DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 5. szombat

Leclerc a Ferrari fő problémájáról beszélt

A Ferrari az elmúlt versenyeken az erősorrend negyedik helyére csúszott vissza, a pattogás jelensége pedig jelentős bosszúságot okoz a maranellói gárda versenyzőinek.

Charles Leclerc, a csapat monacói versenyzője szerint elsősorban a pattogás jelenségének megszüntetésére kell fókuszálniuk, hiszen jelenleg ez az egyik fő problémájuk.

„Ha meg tudunk szabadulni a pattogástól, akkor nagyon jó teljesítményre lehetnénk képesek. Ez lassít minket a fejlesztési versenyben, és erre a területre fókuszálunk jelenleg” – mondta Leclerc.

„Amennyiben a pattogási problémát meg tudjuk oldani, nagyot léphetünk előre” – tette hozzá a monacói.

Leclerc egyébként arra számít, hogy az F1-es Belga Nagydíjon fogja a leginkább kínozni őket a pattogás.

Vége a trükközésnek: változik a dzsiddai DRS-érzékelő

Az eddig lefutott két dzsiddai F1-es futamon egyaránt fontos szerepet kapott a győzelemért vívott csatában az utolsó DRS-zóna érzékelési pontja: Max Verstappen és Lewis Hamilton macska-egér játéka 2021-ben ütközésig fajult, de a tavalyi nagydíjon is igyekezett azon taktikázni a vezetésért harcoló Leclerc és Verstappen, hogy az érzékelési pontnál még riválisuk mögött legyenek, s így ők nyithassák szárnyukat a célegyenesben.

Éppen ezért az érzékelési pontot idénre áthelyezték a féktávról magába az egyenesbe, a kanyar után 170 méterrel, aminek következtében már egyik félnek sem éri meg szándékosan visszafogni magát, ha egyébként képes lenne előzni már az utolsó kanyar előtt. A pálya további módosításairól itt, míg Kevin Magnussennek a változtatásokról alkotott véleményéről itt írtunk.

verstappen-leclerc-2022

Rajtbüntetés: Leclerc 10 hellyel hátrébb megy

A szezon első rajtbüntetése nem váratott sokáig magára: Charles Leclerc 10 hellyel hátrébbról kezdi meg a dzsiddai futamot, miután az autójába már a harmadik vezérlő elektronikát kellett behelyezni – az elsővel még a bahreini hétvége folyamán támadtak problémák, a második pedig a kiesését okozta. A szabályok értelmében a 23 futamos szezon során ebből az elemből kettőt használhatnak büntetlenül a csapatok – ez a kettő Leclerc számára egy versenyhétvégéig (sem) tartott ki.

leclerc-2023-bahrein

Örülhetnek a sógorok: szerződést hosszabbított az F1-es Osztrák Nagydíj

Újabb négyéves szerződést kötöttek a felek, így 2027-ig biztosan ellátogat minden évben a Formula-1-es mezőny a Red Bull Ringre. Az Osztrák Nagydíj egy évtizedes kihagyás után, 2014-ben tért vissza a száguldó cirkusz körforgásába, s azóta stabil pontja a versenynaptárnak – sőt, a két koronavírus-járvány sújtotta évben dupla fordulónak adott otthont Spielberg.

„Az Osztrák Nagydíj a kihívást jelentő pálya, nagy sebességű versenyzés és a szurkolók számára gyönyörű helyszín tökéletes egyvelegét adja, ezért örülök, hogy legalább 2027-ig ellátogatunk a Red Bull Ringre az új szerződés értelmében” – fogalmazott a bejelentés kapcsán az F1-vezér Stefano Domenicali, aki külön is köszönetet mondott a promóternek, a Red Bullnak és a néhány hónapja elhunyt Dietrich Mateschitznek azért, hogy visszavitték az F1-et a pályára tíz éve. Spielberg helye a menetrendben már csak az energiaitalosok miatt is megkérdőjelezhetetlen, ráadásul Max Verstappennek köszönhetően holland szurkolóból is rendre rengeteget láthatunk az osztrák lelátókon.

