DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 20. vasárnap

„Russell túlerőltette, 110%-ot akart” – Montoya

George Russell hozzáállását értékelte Juan Pablo Montoya: a korábbi F1-es pilóta szerint túllépte a határokat a brit, de ő megérti, hogy miért akart mindenáron erőn felül teljesíteni a múlt hétvégi Kanadai Nagydíjon.

„Azért hibázott, mert 110%-on akart menni végig. Ha megnézzük, amikor odakerült a Mercedeshez, a csapat azóta nem tud nyerni. Győzött 2022-ben Brazíliában és ennyi, a Mercedes tavaly sem volt gyors, és idén sem az eddig. Szóval ha van esélyed nyerni, akkor nem fogsz konzervatívan vezetni” – mondta Montoya.

„A probléma az, hogy pontosan a hibái miatt nem lett végül esélye a győzelemre. Túl sokat hibázott, de nem szabad elítélni azért, mert megpróbálta. Azért hibázott, mert túl gyorsan ment, mert őrült módon erőltette” – tette hozzá a kolumbiai.

f1-russell-mercedes

Vettel inkább Bathurstben versenyezne Las Vegas helyett

Tovább folytatódik az F1-es versenynaptár bővítése, hiszen az idén debütáló Miamit követően 2023-ban egy újabb egyesült államokbeli helyszín, Las Vegas is vendégül látja majd a királykategória mezőnyét. Pilótatársaival ellentétben Sebastian Vettel nem túl lelkes az új helyszínnel kapcsolatban, állítása szerint ő sokkal szívesebben versenyezne a bathursti Mount Panorama Circuiten, a Bathurst 1000 V8 Supercars verseny helyszínén.

„Én inkább Bathurstbe mennék” – jelentette ki a négyszeres világbajnok egy Aston Martin szurkolói fórumon. „Azt a rengeteg pénzt, amit Vegas felemészt, fordíthatnánk a már meglévő versenypályákra is. Bathurst hatalmas kihívás lenne, az a pálya egy szörnyeteg. Még nem voltam ott, de remélem egyszer sikerül megtapasztalnom” – idézi Vettelt a RacingNews365.

A Netflix szemet vetett az F1 közvetítési jogaira

A Netflix először a saját gyártású F1-es dokumentumsorozat, a Drive To Survive miatt került közvetlen kapcsolatba a száguldó cirkusszal, a hírek szerint azonban a streamingszolgáltató – kihasználva az F1 egyre növekvő amerikai népszerűségét – szeretné tovább emelni a tétet, és élénken érdeklődik az F1 amerikai közvetítési jogai iránt. A jogok jelenleg az ESPN birtokában vannak, a csatorna szerződése azonban az idény végén lejár. Az ESPN programigazgatója, John Suchenski elárulta, hogy szeretnék megtartani a jogokat.

„Nagyon szeretnénk a szerződéshosszabbítást” – idézi Suchenskit a MotorsportWeek. „Jelentősen nőtt a nézőszám 2018 óta, mióta ismét mi közvetítjük a versenyeket, szóval ez egy kölcsönösen előnyös együttműködés volt eddig, de érthető módon minden lehetőséget megvizsgálnak.”

A jogokért a hírek szerint szintén érdeklődik a Netflix riválisa, az Amazon, valamint az NBCUniversal.

Steiner: Most nem kéne összetörni az autókat

Óvatosan fogalmazott az Azerbajdzsáni Nagydíj előtt Günther Steiner, de a Haas csapatfőnöke így is világossá tette: nagy tempó ide, közeli falak oda, Mick Schumacher autótörései most már nem férnek bele, szeretné, ha Bakuban egyben maradnának a csapat autói - nemcsak a költségek, de az egy héttel később esedékes Kanadai Nagydíj miatt is.

