DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 22. hétfő

Alonso minden idők egyik legjobbja Verstappen szerint

A DAZN mikrofonja előtt hozták nehéz helyzetbe Max Verstappent, amikor arra kérték, hogy mondja meg, szerinte ki volt minden idők öt legjobb F1-es pilótája. A holland versenyző nem tért ki a válaszadás elől, de mindenekelőtt leszögezte, hogy miért gonosz kérdés ez: „Tudom, mi történik majd, hiszen bármit is mondok, jönnek majd a kommentek az emberektől, akik nem értenek egyet. Szóval nehéz kérdés ez.”

alonso-verstappen

Verstappen végül Schumachert, Sennát, Alonsót, Hamiltont és Fangiót nevezte meg, s a névsorban talán Alonso lehet a legmeglepőbb, hiszen őt a többieknél jóval ritkábban szokás az ennyire szűk elit tagjai közé sorolni. A háromszoros világbajnok beszélt is kicsit a spanyolról: „Szerintem Fernando mindig annak mutatja magát, aki valójában, és ezt én rettenetesen csodálom. Nagyon sikeres, de így is megmaradt a versenyzés iránti szenvedélye.”

„Egy normális, kedves srác, és én az ilyet nagyra tudom értékelni. És általában nagyon örül mások jó teljesítményének is” – mondta, majd párhuzamot vont kettejük között: „Szerintem ő tudta először naggyá tenni az F1-et Spanyolországban, és világbajnok is lett. Kicsit olyan, mint az én esetem Hollandiában. Mindketten szeretünk versenyezni, ő talán még jobban, hiszen az ő korában még mindig az F1-ben van. Nagyon tisztelem. Emlékszem, hogy amikor még gokartoztam, már akkor őt néztem az F1-ben, azért kapcsoltam be a tévét, mert tudtam, hogy jól fog versenyezni.”

verstappen-alonso

Verstappen kétszer annyi kört vezetett eddig idén, mint a Mercedesek és Perez együttvéve

Érdekes statisztikát osztott meg a WTF1: Max Verstappen eddig 222 kör végén állt az élen a 2021-es Formula-1-es szezonban, míg Lewis Hamilton esetében ez az érték 75, Valtteri Bottasnál 19, Sergio Pereznél pedig 13 – azaz a világbajnokságot karrierje során először vezető holland több mint kétszer annyi körön át vezetett idén, mint az élmezőny másik három tagja összesen! Ennek ellenére a Red Bull-os előnye csupán négy pont a vb-tabellán, ráadásul míg ő csak két futamot nyert, addig Hamilton hármat is.

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

WTF1 (@wtf1official) által megosztott bejegyzés

Domenicali pluszpontot adna a „grand slameket” domináló versenyzőknek

Idén három futamon – elsőként a silverstone-i Brit Nagydíjon – bemutatkozik a sprintkvalifikáció, amely egy nagyjából 100 kilométeres versenytávú futam szombaton, amelynek végeredménye meghatározza a vasárnapi nagydíj rajtsorrendjét. Mivel az első három helyezett eleve kap pontot a sprintkvalifikáció után, a 2014-es duplapontos idényzárót leszámítva először fog előfordulni a Formula-1 történetében, hogy eltér egy szezonon belül az egyes versenyhétvégék „értéke”, Stefano Domenicali azonban azt is felvetette, hogy további jutalmazásban részesülhetne az, aki dominálja ezeket az általa „grand slamnek” nevezett különleges nagydíjakat:

„Ami még jár fejemben, hogy kreáljunk egy „grand slam-bónuszt”, hogy úgy mondjam, ahol az a versenyző, aki megnyeri az időmérőt, a sprintkvalifikációt és a futamot is, extra pontot kaphatna vagy ilyesmi” – idézi az F1 vezérigazgatóját az F1i.com. „Meglátjuk, mit tudunk ehhez hozzákapcsolni, de gondolkodunk rajta, hogy valamiképp jutalmazzuk ezt a grand slamet azokon a nagydíjakon, ahol rendezünk sprintkvalifikációt. Ezt arra is használhatjuk a jövőben, hogy még értékesebbé tegyük a történelmi helyszíneket.”

silverstone-f1-start-dppi

fotó: DPPI

Délután MotoGP és Extreme-E, este Indy 500 – itt a vasárnapi menü

F1 nélkül is lesz mit néznünk május utolsó vasárnapján: a MotoGP-sek Mugellóban futják az Olasz Nagydíjukat, az Extreme-E mezőnye Szenegálban csap össze az Óceán X-Prix keretében, emellett lesz TCR Europe és Superbike is a Paul Ricard pályáról, illetve Estorilból, este pedig következik az egyik leghíresebb autóverseny, az Indy 500.

