Új amerikai F1-es projekten dolgozik Szafnauer
https://formula.hu/parc-ferme/38246
Otmar Szafnauer hosszú éveken át irányította a Force India csapatát a Formula-1-ben, majd rövid ideig az Alpine csapatfőnöke is volt, ahonnan majdnem pontosan egy évvel ezelőtt rakták ki. Ám mint azt a szakember a James Allen on F1 podcast adásában elárulta: érdeklődik a visszatérés iránt – amely viszont nem biztos, hogy egy már létező istállóval fog megtörténni! Szafnauer ugyanis hangsúlyozta, hogy olyan szerepkörre vágyik, ahol építkezhet egy csapattal, és azt is elhintette, hogy egy új amerikai alakulat indításán dolgozhat a háttérben:
„Csak tíz csapat van. Sokaknál megvannak az emberek ezekben a szerepekben. Szóval nem tudom, mennyi lehetőség van, de ott van a 11. és 12. csapat lehetősége is. Úgyhogy talán az is érdekes lehet számomra. Együtt dolgozom néhány szervezettel Észak-Amerikából, amelyek rendelkeznek egy 11. csapat indításához szükséges anyagi forrásokkal. Nem az Andrettiről van szó. Most még csak a helyükre teszünk néhány építőelemet, hogy biztosítsuk, hogy minden adott ahhoz, hogy sikeresek legyünk nemcsak egy csapat indításában, de abban is, hogy megkapjuk a nevezést. Úgyhogy ez is érdekes.”
Az új csapatok szereplése másfél éve beszédtéma az F1-ben: az FIA tavalyi pályázatán csak a General Motorshoz tartozó Cadillackel összefogó Andretti kapott zöld jelzést, a FOM azonban mégsem engedi be őket a mezőnybe, legalábbis egyelőre – emiatt pedig kérdéses, hogy a Szafnauer által belebegtetett, még csak készülőben lévő projekt mekkora esélyekkel indulhatna.
Horner odaszúrt az Abu Dhabi Nagydíj egyik stewardjának
https://formula.hu/parc-ferme/37070
Sergio Perezt a szezonzáró Abu Dhabi Nagydíj leintését követően berendelték a stewardok, mert nehezményezték, hogy kemény kritikával illette őket a Lando Norrisszal történt koccanása után kapott büntetése miatt. Christian Horner csapatfőnök viszont megvédte versenyzőjét: „Szerintem csak kinyilvánította a frusztrációját. Az a probléma, hogy ha egy futballista dühöng, akkor nincs mikrofon a pólóján” – mondta, majd így folytatta:
„A frusztrációját meg lehet érteni, elvesztett egy dobogót egy nagyszerű versenyt végén, szóval csak kiengedte a gőzt, de sajnos ez adásba került” – mondta, majd hozzátette, hogy az Abu Dhabiban a versenyzői steward szerepét betöltő Vitantonio Liuzzi megértő lehetne az ilyesmivel…
„Jól ismert volt a kirohanásairól annak idején is, amikor sok évvel ezelőtt még nálam versenyzett. Szóval megesik az ilyesmi. Csak neki szerencséje volt, hogy nem került adásba.”
A világbajnokok a fizetési lista élén, Perez a negyedik
https://formula.hu/parc-ferme/37068
A Forbes összeállította a 2023-as szezon legjobban kereső F1-es pilótáinak listáját, melyben különböző források segítségével állapították meg, ki mennyi pénzt vihetett haza idén. Az összegek csak a fizetést és a bónuszokat tartalmazzák, s nincs levonva belőlük sem az adó, sem az esetleges ügynöki jutalék. Zárójelben a fizetés és a bónusz összege szerepel egymástól elkülönítve.
