DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 23. kedd

Alonso minden idők egyik legjobbja Verstappen szerint

A DAZN mikrofonja előtt hozták nehéz helyzetbe Max Verstappent, amikor arra kérték, hogy mondja meg, szerinte ki volt minden idők öt legjobb F1-es pilótája. A holland versenyző nem tért ki a válaszadás elől, de mindenekelőtt leszögezte, hogy miért gonosz kérdés ez: „Tudom, mi történik majd, hiszen bármit is mondok, jönnek majd a kommentek az emberektől, akik nem értenek egyet. Szóval nehéz kérdés ez.”

alonso-verstappen

Verstappen végül Schumachert, Sennát, Alonsót, Hamiltont és Fangiót nevezte meg, s a névsorban talán Alonso lehet a legmeglepőbb, hiszen őt a többieknél jóval ritkábban szokás az ennyire szűk elit tagjai közé sorolni. A háromszoros világbajnok beszélt is kicsit a spanyolról: „Szerintem Fernando mindig annak mutatja magát, aki valójában, és ezt én rettenetesen csodálom. Nagyon sikeres, de így is megmaradt a versenyzés iránti szenvedélye.”

„Egy normális, kedves srác, és én az ilyet nagyra tudom értékelni. És általában nagyon örül mások jó teljesítményének is” – mondta, majd párhuzamot vont kettejük között: „Szerintem ő tudta először naggyá tenni az F1-et Spanyolországban, és világbajnok is lett. Kicsit olyan, mint az én esetem Hollandiában. Mindketten szeretünk versenyezni, ő talán még jobban, hiszen az ő korában még mindig az F1-ben van. Nagyon tisztelem. Emlékszem, hogy amikor még gokartoztam, már akkor őt néztem az F1-ben, azért kapcsoltam be a tévét, mert tudtam, hogy jól fog versenyezni.”

verstappen-alonso

Itt a lehetőség: magyar gyerekek kérdezhetik az F1-es pilótákat a hungaroringi futam előtt

Idei újítás a nagydíjakat megelőző csütörtöki sajtótájékoztatón, hogy F1-es rajongó gyermekek is feltehetnek egy-egy kérdést a versenyzőknek. Nem lesz ez másként a Magyar Nagydíjon sem: a Hungaroring tájékoztatása szerint 13 éves kor alatti gyerekek kérdéseit várják. Mint írják: a kérdéseket és az arra adott válaszokat a világ minden táján, rajongók milliói hallhatják, láthatják majd. "S ami még izgalmasabb: a kérdéseknek nem kell feltétlenül az autósporthoz kapcsolódniuk. Lehetnek viccesek, különlegesek, vagy akár égető fontosságúak, amelyekre a választ az egész világnak hallania kell."

A kérdéseket a Hungaroring a következő emailcímre várja: gyerekkerdesek@hungaroring.hu – első körben írásban, közülük az F1 által kiválasztott tízet videóban is megörökítik, és bejátsszák a csütörtöki sajtótájékoztatón. Nagyon fontos, hogy a kérdések általánosak legyenek, nem pedig versenyző- vagy csapatspecifikusak. Tehát fontos, hogy bármelyik csapat bármelyik pilótájával kapcsolatban érdekesek legyenek. A kérdések beküldési határideje: 2021. június 30.

f1-pressconf-dppi-1

fotó: DPPI

Levették a Ferrarikról a zöld Mission Winnow logókat

Az európai F1-es futamok idejére eltűnnek a Ferrari megosztó szponzorának matricái. A Philip Norris dohányipari céghez köthető Mission Winnow az erről szóló közleményben úgy fogalmazott, tiszteletben tart minden rá érvényes törvényt és szabályozást, miközben folyamatosan azon dolgozik, hogy közös értékeken nyugvó erős kapcsolatokat építsen, valamint bátorítsa az ideológiáktól független kommunikációt. Akármit is jelentsen ez.

A lényeg, hogy a furcsán mutató zöld logók, valamint az összes Mission Winnow felirat eltűnik az Európai Unióban zajló összes versenyre. Az alábbi poszterrészleten szembetűnő a változás.