A vasárnapi (május 30.) program tv-közvetítésekkel együtt:

11:00 Moto3, Futam (tv: Aréna4, élő)
12:00 Superbike, Superpole-futam  
12:00 - 13:30 Extreme-E, Elődöntők  
12:20 Moto2, Futam (tv: Aréna4, élő)
12:40 TCR Europe, 2. futam  
14:00 MotoGP, Futam (tv: Aréna4, élő)
15:00 Superbike, 2. futam (tv: Aréna4, 23:00, felv.)
16:00 - 18:00 Extreme-E, Döntő (tv: Spíler1 TV, élő)
18:20 Indy 500, Futam (tv: Aréna4, élő)

indy500-1-program

Fotó: Karl Zemlin/IndyCar Media

Hamilton csapata Rosbergé előtt az Óceán X-Prix kvalifikációi után

Második hétvégéjéhez érkezett az idén indult Extreme-E: ezúttal Szenegálban vendégeskedik a mezőny, ahol az Óceán X-Prix névre hallgató versenyt rendezik. Szombaton került sor a két kvalifikációra, amelynek összesített eredménye alapján a Team X44, azaz Lewis Hamilton csapata bizonyult a leggyorsabbnak Sebastien Loebbel és Cristina Gutierrezzel. A legfőbb kihívó ismét a Rosberg Xtreme Racing duója Johan Kristofferssonnal és Molly Taylorral – akik az évadnyitót meg is nyerték –, míg az első nap után az az Abt Cupra XE foglalja el a harmadik helyet, ahol Mattias Ekström mellett ezúttal a Dakar egyetlen női győztesét, az 58 éves Jutta Kleinschmidtet láthatjuk akcióban, aki a széria állandó női tartalékjaként a gyomorgondokkal küzdő Claudia Hürtgent helyettesíti. Ez a három alakulat jutott a holnapi első elődöntőbe, de a fináléba csak két egység juthat közülük, ahol a ma 4-6. helyen záró Andretti United, Veloce Racing, Hispano-Suiza Xite Energy Team hármas alkotta másik elődöntőből továbbjutó két csapattal fognak majd összecsapni. Az alábbi videókban visszanézhető a két kvalifikáció teljes hosszában:

TCR Europe: Peugeot-győzelem és dobogós testvérpár a szombati futamon

A hétvégén a franciaországi Paul Ricard versenypályán randevúzik a TCR Európa-kupa mezőnye, amelyben ezúttal nem találhatjuk meg a szlovákiai nyitány után az összetettben harmadik helyen álló Nagy Dánielt és a Zengő Motorsportot. A szombati első versenyt Teddy Clairet nyerte a Peugeot-val, ráadásul a harmadik helyen csapattársa és testvére, Jimmy Clairet futott be. Kettejük közé Felice Jelmini ékelődött be egy Hyundaijal, míg a bajnokságot vezető, a WTCR-ben a Zengő Motorsportot erősítő, itt viszont a Volcano Motorsport Cuprájával szereplő Mikel Azcona hatodik lett. Az alábbiakban visszanézhető a teljes első futam:

Infografika: Az összes F1-es világbajnok pilóta és autó időrendben

Ismét egy látványos infografikával állt elő a Racing Statistics, ami most az Formula-1-es világbajnokokat és autóikat ábrázolta időrendi sorrendben. Giuseppe Farina 1950-es siekrével kezdődően követhetjük végig a száguldó cirkusz hét évtizedét.