f1-spielberg-start-2022

fotó: DPPI

Bagnaia: A Ducatik és az Apriliák verhetetlennek tűnnek

Elsősorban a Ducati dominanciáját hozta a komplett téli tesztidőszak a MotoGP-ben: az összes tesztnapot a bolognaiak egyik motorosa húzta be, a portimaói zárónapon ráadásul az első nyolcban hét versenyzőjük foglalt helyet. Vasárnap Fabio Quartararo ékelődött be csak közéjük, ám a Yamaha igazából csak az utolsó napon villantott, azt leszámítva egyértelműen az Aprilia tűnt a legközelebbi üldözőnek a másik olasz gyártó számára. Így látja ezt a regnáló világbajnok és a portugál teszten élen záró ducatis, Francesco Bagnaia is:

„Úgy látom, pillanatnyilag a Ducatik és az Apriliák verhetetlenek. Rendkívül versenyképesek” – idézi szavait a Motorsport.com. „De nagyon nehéz ezt pontosan tudni, mert néhány éve még egyszerűbb volt átlátni a teszteket. Most hiába nézzük a tempót vagy bármit, nem tudhatjuk, hogy melyik gumit használták, a motor melyik részét próbálgatták. Szóval nem tudom, mindenesetre jelenleg úgy fest, hogy nagyobb előnyünk van, mint tavaly. Így látszik, de nem akarok semmit mondani az első verseny előtt, mert tavaly már elkövettem ezt a hibát” – fogalmazott Bagnaia.

Hozzátette: nem akar vb-esélyeseket megnevezni a jövő hétvégi évadnyitó előtt, de nem tagadja, hogy úgy érzi, készen állnak és a győzelmekért tudnak majd harcolni. Érdekesség egyébként, hogy a MotoGP.com kamerái előtt nyilatkozva az olasz Quartararo utolsó napi teljesítményét is kiemelte és azt várja, hogy tavalyi fő ellenfele is gyors lesz. A portimaói tesztet itt elemeztük részletesen, rról pedig, hogy mi kiket várunk favoritnak és egyáltalán mire számítunk 2023-ban, a Formula Motocast friss adásában beszéltünk hosszabban:

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Makaóban zárulhat a TCR Világsorozat szezonja

Eddig is tudható volt, hogy Marcello Lottiék Makaót szánják a TCR World Tour utolsó állomásának, de most hivatalosan is megerősítették, hogy a helyi autósport-szövetség, a Makaói Nagydíj szervezői és a TCR jogait birtokló WSC Group azon dolgozik, hogy a legendás ázsiai utcai pálya adjon otthont a kilencedik fordulónak. A közlemény szerint a megállapodás véglegesítésén dolgoznak a felek, s ha ez létrejön, akkor egy héttel Bathurst után, a november 16-19-i hétvégén látogathat a széria Makaóra a TCR Asia Challenge-dzsel közös mezőnyben. Makaóban legutóbb 2019-ben rendeztek nemzetközi túraautós futamot még a Világkupa révén, azóta a koronavírus-járvány ezt nem tette lehetővé.

Ezzel a TCR Világsorozat 2023-as naptára már majdnem teljes: még a Bathurst előtti másik ausztrál helyszín kérdéses – illetően arról sincsenek további információk, hol és mikor rendezhetik a TCR Világdöntőt, amelyen a World Tour első tizenöt helyezettje, valamint a TCR Világranglista további tizenöt legjobbja vehetne részt.

A TCR Világsorozat 2023-as versenynaptára jelen állás szerint:

Április 28-30. Portimao, Portugália
Május 26-28. Spa-Francorchamps, Belgium
Június 9-11. Vallelunga, Olaszország
Június 16-18. Hungaroring, Magyarország
Augusztus 18-20. El Pinar, Uruguay
Augusztus 25-27. San Luis, Argentína
November 3-5. ??? (Ausztrália)
November 10-12. Bathurst, Ausztrália
November 16-19. Makaó

tcr-makao

Alonso barátnője: Valószínűleg ez az utolsó szerződése az F1-ben

Fernando Alonso nyáron már a 42. életévét fogja betölteni, ám nem úgy tűnik, mintha bármennyit is veszített volna a sebességéből: másfél hete Bahreinben dobogóval indította az F1-es szezont és saját kalandját az Aston Martinnál. A spanyol nyilatkozatai nem is utalnak arra, hogy a küszöbön állna a visszavonulása, viszont a kétszeres F1-es világbajnok párja, Andrea Shlager az osztrák Servus TV-nek (ahol ő egyébként riporterként tevékenykedik) nyilatkozva elárulta: aligha marad már sokáig a száguldó cirkuszban a pilóta.

„Jelenleg kétéves szerződése van, és a legvalószínűbb, hogy ez lesz az utolsó” – fogalmazott Alonso barátnője. Schlager ugyanakkor azt is elárulta, hogy a spanyol továbbra is teljes erőbedobással végzi a fizikai felkészüléseket: „Az egész tél edzőteremből, síelésből és teniszből állt. Lenyűgöző, ahogy mindent beleadott.”

f1-alonso-aston-bahrein-dobogo

fotó: DPPI

„Remélem, nem rontják el a pályát” – Magnussen Dzsidda rajongója

Nagy sebességű utcai pályaként a Szaúd-arábiai Nagydíj helyszíne nem feltétlenül a legnépszerűbb a versenyzők soraiban: a falak közelsége és beláthatatlan kanyarok miatt sokan nem zárták szívükbe az aszfaltcsíkot. Akárcsak egy évvel korábban, az idei verseny előtt is több ponton módosítottak a falakon, hogy biztonságossá tegyék a pályát. Az F1-esek többsége üdvözölte az átépítést – egyedül Kevin Magnussen adott hangot annak, hogy ő szereti a pályát eddigi formájában, ezért reméli, a módosítás nem ront a vezetési élményen.

„Remek pályának tartom. Tavaly jártam itt először, tényleg élvezetes és izgalmas itt vezetni, ezért remélem, túlzottan nem fog változni, vagy legalábbis nem rontják el a változással. Bízom benne, hogy továbbra is borzongató érzés lesz itt vezetni. Ezen a pályán az autóba vetett bizalom rengeteget számít: magabiztosnak és elégedettnek kell lenni az autóval, és bátran kell nyomni, mivel ez a pálya szinte végig padlógázas” – idézi a RaceFans.net Magnussen álláspontját.

Fotók: így fogadják az érkezőket a dzsiddai reptéren

Kollégánk, Mészáros Sándor az imént landolt Dzsiddában, és már a reptéren elég egyértelmű, hogy F1-őrület van: demóautó, szimulátor, miegymás, meglehetősen nagy az érdeklődés.

dzsidda1

dzsidda2

dzsidda4dzsidda3

Veszélyben lehet a MotoGP Indiai Nagydíja?

Már tavaly ősszel is meglepetést okozott, amikor a 2023-as MotoGP-versenynaptárban helyet kapott az Indiai Nagydíj és a Formula-1 által utoljára 2013-ban, azaz egy évtizede használt Buddh International Circuit. Most a helyi Times of India lap arról számolt, hogy jogi és technikai akadályokba ütközhet a szeptemberre tervezett első motoros nagydíj. Utóbbit nem részletezték, de vélhetően a nyomvonal egyes szakaszait újra kell aszfaltozni, valamint szükség lehet néhány módosításra, amely motorversenyek számára alkalmassá teszi a pályát, azaz például az aszfaltozott bukóterek helyére sóderágy kerül, valamint a korlátok távolságán is elképzelhető, hogy változtatni kell. Mindezek a munkálatok nagyjából 3-4 millió fontba kerülhetnek.

A jogi probléma az, hogy a pályát eredetileg felépítő Yaypee Group és a létesítményt tulajdonló YEIDA között nincs egyetértés annak kapcsán, pontosan kinek a felelőssége is a felújítás – ráadásul állami rábólintásra is szükség lehet a projekt finanszírozásához. A The Race szaklap úgy tudja, hogy valóban ez a helyzet, de a promóter részéről bíznak abban, hogy április közepén így is nekiláthatnak a szükséges munkálatoknak, amelyekkel így végezhetnek az őszi időpontig.

motogp-india

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Cáfolta az F1, hogy tárgyalnának egy esetleges Londoni Nagydíjról

Mint arról mi is beszámoltunk, a The Times közölt cikket arról, hogy ismét előkerülhetett a londoni utcai Formula-1-es futam ötlete. A javasolt nyomvonal állítólag 5868 méter hosszú lenne és 22 kanyart tartalmazni, s a brit főváros folyóparti részében kapna helyet, méghozzá leghamarabb 2026-tól.

