéve: „Daniel egy remek személyiség és óriási figura. Úgy éreztük, helyes döntés, ha visszahozzuk a csapatba – és persze promóciós szempontból lényeges, hogy neki a legszélesebb a mosolya az F1-ben. Képes lesz újra élvezni majd azt, hogy F1-es pilóta lehet az elmúlt néhány stressze helyett.”

f1-ricciardo-horner-redbull

Új amerikai helyszínnel vált teljessé a 2023-as Formula-E-naptár

A Motorsport Világtanács szerdai ülésén ismét módosult némileg a Formula-E jövő évi menetrendje, amely a szervezők reményei szerint így már elnyerte végső formáját. A legfontosabb újdonság, hogy az eddig üresen álló június 24-i időpontot egy új amerikai helyszín, Portland kapta meg. Az elektromos formulaautós világbajnokság korábban s ellátogatott az USA-ba, ám eddig Long Beachen, Miamiban, majd az utóbbi években New Yorkban tették tiszteletüket. Portlandben pedig az IndyCarból ismert pálya jut szerephez a The Race információi szerint, bár némi módosítást eszközölni fognak majd a nyomvonalon.

Egyúttal azt is bejelentették, hogy az eddig ugyancsak kérdőjeles május végi időpont viszont egy az egyben kikerült a versenynaptárból, amely így végül 11 helyszínen összesen 16 fordulóból fog állni – kezdve már január közepén, Mexikóvárosban.

A Formula-E 2023-as versenynaptára:

Január 14. Mexikóváros, Mexikó
Január 27-28. Dirija, Szaúd-Arábia (x2)
Február 11. Haidarábád, India
Február 25. Fokváros, Dél-Afrika
Március 25. Sao Paulo, Brazília
Április 22-23. Berlin, Németország (x2)
Május 6. Monte-Carlo, Monaco
Június 3-4. Jakarta, Indonézia (x2)
Június 24. Portland, Egyesült Államok
Július 15-16. Róma, Olaszország (x2)
Július 29-30. London, Egyesült Királyság (x2)

fe-newyork-2022

Három kontinensen a WRX, 2023-ban is Nyirádon indul az Európa-bajnokság

Idén meglehetősen nehézkesen és jókora késéssel rajtolt el csak el a Ralikrossz-világbajnokság (első elektromos) szezonja, a Motorsport Világtanács elfogadott versenynaptár alapján 2023-ban viszont egyfelől hamarabb indulnának a küzdelmek, ráadásul három kontinenst is érintenének. A norvégiai Hellben rendezendő évadnyitóval kezdődő hat európai forduló után ugyanis bekerült a menetrendben a dél-afrikai Fokváros, valamint egy ázsiai helyszín, amelyet azonban egyelőre nem neveztek meg.

A WRX 2023-as versenynaptára:

Június 17-18.: Hell, Norvégia
Július 1-2.: Höljes, Svédország
Július 22-23.: Lydden Hill, Egyesült Királyság
Augusztus 5-6.: Mettet, Belgium
Augusztus 26-27.: Montalegre, Portugália
Szeptember 9-10.: Estering, Németország
Október 21-22.: Fokváros, Dél-Afrika
November 25-26.: ??? (Ázsia)

Ami a rendre magyar érdekeltséggel futó RX1 Európa-bajnokságot illeti: jó hír, hogy ismét Nyirád ad otthont az idénynyitónak, méghozzá a május 20-21-i hétvégén. Ez az egyetlen helyszín, ahol nem a WRX mellett fog szerepelni az Eb-mezőny: a magyar pálya után Norvégia, Svédország, Belgium, Portugália és Németország szerepel a naptárban a fentebb is látható időpontokban.

erx1-nyirad

Megvan a Kamion-Eb jövő évi hungaroringi fordulójának időpontja

A Motorsport Világtanács idei utolsó ülésén a szokásoknak megfelelően rengeteg széria következő évi versenynaptárát véglegesítették. Ez volt a helyzet a Kamion-Eb-vel is, amelynek 2023-as versenynaptára az eddiginél eggyel több, szám szerint kilenc fordulóból fog állni: az idei pályák mellé Poznan csatlakozik új helyszínként. Persze számunkra a legfontosabb, hogy a Hungaroring természetesen ismét helyet kapott a menetrendben, méghozzá a szezon második állomásaként: a június 3-4-i hétvégén szurkolhatunk majd Mogyoródon az immár négyszeres Európa-bajnok Kiss Norbertnek (majd egyébként rögtön néhány nappal később a Slovakia Ringen tehetjük meg ugyanezt). Ez azt is jelenti, hogy ezúttal nem esik azonos hétvégére az ETRC fordulója a túraautósok új aktuális nemzetközi elitszériájával, a TCR Világsorozatéval.

Kiss Norbival, aki másodszor végzett az Autósport és Formula Magazin TOP 50 Magyar Autóversenyző listája élén, egyébként akár most szombaton is találkozhatsz Nyíregyházán: részletek ITT.

A Kamion-Eb 2023-as versenynaptára:

Május 20-21.: Misano, Olaszország
Június 3-4.: Hungaroring, Magyarország
Június 10-11.: Slovakia Ring, Szlovákia
Június 24-25.: Poznan, Lengyelország
Július 15-16.: Nürburgring, Németország
Augusztus 26-27.: Most, Csehország
Szeptember 9-10.: Zolder, Belgium
Szeptember 23-24.: Le Mans, Franciaország
Szeptember 30-Október 1.: Jarama, Spanyolország

hungaroring-kamion-2022