Leclerc pályára vihette az autótörténelem egyik gyöngyszemét

Egy 1960-as évekbeli Ferrari 275 GTB-vel körözhetett Fioranóban Charles Leclerc. A márka F1-es pilótája promóciós célokkal vitte pályára a 3,3 literes V12-es motorral szerelt, körülbelül 300 lóerős járgányt, ami lenyűgözte őt. Úgy fogalmazott, el sem tudja képzelni, milyen lehetett egy ilyen konstrukcióval versenyezni. Természetesen hihetetlen élmény volt ez számára, hiszen belekóstolhatott a kor nyers, minden sallangtól mentes ízébe. Csak azt sajnáljuk, hogy a motorhangot zene nyomja el.

Ma 50 éves a biztonsági autót vezető Bernd Mayländer

1971. május 29-én, azaz éppen 50 éve született Bernd Mayländer, akit az autósport-rajongók elsősorban a Formula-1-es safety car pilótájaként ismerhetnek. A korábbi német versenyző 2019-ben sztárvendégként tisztelte meg az Autósport és Formula Magazin Top 50 Magyar Autóversenyző Gáláját, az ott készült interjú felidézésével kívánunk neki nagyon boldog születésnapot:

Vajon hány versenyzőnek nem ugrik be a kezdőbetűjéről a jelenlegi vagy korábbi csapata?

Visszatért a Formula-1 YouTube-csatornájának közkedvelt kvízsorozata, a Grill the Grid, méghozzá rögtön egy rendhagyó kihívással, ugyanis a pilótáknak az abc összes betűjével kezdődő csapatokat kellett említeni az F1 történetéből. Javasoljuk, hogy előbb mindenki nézze meg a videót (amely átkattintás után indul!), alatta pedig összegyűjtöttünk néhány érdekességet:

 

Az aligha meglepő Sebastian Vettel F1-gyel kapcsolatos lexikális tudását ismerve, hogy ő szerepelt a legjobban, de vicces volt, hogy éppen az a Red Bull nem ugrott be neki, amellyel a négy vb-címet szerezte, ráadásul Renault-motorral… Igaz, Lewis Hamilton sem a Mercedest mondta az M betűnél, ahogy Max Verstappen sem a Red Bullt az R-nél, sőt Fernando Alonso is az AlphaTaurit említette az A betűnél, nem pedig az Alpine-t. Daniel Ricciardo pedig szemlátomást azzal a módszerrel próbálkozott, hogy minden betűnél bemondta az első szót, ami eszébe jutott, hátha volt olyan nevű csapat már az F1-ben…

Múúúúú-gello – tehenes sisakkal versenyez hazai futamán Rossi

Hosszú évekre visszatekintő hagyomány, hogy Valentino Rossi egyedi bukódizájnt villant az Olasz Nagydíjon, amelyet ezúttal is a harmadik szabadedzés előtt mutattak be. Ezúttal egy szójáték ihlette meg a kilencszeres világbajnokot: a sisak egy tehenet ábrázol, mellette pedig a „Muuuu-gello” felirat olvasható – íme:

 

De nem csak Rossi készült különleges sisakfestéssel a hétvégére: Pol Espargaro bukója például minyonos dizájnt kapott. Rossi petronasos csapattársa, a szintén olasz Franco Morbidelli azonban csütörtökön elismerte: egész egyszerűen elfelejtette, hogy Le Mans után rögtön Mugello jön a naptárban, így ő ezúttal nem készült egyedi színezéssel.

espargaro-pol-minyon

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Nem a váltóval volt gondja, mégis újat kaphat Bakura Leclerc

A Monacói Nagydíj egyik fő történetszála volt Charles Leclerc drámája: a hazai pilóta az időmérő legvégén összetörte a Ferrariját, a piros zászlós megszakítás révén pedig övé lett a pole-pozíció, mivel éppen ő állt az élen. Már az első pillanattól kezdve felmerült annak a veszélye, hogy esetleg váltót kell cserélni a monacói autójában, ám a Scuderia többszöri átvizsgálás után arra jutott, hogy rendben volt az alkatrész.

Ennek ellenére a vasárnapi verseny előtt a rajtrácsra menet megadta magát Leclerc alatt az SF21-es, így a pilóta el sem tudott rajtolni – igaz, a maranellóiak váltig állították, hogy nem a váltóval, hanem a kardántengellyel adódott probléma, bár később elismerték, hogy ennek is köze volt a szombati balesethez.