Ám a RacingNews365.com szaklap érdeklődésére az F1 egyik szóvivője megerősítette: annak ellenére, hogy a tervek egyértelműen a száguldó cirkuszról szóltak, a Formula-1 nem tárgyalt egy londoni városi verseny lehetőségéről. Később maga a polgármesteri iroda is azt közölte, hogy az utóbbi időben nem zajlottak egyeztetések az F1-gyel – azaz úgy fest, a Londoni Nagydíj újra felröppenő elképzelése egyelőre nem valós.

f1-logo

Horner ismét jelezte Pereznek, hogy idén már a legjobb formájára van szükség

Újabb utalást tett arra Christian Horner, hogy Sergio Pereznek idén már extra teljesítményt kell nyújtania, nincs kifogás arra, ha ez nem sikerül. A csapatfőnök szerint a mexikói nagyon jó versenyző, rutinos, emiatt igazolták le, de az eredményeket is hoznia kell.

„Valószínűleg Max teszi a legmagasabbra a mércét most az F1-ben, de Checo már a harmadik évét tölti a csapatnál, magabiztos, kényelmesen érzi magát, úgyhogy a legjobb formáját kell hoznia. A Ferrari és a Mercedes pilótái is hajtják egymást, van egy motivált veterán az Aston Martinnál Fernando Alonso révén, nekünk is ez kell” – mondta Horner.

Perezzel kapcsolatban hónapok óta tartja magát a teória, hogy vagy Daniel Ricciardo, vagy Nyck de Vries ülhet a helyére, és nagyon kapaszkodnia kell, ha szeretné megőrizni csapattagságát a Red Bullnál: az utóbbi hetekben több olyan kiszólás is érkezett vagy Hornertől, vagy dr. Helmut Markótól, ami ezt támasztja alá...

f1-redbull-perez-horner

fotó: dppi

Kiderült, mi lesz a Las Vegas-i F1-es pálya neve

November közepén rendezik meg az első Formula-1-es Las Vegas-i Nagydíjat (korábban már volt futam a kaszinóvárosban, de akkor a Caesars Palace hotel nevét viselte a verseny), az utcai pálya nyomvonala pedig érinteni fogja legendás Stripet is. Nem meglepő, hogy ez végül bekerült a pálya hivatalos nevébe is: a szervezők ugyanis bejelentették, hogy a Las Vegas Strip Circuit nevet veszi fel a helyszín.

Az F1 a 2023-as évad utolsó előtti állomásaként látogat el Las Vegasba (ez lesz a harmadik amerikai futam Miami és Austin után), ahol 38 év után először rendeznek majd helyi idő szerint szombati – egész pontosan szombat esti, azaz magyar idő szerint már vasárnap reggeli – futamot.

las-vegas-2023-2_1

Jöhet a London Nagydíj?

A The Times közölt egy cikket arról, hogy ismét elkezdődtek a tárgyalások a Liberty Mediával arról, hogy a közeljövőben F1-es nagydíjat rendezhessen London városa. A tervek szerint 2026 augusztusában lehetne tető alá hozni a rendezvényt, de a beszélgetések még korai stádiumban vannak, és a lap szerint tizenkét hónap áll rendelkezésre ahhoz, hogy minden összeálljon.

Ennyi idő alatt nagyjából 250 millió fontot kellene begyűjteni magánbefektetőktől, magát a pályát pedig majd a Formula-E futamainak helyszínéül szolgáló ExCel körül kellene megépíteni. London polgármestere támogatta az ötletet.

london

Videó: ez történt tavaly Szaúd-Arábiában

Nem mellékesen egy rakétatámadás pénteken, de most vonatkoztassunk el ettől, és koncentráljunk a dolog sportszakmai oldalára. A 2022-es Szaúd-arábiai Nagydíjon Sergio Perez indult az élről, de a Ferrari - némileg meglepő módon - ügyes taktikai húzással beugratta a mexikót egy korai kerékcserére, azt követően pedig egy jókor érkező biztonsági autós fázisnak köszönhetően Charles Leclerc és Max Verstappen harcolt a leintésig a győzelemért. Egy másodperc sem volt kettejük között a célba éréskor. A videó a képre kattintva tekinthető meg!