E32m1OdXEAor1ek

Minden eddiginél szigorúbban ellenőrzi a gumikat a Pirellli

Az Azerbajdzsáni Nagydíjon történt defektek miatt bekeményített az F1 és annak hivatalos beszállítója, mivel kiderült, egyes csapatok a határokat feszegetve trükköztek a guminyomással. Erre reagálva a hétvégi Francia Nagydíjra a Pirelli 13,44 barról 14,82 barra növelte a hátsó kerekek kötelező minimumnyomását, míg az első kerekek esetében maradt a korábban előírt 14,47 baros korlát. A gyártó mostantól külön vizsgálja a hideg és az újramelegített gumik állapotát.

Ami ezen felül újdonság, hogy a Pirelli egy kész skálát állított össze, ami azt határozza meg, a hideg és az üzemmeleg állapot között a gumik egyes tartományban milyen nyomásértékekkel rendelkezhetnek. Mostantól szúrópróbaszerűen is vizsgálhatják a csapatokat, amire eddig nem volt lehetőségük.

E2ELggVWQAATsfG

Gasly: A Red Bull kezében van a jövőm

Az Alpine szerdán bejelentette, hogy 2024-ig szerződést hosszabbított Esteban Oconnal. Ez azt is jelenti, hogy a francia alakulattal szóba hozott Pierre Gasly biztosan nem érkezik hozzájuk 2022-ben, hiszen Fernando Alonsónak is kontraktusa van 2022-re. Azt már korábban elmondta a Red Bull és az AlphaTauri vezetése is, hogy szeretnék, ha a tavalyi monzai futamgyőztes továbbra is a kötelékeikben maradna – amikor a Francia GP előtti csütörtöki sajtótájékoztatón a jövőjéről kérdezték, Gasly is utalt rá, hogy az energiaitalosok kezében van a döntés:

„Még nagyon korán van ehhez. Ami engem illet, a döntés a Red Bull kezében van. Végső soron ők határoznak arról, hogy együtt folytatjuk-e, s ha igen, az AlphaTaurinál vagy a Red Bullnál, vagy van más opció. Még nem igazán beszéltünk erről. A következő hetekben és hónapokban meglátjuk, mit akarunk csinálni” – mondta el a fiatal pilóta a Formula.hu jelenlétében.

Gasly esélye arra, hogy visszakerüljön a Red Bullhoz, minimálisan, hiszen többször elhangzott már, hogy rá az AlphaTaurinál számítanának vezérként – ráadásul Christian Horner csapatfőnök a Bakuban győzni tudó Sergio Perez teljesítményével is elégedett egyelőre.

gasly-at-redbull-francia-day0

Sűrű versenyhétvége kezdődik, íme a pénteki program

Többek között Formula-1, MotoGP, Formula-E és IndyCar is lesz ma.

9:55-10:40 MotoGP, első szabadedzés (Aréna4)

10:05-10:50 Formula-3, szabadedzés

11:30-12:30 Formula-1, első szabadedzés (M4 Sport)

12:30-13:00 TCR Europe, első szabadedzés

13:00-13:45 DTM, első szabadedzés

13:50-14:20 Formula-3, időmérő

14:10-14:55 MotoGP, második szabadedzés (Aréna4)

15:00-16:00 Formula-1, második szabadedzés

16:10-16:55 DTM, második szabadedzés

16:40-17:10 TCR Europe, második szabadedzés

23:00-23:45, IndyCar, első szabadedzés

EzGHOUuXIAE4XRE

Fordulat: Turánéknak az MNASZ visszaadta a Boldogkő Ralin elért pontjaikat - legalábbis átmenetileg