"Nagy kihívás lesz egyik kontinensről a másikra utazni, hosszú az út és a csapat nagyon keményen dolgozik azon, hogy sikerüljön. Jó a csapat, megvan a kemény munka, de így is csak pár napjuk lesz arra, hogy újra felépítsenek és összeállítsanak mindent. Ha bármilyen törés van az autón, akkor ez még nehezebbé válik, úgyhogy reméljük, hogy nem lesz semmilyen törés" - mondta Steiner.

ste_1

fotó: dppi

Három futamon át szivárványszínű logót használ a Mercedes

Azerbajdzsán, Kanada, és Nagy-Britannia versenyei következnek a Formula-1 versenynaptárában, a Mercedes pedig kihasználja az alkalmat, és a versenygépek orrán, a pilóták sisakjain, valamint a csapat közösségi oldalain is szivárványszínűre festi a jellegzetes csillagos emblémát. A német márka ezzel júniusban és július elején a büszkeség hónapjára és annak jelképére szeretné felhívni a figyelmet. A felfrissített logó a Rainbow Pride Star nevet kapta, a módosítás pedig része a Pride hónap alkalmából létrehozott Accelerate 25 programnak, melyet a gyártó még 2020-ban hozott létre, hogy a társadalmi egyenlőtlenség és a diszkrimináció ellen közösen lépjenek fel.

Hol van már a tavalyi Gasly?

A Formula Podcast legutóbbi adásában sorra vettük a mezőny összes tagját, méghozzá a futamértékelőinkben kiosztott pontszámok mentén sorba rendezve őket. Beszéltünk többek között Pierre Gaslyról is, akinek teljesítménye egyelőre nem csak tavalyi önmagától, de még csapattársától is elmarad – ezt a szakaszt 35:52-től hallgathatod meg!

<

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

 applepod2


stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

A buta hiba ellenére is Espargaro maradt Quartararo egyetlen kihívója

Kilenc értékes pontot dobott el az utolsó körös benézésével Aleix Espargaro a Katalán Nagydíjon, amellyel megszakadt a dobogós szériája, de a ducatisok és a suzukisok sorozatos betlijével együtt még így is az Aprilia spanyolja az egyetlen, aki lőtávon belül tudott maradni Fabio Quartararóhoz képest a vb-tabellán – de hogy van-e érdemi esélye neki a címre, arról a Formula Motocast friss adásában beszélgettünk 4:29-től:

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Olvasónk tizenöt óra alatt rakta össze a megnyert LEGO-McLarent

Múlt hónapban sorsoltunk ki egy McLaren-versenyautó LEGO Technic változatát. Ez teljes egészében az életnagyságú autó mintájára készült, amely V6-os motorral, mozgó dugattyúkkal, a pilótafülkéből aktiválható kormányzással, felfüggesztéssel és differenciálzárral rendelkezik. Az autó terve a LEGO Csoport és a McLaren Racing mérnök szakértőinek szoros együttműködésében született meg az új F1-es versenygép fejlesztése során. A több mint 13 cm magas, 65 cm hosszú és 27 cm széles modellt, amely 1432 darabból áll össze, a szponzorok matricáival tehettük teljessé.

Szerencsés nyertesünk Vadas Gergő lett, aki azóta össze is állította a remekművet: állítása szerint tizenöt órába telt, mire elkészült vele. Még egyszer gratulálunk hozzá!

IMG_20220607_185550_BURST004

IMG_20220607_180658

A Ferrari szerint újra használható Leclerc Barcelonában meghibásodó motorja

Az olasz média jelentése szerint alapos vizsgálatok után a Ferrari úgy döntött, hogy még használható Charles Leclerc Barcelonában meghibásodó motorja. Mint ismert, a monacói pilóta egy biztos győzelmet bukott el a technikai hiba miatt, de a csapat arra jutott, hogy egy új MGU-H-val és egy új turbóval az az erőforrás még használható a szezon későbbi szakaszában, nem kell kidobni, ezzel kicsit csökkenthetik a rajtbüntetős kockázatát.