A tavaly is használt keverékeket viszi a Pirelli Dzsiddába

Miután Bahreinben debütált az új C1-es keverékű abroncs, Szaúd-Arábiában semmi újdonságnak nem örülhetünk majd, már ami a Pirelli abroncsait illeti. A tavaly is látott receptet viszik magukkal idén is Dzsiddába, így a C2-es keverék lesz a kemény, a C3-as a közepes, a C4-es pedig a piros oldalfalú lágy gumi. Mario Isola szerint Dzsidda egy tipikus utcai pálya, ahol a sok safety car miatt nehéz pontosan megállapítani, milyen keverék volna az ideális választás, de mivel a tavalyi versenyen egy korai biztonsági autós fázist követően Charles Leclerc és Max Verstappen az utolsó pillanatig nagyot harcoltak a győzelemért, így nem változtatott a Pirelli.

Ezekkel a módosításokkal próbálják meg biztonságosabbá tenni a szaúdi F1-es pályát

Rengeteg kisebb-nagyobb változtatást eszközöltek a dzsiddai F1-es pályán, hogy a versenyzést izgalmasabbá és biztonságosabbá tegyék - járt utána a Racing News 365. A módosításokat még a tavalyi futamot követően hajtották végre, hogy a pilóták ne "vakon" vezessenek, hiszen az egymásba fűződő S alakú kanyarok a betonfalak között gyakorlatilag beláthatatlanok ennél a sebességnél.

Az FIA, az F1 és a pályát tervező Tilke cégének közreműködésével az alábbi változtatásokat kivitelezték: a 14-es és a 20-as kanyarnál 7,5, illetve 5 méterrel hátrébb vitték a falat, valamint a 8-as és 10-es kanyarnál is módosítottak a védőkerítést tartó falakon. A kivitelezők egyik legnagyobb aggálya az volt, hogy a falak közti távolság növelésével a sebesség is nőni fog. Ezt a 3-as, 14-es, 19-es és 20-as kanyarokban bordázott rázókövekkel, míg a 4-es, 8-as, 10-es, 11-es, 17-es és 23-as kanyarokban magasított kerékvetőkkel próbálták meg kiküszöbölni. Emellett a 22-es és 23-as kanyart is kissé átszabták, hogy 50 km/órával csökkentsék a sebességet, valamint a DRS-zónák és a hozzájuk tartozó érzékelési pontok is kisebb változásokon estek át.

Három évesen jet-skizik, quaddal kétkerekezik, utánfutóval parkol, Ferrarit vezet az ötszörös világbajnok kisfia

Nem véletlenül követik már majdnem egymillióan Zayn Sofuoglu Instagram-oldalát: még autósportot ismerő szemmel is meghökkentő, amit a még mindig csak hároméves (áprilisban tölti be a négyet) török kissrác művel. Zayn oldalára napi rendszerességgel kerülnek fel a fotók és videók, amelyeken éppen egy motoron, gokartban vagy quadon ül (sokszor felnőtt méretűn), de látunk olyan felvételt is, ahol utánfutóval kanyarodik és parkol. Legutóbb pedig egy ezer lóerős Ferrarira vetett szemet: a gokartpályán vezette az SF90 Stradalét, a biztonságot szem előtt tartva sisakban. Megvan az oka, hogy az egyik fotón még Erdogan elnök is kezet csókol a csodagyereknek.