Mint ismert, a szezonnyitó Boldogkő Ralin elért pontokat (második helyet) elvették a Turán Frigyes - Bagaméri László párostól a hazai ralibajnokságban, ugyanis szabálytalannak minősülő gumikat használtak. Turánék azt a döntést megfellebbezték, a Rally Szakági Bizottság azonban ezt a fellebbezést elutasította - a csapat így az MNASZ-hez (Sporttanácshoz) fordult, ők pedig hatályon kívül helyezték az RSB döntését. Nem mondják azt, hogy az RSB-nek, vagy Turánnak van igaza, egyszerűen az RSB nem a megfelelő módon hozta meg a döntését, ezért érvénytelenítették azt a határozatot. A közlemény:

"Az MNASZ Elnöksége, a Sporttanács jogkörében másodfokú eljárásban eljárva, helyt ad a Turán Motorsport KFT Másodfokú fellebbezésében előterjesztett kérelmének és hatályon kívül helyezi MNASZ Rally Bizottságának 33/221 sz. határozatát. A másodfokon eljáró bizottság kötelezi a Rally Szakági bizottságot a megismételt I. fokú fellebbezési eljárás lefolytatására és elrendeli a II. fokú fellebbezés díj Fellebbezőnek történő visszafizetését.

Indokolás

A másodfokon eljáró bizottság a rendelkezésre álló dokumentumok alapján megállapította: A Rally Szakági Bizottság, mint elsőfokon eljáró bizottság, a Turán Motorsport Sportegyesület (képviseli: Turán Frigyes) által az MNASZ részére megküldött, I. Therwoolin Boldogkő Rally 2021 eseményen, a Felügyelői Testület által hozott 4-es számú határozat elleni fellebbezését a fellebbező meghallgatása nélkül a 33 / 2021 sz. határozatával elutasította úgy, hogy a tárgyalásra időpontjáról fellebbezőt nem értesítette.

- 13 - MNASZ Általános Sportszabályzat és előírások szabályzatának 35.6 Nemzeti fellebbezés formája és lefolytatása pontjának 35.6.6 alpontja rendelkezik arról, hogy az elsőfokú fellebbezés során az érintetteket írásban meg kell idézni meghallgatásra az elsőfokú fellebbezési fórum elé.

Az elsőfokon eljáró bizottság az eljárásban az MNASZ Általános Sportszabályzat és előírások szabályzatának 35.6.6 alpontjának rendelkezéseinek figyelmen kívül hagyásával hozta meg határozatát, ezért a másodfokon eljáró bizottság a rendelkező rész szerinti határozatot hozta.

MNASZ Sporttanácsának eljárási jogosultságát MNASZ Alapszabályának 30.§ (2) bekezdés k) pontja határozza meg.

A másodfokon eljáró Sporttanács, a megbízott vezető és további 3 tag lemondásával, az eljárást, a Sporttanács határozatképességének megszűnése miatt, határozathozatallal lezárni nem tudta, ezért MNASZ elnöksége a Sporttanács jogkörében eljárva hozta meg fenti határozatát. MNASZ Elnökségének eljárási jogosultságát MNASZ Alapszabályának 31.§ (4) bekezdése határozza meg.

A határozattal szemben Fellebbezőt MNASZ Általános Sportszabályok és Előírások 35.6.13 pontja szerint megilleti a felülvizsgálati kérelem joga."

tur

fotó: Bitto Zsolt

Vázat cserél a Mercedes Hamilton és Bottas között

Némi túlzással egymás autóit vezetheti Lewis Hamilton és Valtteri Bottas a Francia Nagydíjon. A hétvégi futam csütörtöki sajtótájékoztatóján Bottas árulta el, hogy másik vázat kap a Mercedestől, mégpedig azt a 6-os sorszámút, amivel Hamilton a szezonkezdet óta versenyzett. Hamilton cserébe a 4-es számút kapja meg, amit Bottas Portimao óta használt. A szokatlannak tűnő cserére azért került sor, hogy a két különböző időben bevetett alkatrész futásteljesítményét kiegyenlítsék, Bottas ugyanis az imolai balesete után egy teljesen új vázat kapott. A régi, jelenleg javítás alatt álló darabot a Mercedes a szezon hátralévő részében még elő fogja venni.