A legjobban kereső versenyzők 2023-ban:
1. Max Verstappen 70 millió USD (45+25)
2. Lewis Hamilton 55 millió USD (55+0)
3. Fernando Alonso 34 millió USD (24+10)
4. Sergio Perez 26 millió USD (10+16)
5. Charles Leclerc 19 millió USD (14+5)
6. Lando Norris 15 millió USD (5+10)
7. Carlos Sainz 14 millió USD (8+6)
8. George Russell 9 millió USD (4+5)
9. Pierre Gasly 8 millió USD (5+3)
9. Oscar Piastri 8 millió USD (3+5)
Mercedes: Nincs téli szünet, cél a bajnoki cím
https://formula.hu/parc-ferme/37071
A Mercedes rendkívül szoros küzdelemben tudta maga mögé utasítani a Ferrarit a 2023-as konstruktőri bajnokságban, és bár nem az ezüstérem volt a céljuk, megkönnyebbülést jelent számukra, hogy legalább ennyit sikerült elérniük – erről beszélt a vezető versenystratéga, Rosie Wait a szezont értékelve:
„Végső soron mindannyian azért vagyunk itt, hogy bajnokságot nyerjünk, és ezt idén nem tudtuk teljesíteni, azonban a teljesítményünket és a kihívásokat figyelembe véve a második hely egy igazán jó eredmény, így ez a hét a boldogság és a megkönnyebbülés jegyében telt, hogy ezt sikerült megszereznünk. Most már minden energiánkat arra fordíthatjuk, hogy jövőre eggyel jobb helyen zárjunk” – mondta Wait, aki arra is kitért, hogy a „téli szünetben” valójában kőkemény munka vár a csapat tagjaira.
„Nincs olyan, hogy téli szünet. Valójában a versenyeken dolgozó csapatot leszámítva a téli időszak gyakran a zsúfoltabb a többinél. A gyárban sokan már hónapok óta a jövő évi autóra koncentrálnak, és most, hogy a versenyek véget értek, a hangsúly teljesen átkerülhet erre. Mindenki azon van, hogy az autó készen álljon a szezon előtti tesztekre.”
Megvan az F1-es szezon legidegesebb versenyzője!
https://formula.hu/parc-ferme/37067
A Formula Podcast adásainak állandó eleme a Magas Vérnyomás Különdíj kiosztása annak a versenyzőnek vagy más F1-es személyiségnek, aki az adott hétvégén a legidegesebbnek bizonyult. Ez alapján áll össze az Idegeskedő Világbajnokság tabellája, melynek élén idén Pierre Gasly végzett.
A szezon legemlékezetesebb magasvérnyomású pillanata is Gaslyhoz kötődik, aki a suzukai Japán Nagydíj leintését követően kezdett emlékezetes őrjöngésbe, miután csapata arra kérte, adja át pozícióját csapattársának, Esteban Oconnak.
A Formula Podcast legújabb, az Abu Dhabi Nagydíjat értékelő adásában persze az idegeskedés mellett sok más is szóba került – hallhattok többek között a Spanyol Nagydíj és Hülkenberg jövőjéről, valamint a bokszutcai védőszemüveg-ügyről is…
Bármikor bejelentheti Sargeantot a Williams
https://formula.hu/parc-ferme/37066
Magyar idő szerint pénteken 15:45-kor a Williams egy rövid, de annál beszédesebb üzenetet tett közzé az X-en: Check bio, azaz nézzétek meg a "bio" részt az adatlapon. Aki pedig megnézi, mindössze ennyit lát ott:
Nehéz ezt nem úgy érteni, hogy közeleg Logan Sargeant szerződéshosszabbításának bejelentése...
Ismertette az első 2024-es F1-es futamok gumikiosztását a Pirelli
https://formula.hu/parc-ferme/37065
Alig ért véget a 2023-as Formula-1-es évad, a Pirelli máris 2024-ben jár, ugyanis közzétették az első három versenyre szállítandó gumikeverékeiket. Mint arról írtunk, jövőre az idén egyszer sem használt C0-s opció már hivatalosan sem lesz része a kínálatnak, a maradék öt keveréket pedig egyaránt látni fogjuk az első három forduló során.