pf1_25

fotó: dppi

Öt emlékezetes pillanat az Azerbajdzsáni Nagydíjak történetéből

Lewis Hamilton tavalyi elfékezése, Daniel Ricciardo tripla előzése és a többiek - az F1 bakui válogatása ezen a linken vagy a képre kattintva megtekinthető!

lew

A Red Bull annak örül, hogy két Ferrari-pályán is nyerni tudott, most pedig Red Bull-pályák jönnek

Dr. Helmut Marko tett egy újabb magabiztos nyilatkozatot: "kenegetés" helyett egész egyszerűen kimondta, hogy Barcelonában és Monacóban is a Ferrari volt a leggyorsabb, mégis mindkét pályán a Red Bull tudott győzelmet aratni. Mint mondta, ezek egyértelműen a Ferrari erősségeit domborították ki, ezért nagy dolog, hogy mindkétszer ők nyertek és most fordulhat a kocka: Bakuban és Kanadában is számít a végsebesség, amiben továbbra is az energiaitalosok járnak előrébb. Emiatt ott magukat tartja esélyesebbnek, fontos lesz, hogy ezt sikerüljön igazolni.

"Összességében egy szinten vagyunk a Ferrarival, a napi forma, a beállítás, a gumikopás és az abroncsok hosszú ideig való megfelelő működési tartományban tartása kritikus lesz" - tette hozzá a Red Bull tanácsadója a Formel1.de-nek.

str

fotó: dppi

Így szólt az RB7-es Bakuban David Coulthardnak köszönhetően

2016 óta rendeznek versenyt Baku utcáin, de már előtte is láthattak F1-es autót a helyi rajongók, hála az energiaitalos csapat parádéjának. 2012-ben a Red Bull egykori versenyzője, David Coulthard szórakoztatta a közönséget, melyről nemrégiben az osztrák csapat osztott meg egy videót közösségi oldalain.  

Ha szereted a ralit, csatlakozz a Formula Facebook-csoportjához!

Hírek, információk, érdekességek, pletykák, videók, miegymás - ha valakit érdekel a ralisport, annak ott a helye a Formula.hu most épülő tematikus Facebook-csoportjában. Csatlakozni erre a linkre, vagy a képre kattintva tudtok!

bitto_2

fotó: Bitto Zsolt

Alexander Rossi komolyan odaszólt Max Verstappennek

Reagált a Formula-1 világbajnoki címvédőjének kritikáira az Indy 500 2016-os győztese. Alexander Rossi korábban az F1-ben is próbálkozott a Manor istállójánál, végül az IndyCarba vezetett az útja, ahol debütáló évében rögtön megnyerte a legendás viadalt. Az 500 mérföldes futammal kapcsolatban nemrégiben Max Verstappen azt mondta, hogy soha nem állna ott rajthoz, mivel az életét kockáztatná vele. Rossi egészen másképp látja ezt, szerinte ez csak egy kibúvó a holland részléről.

„Bizonyos értelemben talán veszélyesebb, de négy balesetünk volt, és nem volt olyan, hogy az autók kettészakadtak volna. Ezt nem lehet elmondani a Monacói Nagydíjról, igaz? Szerintem a biztonsági érv egyfajta kibúvó. Romain (Grosjean) az akivel tényleg jó erről beszélni. Nyilvánvaló, hogy pár éve volt egy hihetetlenül drámai és ijesztő balesete Bahreinben aztán alaposan átgondolta, hogy mit kezdjen a jövőjével, és megosztotta, hogy a motorsport valamint a versenyzés iránti szenvedélye megújult egy új autóval, ezért teljesen biztonságban érzi magát. Azt hiszem, végül is minden relatív, szóval ezek a válaszok nem lepnek meg, de ez nem jelenti azt, hogy egyet is értek velük” – idézte Rossit a PlanetF1.

Hangolódjunk a Le Mans-i 24 órásra a teszten készült felvételekkel!