Bár tehát a Ferrari szerint a váltó nem sérült, a Corriere dello Sport szerint ennek ellenére a csapat ki fogja azt cserélni a jövő hétvégi Azerbajdzsáni Nagydíjra a monacói autójában. Ezt egyébként a szabályok értelmében büntetés nélkül megtehetik, hiszen az, hogy Monte-Carlóban nem tudott elrajtolni, ilyen szempontból kiesésnek minősül.

leclerc-monaco-crash-dppi

fotó: DPPI

Eladó az 1971-es Le Mans című film Porsche 917-ese

Egy közelgő aukción akár az ötmilliárd forintos árat is elérheti az a Porsche 917-es, ami egyrészt megjárta a Le Mans-i 24 órást, másrészt az arról készült 1971-es film egyik főszerepét kapta. A legendás Gulf-festéssel ellátott járgány volt az első típus, amivel a Porsche Le Mans-ban nyerni tudott, és ennek egyik példányát készülnek elárverezni idén augusztusban Monterey-ben.

Az aukción annak ellenére nagy sikert várnak ettől a konkrét autótól, hogy az nem vette ki részét a Porsche sikerkorszakából. Az 1970-es Le Mans-i 24 óráson célba sem ért, mivel az 50. körben a vizes pályán összetört. Ettől függetlenül többször felbukkan a verseny idején forgatott filmben. Később több jelenetben maga Steve McQueen is vezette az autót.

Mostani tulajdonosa körülbelül tíz éve jutott hozzá, és neki köszönhetően teljesen felújították, így most százszázalékban versenyképes.

Fotó: RM Sotheby’s/Phil Norton

F1 nélkül is motorsport-dömpinget hoz a szombat - program

Összeszedtük, hogy mit, mikor és hol lehet nézni a szombati napon:

Szombat (máj. 29.)  

09:55 - 10:40 MotoGP, 3. szabadedzés (tv: Aréna4, élő)

10:00 - 10:35 TCR Europe, Időmérő 

13:30 - 14:00 MotoGP, 4. szabadedzés (tv: Aréna4, élő)

13:30 - 15:30 Extreme-E, 1. kvalifikáció 

14:10 - 14:50 MotoGP, Időmérő (tv: Aréna4, élő)

15:00 Superbike, 1. futam (tv: Eurosport 2, élő)

16:45 TCR Europe, 1. futam 

18:00 - 20:00 Extreme-E, 2. kvalifikáció

11221016_211

fotó: dppi

Félmillióra büntették a Boldogkő Rali rendezőjét, mert nézők voltak a pályák szélén

Az áprilisi Boldogkő Ralit még zárt kapuk mögött rendezték, nézők nem lehettek ott a versenyen, de "természetesen" mégis voltak, ezzel kapcsolatban pedig a rendőrség büntetést szabott ki Adamovits Márkra, a szervező bizottság elnökére. A rendezést lebonyolító Kelet-Autósport Kft. közleménye szerint a rajtok előtt két órával ők végigmentek a pályákon és egy-két esetet leszámítva nem kellett intézkedni, utólag azonban az internetre felkerült videófelvételek alapján eljárást indított Adamovits ellen az edelényi rendőrkapitányság, melynek végén 500.000 forintos pénzbírsággal sújtotta.

 

Méret, súly, lóerő: összehasonlították az F1-es és az IndyCar-autót

Az Autosport elemézésének részleteihez angoltudás szükséges, de sok lényeges dolog megérthető anélkül is.

Norris az integetéssel megmutatta, ki a főnök a McLarennél? „Marhaság”

Miközben Lando Norris már idei második dobogóját szerezte a Formula-1-es Monacói Nagydíjon, új csapattársa, Daniel Ricciardo az eddigieknél is haloványabb hétvégét futott, amelynek végén még kört is kapott a fiatal brittől. A közvetítésbe is bejátszották ezt a pillanatot, ahol látszott, hogy Norris felemelt kézzel köszönte meg az ausztrálnak, hogy elengedte. Sok rajongó azonban ezt úgy értelmezte, hogy Norris ezzel Ricciardo tudtára adta, ki a főnök a McLarennél – a bajnokságban harmadik helyen álló pilóta (aki talán éppen az ilyenek miatt elégelte meg a közösségi médiát) most egy Twitch-streamben tisztázta a helyzetet:

„Oké, látom, hogy sokan teljes marhaságot és ostobaságot kreálnak valamiből, mint általában. Akárhányszor valaki – tehát bárki – kék zászlót kap előttem, és rendesen félrehúzódik előlem, ahogy kell, akkor azt feltett kézzel meg szoktam köszöni. Rohadtul mindenkivel ezt csináltam: Mazepinnel, Schumacherrel és Dannyvel is… Akárki mellett mentem el, ha lehúzódott, akkor megköszöntem. Szóval ne csak azt vegyétek észre, amikor Dannyt előztem meg, és ne gondoljátok, hogy olyasmit tettem, ami nem helyes.”

norris-ricciardo-integetes-monaco-1

Exkluzív fotók: Így fest a monacói pálya a nagydíj utáni héten

Múlt vasárnap rendezték az F1-es Monacói Nagydíjat, a pályabontási munkálatok pedig jelenleg is zajlanak a hercegség utcáin. A futamhétvégét a helyszínről tudósító kollégánk, Mészáros Sándor posztolt erről fotókat az Instagramon:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Mészáros Sándor (@mesandor) által megosztott bejegyzés

Akár 28 millió forintot is kereshet egy Instagram-poszttal Hamilton

Egy érdekes lista landolt a postaládánkban: készítői kiszámolták, a Formula-1-es versenyzők elméletileg mekkora összeget kereshetnek a közösségi médiában egy-egy fizetett Instagram-poszttal. A posztok tarifája szélsőségesen változik és a követőtábor nagyságától függ: Lewis Hamilton 22 millió rajongóval rendelkezik, ami azt jelenti, hogy egyetlen fizetett poszt 28 millió forintnak megfelelő összeget érhet számára!

Mögötte nagy szakadék tátong, Charles Leclerc, Daniel Ricciardo és Max Verstappen hármasa az 5 millió követőt súrolja, nekik nagyjából 6 millió forintot hozhat egy poszt a GamblingDeals számításai szerint. De a 3 millió követő felett járó Fernando Alonsónak és Lando Norrisnak is 4 millió forint folyhat be egy posztért.

Fontos megemlíteni, hogy az összegek becslések, a számítást pedig nem bonyolították túl: vettek egy alapértéket, 0,00313 angol fontot, és ezt szorozták fel a követőszámmal.

Hegyi futással és egy bölcsességgel készül a visszavágásra Valtteri Bottas

A nagyobb visszhangot Charles Leclerc monacói pechje kapta, pedig Valtteri Bottas is ugyanolyan balszerencsés volt: az elkoptatott kerékanya miatt egy második pozíció helyett távozott nulla ponttal. A finn kemény hegyi edzéssel készül arra, hogy elégtételt vegyen a kudarcért.

„A visszatérés mindig nagyobb, mint a visszaesés” – posztolt a képek mellé egy bölcs mondást Bottas.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Valtteri Bottas (@valtteribottas) által megosztott bejegyzés

F1-es teszten vett részt a Formula-2 két élmenője

A monacói versenyhétvége után a Formula-2 pontversenyének első két helyén Guanyu Zhou (68 pont) és az újonc Oscar Piastri (52 pont) állnak: a kínai egy győzelmet, az ausztrál két második helyet szerzett a városi aszfaltcsíkon. Közös vonzás bennük, hogy mindketten az Alpine pilótaakadémiájának tagjai: ennek köszönhetően vettek részt a hétvége után a csapat tesztjén Silverstone-ban.

Piastri kedden vezette a 2018-as Renault R.S.18-at, élete második F1-es tesztjén 86 körig jutott és időmérős, valamint versenyszimulációt is teljesített. A csapatnál már harmadik éve tesztpilótaként dolgozó Zhou 106 körig jutott: ekkora távot korábban még sosem tett meg egy tesztnap leforgása alatt.