A bahreini nyitányon és az azt követő Szaúd-arábiai Nagydíjon nem változik a kiosztás az ideihez képest: az abroncsokat megterhelő szahíri pályán a legkeményebb C1–C2–C3-ast használhatják majd a csapatok, míg Dzsiddában a spektrum közepét jelentő C2–C3–C4 kombinációt láthatjuk majd. Az Ausztrál Nagydíjra viszont eggyel lágyabb keverékeket visz a Pirelli az adatok alapján, mint 2023-ban, így a három legpuhább opció, a C3, a C4 és a C5 lesz majd versenyben a melbourne-i Albert Parkban, amitől változatosabb stratégiákat remél a gumigyártó.
Russell már el is kezdte kipihenni a nehéz 2023-as szezont
https://formula.hu/parc-ferme/37064
Élete legrosszabbjaként értékelte a 2023-as szezonját George Russell. A Mercedes pilótája mindössze két alkalommal állhatott dobogóra ebben a szezonban, először még Barcelonában, majd legutóbb a szezonzárón végzett a harmadik pozícióban, amivel végül megmentette a második helyet csapatának a konstruktőri pontversenyben. A szezonzáró és az azt követő teszt után Russell az Egyesült Arab Emirátusokban marad, ahol most a naplementében szárnyas szörfözve készül kipihenni 2023 minden baját és keserűségét, hogy a következő szezonra 100%-os állapotban térhessen vissza.
Recharge on pic.twitter.com/9ZBLhtU0xz
— George Russell (@GeorgeRussell63) November 30, 2023
A Mercedes 2021-es példája miatt nem biztos az F1-es dominancia folytatásában a Red Bull
https://formula.hu/parc-ferme/37063
Minden idők (egyik) legdominánsabb idényét produkálta 2023-ban a Formula-1-ben a Red Bull és azon belül is Max Verstappen: az energiaitalosok csupán a Szingapúri Nagydíjat nem nyerték meg, míg a holland a bikák 21 sikeréből 19-et szállított. Mivel az RB19-est nagyjából a nyár vége óta nem is igazán fejlesztette a Red Bull, a jövő évi autóra koncentrálhattak az erőforrásaikkal. Ennek ellenére Christian Horner nem veszi készpénznek, hogy 2024-ben is tarolni fognak – szerinte épp a Mercedes 2021-es példája igazolja, hogy nem lehet ezt garantálni:
„Láthattuk ezt a Mercedesnél is 2020 után. Ha emlékszünk, az volt a legdominánsabb idényük valaha, és mégis sikerült legyőznünk őket 2021-ben. Van egy apró szabálymódosítás, de úgy vélem, semmi sem marad mozdulatlan. Láthattuk, hogy az ellenfelek közelebb kerültek egyes helyszíneken, és úgy gondolom, a koncepciók is közeledni fognak egymáshoz. A stabil szabályok mindig összerázódást eredményeznek. Nem hiszem, hogy valaha is meg tudjuk ismételni ezt a szezonunkat, de remélhetőleg át tudjuk ültetni az RB19-esből tanultakat az RB20-asba, és olyan autóval állhatunk elő, amellyel megvédhetjük a címeinket” – idézi a Red Bull csapatfőnökét a Motorsport.com portál. Igaz, hozzá kell tenni, hogy 2024-ben még stabilabbak lesznek a szabályok, mint 2020-ról 2021-re fordulva, amikor a padlólemez paraméterein azért változtattak, s ez okozta a Mercedes viszonylagos visszaesését.
A fordított rajtrácsos futamok is unalmasak lennének Russell szerint
https://formula.hu/parc-ferme/37062
Még mindig nem tudni, milyen lesz a sprintek lebonyolítása 2024-ben. Az egyik opció a fordított rajtrács, amelynek népes az ellentábora: versenyzői oldalról George Russell érvelt ellene.