A hétvégén következik az év egyik legnagyobb autóversenye, a Le Mans-i 24 órás, amelyet megelőzően szokás szerint már tartottak egy tesztnapot a legendás La Sarthe versenypályán. A teszt során Jose Maria Lopez volt a leggyorsabb a #7-es Toyota volánjánál – íme, néhány nézőtéri felvétel, hogy ezzel is hangolódjunk a szombat-vasárnapi egynapos viadalra:

Logano győzött, de Hamlin és Chastain balhéjától lett emlékezetes a NASCAR hétvégi futama

Az előző hétvégén első alkalommal látogatott el a NASCAR Cup Series mezőnye a World Wide Technology Racewayre, melyet a többség csak Gateway néven emleget. A St. Louis-i pályán rendezett futam ismét izgalmas csatákat hozott, főként azok után, hogy a győzelem sorsa a hosszabbításban dőlt el Kevin Harvick balesete miatt. A két körös ráadást megelőzően Kyle Busch hősies módon tartotta maga mögött a Joey Loganót, a végjátékban azonban kissé megcsúszott, így a Team Penske pilótája örülhetett. A verseny tehát rendkívül szoros volt, de mégsem erről marad emlékezetes, hanem Ross Chastain hibáiról, melyek közül a leglátványosabb a Denny Hamlinnel szembeni manővere volt, ami miatt utóbbit 11 körös hátrányban intette le a kockás zászló.

A Joe Gibbs Racing pilótájának autója jelentősen megsérült a fallal való találkozás után, a versenyt azonban még így is sikerült befejeznie, ám a legérdekesebb dolgok csak ezek után következtek. Bár Chastain őszintén bocsánatot kért tőle a kamerák előtt, Hamlin ezt nem fogadta el, későbbi nyilatkozataiban pedig egyértelművé tette, hogy legközelebb ő sem lesz kegyes ellenfelével szemben, és ha tud, akkor törleszteni fog.

Rossi eddigi legjobb eredményét érte el GT-ben

Valentino Rossi az előző szezon végén intett búcsút a MotoGP-nek, a bukósisakot azonban még nem akasztotta szögre, ugyanis két kerékről négyre váltott: idén a GT World Challenge Europe mezőnyében szerepel a Team WRT egyik Audijával. Bár a debütálása inkább egy kínos bakiról maradt emlékezetes, az olasz legenda teljesítménye folyamatosan javul, amit a hétvégi franciaországi eredmény is megmutat, hiszen a Frederic Vervisch és Nico Müllert még a soraiban tudó egység az ötödik helyen ért célba a Paul Ricard pályán rendezett 1000 km-es viadalon.

„Nagyon boldog vagyok, az ötödik hely jó eredmény, és biztató volt az egész hétvégénk. Gyorsak és erősek vagyunk, megmutattuk, hogy jó a felállásunk. Elégedett vagyok a tempómmal és azzal is, ahogy a forgalomban tudtam harcolni az első etapok során” – értékelt az idei legjobb helyezését elérő Rossi, akit a Crash.net idézett. A Doktornak ez volt a negyedik fellépése egyébként a bajnokságban, legközelebb pedig Zandvoortban gurul pályára június közepén.

rossi-gt3-wrt

Marko: Nincs jobb opciója Gaslynak az AlphaTaurinál

A Red Bull múlt héten jelentette be, hogy újabb két évre aláírt Sergio Perezzel, így 2024 végéig változatlan marad a felállásuk az első számú istállónál. A mexikói maradása egyúttal azt is jelenti, hogy Pierre Gasly számára rövid távon biztosan nincs visszaút az anyacsapathoz: a franciát 2023 végéig köti a szerződése az energiaitalosokkal, de Perez hosszabbítása révén ez kizárólag az AlphaTaurit jelentheti. Bár felmerült, hogy emiatt Gasly elhagyhatja a Red Bull kötelékeit, Helmut Marko szerint nincs jobb választási lehetősége a versenyzőnek:

„Mielőtt aláírtunk Perezzel, természetesen beszéltem Gaslyval. Meg kell látnunk, mi történik 2023 után. Mi az alternatíva számára? Nem hiszem, hogy jelenleg van olyan opciója, ami jelentősen jobb lenne az AlphaTaurinál” – nyilatkozta a Red Bull F1-es tanácsadója a Formel1.de hasábjain.