A név nem véletlen egybeesés: Zayn édesapja az ötszörös Supersport-világbajnok motorversenyző, Kenan Sofuoglu – a kisfiú az ő ikonikus 54-es rajtszámát használja. (Akárcsak a 2021-es Superbike-világbajnok, Toprak Razgatlioglu, aki szintén Sofuoglu mentoráltja.) Érdemes megnézni az említett Instagram-profilt.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Zayn Sofuoğlu

Alonso olyan, mint Gilles Villeneuve: „Az elmúlt húsz évben csak ő hasonlított rá”

A párhuzam Torquil Jones filmrendezőtől származik: a kanadai Ferrari-pilóta és Didier Pironi barátságát és ellenségeskedését, valamint családjuk tragikus eseményeket követő történetét feldolgozó dokumentumfilmjét, a Villeneuve Pironit március 19-én mutatják be a Sky videómegosztóján. A rendezőt arról kérdezték, a jelenlegi mezőnyben ki hasonlít a legendás Villeneuve-re. A válasz gondolkodás nélkül érkezett:

„Fernando Alonso. Többen is mondták a nevét, akikkel interjút készítettem a film miatt. Azt mondták, az elmúlt húsz évben egyedül ő hasonlított bármiben Gilles-re. Ő az, aki a 12. helyen van, de úgy küzd a 11. pozícióért, hogy az autó is szétesik, csak az az egy hely legyen meg. Nem számítanak a pontok, nem számít a helyezés: ilyen Alonso. Csak az számít neki, hogy gyorsabb legyen a másiknál, semmi más – ezért Fernando” – mondta a GP247-nek adott interjúban Torquil Jones.

Rossi nem akart szerepelni a Marquez-dokumentumfilmben

Néhány hete jelent meg az Amazon Prime Videón a Marc Marquez: All In című ötrészes dokumentumfilm-sorozat, amely elsősorban a nyolcszoros világbajnok motoros tavalyi kálváriáját, műtétjét és visszatérését dolgozza fel, de egyúttal érinti a karrierjének korábbi meghatározó pillanatait is. Így értelemszerűen szóba kellett kerülnie a Valentino Rossi és közte történt 2015-ös botrányos eseményeknek, amely kapcsán Marquez keményen fogalmazott az olasz legendáról a sepangi eseményeket illetően. Ám míg más epizódokban nagy riválisai, Jorge Lorenzo és Dani Pedrosa szintén megszólaltak, Rossi nem tűnt fel ilyen formában a szériában – mint azt a rendező, Jaime Perez a Revolónak elárulta: maga a Doktor döntött így.

„Egyeztettünk Valentinóval, de nem akart szerepelni. Marc Marquezről szólt a dokumentumfilm-sorozat, de beszéltünk esetekről Lorenzóval vagy épp a Pedrosával töltött első évekről, ahol erős dolgokat mondott. Elmentünk hozzájuk, elmagyaráztuk nekik, mi ez, és élve a jogaikkal igent mondtak, míg Rossi, szintén élve a jogaival, nemet mondott” – fogalmazott a rendező.

motogp-rossi-marquez

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Használja-e a Ferrari F1-es vétóját Vasseur?

Bár többször is felmerült, hogy eltörölhetik, még a legutóbbi Concorde-egyezményben is helyet kapott a Ferrari vétója, amelyet még 1980-ban harcolt ki csapatának Enzo Ferrari annak érdekében, hogy a Bernie Ecclestone-féle FOTA (azaz a csapatok szövetsége) ne alakíthassa át az F1 szabályait a maranellóiak beleegyezése nélkül. A vétó értelmében a Scuderia elméletileg bármely szabályváltoztatás elé akadályt gördíthet, amelyről úgy véli, hogy árthat a sportnak, a gyakorlatban azonban csak elvétve alkalmazták ezt: legutóbb 2015-ben, amikor leszavazták, hogy korlátozzák a partnercsapatoktól a motorokért kérhető árat.

Amikor felvetették neki a témát, Frederic Vasseur, a Ferrari új csapatvezetője is arra utalt, hogy nem kívánnak élni a vétó lehetőségével, mert meg vannak elégedve a szabályalkotók munkásságával: „Azt hiszem, a Ferrari sosem élt korábban a vétó erejével, köszönhetően az F1 Bizottságban végzett munka színvonalának – még ha olykor nem is vagyunk egy véleményen és harcolunk egymással. Úgy gondolom, az F1 Bizottság munkájának színvonala nagyon jó, s ha valamivel előállunk, a következő lépésben már közel véglegesítjük is. Úgyhogy őszintén szólva nem igazán látom, hol használhatnánk a vétónkat rövid távon” – idézi Vasseurt az F1i.com szakoldal.

f1-vasseur-ferrari_1

fotó: DPPI