Bár úgy tűnhet, a csere Bottas megmagyarázhatatlanul gyenge azerbajdzsáni tempója miatt történt, de nem ez a helyzet. A Mercedes ezt már korábban tervezte, Bottas tempójára pedig azóta sem találtak magyarázatot.

mercedes-baku-dppi-1-v22

Fotó: DPPI

Leclerc Pókember ihlette sisakkal áll rajthoz Franciaországban

Egy 19 évvel ezelőtti sisakfestéséhez tér vissza Charles Leclerc a hétvégi Francia Nagydíj alkalmából. A monacói pilóta alig ötéves volt, amikor megtervezte alábbi, élete első dizájnját. Visszaemlékezéséből kiderült, hogy akkoriban a Pókember ment a tévében, ezért a festéssel megpróbálta a pókháló kinézetét tükrözni. Egyetlen gyerekkori kép alapján nyilvánvalóvá válik, mennyi emlék fűzi őt ehhez a festéshez, hiszen a gokartos fotón feltűnik egykori keresztapja, Jules Bianchi is.

E4GDu0JXoAsC78J

E4GDu1bX0AM-y0B

E4GDu2uXoAE34_F

London polgármestere minél hamarabb városi futamot akar

Sajtóértesülések szerint London polgármestere nyitott lenne az ötletre, hogy Silverstone mellett a fővárosban is F1-es futamot rendezzen Nagy-Britannia. Sadiq Khan az Evening Standardnak nyilatkozott. "Tárgyalunk a Formula-1-gyel, ahol nyitottak az ötletre. Az a helyzet, hogy a címvédő brit származású. Lewis Hamilton nemzetünk és a sport egyik értéke, és nagyszerű lenne, ha futamot rendezhetnénk a fővárosban, ha Silverstone és London is ott lehetne a versenynaptárban. A következő év túl korai lenne, de szeretném minél hamarabb megvalósítani" - idézték szavait.

A londoni F1-es futam ötlete az utóbbi két évtized során többször felmerült, már Bernie Ecclestone is dolgozott az ügyön, sikertelenül.

london-f1-street_1

Így törtek be versenytársai a MotoGP-világbajnok motorhome-jába

A Formula Podcast MotoGP-s különkiadásában nemcsak Talmácsi Gáborral, hanem a 2020-as királykategóriás világbajnokkal, Joan Mirrel is exkluzív interjút készítettünk, amelyben egy vicces sztorit is felidézett a tavalyi valenciai futamgyőzelme kapcsán – a vonatkozó részt 53:21-től hallhatjátok:

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Gumicsizmában jelent meg a nagydíj csütörtöki napján Hamilton

A hétszeres világbajnok újra rendhagyó ruházatban jelent meg a pályán: 2018-as és 2019-es győzelme helyszínén, a Paul Ricardon, ahol 28 fokos szikrázó napsütés van, magasított talpú neonzöld gumicsizmában jelent meg, összhangban szettjével.

Hány híres F1-es idézetet ismersz fel? Teszteld tudásod!

A Formula.hu kvíz rovata sok érdekességet rejt, ide kattintva lehet böngészni közöttük - most egy olyat ajánlunk a figyelmetekbe, amelyben az nyer, aki a legtöbb F1-es idézetet hozzá tudja kötni annak szerzőjéhez.

A kvíz ide kattintva indul!

00121012_438

fotó: dppi

Gasly már beoltva vesz részt hazai versenyén

„Beoltva, felkészülve, izgatottan. Ideje a Francia GP-re venni az irányt!” – posztolta a közösségi médiában Pierre Gasly. A bal felkarján levő tapasz nyomatékosítja, hogy az AlphaTauri franciája most kapta meg koronavírus elleni védőoltását.

Gasly posztja azért érdekes, mert korábban, a Bahreini Nagydíj idején érkezett olyan hír, mely szerint a Red Bull és AlphaTauri mind a négy versenyzője, köztük az egyszeres futamgyőztes is megkapta már a vakcinát. Gasly a vírusfertőzésen is átesett, a január-februári holtidőszakban produkált pozitív tesztet, melyet követően karanténba került, tünetek nélkül.