Marko arra is utalást tett, hogy az energiaitalosok juniorjai, például az F2-ben pallérozódó Liam Lawson, Jehan Daruvala és Jüri Vips 2023-ban aligha kap F1-es ülést, mivel Gasly mellett Yuki Tsunoda is maradhat az AlphaTaurinál: „Valószínűleg feltételezhetjük, hogy a jelenlegi versenyzők maradnak a helyükön. Ugyanakkor a koronavírus még mindig jelen van, szóval előfordulhat, hogy a fiataloknak be kell ugraniuk. Természetesen remélem, senki nem sérül meg, de egy újabb évet kell várniuk a teljes szezonos ülésre.”

gasly-alphatauri-rb-2022

Még senki nem nyert kétszer Bakuban

2016 óta látogat el a Formula-1-es mezőny Azerbajdzsánba, ahol első alkalommal még Európai Nagydíj néven rendeztek futamot, 2017 óta viszont Azerbajdzsáni GP-ként szerepel a versenynaptárban. Az eddigi öt futamot (2020-ban az itteni verseny is a koronavírus-járvány áldozatául esett) öt különböző pilóta nyerte: sorban Nico Rosberg, Daniel Ricciardo, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas és Sergio Perez állhatott fel a dobogó legfelső fokára. Jó esély van rá, hogy ez a széria folytatódjon a mostani hétvégén is, hiszen a két élcsapat versenyzői közül csak Perez diadalmaskodott már Bakuban (ő egyébként még két dobogós helyet fel tud mutatni ezen kívül itt), a másik három (Max Verstappen, Charles Leclerc, Carlos Sainz) még nem. A csapatok terén 3-2-re vezet a Mercedes a Red Bull ellen, azaz a Ferrari is első sikerét jegyezheti az azeri pályán.

baku-podium-2021-dppi

fotó: DPPI

Amikor a győzelem úszott el egy túl korai ünneplésen Barcelonában

A hétvégi Katalán GP rajtbaleset melletti legemlékezetesebb momentuma egyértelműen az utolsó körben történt, amikor Aleix Espargaro túl korán kezdett el ünnepelni, így végül a második helyett csupán az ötödik helyen ért célba. 13 évvel ezelőtt azonban ugyanitt a 125 köbcentisek versenyén a győzelem sorsa dőlt el hasonló módon: akkor Julian Simon számolta el magát. Videón az emlékezetes jelenet Simonnal, akinek végül ez a hiba is belefért a vb-harcban – az idő majd eldönti, hogy Espargaro vasárnapi benézése mennyire bizonyul drágának a végelszámolásnál…

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Verstappen nem marad az F1-ben a visszavonulása után

Bár még csak 24 éves, már a nyolcadik idényét tapossa a Formula-1-ben a regnáló világbajnok Max Verstappen. A szerződése 2028 végéig köti a Red Bullhoz, a holland pedig még akkor is csupán 31 éves lesz. Ennek ellenére a pilóta nemrég elhintette, hogy akár az is előfordulhat, hogy a jelenlegi kontraktus kitöltése után vissza is vonul a versenyzéstől.

Verstappen most a holland Formule 1 magazinnak nyilatkozva azt is hozzátette, hogy amennyiben már nem lesz aktív pilóta, más pozíciót nem fog vállalni az F1-ben: „Nem fogtok elemzőként vagy bármilyen csapatszerepkörben látni. Nem motiválnak ezek. Ha már nem versenyzem többé, más szórakoztató dolgokat szeretnék majd csinálni.”

verstappen-dppi_1