„Szerintem nem működne. Az F3-ban és F2-ben megtanultam, hogy a legnehezebb az épp előtted levőt megelőzni. Ha megfordítják a rajtrácsot, akkor a leggyorsabb autó hátrakerül a 10. helyre, meg akarja előzni a második leggyorsabbat a kilencedik helyért, az pedig a harmadik leggyorsabbat a nyolcadik helyért. Mindenki a legközelebbi riválisát akarja megelőzni. Az eredmény egy DRS-vonat lesz. Az F1-ben egy Williams vezetni fog egy Haas előtt, aki pont nem tud előzni, mögötte egy Alpine, mögötte egy McLaren. Nem hiszem, hogy ez a koncepció működne” – fejtette ki véleményét Russell.
150 ezer dollár körüli adomány gyűlt össze Bottas pucér naptárával
https://formula.hu/parc-ferme/37059
Mint arról mi is beszámoltunk, néhány hete Valtteri Bottas kiadta a Bott-Ass névre hallgató 2024-es naptárját, amelynek lapjain meztelenül láthatjuk a finn F1-es pilótát. Az Alfa Romeo versenyzője ezzel a Movember mozgalomhoz csatlakozott, ugyanis a naptár bevételeiből a prosztatarák elleni kutatást támogatja a többszörös futamgyőztes. Bottas most az Instagramon közölte: bár a pontos számokat még kalkulálják, nagyjából 150 ezer dollár körüli adománnyal tudnak beszállni a kutatásokba, amiért köszönetet mondott a naptárból vásárló rajongóinak.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Az F1-re pályázó Rodin Carlin csapatfőnöknőjét szerződtette a McLaren
https://formula.hu/parc-ferme/37061
A wokingi csapat F1-es menedzsmentjéhez új vezető csatlakozik: Stephanie Carlin, akinek személye több szempontból is érdekes. A hölgy az utánpótlás-kategóriákban érdekelt Rodin Carlin istálló egyik vezetője, a Formula-3-as és F1 Academy sorozatban a csapatfőnöki, a Formula-2-ben a csapatfőnök-helyettesi posztot látja el. A megegyező név sem véletlen, Stephanie a Carlin-vezér Trevor Carlin felesége.
A Rodin Carlin az Andretti egyik riválisaként pályázott az FIA-nál a 11. Formula-1-es csapat helyére, olyan ambiciózus tervekkel, mint az új-zélandi bázis és női pilóta. Stephanie Carlin a felsoroltak mellett 2023-ban Lewis Hamilton Extreme-E-gárdája, az X44 csapatfőnöki teendőit is ellátta.
Most a McLarennél vállal új szerepet, de nem a konkrét versenycsapatban: a Formula-1-es üzleti műveleti igazgató posztját kapja meg januártól, amely minőségben az F1-es részleget támogató aktivitásokat felügyeli és közvetlenül Andrea Stellának jelent. Emellett az F1 Academy-projektben is szerepet kap – minden Formula-1-es csapatot egy versenyző képvisel a női sorozatban. A McLaren színeiben a filippínó Bianca Bustamente fog versenyezni, az ART csapattagjaként – azaz pont a Rodin Carlin egyik ellenfeleként.
Megérkezett a tél: ilyen a havas Hungaroring – fotók!
https://formula.hu/parc-ferme/37060
November utolsó napján a fővárost és környékét, így a mogyoródi F1-es pályát is elérte a havazás – mutatjuk lapozható Instagram-posztban az idei első fotókat a behavazott felújítás alatt álló Hungaroringről:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Ne teljesíthessék az összes versenyt az F1-es csapattagok?
https://formula.hu/parc-ferme/37058
Bár idén két futamot is töröltek, 2024-ben a jelen állás szerint már valóban 24 fordulóból fog állni az évad, és noha igyekeztek több ponton regionálisan csoportosítani a nagydíjakat, így is lesznek nagy távolságok az egymást követő futamok között: például jövőre egy Las Vegas–Katar–Abu Dhabi triplával zárul az évad. Márpedig az idei Vegas–Abu Dhabi finálé is eléggé megviselte az F1-es csapattagokat, többen is betegséggel küzdöttek a szezonzárón – emiatt pedig George Russell (aki maga is lázas volt még Vegasban, és állandóan köhögéssel küzdött az autóban is az utolsó hétvégén) támogatná azt, hogy megtiltsák a csapattagoknak, hogy minden helyszínen jelen legyenek:
„Versenyzőkként még mi vagyunk a legjobb helyzetben a paddockban” – idézi a Mercedes pilótáját a RacingNews365.com szakportál. „Szerencsés helyzetben vagyunk, ahogy utazunk, de nagyon sok szerelő beteg, a mérnöki szobában is küzdenek az állandó időugrással. A szervezeted nem tudja, hol vagy, más időpontokban eszel, más hotelekben szállsz meg, más környezetben, más klimatikus körülmények között. Összezavarodik az ember szervezete. Azt hiszem, van róla szó, hogy jövőre szabályoznák, hogy a személyzet nem teljesítheti az összes versenyt. Úgy gondolom, ez jó lépés lenne. Nem hiszem, hogy fenntartható 4000 ember számára, hogy 24 nagydíjat teljesítsenek egy évben, főleg ha megnézzük, hogy földrajzilag még mindig nem túl észszerű mindez.”
Verstappen őrjöng, Sainz a sírás határán, Russell izzadtságcseppjei – az év F1-es rádiózásai
https://formula.hu/parc-ferme/37057
Lezárult a 2023-as F1-es szezon, s ahogy azt megszokhattuk ilyenkor, érkeznek a különböző válogatások. Elsőként a legjobb csapatrádiós üzenetváltásokból állított össze egy top 20-as gyűjtést a Formula-1 hivatalos csatornája, benne Max Verstappen Las Vegas-i éneklésével, Godzilla gyerekével, Carlos Sainz melbourne-i könyörgésével és George Russell esőnek hitt izzadtságcseppjeivel – a videó IDE vagy a képre kattintva nézhető:
Ha szükség lenne rá, az FIA elnöke visszahozná Masit
https://formula.hu/parc-ferme/37056
Michael Masi 2019 és 2021 között volt a Formula-1 versenyigazgatója, karrierjének pedig a 2021-e szezonzárón hozott döntése vetett véget, ahol Max Verstappen az utolsó körben előzte meg Lewis Hamiltont, és ezzel megszerezte a világbajnoki címet egy legendás szezon végén. Az FIA jelenlegi elnöke, Mohammed Ben Sulayem tárt karokkal visszavárná Michael Masit, ha arra lenne szüksége az FIA-nek, aki jelenleg az ausztrál Supercar-széria bizottságának elnöke.
"Mindig elnézést kérek, de olyasmiért nem fogok, ami az én időm előtt történt. Szegény ember a poklok poklát járta meg. Ha annak látom majd szükségét, hogy Michael Masinak vissza kell térnie az FIA-hoz, akkor tárt karokkal várom. Igazából még engem is megfenyegettek halálosan, merthogy nekem "megvan a hatalmam, hogy megváltoztassam a végeredményt". Talán az 1966-os Anglia-Németország vb-döntőn megadott gól sem volt szabályos, mégsem változtatták meg a végeredményt utólag" - idézi Ben Sulayemet a Racing News 365.
Hill szerint a McLaren lehet a Red Bull legnagyobb kihívója
https://formula.hu/parc-ferme/37055
Kétségkívül a McLaren produkálta az idei szezon legnagyobb feltámadását, hiszen a wokingi alakulat a siralmas első versenyeket követően a szezon második felében a Red Bull egyik legnagyobb kihívója volt, Qatarban pedig Oscar Piastri révén egy sprintgyőzelmet is arattak. Az 1996-os világbajnok, Damon Hill szerint a következő évben a McLaren léphet elő a Red Bull legnagyobb kihívójává.
"Szerintem abszolút helytálló megállapítás" - idézi Hillt a GP Fans oldala. "Az egyetlen zavaró tényező az lehet a dologban, hogy a Red Bull elvileg már egy ideje nem foglalkozott a 2023-as autó fejlesztésével, így könnyen lehet, hogy nagyobb az előnyük, mint amit most láttunk. Viszont egyre nehezebb és nehezebb lesz számukra az utolsó cseppet is kisajtolni a saját koncepciójukból, a McLaren pedig nagyszerű munkával zárkózott fel az élmezőnybe, és szerintem fenn is tudják tartani ezt a lendületet. A legtöbb problémájukat megoldották, és már idén versenyképes autót építettek."
Előkerült a Mercedes-szerelő kikötőbe esett gyűrűje
https://formula.hu/parc-ferme/37054
Óriási sztorit követett végig Chris Medland, aki egy elveszett gyűrű történetét hozta el a rajongóknak. Történt, hogy már-már rituálészerűen a Mercedes csapattagjai bedöbték a Yas Marina kikötőbe az egyik munkatársukat, azonban mikor ő kimászott a partra, észrevette, hogy eltűnt ujjáról a karikagyűrű. Másnap profi búvárok fémdetektorral kezdték keresni az ékszert, de négy alkalommal is sikertelen merülést hajtottak végre, mígnem szerdán reggel megérkezett a nagyszerű hír: előkerült a gyűrű! Az értékes jegygyűrűt már vissza is juttatták jogos tulajdonosához.
Remarkable drama after the end of testing. A Mercedes team member lost his wedding ring in the marina on Sunday night, and now one of his team-mates is diving with a metal detector to try and find it! #F1 #AbuDhabiGP pic.twitter.com/xGGtYLtNPx
— Chris Medland (@ChrisMedlandF1) November 28, 2023
@PHortonF1 the chap with the metal detector, Johann, found the ring this morning! It took him two hours, using a bigger metal detector, and was uncovered under 15cm of silt! pic.twitter.com/tzUes9FBeb
— David Lamb (@LambyPi) November 29, 2023
„Mégis mire számítottak?” – nem lepte meg a riválisokat Marquez ducatis debütálása
https://formula.hu/parc-ferme/37053
A keddi valenciai MotoGP-teszt fő érdekessége az volt, hogy Marc Marquez először ülhetett fel a Gresini Racing Ducatijára. A spanyol pedig azonnal ráérzett a Desmosedici GP23-ra, már az első etapján remek köridőt motorozott, délután rövid ideig vezetett is, s végül negyedikként zárta a gyakorlást. Bár a tesztekből rendszerint nem érdemes messzemenő következtetéseket levonni, a köridő mellett árulkodó volt Marquez mosolya a garázsban, valamint a Gresini csapatmenedzserének, Michael Masininek az alig visszafojtott optimizmusa: „A szerződések miatt nem mondhatok többet, de szerintem a köridők magukért beszélnek” – idézi szavait a The Race. Amikor arról kérdezték, hogy ezek után a vb-cím lesz-e cél 2024-ben, így felelt: „Hazudnék, ha az ellenkezőjét mondanám.”
Bár maga Marquez a Hondával év végéig érvényes szerződése miatt nem nyilatkozhatott, ducatis kollégái megtették helyette: „Miután Marc aláírt, mondtam, hogy első lesz a teszten. Közel jártam, nem? Úgy gondolom, elégedett lehet a motorunkkal. Simábbnak tűnt a motorozása, mint az előző évben” – vélekedett például az immár kétszeres MotoGP-világbajnok Francesco Bagnaia, de nem érte váratlanul Marquez tempója a vasárnapi ütközésük után őt a mezőny legpiszkosabb motorosának nevező Marco Bezzecchit sem: „Mindenki tudja, hogy Marc gyors. Számítottam rá, nem lepődtem meg, szerintem senki nem lepődött meg.”
Enea Bastianini azt is elárulta, hogy a Marquez egyik fő erősségének számító bal kanyarok egyikében már most meggyőzőbb, mint a márkatársai: „Megnéztem az adatokat, mielőtt idejöttem, hogy megnézzem Marc stílusát. És az elejétől kezdve nagyon jó volt. Jó motor ahhoz a Ducati, hogy a kezdetektől gyors legyél vele. Az időmérős köre is nagyon jó volt. Valószínűleg ő a leggyorsabb ducatis a 8-asban, lenyűgöző abban a kanyarban. A többi szokványos, de kíváncsian várom a következő szezont. Ha az idei nehéz idény volt, a következő még inkább az lesz mindenkinek.”
Reagáltak Marquezre a csapatvezetők is. A Ducati-menedzser Davide Tardozzi az első háromba várja jövőre Marquezt, míg volt hondás főnöke, Alberto Puig némi mosoly keretében így reagált a nyolcszoros világbajnok tesztjére: „Mégis mire számítottak az emberek? Eléggé egyértelmű volt, legalábbis nekünk. Ismerjük a versenyzőt, és látjuk más motorok potenciálját.”
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Indy 500-győzelemre vezetné a McLarent, majd az F1-be is belekóstolna O’Ward
https://formula.hu/parc-ferme/37052
Pato O’Ward évek óta a McLarent erősítő az IndyCarban, a mögöttünk hagyott szezont is az összetett negyedik helyén zárta – igaz, ezúttal futamot nem nyert –, mindemellett pedig többször is már esélyt kapott a Formula-1-es autójukban is. Így volt ezzel az Abu Dhabi Nagydíj pénteki edzésén, majd a keddi fiatal pilóták tesztjén is, amely után arra a kérdésre, hogy közelebb érzi-e egy F1-es üléshez magát ezek által, egy konkrét karriertervet vázolt fel a mexikói:
„Abszolút. Minél többször veszel részt első szabadedzésen vagy teszten, az még több időt jelent az autóban. És ez azt jelenti, hogy valaki bízik benned és megadja a lehetőséget, hogy készen állj, ha esetleg megnyílnak a kapuk. Teljes mértékben arra koncentrálok, mit kell tennem az IndyCarban, mert szeretném megadni az Indy 500-győzelmet a McLarennek: én szeretném ezt megadni nekik, mert már négy éve velük vagyok, jövőre kezdem az ötödiket. És aztán egy igazi Hamupipőke-történet lenne, ha utána kipróbálhatnám a Formula-1-et és esélyes is lennék, nemcsak átjönnék és szórakoznék.”
fotó: DPPI
Elcsábította a Mercedes egyik kiemelt támogatóját a McLaren
https://formula.hu/parc-ferme/37051
Amióta Zak Brown vezeti a McLarent, számos jelentős szponzor érkezett a wokingi alakulathoz. Most ebbe a sorba állt be a minap bejelentett Monster, amely a közlemény szerint többéves szerződést kötött a csapattal, s amelynek jól ismert logója megjelenik majd a versenyzők sisakján, overallján, valamint a mclarenes sapkákon és italos üvegeken.
Az új partnerség érdekessége, hogy ezzel a Monster hosszú évek után hagyja ott a Mercedes Formula-1-es istállóját, amellyel a domináns szezonok és az utóbbi két sikertelenebb idény alatt is együttműködtek. Sőt, Lewis Hamiltonnak külön partnersége is van az energiaitalos céggel, a hétszeres F1-es világbajnok a nevét adta több cukormentes termékükhöz.