A hivatalos teszt és szezonnyitó időszakában a bahreini kormányzat ajánlott fel Pfizer védőoltást a Formula-1-es versenyzőknek és csapattagoknak. Akkor Sergio Perez és Carlos Sainz ismerte el nyilvánosan, hogy éltek a lehetőséggel, Max Verstappen Európában kapta meg a védőoltást a szezonnyitány előtt.

Most minden kiderülhet: arra a pályára érkezik a MotoGP, ahol Marquez tíz éve verhetetlen

Marc Marquez április közepén tért vissza tavalyi kartörése és az azt követő három műtétje után a MotoGP mezőnyébe, ám egyelőre nem tudta a régi önmagát idézni. Legjobb eredménye eddig a portimaói hetedik hely, az utóbbi három versenyen viszont egyaránt nullázott. Ez utóbbi ellenére fogalmazott úgy a Katalán GP-t követően a repsolos, hogy „végre újra Marcnak érezte magát” Barcelonában, ahol az eséséig egyébként valóban erősebbnek tűnt, mint a korábbi nagydíjhétvégéken.

A most következő futam több szempontból is jó fokmérője lehet annak, hol is tart Marquez a rehabilitációban, hiszen az a Német Nagydíj következik a Sachsenringen, ahol a spanyol 2010 óta verhetetlen – azaz zsinórban tíz alkalommal szerzett futamgyőzelmet: egyszer a 125-ösök között, kétszer a Moto2-ben, hétszer pedig a MotoGP-ben (tavaly elmaradt az itteni verseny)! Ez a sorozat egészen példátlan a modernkori motorversenyzésben: Valentino Rossi az évezred elején is „csak” egy hetes szériát tudott produkálni hazai nagydíján, Mugellóban.

Marquez sachsenringi dominanciája mindenekelőtt arra vezethető vissza, hogy 10 bal kanyar ellenében csupán 3 jobbos található rajta, márpedig a 28 éves versenyző talán mindenkinél jobban tud az óramutató járásával ellentétes irányú, azaz balos pályákon menni (hasonló karakterisztika miatt erős a mérlege Austinban és Aragónban is, de a német helyszín még közülük is kiemelkedik). Idén ez különösen előny lehet számára, hiszen a műtött karja és a korábban operált jobb válla miatt főleg a jobbos kanyarokban szenved a visszatérése óta, így arra lehet számítani, hogy a Sachsenringen még inkább a régi önmagát idézheti a motoros. Az sem elhanyagolható, hogy ezen a kanyargós pályán kevésbé érvényesülhetnek a Honda gyengeségei, mindenekelőtt a hátsó tapadás hiánya, amely miatt a versenyzők kénytelen jobban a motor elejére támaszkodik, s amely gyakran bukáshoz vezet – azaz ha valahol, hát a Német GP-n reális esély van rá, hogy újra a mezőny legelején láthassuk Marquezt.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

marquez-sachsenring-repsol-1

 

Vettel: Volt egy kis ünneplés, de most már jön a következő futam

Az Aston Martin felvezetőjében mindkét pilóta elmondta, hogy várják a hétvégi Francia Nagydíjat - Sebastian Vettel bombaformában érkezik két parádés teljesítményt követően és szeretné, ha ez a lendület most is megmaradna. "A bakui siker miatt jó formában érkezünk ide - volt idő egy kis ünneplésre, de most már teljes mértékben arra koncentrálok, hogy ez a lendület megmaradjon Franciaországban is. Elég sok pontot szereztünk Monacóban és Bakuban és ez a stabil forma kell most is ebben a rendkívül kiegyensúlyozott középmezőnybem" - mondta a német.

"Az én futamom csalódással ért véget Bakuban, de az egész csapat elégedett lehet a versenytempónkkal és Sebastian dobogója is nagy lökést ad nekünk. Nagyon szeretnék jól teljesíteni Franciaországban, a Paul Ricard egy olyan pálya, amely egy autó minden pontját teszteli, így nagyon várom, hogy az AMR21 vajon hogyan fog most teljesíteni" - tette hozzá Lance Stroll.

GP2106_112701_2ST3852

fotó: astonmartinf1.com

A koronavírus-járvány még Grosjean mercedeses tesztjét is meghiúsította – legalábbis egyelőre

Május elején jelentette be a Mercedes, hogy tartják magukat Romain Grosjean bahreini balesete után tett ígéretükhöz, és lehetőséget biztosítanak a franciának egy korábbi F1-es gépük vezetésére. Az eredeti tervek szerint a Francia Nagydíj vasárnapján bemutatózott volna a 2019-es konstrukcióval a pilóta, majd azt követően kedden egy tesztnapot teljesített volna a W10-es volánjánál a Paul Ricard versenypályán.

Előbbi már a verseny egy héttel előbbre hozásával meghiúsult (mivel a hétvégén Grosjeannak az IndyCarban van jelenése), most azonban a Mercedes bejelentette, hogy a koronavírus-járvány miatti utazási korlátozások és karanténkötelezettségek miatt kénytelenek elhalasztani a június 29-re tervezett tesztnapot. Grosjeannak azonban nem kell letennie arról, hogy világbajnok autót vezethessen, a csapat ugyanis keresi a lehetőségét, hogy a nyár későbbi szakaszában bepótolják a különleges tesztet.

grosjean-mercedes-teszt-1

Magnussen helyettesként debütál az IndyCarban a McLarennel

Váratlan lehetőség nyílt Kevin Magnussen előtt, aki az előttünk álló hétvégén a Road Americán bemutatkozik az IndyCarban. Történt ugyanis, hogy az első detroiti futamon nagyot bukott Felix Rosenqvist, aki a beeső fékpedál miatt teljes tempóval száguldott a falnak. Bár végig eszméleténél maradt és komoly sérülése sem volt a svédnek, akit már a kórházból is kiengedték, a most hétvégi futamon nem állhat rajthoz. Az Arrow McLaren SP csapat pedig Magnussent veti be helyette, aki a Formula-1-ből történt távozása óta a sportautózás felé fordult, sőt néhány napja győzelmet is aratott az IMSA-ban, amely szintén Detroitban vendégeskedett.

Ez azt is jelenti, hogy a Haas korábbi F1-es párosa, Magnussen és Romain Grosjean újra egy mezőnyben fog szerepelni – a francia pilóta a Twitteren egy „Klassz!” felkiáltással kommentálta a bejelentést. Magnussen egyébként kvázi visszatér a McLarenhez, hiszen 2014-ben az ő színeikben debütált az F1-ben és szerezte egyetlen dobogós helyezését.

Nem Rosenqvist egyébként az egyetlen, aki hiányozni fog a Road Americán: Rinus Veekay kerékpározás közben sérült meg, így ő is kihagyja a futamot. A helyére Oliver Askew érkezik, aki vasárnap még éppen Rosenqvistet pótolta.

Miért könnyebb balra motorozni? Talmácsi Gábor elmondja!

MotoGP-s különkiadással jelentkezett a Formula Podcast, amelyben egyik sztárvendégünk nem más volt, mint hazánk egyetlen gyorsasági motoros világbajnoka, Talmácsi Gábor, aki a Hajdúnánáson épülő új pálya mellett többek között a fenti kérdésről is beszélt exkluzív interjúnkban. A vonatkozó részt 27:19-től hallhatjátok:

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

A jó és a nagyon jó kör közötti különbség a Paul Ricardon - bemutatja Valtteri Bottas

Az F1 összehasonlító videója ezen a linken, vagy a Youtube-ra átkattintva megtekinthető!

Közel húsz év után tér vissza a WRC-be a legendás Szafari Rali - ezzel a videóval hangolódjunk rá

2002-ben rendeztek utoljára WRC-futamot Kenyában, most június utolsó hétvégéjén pedig visszatér a naptárba a legendás futam. A WRC ezzel a videóval hangol: